Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Ha már előttem is kérdeztek hasonlót akkor bocs hogy új témát nyitok, de én nem találtam meg. Szóval a probléma a következő: Az egyik barátom vett egy MNC InnoCD Bővebben: Link tipusú rádiót, amit a motorjára szeretne felszerelni mégpedig úgy, hogy az előlapot valahol a kormány környékén elhelyezni a könnyebb kezelhetőség érdekében, a tuner erősitő részét viszont a motor hátsó részén mert csak ott van neki hely... Ezt ő úgy gondolta hogy kivezetékeli egy LPT kábellel és kész is... Hát nem nagyon jött neki össze ezért hozta el hozzám hogy nézzem már meg mert: "nem megy.." A kérdésem a következő: Szerintetek mennyire szereti az előlap hogy kb 1.5m vezeték választja el az alaplaptól a gyári kb 5 cm helyett? Mert szerintem nem véletlenül tervezték azt a mérnökök olyan messze... (Gondolom itt számolni kell a jelterjedési sebességekkel meg mindennnel...) Mert van az előlapon USB meg kártyaolvasó is... Szerintetek kivitelezhető a kikábelezés vagy alapból halott ötlet a nagy távolság miatt? Csak azért kérdezem mert sikerült kinyirnia a kábelezés-élesztés során a kijelzőt vezérlő IC-t, (kb 2500ft + posta ebay-en) és érdemes e kicserélnem és megcsinálnom normálisan a kábelezést vagy a nagy távolság miatt úgy sem menne? Előre is köszi a segitséget!
Hello!
Szerintem az LPT kábel nem a legjobb választás volt erre a célra, ugyanis ezen a fajta kábelen nincs árnyékolás, így összeszedheti a környezetből a zajokat amit nem nagyon szeretnek ezek az IC-k. Továbbá az is lehet a probléma, hogy földhurok alakult ki, gondolok itt a kábelre és a motor vázára. További ok lehet az is, hogy felcserélt 2 kábelt amitől a vezérlés kimult, bár gondolom ezt te már ellenőrizted, vagy esetleg az is hiba lehet, hogy amikor csatlakoztatta a kábelt (nem tudom, hogy forrasztotta-e vagy hogy csinálta) akkor összeért 2 vezeték és az okozott galibát (bár ez nem valószínű, ha áromtalanította). Annyit árulj el még, hogy a rádió "erősítő" és a rádió "eleje " között hány kábellel van megoldva a komunikáció?
Nem kötözködésképp, de minek egy bukósisakos járműre atóscédésrádiós bigyula?
Egyébként is baj lesz a gyújtásról beszűrődő freki miatt.
igen az lpt szerintem se volt a legjobb választás én STP vel csinálnám mert az árnyékolt, a kommunikáció 18 érrel van megoldva. CSak nagyon kókány módon ráforrsztva a csati lábaira meg a panelre és ennyi.
Szerintem az ic ugy ment ki h letört az egyik kábel a csati lábáról és hozzáért a táp vezetékhez... mert amikor szétszedtem volt 2 leszakadt kábel... Ha érdekel töltök fel képet..
Mivel nagymotorra lesz (1000 cm3) ezért sokat utazik vele meg motoros találkozóra jár és ha közben megállnak akkor 2 kisebb hangfalon szeretnének zenét hallgatni.
Az összeköttetést esetleg a rádió kapcsolásának ismeretében lehetne javítani Ha a kritikus részeket árnyékolt UTP kábellel vezeted,de a hosszú vonal meghajtás biztos hogy elég problémás lesz. Szerintem a minimum pár száz KHz jelet vonalmeghajtó nélkül beleküldeni akármilyen kábelbe eléggé kétes eredménnyel jár.Esetleg a Nyomógombokból egy pár darabot előre vezetni ,ezek legtöbbször ellenállás hálózatok, gondolom azok bírnák ,vagy a kijelzőből kettőt felrakni,egyet előre egyet hátra, a kijelző felé menő kommunikációt egy vonalmeghajtón keresztül küldeni (???) , visszirányt a rádió felé meg adná a helyi kijelző. Az USB elől használatáról lemondva... (Az sem biztos, hogy a gombokat nem a kijelző IC-n keresztül kérdezi le,mert akkor ez is felejtős.
Szerintem a rádió processzora sem örül a plusz feladatnak (meg a 1.5m antennának )
Akkor beruház egy olyan készülékbe, ami kormányról vezérelhető és nincs is gond, nem kell kókányolni.
De pont ezaz hogy ezt kéne átalakitani ha lehet...
Ha árnyékolt kábellel viszem akkor elvileg nem szedi össze a zajt a környezetből... nem?
Legendásan jó fejegység, pont erre találták ki. Gyakorta még autóba szerelve sem mutat élet jelet. Most az elsődleges kérdés, érdemes-e az árának még a felét rákölteni, a bizonytalan eredmény reményében? Megfontolandó. A gari már ugrott, s ki tudja, a méregdrága ic cseréje után üzemképes lesz-e a készülék... A főbb kételyeket már leírták, ha a folytatás mellett teszitek le a voksot és ne adj' isten életet sikerül lehelned a cuccba, javaslom, mérd meg az áramfelvételét a tervezett terhelésen, majd ezt vesd össze a motor akksijának és energiaellátó rendszerének terhelhetőségével. További nyitott kérdés lehet a rádió antenna is. Meg a vízmentessé tétel, a használhatóság és az "esztétikum" megtartása mellett. Szakmai "híredet" nem feltétlenül rontja, ha nem csapsz bele ilyen eszement dolgokba - szerintem.
A döntés a Te kezedben van, én sok sikert kívánok az esetleges folytatáshoz!
Jaja mondasz valamit, majd eldönti a kedves tulajdonos... hogy mi legyen a sorsa...
Ha azt mondja hogy megéri neki akkor veszek egy vezérlő ic-t bele E-bayről + megpróbálom átkebelezni neki normálisan 2 stp kábellel... Hátha Továbbra is várom a válaszokat véleményeket-tapasztalatokat akik már esetleg csináltak ilyet. Köszi: JOE
Szerintem lenne egy egyszerű megoldás: Ha nem nagy baj az, hogy a kijelző nem lenne a kormányra szerelve akkor esetleg úgy is megoldhatnád, hogy a gombokról vezeted csak a kábelt és a kormányra pedig felszereltek pár darab egyszerű nyomógombot, ha ügyesek vagytok akkor elég szépen megtudjátokk csinálni. A gombok vezetékezéséhez is árnyékolt kábel szügséges, mert ha összeszed valamita környezetből, akkor összezavarodhat a rádió és furcsaságokat fog produkálni. Még annyit szeretnék hozzátenni, hogy használjatok sodort kábelt, mert pl az LPT kábelt (mivel 1 rézvezeték fut egy érben) elég könnyen elengedi a forrasztás. Ha viszont szeretnétek a kijelzőt is látni, akkor is muszáj árnyékolt kábelt használnotok és itt is lehetőleg sodrottat.
gondoltam már én is rá hogy csak a gombokat hozom előre de kell a kijelző is meg az usb elől...
mindenképp árnyákolt kábelt használnék ezért is irtam "STP-t" mert az az utp árnyékolt változata.
Azt viszont megteheted, hogy leellenőrzöd, hogy az előlapi USB scatlakozó egy az egyben hátra van-e vezetve a rádió másik részébe, vagy pedig az USB vezérlése az előlapban van-e. Amennyiben a rádió "erősítő" részébe van vezetve érdemes ezt a jelet egy külön 4 eres USB kábelen vinned, így eltudod kerülni esetleg azt, hogy a többi kábel beavar. Arra figyelj oda, hogy majd ha szerelitek be a rádiót, hogy ne okozzál földhurkot, itt arra gondolok, hogy ha van az előlapon valamilyen fém pont ami hozzáérhet a motor egyik fém pontjához és a kábelen is elvezetted a negatív feszt, akkor itt földhurok keletkezik, amit nemigazán szeretnek a vezérlő IC-k.
Eléggé halott ötlet, nem éri meg a vesződést, mert nem lesz jó. Már az ellenálláshálózatos gombok kivezetése sem egyszerű ilyen távolságra...
A javítás árából inkább vegyen egy rádiós MP3 lejátszót, azt fel lehet szerelni előre, ehhez kell egy fejhallgatóerősítő a sisakokhoz. Mi a francnak egy nagymotorra hangszóró? És miért kell előre az USB? Menet közben dugdossa??? Üdv Inhouse
Jó jó igazad van felesleges az usb csatinak elől lenni viszont nem tudom szétválasztani az előlaptól....
A kijelzőt és a kezelő gombokat kéne előre hozni.... de amit mondjátok elég halott ötlet... És ha mondjuk egy gyors (65MHz-es) műveleti erősitővel + egy video multiplexerrel bele erősitenék a jelbe majd az a mux al kapcsolgatva 2-3 kábelen hátravinném majd hátul egy DEMUX-al meg szintillesztés után visszabontanám? Gyimate: Köszi a földhurkos tanácsot mindenképp figyelni fogok rá. Az usb chip helyét nem nagyon tudom mert sajna nem találtam hozzá kapcs rajzot.... De szerintem hátul van hacsak nincs eldugva valahová a kijelző alá... közvetlen vezetősávok nem futnak tőlle hátra hanem eltúnnek egy-egy furatgalvánban... azt meg sajna nem látom hogy a panelen belül hová megy... Köszi a válaszokat
Én már szétkaptam vagy 3 ilyent.
Az előlapot az alappaneltől messzebb vinni esélytelen csak madzagolással mert lefagy és össze-vissza csinál mindent . Kipróbáltam nem jó. A másik probléma vele hogy borzalmasat fogyaszt a készülék mert ugye 4 csatornás hidalt végfoka van ami állandóan jár és fűt és zabál. Esélyesebbnek találnék egy ilyen esetben egy rádiós mp3 /mp4 lejátszót (olyan kis kijelzős vackot) valahogy ráaplikálni a motorra.
Aki már szétszedte megtudná mondani, hogy a kispórolt tekerést meg lehetne-e oldani?
Azért fagy le ,mert kétirányú ,talán I2C, buszt használ ami nem igazán erősíthető,illetve az erősítés hatására elveszti a visszirányú jeleket.
Mit, miért ,és merre szeretnél tekerni?
A zenébe beletekerni , ugyanis csak léptetni lehet az előző ill. következő számra.
Gyanítom ez szétszedésnél nem látszik.Plusz gomb tuti nincs rajta,csak szoftveresen lehetne megbirizgálni.Azt meg aki megcsinálja...
...és mi történik, ha nyomva tartod azt a gombot, amivel lépeted?
A könyvtár utolsó zeneszámához ugrik...
Szerintem tuti van benne ilyen funkció, csak nincs kivezetve az ic-ről. Vagy még a kristály átbarkácsolása jöhet szóba.
Pioneernál láttam olyat, hogy vagy léptet, vagy teker, ezt pedig a menüben lehet kiválasztani...más miatt sem kedvenceim a Pioneer cuccok...
Másik készüléknél láttam olyat, hogy csak a távirányítón van külön tekerés gomb... Üdv Inhouse |
Bejelentkezés
Hirdetés |