Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Csak így tudom megmutatni a linket amit ha lefordíttatsz a guglival talán meg tudod nézni a VAG-al a szonda működés közbeni viselkedését és esetleges hibáját is.
Sziasztok.
Sajnos még mindíg meg van a problémám. Kicseréltem a gyertyákat a kábeleket, de még mindíg nem jo. Nem tudom hogy jó-e a következő okfejtésem? Arra jöttem rá magamtól meg ez előzőekben olvasottakból, hogy nekem a galibát nem -e okozhatja a hőgombának ahibája. Ugyania ma figyeltem fel rá hogy ahőfok mutató szerintem nem jol működik, mer 30 40 km után is alig mozdul valamit felfele. Ma pl. 40 km. után a fordulatszám megint magátol emelkedett a kuplung kinyomáa után. Lámpánál megálva lefulladt, és besem akart indulni. Nagy nehezen beindult, nagy füst és megint jol működött normális fogyasztás stb. Én arra gondolok hogy mivel a számítógép nem megfelelőhőértéket kap, olyan mintha hideg volna a motor, ezért dúsabb keveréket csinál, ez miatt megemelkedik a fordulatszám, illetve ha meg álláskor fékkel folytom a motort, akkor nem tudja elégetni az üzemanyagot és egy idő után lefulad. Nehezen indul mert a hengerek túl szívták magukat. Szerintetek jó ez a feltételezés? Vagy ha nem akkor mi lehet ezel a tepedelemmel? Lassan már ideg bajt kapok tőle, mert már nem nagyon merek vele elindulni messzebre. Üdv pompi
Szia szabotom,
Nálam csak hideg motornál jelentkezik. Üdv, Pedro
Kerestem a témák között, de Škoda Fabia elektromos gondokat nem találtam. Szeretném kérdezni, hogy ebben a topicban lehet-e a Fabiáról is kérdezni, vagy ez már off?
Szerintem nyugodtan kérdezz.
Kössz, kérdezek.
Škoda Fabia műszerfalán sárgán világit valami jel. Nyíl balra, 1, nyíl jobbra. Többször kigyúl minden ok nélkül, majd elalszik. Ha a vészjelzőt bekapcsolják az is kigyúl, de a vészjelző kikapcsolása után égve marad. Azért bosszantja a havert, mert már égett egy égő, és kiderült, hogy a vezérműláncnál egy foggal el van tévesztve a beállítás. Valaki ha válaszolna a haver boldog lenne.
Szia!
Sajnos a jobbra és balra nyíl egy kicsit értelmetlen, de lehet, hogy csak számomra (vagy hiányzik a fotó?). A vezérműlánc "el van tévesztve egy fog" pedig gyári hiba. A gyár nem téveszt (vezérlés összeszerelés), csak annyit amennyit a Volkswagen - től hibásan ellenőrzés nélkűl átvett. A feszítő dugattyúját a VW tervező mérnökei rövidebbre (pár mm)tervezték a kelleténél. Így néha megesik, hogy kb hatvanezrenként ugrik a lánc egy két fogat. Annyit azért javasoljál a haverodnak, hogy ha csak a vezérlést tették vissza (állították be) akkor még időben cseréltessen feszítőt. A kereskedelemben már a kijavított változat (megfelelő méretű dugattyú) kapható. A többi kérdésedre pedig, ha választ akarsz kapni és ha lehet fejtsd ki bővebben.
Köszönöm a gyors választ. A haver elmondásából valami ehhez hasonló ábra lehet: <1> . Másodkézből való a Fabia. Az előző gazdája, ki tudja milyen szervizbe hordta. Egész érdekes dolgokat mesél a kocsiról, amit ő sem tud értelmezni. Láncfeszítő nincs, és a szerelő azt mondta, hogy a szelepek hidraulikusan önállítók, ugyanis hallatszik valami csekély szelephang. Mindezek olvasásával remélem felébred benne a kíváncsiság, leűl ő a gép elébe és személyesen teszi fel kérdéseit.
Itt(lap alján forrás: 2. pont a pdf fájlra kattintva) le van fordítva a légtömegmérő hibájára utaló jelenségek és a Simos 2-höz ez a rajz tartozik. A termosztátja milyen felépítésű?
Szerintem a két nyíl a két irányjelző lesz és a kettő között van egy visszajelző.
Ez villan fel neki. Elsőre találgatva a kézifék visszajelzője, illetve a fékfolyadékszint jelzője lehet. Kevés fékfolyadéknál vagy kézifék behúzásánál jelez. Ez piros (azaz vörös) színű. Ha narancssárga, akkor a találgatásom a MIL lámpára irányulna. A barát készítsen egy képet, és nem árt ha megnézi a fékfolyadék szintjét. Ha kevés nézze meg az első fékbetéteket (valószínű el vannak kopva), ha elég vastag, akkor érdmes a hátsó fékpofákat is ellenőrizi.
Én meg az utánfutó index-visszajelzőjére tippeltem.
Szia VIM.
Hogy érted a felépítését? Amennyit én értek hozzá, olyan mint a hagyományos termosztátok. Hol van lefordítva a légtömegmérő hibájára utaló jelenségek listája?
Itt a tisztító spré. Az előzőekben említettem, hogy hol van, hát megpróbálom még egyszer : az "Itt"-re kattintva megnyílik az oldal és az oldal alján a "Forrás" címszó alatti: 2. pontjának a sor végén a pdf fájlra kattintva le van fordítva a légtömegmérő hibájára utaló jelenségek. Szólj ha nem találod, majd kimentem vördbe. A termosztát olyan amilyen a képen látható elektromos, vagy sima?
Előszőr is köszönöm a gyors választ.
Mostmár megtaláltam a légtömegméröre vontkozó dolgokat is köszi. Termosztát a hagyományos nem elektromos, pont ma vettem egyet, de még nem cseréltem ki. Csak maga a belsejét vettem azon nincsen elektromos kivezetés. A légtömegmérő hibáinál felfedeztem a sportlégszűrőt is. Visszagondolva azóta kinlódik a kocsi. Utánna levetem és raktam bele gyárit de nem takarítottam ki a légtömegmérőt. Lehet hogy ez a baj? Féktárcsatisztító sprével meglehet tisztítani?
Nem azért az összegért, amibe kerül a tisztító folyadék, de ha kárt okozol benne biztosan venned kell egy másikat, aminek meg se nézd az árát. A féktisztító az nem elektromos felületre és műanyag házú alkatrészre való. A típusodat is kikerestem ami így néz ki, ha minden igaz.
Igen így néz ki.
Igazad van nagyobb kárt nem akarok csinálni. Szerinted ez lehet a baja? A sport légszűrő ennyire nam jó?
Jaaa, mert neked az van? Azt nem mondtad. Persze a motorvezérlőben nem lett hozzáállítva semelyik paraméter sem. Még szerencse. Amennyi idős a kocsid a csőcsatlakozások sem a legszorosabbak a levegős részen, amin segíthetsz bilincsek felhelyezésével, ha nincs rajtuk repedezés. Ha a MAF olyan mint a képen, akkor nem okozhat gondot egy kiszerelés és szemrevételezés tisztasági ügyben. Ha már a rácsozaton találsz koszolódást, már fél siker a hiba elhárítása felé, mert akkor biztosan eléggé koszos a lapka ahhoz, hogy félrevigye az értékeket.
Majd így. remélem jó lesz és hasznos akinek kell.
Bele tettem most tavasszal , azt hittem mannyivel jobb lesz sportlégszűrővel. Egy ideig jo is volt de utánna jöttek a gondok. Természetesen nem lett állítva semmi a kocsin. Már vayg két hónapja levettem a szűrőt és rakttam bele eredetit. de nem javult meg.
Holnap kitakarítom a lapkát, remélem jo lesz. Köszönöm a segítségedet, és bocs ha egy kicsit értetlenek tünök. Üdv pompi Idézet: „Már vayg két hónapja levettem a szűrőt és rakttam bele eredetit. de nem javult meg” Persze, hogy nem, mert mint mondtam kicsit öntanuló is a rendszer és egy darabig nem történik semmi különös. Minden új indításnál történik egy öndiagnózis és a vezérlő ehhez az értékekhez állít mindent. Ha kitisztítod a szenzort az még nem biztos, hogy azonnal tünetmentes lesz, mert ahhoz törölni kellene a hibatárolót (még ha nincs is beíródva semmi). Ha a hiba nem áll fenn egy adott intervallumig, akkor nem tárolódik, ilyenkor a vezérlő behelyettesíti a gyárilag megadott szükségüzemhez elégséges értéket és azzal megy a motor.
Sziasztok!
Olyan problámám lenne az Octáviámmal, hogy ha sokat áll az autó akkor egyszerüen a 3-4 indításra indul be, azaz azt vettem észre, hogy ahogy hűl a motor úgy egyre nehezebb beindítani, de amint beröffen tökéletesen működik... Nem tudom mi lehet mert hibakód nincs és indulás után hibátlan... Találkozott már valaki ilyennel? BCA motorkód 2003-as 1.4-es.... eLÖRE IS KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET! Béke
Első körben nyomástartás "rendellenességre" gondolok.
Néhány nap állás után már nem tartja meg a nyomást.
Az aludni nemtudó kolléga meglátása jó. Egy hasonló esetem ugyan ilyen motorú (VW Bora) nekem is volt. Használta a tulaj vagy fél évig ilyen rendellenességgel (amíg ment- mert nem is tehetett mást) aztán egyszer csak teljesen megadta magát az elektromos AC. Elhozta hozzám az autót - fogorvosi eset - napokig vizsgáltam, és mindig indult. Megmértem az üa nyomást
és mindig az előírt nyomást produkálta. Úgy adtam át az autót - ha akarja kicserélem, ha nem akkor nem - felhívtam a figyelmét arra, hogy - használja addig az autót amíg megy - bármikor megállhat az AC. Az AC hiba még, ha elektromos szerkezetről is van szó nem jelez hibakódot. Azért vizslants rá a gyertyákra is, mert ez a típusú motor hajlamos (gyári hiba) a túlzott "olajbedolgozásra" a hengerekbe a régebben említett szelepvezető hiba okán.
Köszönöm!
A gyertyákat most cseréltem le. és a régiek is a kopásnak megfelelően voltak elhasználódva(tiszták voltak). És hogyan tudnám meg azt hogy az az AC rossz-e? Nincs rá valami módszer?Igaz próbálkozni kevésszer tudok, mert ha egyszer beindul akkor már nincs vele baj várhatok újabb éjszakát ... Az lehetne megoldás, hogy a benzincsövet megbontom a befecskendező előtt és akkor elvileg ha nincs ott benzin állás után akkor az a gond?
A módszer a következő.
Köss az üzemanyagrendszerbe egy nyomásmérő órát. Figyeld az órát, majd amikor leállsz vele írd fel mennyit mutat. Várjál vele néhány napot (Pl. hosszú hétvége) és mielőtt indítasz nézd meg újra. Szinte biztosan le fog esni valamennyit. Ha a határértéken belül van, akkor nincs baj, de ha rossz szerintem 3-4 nap alatt le fog esni. (pl. 4 bárról 2 bár vagy akár még alá is.) Indítózáskor is lehet figyelni, hogyan növekszik a nyomás. Egyenletesen vagy felugrik, kicsit lemegy, feljebb ugrik, majd megint kicsit vissza. (2; 2,5; 2,3; 3,5; 4). Ha ilyet csinál, én a nyomástartó szelepre gondolnék, főleg ami a szivattyúban van. Első körben ennyi, a többit a kollégáknak hagyom, necsak én beszéjek, beszéljenek a vizsgálat eredményei is.
köszi!
akkor már csak egy mérőt kell szereznem valahonnan... béke
Szerintem jobban jársz, ha a műszer árából inkább ac-t veszel, vagy használod addíg amíg megy és azután cseréled. Egyébként az autóban 3bar - os ac van, ezt a nyomást folyamatosan produkánia kell. Amikor nem indul féktisztítót (permetezel!!!) a lészűrő bemenő nyílásásba. Lényeges dolog és meg kell figyelni, hogy működik a tankszellőztető szelep. Mert ha nem, a benzingőz túlnyomása miatt a tankban levő benzint leszorítja a tank aljába és emiatt az ac nem tudja rendesen 'felszívni' és csak erőlködik és nem tud megfelelő nyomást produkálni. Ha majd ac cserére kerűl a sor, megveheted az ac-t külön kb 25000 Ft-ért, vagy házzal kompletten 60-80000Ft ért. Érdemesebb már csak az ár miatt is ház nélkűl megvenni, már csak egy ügyeskezű szerelő kell aki kicseréli, mert egy kicsit macerás.
Sziasztok, remélem tudto segíteni! Egy 2001-es év végi octaviáról lenne szó, szóval tolatólámpát kellett cserélni, azóta nem megy a műszerfal, csak a világítása, néha index kapcsoláskor beindul, de aztán elmennek a műszerek, az autószerelő ki akarja cseréltetni az egész műszerfalat, műszerestől, de szerintem ha azzal lenne gond, akkor nem éledne újra időről időre! Vagy rosszul gondolom?? Help!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |