Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Szia!
Bár VIM kollégához intézted kérdéseidet, most van egy kis szabadidőm és éppen erre jártam szerényen megpróbálok válaszolni problémáidra. Tedd rá a gyújtást, de ne indítózz, menj a motorhoz és veled szemben (persze ha levetted a burkolatot) a motor oldalán (a gyújtótrafó felett) látsz egy fekete valamit. (légkompresszor-szervó kompresszor) Csak ráadott gyújtásnál (a motor nem megy) ha kompresszor üzemel, akkor az a probléma. Annak, csak járó motornál szabadna üzemelnie. Azonban járó motornál is figyeld meg a kompresszor működését mert ez a fura szerkezet képes magától jócskán megemelni a fordulatszámot, ami természetesen nem jó. A régebbi írásomban említettem már, hogy ha "rugdosod" a fékpedált és változás történik az alapjáratban, akkor akár a szervódob (fék) vagy a szervócsövön lévő szelep is okozhat ilyen galibát. (fordulatszám ingadozás) Természetesen értendő úgy, ha már túl estél a gyújtás átvizsgálásán (gyertyák cseréje - kábelek ellenállásának mérése) és pillangószelep pucolásán amit természetesen szakszerűen fogkefével végeztél akkor ezeket már nyugodtan ki lehet zárni.
Szia samara.
Köszönöm segítségedet, meghallgattam amit javasoltál, de nem működik, ugy hogy nem igen azzal van baj. Viszont most hogy levettem a burkolatot, ( ha szembe állok a motorral ) bal kéz felől az első , második, harmadik gyergyánál is olajos a henger fala. Kivettem az első, és a negyedik gyergyát, az elsőnél látszik olajos valami, gondolom mikor nm megy a henger ott veri ki az anyagot. A negyediknél nincs ilyen. Amugy a gyergyák elég viseletesek. Cserélem a gyújtás kábeleket, gyergyákat. Kérdésem milyen gyergyákat vegyek bele? Mennyi esélye van , hogy cserélni kell a gyújtás elosztót is? Köszönöm válaszotokat. Üdv pompi
Ilyet tessék venni bele, ami a gyári ajánlás, 1mm-s elektród hézaggal. Lehet, hogy csak ennyi lesz a baja a kocsidnak?
A képen a magyarázó szöveg éppen ide mutat, amit még meg kellene majd nézni, no és amit az előzőekben mondtak, hogy ne legyen lyukas a "harmonika" és a hozzá tartozó csőszakaszok. (az oldalt fordítsd le a guglival)
Szia samara,
Köszi a segítséget. Ma voltam szerelőnél. Egyelőre nem tudjuk mi lehet a gond a ventillátorral. A hőgombát levettük, hogy megnézzük így is jelentkezik-e a leállítás utáni bekapcsolás. Hétfőn pedig azt vettem észre, hogy ha leállítás után a gyújtást rákapcsolom akkor lekapcsol a ventillátor. Véleményed? Üdv, Pedro
Sziasztok,
Újabb okosság a ventillátor problémára. A hőgomba levétele után a klíma automatikusan (kb. 20 másodperc után) elindul és utána folyamatosan megy. (nem tudom ez normális-e) Szerintem valami védőmechanizmus lehet. Viszont ebben az esetben a motor leállítása után már nem megy a ventillátor , így lehet a hőgombával van a bibi. Üdv, Pedro
Szia!
Az a "védőmechanizmus" természetes dolog, mivel a klímagázt hűteni kell! Előző kérdésedre válaszolva, én akkor találkoztam ilyennel, amikor a műszerfal alatt összeégett két vékony vezeték. A kiolvasó is csak annyit írt, hogy kontakt és test hiba, és ugyan ezeket a dolgokat produkálta amiket írtál. Van még egy dolog (senki nem tudja- a gépkönyvben sincs) a biztosíték tábla felső sorában van (kis késes) balról a 1-2-3 közűl valamelyik, nem emlékszem - biztosíték ellenőrizd le, hogy jó e. Még annak hibája miatt is szokott hasonló dolgokat művelni.
Szia samara,
Bankban dolgozom, nem autószerelő vagyok, így biztos hogy nem a megfelelő kifejezéseket használom. Nekem nagyon űgy tűnik, hogy Te a hőgomba problémát kizárod? Most visszahelyeztem a hőgomba csatlakozót, a motor beindítása után az automata (lásd lehúzott hőgombánál) mechanizmus nem jött elő. Ha ismét - motor leállítás után - megy a ventillátor akkor szerintem csak a hőgombával lehet a probléma, hiszen mikor levettük nem indult be. Mindenesetre a biztosítéktáblát tüzetesebben át kell nézni, hogy azt a hibát kiszűrjük. Üdv, Pedro
Sziasztok!
2006-os BFQ motorkódu Octáviám időnként elgyengül, szegény keverék hibával. Gondoltam a katalizátor hidegen úgy is zörög ezzel kezdem a javítást. Kicseréltem a katalizátort, de az hidegen továbbra is hangos kb. 1-2 percig, majd elhalkul. Az lenne a kérdésem, hogy ez normális? Vagy a landaszonda okozza?
Szia Pedro!
Biztos vagyok benne, hogy a szakmádban alkalmazott stílusnyelvezet és szakkifejezés, mint a faktorálás, váltó diszkontálás, leszámítolás, jobban fekszik neked. Írásom nem kérdőrevonás volt (a kifejezés miatt), mivel tisztában vagyok vele, hogy forumozók jó része laikus, autódidakta szakember. Üdv samara
Szia!
Mi az, hogy zörgött a régi és zörög az új katalizátor is? Amit leszedtél szét volt esve? Lambdaszonda hiba esetén a működésben nincs olyan, hogy időnként. AZ elgyengülés alatt mit értesz, fejtsd ki légyszves :worship: bővebben, mert így nehéz korrekt hibamegállapítást eszközölni.
Szia samara,
Félreértettük egymást véletlenül sem gondoltam, hogy kérdőrevontál. Csak azért írtam, hogy pl. én azt írtam, hogy a hőgombát levettük, holott a szaknyelv valószínűleg ezt máshogy mondaná. Egyébként szabotom problémájával már én is találkoztam, nekem is BFQ a motorkódom. Olyan mintha nagyon zörögne indítás után. Majd amikor az alapjárat kisebb lesz (szerintem az automata szívató lekapcsol) visszatér a normális hang. Üdv, Pedro
Szia Pedro Pinto!
Ha bekapcsolod a klimát meleg motornál a kat. "zörgés" nálad is van alapjáraton?
Szia samara!
Az autó hoszabb uton "időnként " elgyengül- nem húz úgy ahogy kellene. Hibatárolóból kiolvasott hibaüzenetett mellékelem. Cseréltem hőgombát, ki lett takarítva a légtömegmérő, nyomásmérő / Map szenzor bár a névben nem vagyok biztos/, pillangószelep, új gyertyák, levegőszürő, üzemanyagszürő, csatlakozókat befújtam kontakt spray-vel, új katalizátor . Kifogytam az ötletekből. Ha valakinek van valami ötlete az írjon. Köszi!
Szia!
A diagnosztikai mérésnél jegyzett - intermittent - időszakos problémára és a hibakód szegény keverékre utal. Írásod alapján már mindent kicseréltél. Sajnos a diagnosztika sem midenre orvosság, a jó szakember is csak úgy használja, hogy el tudjon indulni valamerre. Sok esetben nem szakértő kezében csak "parasztvakítás". Volt pár taxisom akiknek egy taxis kollégája 5000 Ft ért kitörölte az éppen előjött hibát de azt értelmezni (talán még angolul sem tudott) azt már nem ahhoz már nem értett de azért belekontárkodott a többmilliós autók ECU-jába, lehetséges, hogy sírásó volt az eredeti szakmája. Mondanom sem kell másnap az autók nálam landoltak Visszatérve, ha a rendszerben probléma van, a rendszerbe "kötött" többi érzékelő, jeladó is hibaként "éli" meg, hibaüzenetet küld. Azonban a mechanikus hibákat annak ellenére sem jelzi, hogy példáúl elektromos alkatrész (PL benzinpumpa - ac) az okozója. Volt sok ilyen esetem mint a tiéd, azonban az egyiknek egyszerűbb a másiknak bonyolúltabb problémája volt. Kezdjük a bonyolultabbal, ami hosszas mérésekkel és mivel időszakos problémárol volt szó több munkaórával és idővel oldottam meg (fogorvosi eset, amikor fáj a fogad elmész a fogorvoshoz és mikor a rendelőbe érsz már nem is fáj). Kezdjük elsőként az üzemanyag rendszerrel. Bonyolult eset az üzemanyag nyomás szabályozó hibája. Ha kinyit akkor a szállított üzemanyag egy része vissza tud folyni az üzemanyag tartályba, nagyban befolyásolva a szállított üzemanyag mennyiséget. A szállított mennyiség lecsökken annak ellenére, hogy a rendszerben nincs hiba, vagy legfeljebb annyi mint esetedben, amennyit a lamdaszonda lereagál - javasolt scop -os lambdaszonda szabályozásának mérése üzem közben - dús vagy szegény a keverék. A méréskor mérni kell az üzemi nyomást és a motor leállításával az ugynevezett tartónyomást is. Megmaradva az üzemanyag rendszernél sok fejtörést tud még okozni az elektromos ac visszacsapó szelepének hibája is amit szintén csak komoly mérésekkel (nyomás)lehet kiszűrni. A befecskendező szelepeket azért nem részletezem mert egyszerre négy befecskendező ritkán szokott problémás lenni, legfeljebb a főtengely fordulatszám jeladó hibájából adódóan. Az elerőtlenedés nem befecskendező szelep hiba, mert ha egy vagy két befecskendezőnek (igen ritka eset) van hibája akkor az olyan mint, ha gyújtás problémája lenne "1-2 hengeres" lesz.
Bocsánat, még egy dolog, hogy nekem legyen igazam a diagnosztika "kiszámíthatatlanságával" és a jeladók, érzékelők, szűrők sokrétűségével kapcsolatosan. Ha már az üzemanyagrendszert említettem, van még a aktívszén tartály (tankszekkőztető) ami ha működik megváltozik az üzemanyag - levegő keverési arány. Esetedben nem telítődik rendesen mert szegény a keverék. Ezt a keverék változást a lambdaszonda hibaként regiszrtálja önmagában az adott hibakódként.
Csak segítő szándékkal írogatok és szólok hozzá a témához, mert ha már egyszer találok segítségre alkalmas dokumentumot azt csak megmutatom a megvitatás végett is. Angol "tudásom" is gyatra, de amit kihámozok a VAG által kiolvasott hibakódból, amiről két képet is mellékeltem, ott is azokat említi meg hibaként, amit már feltételeztünk is.
Többek között: levegő ellátási hiba benzinszivattyú és nyomásszabályzója légtömeg mérő vagy szívócső nyomás Amit még említ a VAG, az a lambda szonda felforrósodása ill. túlhevülése, kipufogó lyukadás és testzárlat a szondánál vagy a vezérlőegységnél (wiring short to eart) Ha meg tudnád mondani, hogy melyik simos (siemens) van használatban ennél a típusnál, akkor még rajz is volna hozzá.
Szia!
Az aktívszén tartályban lévő pumpa gyakran bekapcsol, gondolom valami szintkapcsoló van benne. Szerintem ez OK.
Szia!
A vez.egység típusa SIEMENS 06A 906 033 DM. A benzinszivattyú gyújtás ráadásakor felpumpálja a rendszert, indítás után hamarosan bekapcsol az aktívszén tartály "pumpája" is. Menet közben is gyakran bekapcsol. Szerintem az ü.rendszer rendben. Sajnos nyomásmérőm nincsen. Kipufogó, levegőellátás rendben. Zárlat talán nincs mivel időszakos a próbléma. Landaszonda? Ez az én okfejtésem, ami nem biztos ,hogy jó. Javítsatok ki , ha tévednék.
Kettő szonda van? Négy vagy hatvezetékes a főszonda?
Itt egy Simos 3.3-as vezérlés.
Sajnálom, hogy félreértettél, nem rólad, neked címeztem a hibakiolvasós írásomat. Véleményem szerint jelen fórumon nagyon sokan köszönettel és hálával tartoznak írásaidért, hozzászólásaidért.
2 landaszondás. Az első 5 kábeles, a hátsón 4 kábel van.
köszönöm a leírásokat.
Nem történt semmi! Nem is vettem magamra. Különben van kép és dokumentum az elektromos termosztátról is (amiről a múltkor szó volt)aminek a peremsérülése (betétje) félrevezető volt a hiba megoldásában. Az egész hűtőrendszer és elektromos csatlakoztatása a vezérlőegységhez.
Arról itt van leírás. Persze csak öt vezeték csatlakozik hozzá. A hatodik az az árnyékolás de a csatiba nincs bekötve a szonda meg ugye "rézsprével" felületkezelt menetes része a motor "testhez" (a kipufogóba csavarva) csatlakozik. A mellékelt rajzon pedig rajta vannak a színek és csatlakozók stb...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |