Fórum témák
» Több friss téma |
Ez az áramkör ebben a formában szerintem nem birná el, az tuti. Egy öninditónak rettenetes áramigénye van. Amilyen FET-eket használok, abból min. 8 darab kéne egy öninditó szabályozásához, és ehhez át kéne tervezni az áramkört ( valamilyen FET meghajtó áramkört kéne közbebeiktatni az IC és a 8 db FET közé).
Az áttételes önindító a hagyományoshoz képest még sz*rabbul bírja a strapát, mivel a motor többet pörög és egyben kisebb méretű is, tehát jobban melegszik. Nagyon állat dolgokat lehet önindítóval csinálni, de hosszú életű nem lesz, az biztos. Hogyha lesz valamikor itthon e-bringás gyorsulási verseny ( miért ne ?, idö kérdése), akkor csinálni fogok egy versenybringát 24V 7.5 KW-os busz öninditóval . Rövid távon nagyot menni, erre jók az önindítók. Mindennapi használatra szerintem alkalmatlanok, talán akkor, ha 12V helyett 6 Voltot kap, ki tudja, ki kell próbálni, az elmélet és a gyakorlat nem mindig ugyanaz.
Láncfeszesség-állitás: alaplap és a motorlap közötti távolsággal jön létre.
Elkészült végre a bringám és egyben meg is volt a próbakör. Szomorúan tapasztaltam, hogy annak ellenére, hogy müködik, még nagyon gyerekcipőbe jár a dolog, bőven van mit csinálni rajta. Legnagyobb probléma szerintem a láncfeszesség és ebből adodóan minden más. Ha lazán rakom fel a láncot, akkor terhelés alatt nagyon hamar átugrik, szinte használhatatlan a bringa, ilyenkor a motor áramfelvétele terhelés nélkül 2.2 A. Viszont, ha azt szeretném, hogy a lánc egyáltalán ne ugorjon át, akkor agyon kell feszíteni, de olyan szinten, hogy akár gitározni is lehetne rajta, ilyenkor persze a motor terhelés nélküli áramfelvétele is felszökik 6.8 A !!-ra, ami nem egészséges. Ha 1 mm-rel is lazábbra hagyom, akkor persze átugrik egyböl. Nem vágom mi a baj, talán kéne valamilyen rugós láncfeszítőt csinálni ??? , ami megakadályozza, hogy a lánc belengjen műdödés közben. A feszes lánc miatt persze a motor terhelés alatti áramfelvétele 15-20 A, 40 V-rol, (360 W-os a moci), és az 5 perces próbakőr után tűzforró lett, a litium-ion cellák is langyosak voltak, egyedül a PWM hütöje volt normális hőfoku.
A jelenlegi felállásban a végsebesség "széditő" max. 20 Km/h, a fogyastás meg mesés (40V 18A=720W), nem túl jó hatásfok . Ehhez képest érdekes, hogy közepes emelkedőn teljesen jól feljöttem vele (14 Km/h). Szerintem a láncfeszesség beterheli az egész rendszert, valakinek esetleg van használható ötlete, hogyan tovább? Üdv.
Bordázott szíj. És az áttételt úgy beállítani, hogy felemelt kerékkel max. 10%-kal legyen nagyobb a végsebesség, mint terhelve. Túláttételezve a hatásfok gynge lesz, és a motor fűtőtestet játszik.
Nekem két kerékagymotoros gépem van, azokon nincs ilyen probléma. 48V. 1A 10km/h, 2A 18km/h. 2,5A 20km/h.
en is elkeszultem a bringaval, de az onindito 55 amperos akuval meg csak a bicajt sem mozditja ki a helyebol, a bekotesek pedig nagyon forosodnak, nem tudom mi lehet az oka
Túl nagy az áttétel. Nincs így elég indulási nyomaték. Ha felemeled a kereket a földről forog?
igen ugy elindul, de ha leteszem akkor azonal megal nem ugrik ki a bicaj , jonek a kepek mindjart
Terhelve mértél akku feszültséget? Van benne elég delej, vagy csak felkaptad a garázsból ahol évek óta pihent?
az autobol vetem ki az akut amit nap min nap hasznalok
Csodálkozol, hogy nemjó. Nézd már meg milyen vastag kábel megy az autóban az aksiról az önindítóig és hasonlítsd össze a te vékonyka kábeleddel. Ez akkutöltő kábel max 2mm átmérőjű. Ezzel sosem fog leindulni, inkább elfüstöl a kábel. Az akkura is normális saru kellene, nem csipesz.
Ez bizony így van kell a megfelelő vastagságú kábel és megfelelő saru is. Szabályzó van valamilyen, vagy csak rá az akku a motorra aztán uzsgyi?
az az aku tolto csipesze , a piros csipesz folott lathato a test kabel csatlakozva a vazhoz , autobol kiszerelt aksi kabelek , es a beranto tekercsen is lathato az eredeti helyen
A behúzó mágnesre mi szükség van? Lehet, hogy annak a kapcsolója van beégve. Hagyd ki és közvetlenül a motorra vidd az áramot (a másik 8-as csavar.)
behuzo magnest kapcsolokent hasznalom, igy egy kisebb kapcsolot tehetnek inditasnak ,
ez egy uzemkepes onindito volt, mukodo kepes autobol vetem ki kabelestol, 4 szenkefes mind a 4 uj, forgoresz is uj, nem szorul kezel hajtva is konyen fordul, az aksit viszatetem az automba es azt behajtota semi utantoltes nelkulpersze az oninditot mar nem tudom autoban kiprobalni mert meg van modifikalva
Próbaként kihagyhatnád. Mondjuk kösd rövidre, mert gondolom a blendix kiszerelésre került, változhatott a vasmag helyzete és nem rendesen nyomja meg a kapcsolót. Ez a gyenge működés nekem olyan mintha csak a behúzómágnes tekercsén keresztül kapna áramot.
ugy gondolod hogy ez miatt forosodhatnak a vastag vezetekek is?
holnap megprobalom nelkule is de eleinte probaltam a csavarhuzoval athidalni a 2db 8-as csavart de akkor se produkalt tobet
ha az ekezetekre gondolsz akkor soha nem fogom tudni kitenni mert angol windovsom van es nincs lehetoseg magyar nyelvre
igen tudom de konyorgom 1-gyes fokozatban a sebvalto, az onindito vite a tobb mint 1000 kilos autot szinte 1 kilometert
És a shift billentyű is hiányzik az angol vinózból?
És tudod mekkora áttétel van az autó lendkerék és önindító között? Sokkal, de sokkal nagyobb, mint itt neked. Akkor meg min kell csodálkozni?
Eebben is egyetertek de az auto tobb mint 1000 kg , ez a vaz 2 kerekel nincs 20 kilo, mert meg akkor sem vite amikor az aksi melete volt
megemeltem a hatso kereket es megvartam mig eleri a maximum fordulatszamot , de ahogy engedtem le es nott a surlodas egyszeruen megfogta az oninditot
Az igazsag az hogy mar az elejen kiseb tarcsat akartam tenni az oninditora , csak egy kicsit bogaras az oreg esztergajos es egy kesz tarcsat adott , hatulra is keresem az anyagot amibol nagyobat tudnek csinaltatni de a kerek meretebol kifolyolag nem igazan tudom novelni
Szia
Ha a kereked 40cm átmérőjű akkor 40Km/óra sebességhez mekkora fordulat kell? Egy fordulat alatt 0,4mx3,14=1,256m tesz meg. Neked 40Km kell megtenni Az 40000m egy fordulat 1,256m 40000/1,256=31847fordulat/1óra alatt. Ez osztva 60 megkapod percbe. 31847/60= 530,7fordulat/perc Az önindító 6000-el forog percenként. 6000/530=11,32 es áttétel, kell neked. Átmérő 20cm a ékszíj tárcsa a keréken. 20x3,14=62,8cm ennek 11,32 vel kevesebbnek kell lennie. 62,8/11,32=5,54cm mekkora ez átmérőbe. 5,58/3,14=1,76cm Ha 40Km/órás sebességgel akarsz száguldozni és ehhez van egy motorod, ami 6000ford/perc -el forog kerék átmérőd 40cm es és ezen van egy 20cm es ékszíj tárcsa akkor a másik tárcsa átmérője csak 1,76cm lehet. Ahogy elnézem, az ékszíj tárcsákat, legfeljebb csak felez 1:2. Ha továbbra is 6000f/p a önindító akkor a kerék 3000f/p el megy. Ha 40cm átmérőjű a kerék, 3000x1,256m =3768m/p az pedig 226Km/h És csodálkozunk, hogy nem indul el. Melyik az a kocsi, ami 220 al száguld, sebesség váltó nélkül? üdv.
Szia
Koszi egy epkezlab szamitas , igazad van az elso tarcsa 9 cm es a hatso 19 cm, nem kell nekem 40Km/ora legyen csak 20 de menjen, ezek szamitasok szerint nem fog menni mivel elol a tengely vastagsag 15mm( na itt lehet hogy meglehetne butykolni de nem tudom lenne-e anyi surlodas rajta hogy vigye az ekszijat), es a hatso kerek alufelni 25cm , gondolkoztam meg atetelekrol de nem jot be semmi
Ezért kéne lánc és fogaskerék. Akár két lépcsőben is. Persze ahhoz szabályozó elektronika is kell nem elég a kapcsoló.
Sziasztok!
Tudtok mondani pár weboldalt ahol lehet venni kis mérető (z=8 vagy ekörüli) lánckereket. A motorra szeretném tenni és már csak ez hiányzik... köszi
109 oldal
remélem a 68.-on megtalálom amit akarok de azért köszi
van 1 tornádó bicaj TRD18 ledes műszerfallal az első izzóra nincs ráírva semmi csak azt tudom 36v. az izzó műanyag foglalatban van hosszú üveg cső végén gömb ahol az izzó szál van ki tudja hány wattos,és hol lehet kapni.
A régi égöt viszed magaddal,mert több foglalat tipus is létezik.Ott kapsz izzot,ahol álltalába E-kerékpárt is forgalmaznak.40-42 V os szokott lenni,a 36V-os rendszerhez valo.Vagy tudod a googli a barátod
Sziasztok! Szerintetek, ha van egy motorom, ami 5000-et pörög, és azt egy 1:16-os áttétellel 312-re csökkentem az elég nyomatékot ad, hogy 1 az 1-be rárakva a kerékre elgurítson kb 75 kg-ot? Az a nagy bajom, hogy nem tudom hány Nm-es a motorom. Valami tanácsot tudtok adni hogy lehet kiszámolni vagy hogy lehet megnézni mekkora erő van a motorban? Előre is köszi, üdv!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |