Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Köszi, olvastam az akkukról mostanában. Szerda délben leállítottam a kocsit, este 7kor rámértem, 12.59 V-ot mutatott, ma 10kor 12.45 V, és ezt úgy, hogy azóta ki van szedve a rádió, tehát semmi nincs, ami lemeríthetné. Kiszedtem, most töltöm, de nem úgy tűnik, hogy fel akarna töltődni. kábé 1 órán át ment rá 4 A-el a töltés, aztán csökkenni kezdett, de 2 A alá nem megy. Gondolom ilyet csinál a cellazárlat. Szóval hétfőn viszem vissza, és ordítani is fogok velük, ha nem adnak másikat.
Cellazárlat esetén hamar 10V körülire merülne.
Ahogy öregszik, araszol lejjebb a kapocsfeszültség pár tizedet, újonnan közelebb vannak a 13V-hoz. Ha mérik, nézd meg mivel csinálják, és mi az eredmény... Üdv Inhouse
Sziasztok!
A köv. problémám van. Vettem két hangszórót az autómba, bekötöttem, leszigeteltem a madzagokat. Amikor a magnót a helyére raktam hirtelen kilkapcsolt és nem is kapcsol be! Összeért volna két madzag? Mi lehet a baj? Tönkrevágtam a magnót vagy javítható? Köszönöm: ratbag
Türelmesebb leszek. Még mindig töltöm, 2 A-t vesz fel folyamatosan, nem akar csökkenni. Tehát elvileg a 35ös aksiba beletoltam eddig 20-24 A-t. ha holnap reggel is eszi a 2 A-t, és túllépem a 35 A-t, akkor biztos van valami baja. Normálisan ennek fel kéne töltődnie 18 óra alatt teljesen 2 A-el, nem? A cellazárlat gyorsan merít? Viszont akkor mitől lehet az, hogy 2 nap alatt kifekszik az aksi, miközben az autónak nincs áramfogyasztása. Jelenleg 0.02 A-t eszik, ez azt jelenti, hogy két nap alatt 0.02*48=0.96 A fogyhat el. Ez okozhat ekkora feszültségesést?
Láttam, hogy mivel mérték, egyszer ugye negatív le, közé ampermérő, 0.10 A, rádió nélkül 0.02 A. Meg rátettek egy terhelővillát 5 másodpercre, aminek a mutatója egy piros sáv alján volt, az lehetett a 9 V. És erre azt mondták, hogy ez az aksi jó. Ennyinek elégnek kell lennie a méréshez? Szerintem ennek az lenne a rendes módja, hogy megterhelik az aksit X amperrel, és megmérik, mikorra esik a feszültsége Y értékre, de ilyet nem csináltak. A töltésem megnéztem még reggel, 14,45 V, az jó. Na szóval akkor holnapra feltöltöm koppanásig, aztán majd meglátom, hátha tényleg a rövidtáv, meg ilyenek, de nem hinném. És ahogy nézem, nem is lehet feltölteni, megállt 2 A-en a mutató, és nem csökken. Pedig emlékeim szerint ennek egy idő után a 0-t kéne közelítenie, akkor van feltöltve az aksi. Vagy egy 9 hónapos akkutól már ne várjak ilyet?
A magnó panasonic 4x15w, a szórók gyári punto 2 db 40 wattos? Lehet ez a baj?
Kíváncsi lennék, mennyi az elektrolit a cellákban, s milyen a savsűrűség. Gondolom, tartós töltés közben figyelemmel kíséred a hőmérsékletet és a gázképződést is. Nem célszerű az akkut felforralni. Ha csak rövid távokat mész, pláne, ha közben nagyobb áramfelvételű fogyasztókat is üzemeltetsz ( klíma; világítás; hifi stb. ), teljesen normális, hogy az akkud a normál használat közben lemerül. A cellazárlatot kizárhatjuk, hiszen
Idézet: „Szerda délben leállítottam a kocsit, este 7kor rámértem, 12.59 V-ot mutatott,” szépen tartja a feszültséget. Töltött akku esetén kellene a savszintet / -sűrűséget ellenőrizni, szükség esetén beállítani. Ez után jöhet a terheléses vizsgálat.
Tehát cellazárlat szerinted nincs? viszont az este 7 utáni 12,59 Vról másnap reggel 10kor 12,45 Vra esett a fesz., úgy, hogy nem volt fogyasztása a kocsinak, csak 0.02 A.
Az elektrolitot meg nem lehet megnézni, ez ilyen kálciumos zárt akku, gondozásmentesnek hívják. Persze, töltés közben tapogattam, nem melegedett. Most estig megnézem hogy merül így töltés után, félóránként rámérek, csinálok egy diagramot. Amúgy ma reggelre lement 0-ra a töltésfelvétel, tehát elvileg sikerült feltölteni. Lehet, hogy veszek egy ilyet: http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=VkZaU1ZrMVZNVVZUV...9OUT09 és ezzel valamelyest megoldódna a probléma. Már amennyiben tényleg jó az akku. És a rádió is mehet direktbe. Szerintetek ez a napelemes dolog működik is, vagy ez csak parasztvakítás? Persze elég nagy hátrány, hogy a szélvédőt kivéve le van sötétítve a kocsi
Szia. A töltés befejezése után pihentesd az akkut 4-5 órányit. Ez idő elteltével áll be feszültsége a nyugalmi értékre. Ha ez meghaladja a 12,6V-ot, elvileg tuti jól feltöltötted. Ilyenkor kellene terhelővillával rámérni...
Ez a töltőcske elég halovány szerintem. Verőfényes napsütésben biztosít 0,1-0,15A töltést. Kis hazánkban - mely nem az egyenlítő környékén fekszik - ez nem túl sok. Ráadásul, a mai modern szélvédők fém-gőzölt fényvisszaverő bevonata további hatásfok csökkenést eredményez.
Jelenleg itt tart a dolog. Ez az utolsó mérés érdekes, eddig szépen, viszonylag egyenletesen esett a feszültség, most meg egy kicsit megzuhant. Gondolkodok még olyanon is, hogy feltöltöm, és ráteszek egy izzót, vagy valamit, ami lefogyasztja, ki lehet számolni hogy hány ampert vesz ki óránként. Terhelővilla híján ez sem rossz megoldás. Illetve közérakhatom a multit ampermérésre, de nem hinném, hogy túlélné, gagyi ez ahhoz. Rá van írva ugyan, hogy 10 A, de ez inkább csak dísz lehet rajta.
A napelemes töltőről én is hasonló véleménnyel vagyok, talán jobban járok, ha havonta egyszer felrakom a töltőre az aksit.
Találtam egy 100as izzót is itthon. Ez terhelésre milyen lenne? P=U*I tehát I=P/U=100/220=0,4545
12 volton: 100/12=8,33A AZ akku 35 Ah, tehát 35/8,33=4,2 órát kéne bírnia. Vagy a 8 amperrel megsütöm?
Jó lett a grafikon, kb. ilyet vártam. Szépen laposodik, ahogy kell. Azt a kis törést betudhatjuk mérési hibának. Gondolj bele, három század... Főleg, ha gagyi a műszer.
Elég a 21W-os izzó. Ott van az izzókészletben. Legvalósabb eredményt akkor kapnád, ha a kapacitás 1/20-ával terhelnéd. Nagyobb terheléssel mérve kisebb kapacitást kapsz eredményül, és fordítva is igaz. De a mély kisütéstől óvakodj mindenképpen. Tehát 10,5V alá semmiképpen ne merítsd. A rádiót meg egy pofás kis kapcsolón keresztül kötném be, így a kecske is, meg a káposzta is megmaradna. Esetleg visszajelző leddel, hogy véletlenül se felejtsd bekapcsolva.
Igen, mérési hiba volt. Azóta még mindig esik a fesz, fél óránként 0.01V. Nem áll be állandóra. Ez normális? Ha lesz megint időm, feltöltöm, és megterhelem. 21W/12V=1,75A 35/1,75=20 óra. Tehát mondjuk ha 15 órát kibír 10,5V alá való bemerülés nélkül, akkor jó az akku. Most még holnap reggelig méricskélem az önkisülés mértékét. Ha akarod, feldobom a grafikont is. Persze éjjel nem mérem majd, csak reggel ránézek, hogy mennyi a vége. Aztán meg be kell tegyem a kocsiba, mert menni fogok vele. És a jó ég tudja mikor lesz időm kimérni pontosan a kapacitását. Ez egy két napos program lenne. (feltöltés-merítés-feltöltés)
Én most nem is bántanám, hanem használatba venném. Ha nem haragszol, kicsit visszaolvastam itt a fórumban, más témákban is. Másutt említést tettél autó hifiről, és beszélgettél elektromos fűtésről is. Nem tudom, ezek mennyire tükrözik a jelenlegi állapotot ( a fűtésre most nyilván nincs szükség ). Felmerült bennem a kérdés, hogy nem támasztasz-e túl magas igényeket az autód elektromos rendszerével szemben?
Á, a fűtés nagyon nem jött össze, semmire se volt jó, már rég nincs a kocsiban. Viszont kipucoltam a radiátort, és azóta ha bekapcsolom, ráolvasztja a cipőt a lábamra. A Hifi meg le van kötve, meg hát 0.1A fogyasztása lenne, ha be lenne kötve. Persze, most megnézem az aksit, hogy jó-e, aztán ha lesz két napom, amikor meg tudom terhelni, akkor megterhelem. Egyszerűen csak az van, hogy az utóbbi hetekben két nap alatt lemerült annyira, hogy nem forgott az önindító. És az aksi forgalmazója azt mondta, hogy a hifi szívja le (ami 0.08 A-t fogyaszt kikapcsolva), és ezt nem hittem el. (mert hülyeség) Ezért kezdtem itt ezzel kapcsolatosan beszélgetni. Meg hát van még baj a kocsival gazdagon, amiket igyekszem magam megoldani, esetleg a ti segítségetekkel, és a szervizek támogatása helyett inkább hasznosabb dolgokra költöm az így megmaradt pénzt.
Amúgy most tart 13.10V-nál, most inkább óránként 0.01V-ot esik. Inkább azt mondja meg valaki, hogy ennek nem kéne valamikor megállnia?
Hali!
Az nem lehet, hogy az önindítódat kellene egy kicsit felújítani? Talán azért nem indul, mert túl sokat akar enni...
Ha az önindítónak baja lenne, akkor feltöltött akkuval se indulna. És ha a kocsi le van állítva, nem indítózok, akkor nem lenne szabad lemerülnie az akkunak. Különösen nem 0.02 A-es áramfelvételtől pár nap alatt.
Az a villás mérő már elég régi darab lehet, saccoló. Egy hullámos ellenállásnak kellene rajta lennie amikor mérnek, ennyi kell a 35Ah-hoz. Mérhettek vele 2 féleképpen is. De tényleg, biztos, hogy egy 35Ah-s akkuval akarsz hifizni? Az arra van, hogy éppen ellássa az alap feladatokat.
Amikor 2A-t vett az akku, mekkora volt a kapocsfeszültség? És mennyi volt, amikor lement 0A-re? Automata töltő volt? Milyen autó ez egy Suzuki Swift? Üdv Inhouse
Hát réginek is tűnt. Ez egy matiz. A hifi pedig jelenleg egy 150Wos mély, és egy 4*50W fej (7,5 A biztivel a hátulján, ami által jobban meg lehet saccolni a a wattokat) És mint mondtam, most nincs bekötve. Régebben nagyobb volt benne, de kicsi volt a hely. És mivel a nagyobbal is működött, ezzel is illene. Töltés közben nem mértem kapocsfeszültséget. A töltő elég egyszerű jószág, van rajta két kapcsoló, az egyik 6-12V, a másik 2-4A És van rajta 4 led, ami a töltésfelvételt jelzi ki. Ilyen lett a görbe amúgy. Ezt úgy, hogy nincs bekötve az akku, csak fél óránként rámértem. 23-6ig aludtam, oda csak behazudtam az adatokat.
Mint írtam a 35Ah a minimális akku, amit a költséghatékonyság miatt raknak bele. Arra jó, hogy a Matiz mindig beinduljon, legyen gyújtás, világítsanak az izzók és egy alap magnó elketyegjen. Aztán a tulaj rak bele elektromos ablakot, meg hifit, meg ülésfűtést, meg 150W-os izzót, meg ki tudja... és nem indul, szar az akku...
Hiába nincs benne, régebben benne volt és gyötörted az akkut. Ráadásul ott voltak a rövid távok is. Többet vettél ki belőle, mint amit vissza tudott tölteni a generátor. alacsony feszültségen volt, elszulfátosodott, valószínű, hogy csak egy részét tudja a ráírt értékeknek. Télen 2-3 hetente, de nyáron sem árt havonta feltölteni akkutöltővel az akkut. Az akkutöltőd nem automata, de majdnem. Valószínű az az egyszerű típus, ami úgy van megoldva, hogy 14,5V körül elfogy... Üdv Inhouse
Ez nem ólomakku, hanem kálciumos, nem mehet tönkre 9 hónap alatt. A méretei miatt nem tudok nagyobb akkut rakni bele, max a csomagtartóba tudnék, nincs hely benne. És csak a hifi van benne, kikapcsolva többnyire. Jó, lehet, hogy a rövid táv, satöbbi, ki volt merülve. Úgyhogy ha lesz időm, mérek rajta kapacitást egy 21W-os izzóval. Ha nem jó, akkor meg kicseréltetem. Azért vettem ilyen akkut, amin van 2 év garancia, hogy ha tönkremegy, kicseréljék. A használati utasításban meg nincs olyan, hogy de 2 hetente rakjam fel töltőre. Arról nem is beszélve, hogy ilyenkor mindent elfelejt az ECU, 50 km, mire normálisan beállítja az alapjáratot.
No, átraktam gyújtásra a rádiót. Így most 0.06 A az autó áramfelvétele leállítva, beriasztva. Tehát ahogy lenni szokott főleg. De azért csak ráterhelek majd valamikor az aksira.
A Ca csak adalék, az is ólmos akku, csodát nem kell várni.
Bármit tönkre lehet tenni percek alatt is... Mi árulunk 35Ah méretű 40Ah-s akkut. Az akkukra már nincs garancia, csak jótállás, ide is bejött vakítás... Sok akkunál csak akkor él a jótállás, ha egy adott céggel szerelteted be, persze jó pénzért. Mivel az összeg aránytalan az akku árához viszonyítva, a többség inkább maga rakja be és ugrik a jótállás. Néhány cég már beleírja mostanában az igen szigorú feltételeit, gyakorlatilag sarkítva annyi minden van benne felsorolva, hogy ha megvetted már nem tudnál mit csinálni... Az akkucserénél egy kis 12V akkuval ki tudod védeni a felejtést... Üdv Inhouse
Mértem rajta merítéssel kapacitást, a 35 Ah-ból kábé 25-30 megvan. Azért csak saccolok, mert 11V-nál lejjebb nem engedtem, 10,5 alatt ugyebár károsodhat. Ennél az aksinál nincs ilyen kikötés, erre 24 hónap garancia van, akkor is, ha itthon rakom be. Ezek után teljesen tanácstalan vagyok, fogalmam sincs, mitől fekszik ki.
Nem tudom, volt-e már szó itt ilyesmiről, hát megkérdezem:
elvileg kivitelezhető-e, hogy egy régebbi magnós rádióból kidobom a kazettás részt, és az így megüresedett helyre beépítek egy pendrájvról olvasni képes egységet? Ha igen, mondjuk lehetne-e ezt egy manapság olcsón beszerezhető usb-s fm transzmitterből kialakítani? Persze nem rádiós átvitelre gondolok, hanem vezetékesre, és mondjuk a rádió-kazetta üzemmód választógombja szolgálhatna rádió-usb közötti váltásra.
Elvben megoldható, gyakorlatban meg csak rajtad múlik...
Köszönöm, kezdetnek nem rossz.
Egyelőre csak egy hirtelen jött ötlet, de ha kivitelezhető, nem vetem el. Tudom, hogy már 8-10ezer ft körül kapható olyan készülék, ami tudja ezt, de nem mai darab az autóm, és nem szeretnék egy modern csilivili rádiót beletenni, jobban passzol hozzá egy gyári kazettás, ugyanakkor sokkal kényelmesebb (meg jobb hangzású) lenne kazetta helyett mp3-at hallgatni. Innentől gyakorlati tanácsokat is szívesen fogadok. Esetleg valaki csinált is már ilyet?
Én még nem csináltam ilyet, de a lényeg, hogy szétszeded a transzmittert, megkeresed a sztereó audio jelet, amit bekötsz a rádió előerősítőjébe. Majd megkeresed a transzmitter RF részét, aminek megszünteted a tápfeszültségét, mert hát feleslegesen minek menjen.
Végül a rádióban lévő rádió/magnó kapcsolót megkeresve arra az érintkezőjére, amire a magnó volt kötve, rákötöd a transzmitter + betápját. Bár, ha ez a kapcsoló magán a mechanikán van, amit ugyebár ki akarsz venni, akkor ezt kicsit módosítva neked kell megoldanod. Nagy vonalakban ennyi.
Többféle tipus is képben lehet (a gyártmány valószínűleg Becker), van, amelyik mechanikusan vált az üzemmódok között, és van, ami nyomógombbal.
Így elsőre egyszerűbbnek tünik, mint reméltem. A kazetta tekerőgombjaira meg rá lehetne vezetni a transzmitter léptetőgombjait. Milyen hangminőség várható egy ilyen kínai vacaktól, ha így van összekötve? Rádiós átvitellel nem túl meggyőző, azért is gondolkodom ezen. Köszi a válaszokat, ha eljutok a gyakorlati fázisba, és beszereztem a hozzávalókat, biztos lesznek további kérdéseim. |
Bejelentkezés
Hirdetés |