Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv mindenkinek a számolásokból kimaradt az üzemanyag szivattyú csere amely az etanol használat eredménye.
Szia,
Az algoritmosomat szövegesen már közzé tettem ez alapján bárki elindulhat. Most nyári szünetet tartok nem hiszem, hogy ezen idő alatt fejlesztenék a vezérlőn, de kérdésekre szívesen válaszolok, ha tudok. Üdv
Szia,
Sajna a felkínált tesztdarabszám elkelt. Mivel kísérletről volt szó nem szeretném, ha használhatatlan átalakítások születnének az én jóvoltomból, ezért kérem megértésed és kérlek keress egy másik lehetőséget az átalakításhoz. Ha a nyáriszünet végén folyatatom a fejlesztést és sikerrel folytatom, jelezni fogom a fórumon ismét! :yes: Üdv
Lada megoldása:
Fateromnak kocka Ladája van! A főfúvókát eggyel a hideginditót 2 vel nagyobbra cseréltük és 100%-ban bioval jár most. Fogyasztás emelkedett ugy kb. 10-12 %-al de nincs gond sem hidegen, sem pedig terhelésnél! 90-ig nincs többletfogyasztása, bár a zsiga a 100-110-es tempot szereti. (A kocsi 5 sebességes váltóval szerelt!) A beépített elektromos üzemanyag szivattyúk zöme nem károsodik sem a benzintől, sem pedig az alkoholtól! Inkább a többéves kopási használat jelentkezik rajtuk! Attila
Saját felelősségemre én megnézném ha nem gond! Elég, ha a hex file-t elküldöd, a beégetést megoldom!Email
Nekem pont van egy rövidblokkosra való hengerenkénti rendszerem komplett 30 e ft ..a kadettklub.hu n irtam is nemegyszer...szívósor, pillangószelep 4 spricni gyüjtőcső külsű 5 bar os AC légtömegmérő kábelköteg bosch gyujtáselektronika bosch komplett elosztó gumicső vizcsőbe a hőgomba doboz azaz teljesen komplett rendszer, illetve légszűrőház az nincs...nekem c16nz re volt feltéve benzinnel gyorsulásra, sokat evett kint de most bioetanollal pont ez lenne a jó...mert valószínű a spriccnik nagyobbak...eredeti nyomásszabályzóval ...067ven2öt7nyolc8hat6 Kaposvár-vagy postai utvét... aki kapja ...
DSO 220 ? jó az a kis USB-s szkóp? olcsó és én is agyalok egy ilyenen, csak eddig a mintavételi ideje tűnt kicsinek...azaz rádiófrekis jelekre nem jó csak hangfrekire, vagy ilyen lassu jelekre mint a járműelektronika.
Az én autómba /Wv Polo/csak hidegindító elektronika van és így járok vele.Keverékem szegény,az autó nagyon jól megy,fogyi 0.5-1 lityivel több a benzinüzemhez képest.
Lambda jel felerőítve 0.5V-ra.Sokat rajzolgattam,hogyan lehetne viszonylag egyszerűen,olcsón szabályozható,menetközben szabályzott dúsítást elérni.Ötletem a következő,amit meg is fogok építeni.Fojtószelep potiról levett feszültség szabályozná a továbdúsítási időt.Érkező negatív jel invertálva,majd fet,ami kapcsolja a szelepet.Befecs impulzus végén + felfutó él invertálva-indítja az időzítőt,aminek idejét a fojtópoti állít,kimenet "vagy"kapu szerűen a fetre.Itt a kérdés csak az,hogy viselkedik a befecs szelep arra az 50-100ns-os kikapcsolási időre,ami a vezérlő és az indított késleltetés között van.Ezt így meg fogom építeni,majd beszámolok a fejleményekről.Ha működik akkor ezzel a hidegindítás is megoldható,akár teljesen hőfokfüggően,automatikusan de akár manuálisan is.
"az opelnal a peak hold miatt nem megy a nyujtás..."
és mi lenne ha a MAP szenzor jelét vágnánk át? az méri a levegőt, illetve abból ill a fojtopotibol keresi ki táblázatból ha jól sejtem, nameg a forszám,stb... multeces etén.
Igazságod van.Csináltam-csináltam a befecsi módosítót,de már nagyon bonyolult lett volna,igy abbahagytam.De.A motorhőhok ill. a MAP jeladó elsődleges érzékelők,amikkel a motort úgy be lehet dúsítani,hogy fuldoklik.Vagyis,egy kicsi ebből egy kicsi abból +lambdaelektronika és kész.Egyébként a motorhőfok jeladóval átlag 11 lityire is be lehet dúsítani,de ennyi nem kell.Így megépítve a gépem 5-10%kal fogyaszt többet,de sokkal jobban megy,gyertyák barnák./Alapjárat külön dúsítható/
/csak fojtószelep poti kevés/
Csináltam a MAP-hoz egy komparátort,amit finoman lehet szabályozni és folyamatosan nyújtja a kimenő feszültséget.Annyira jó lett,hogy okés a lambda, beállt az alapjárat,gázadásra nem torpan,remekül húz.A fogyit majd mérem
Elkészült az etanol dúsítom,amivel nem az ECU kimenetébe szólunk bele közvetlen,hanem a bemenetét
szabályozzuk.Autómon kívül az első tesztautó épp egy F-s Astra lessz a jövő hét elején. Az eredményről beszámolok,ha valakit érdekel
Üdv.
Engem érdekelne,az ECU bemenetét hogyan?.A komparátor egy potis megoldás vagy valami bővített? Esetleg rajz ?
Pontosan mekkora a fúvóka? Hány litert takar a "90-ig nem volt többletfogyasztás"?
Mennyit pörög a motor 90-nél, 110-nél? Az én 2107 1500-asom fordulatszámmérője 3500-as fordulatánál óra szerint 90-et megy, GPS szerint 80-at. Fogyasztás 7,35 liter. Volt 5,9 liter is. Az AC-membrán egyszer átlyukadt, még benzinnel.
Eljöttek a bioetanollal a nehéz napok...reggel 10 fok, szokásos procedúra. 14nV oprl karbis motor, 1 torok 97,5 helyett 112,5 fuvóka kevés nek bizonyul télre...Ma irány a LADA bolt aztán 125 ös spricni megy bele a 2 es torok 112,5 helyett 125 öt kapott a nyáron azt is kell cserélni 135 re, talán ennyi elég neki télre.
ja a 97,5 helyett112,5 (2 es torok 112,5 helyett125) el Kaposvár_Fonyód ov. és egy kicsi azaz 117km en evett pont 7 litert amit ha visszaszámolok 6 litert eszik most kényelmes 100 as tempó, lakott terület 55-60 (óra szerint)
Ahol lehet guri. Ha további keverékdúsítást adok neki tuti több lesz, de télen kell a latyak.
Keverj hozzá benzint.
Ha meleg motornál jó az arány, akkor hidegindításkor hidegindító sprayt kellene használni, vagy benzint spriccelni a szívócsőbe. Én a Ladánál felpumpálom az AC-t, gázpedállal 10 nyomás(gyorsítószivattyú benzint spriccel be), így max. 1 másodpercet dolgozik az indítómotor. Jelenleg 2 rész benzin, egy rész E85 van az autóban. Növelni fogom az E85 részarányát. Az MZ már E85-tel üzemel, 1:40-es keverési aránnyal.
100-as tempónál 6liter szerintem jó fogyasztási érték.
Nekem 1 éve lassan csak E85 van a vasban, benzin keverésen is gondolkodtam télre, de ennyiben minden átalakítás nélkül mehetnék felesben mert azt télen nyáron tudja a karbis 14nv és a c16nz injektoros is.
Azt akartam megoldani, hogy az indításkor benzinről menjen azaz valahogyan benzintartály is kellene és hidegindításkor egy injektor a karbi fölé dolgozna és benyát tolna be az első percben amíg 30-40 fokos nem lesz a víz. Elindítani el tudom ,és hidegen is megtartom de a rugdosásos túldúsítással lámpánál így kell hidegen megtartani, több anyag fogy el mintha dúsabb keverékkel mennék és nem kelle erugdosni, max indításkor. Az AC-t felpumpálod? a ladán van kézi AC mint a skoda 120l en? Vagy tényleg marad ez a fuvóka elrendezés és télre felesben megyek vele vagy csak negyedrész benzinnel kb. 30 l E85 10l benzin megteszi a hatást szerintem, nyáron volt hűvös éjszaka a balatonon és ott nincs e85 kut rátankoltam a majdnem teli tankra 6 liter benzint és pöccröff volt semmi rugdosással hajnalban , igaz az a hűvös nyári reggel csak 15-17 fok volt, mos meg 1 0fok volt és télen -10 nél kell a start.
Igen szerintem is jó a 6 liter nde ez csalóka mert semmi előzés, semmi traktor után vánszorgás semmi leállítás (illetve 3 indítás) semmi tötymörgés végig 5 ben néha 3 ban 10 másodpercre, gurulás mindenhol, minden falu ba begurulva 55 re álló motor...szóval ez már rekordtakarékos vezetési stilus.
Városban 14litert is etettem már vele, igaz a kilincs a le-felmenő szerpentineken előre áll, a gáz tökig bent váltó 2 ben kézifék félig fenn De ha felfúvókázva 7 liter lenne kint cserébe indulna hidegben...Bár ez szép álom mert bioetanollal indítni hidegben iszonyat. Tényleg tankolok rá benyát. Amúgy régen a csak benzines korszakban 97,5 fuvóka le 95 re 112,5 ös 110 re és szintén ebben a stílusban 5,3 literes fogyasztás volt a rekord alacsony...szóval a jelenlegi felfúvókázás 0,7 liter plussz 100km en. Benzinkútnál negyedórás tankolás amire 10x lassan lecsurog a benzin és teljesen vízszintbe tankolt betankcsővel mérem autót löködve rázogatva egy kútfejnél tankolva kb egy sullyal terhelve a vasat... És legalább 100km -t számolok ki inkább 400km kinti menetet érdemes visszaosztani a pontosság kedvéért, de én 100km nél többet nem megyek csak kint... Jah autópályán nem megyek 130 nál tuti jóval többet enne.
Valami kis szivattyú kellene neked, amit akár potméterrel is vezérelhetnél manuálisan.
Igen, az AC-t kézzel is lehet pumpálni (szerencsére).
Az előzés zabálja a benzint, ezért érdemben nem lehet mérni. Traktor utáni kínlódás szintén.
Guruláskor leállítod a motort? A Ladában szerencsére látom a benzint. A beöntőcső aljáig tankolom ugyanazon a kútoszlopon. 2cm-rel feljebb már folyna ki a böntőnyíláson. 100km alatt nehéz mérni. Vagy teljesen kifogyasztott gép, 1 liter tankolás, és utána lesni a km-számlálót, hol áll le ismét. Ez forgalomban körülményes. Autópályán 90-100km/h körül 6,5 körül fogyasztott benzinből. 60km/h sebesség felett közlekedhetsz a pályán, nem szükségszerű 130-cal suhannod.
Eljöttek a még hidegebb napok, reggel 11 fok volt, hát azt hittem gyalog megyek.
+ pumpa indít semmi, 3 pumpa indit semmi,,,,vár vár vár, indit indit indit pumpa pumpa közben indít semmi, vár fél percet indit protty, semmi, 3 pumpa vár indit protty protty áll, 3 pumpa vár vár vár indit proty brum brum pumpa megy! megy elindul leáll, indit pörcre megy. Azaz kell benzint tankolnom lassan. Hétvégére legurulok 100km-t a városban az 10-14 liter hiány annyit rátankolok, avval már mennie kell, aztán várom a hidegebb időt. Nem fuvókázom fel mert így jó ha már meleg rendesen eszik, pl egy Kvár-Pécs-Kvár 160km-t mentem 10,1 literből az 6,3liter/km. Multkor 6,5 öt mértem, azaz kb ennyi többletnek elégnek kell lennie. Viszoint ha rugdosni kell reggel, lámpánál ,akkor csak városban a 14 liter sok! Lehet télre vissza kellene fuvókázni és csak benzin? Előbb megpróbálom ilyen fuvókákkal, kis benzines segédlettel. A szétszedés összerakás 10x nem tesz jót a karbinak-tömítésnek-csavaroknak-idegrendszernek. Viszont ha a bioetanol ilyen drága mint most 245Ft a Benzin meg csak 335Ft akkor lehet egy sima benzines fuvókázással jobban járok tisztán benzinnel, vagy keverve kis bioetanollal. Csak nem eszik benzinből is 14 litert városban. Szóval jó lenne a bioetanol, ha annyiba kerülne mint az LPG, mert kb ugyanúgy ugyanannyival többet eszik mint gázból enne. Lehet 1x még szétszedem a karbit, visszaalakítom benzinesre.
Kis segítség kellene!
F astra gyujtása! eredetileg egy gyujtótrafóval, két trafómaggal, mindkét felső ponton gyujtanak a gyertyák! A kérdésem a következő: lehetséges e az eredeti gyújtótrafót kidobni és helyette 4 db trafót alkalmazni, méghozzá úgy, hogy adott esetben ne legyen a kipuffogás-szivás ütemváltáskor szikra! Az eredeti vezérlő fetje (tranyója vagy triakja nem tudom) elbirna -e 2 db trafót egy áramkörön? Azon gondolkodtam, hogy ha a tápot elvesszük akkor amikor éppen nem gyujt , akkor nincs szikra az adott hengerben! Igy egy jó adag benzinfröccs a légkeverőben (szivótorok előtt) és nem lenne hidegben inditási probléma, esetleg még HHO-t is lehetne adagolni menetközben, ami csökkentené a bioetanol fogyasztását! (amennyivel kevesebbet adagol annyit tudna pótolni a HHO) viszont a szikra visszaégést okozhat a levegőkörben, ami agyonveri a légáramlásmérőt! Szóval hogyan lehetne ezt kivitelezni elektronikus módon? Esetleg az eredeti jeleket feldolgozva egy uj áramkört kellene építeni gyujtásvégfoknak, felhasználva a főtengely és/vagy a vezérmütengely elektromos jeleit, és a gyujtáselektronika végfokozatát? Egyáltalán az ECU - nak nem okozna gondot, ha a vezérlési jelekből "vételeznénk" Van percenként 20-40 liter HHO-t előállító gépem, de ez nem ennek az oldalnak a preventációja! Ezért ezt szeretném felhasználni az üzemi fogy csökkentésre, valamint a benzines megoldást a hideg inditáshoz! Tisztán 100%-os bio etanol és segitség HHO-val, ezt biztosan ki lehetne vitelezni.
ő ** , nem olvastam még el a topicot, és el is késtem a nyarat a meleget, de vízzel próbáltátok a bioetanolt? külön spricni,? vákumcső a karbin lehuz és ioda be a víz? esetleg a bioetanolba keverve?
Ugyebár nekem fel van 20-30 százalékkal fúvókázva, hidegben mégis alig indult, melegedéskor gyenge volt...További felfúvókázáson gondokodtam téli üzemre, de lustaságból tankoltam az 50 literes tankba telire 10 liter benzint azaz sacc 40liter E85 + 10 liter 95 ös. És azóta rendes autó lett belőle, eltűnt a gázos feeling, indul pöccre, és rögtön kis gáz kuplungfel van erő...és 25 százalék benzin plusszaban az etanol15 százalékához és rendben van minden. Lehet nyáron is így tankolok, és visszafúvókázom, nem teljesen de lehet elég a valamivel kissebb is.
Sziasztok!
Úgy nagyjából átolvastam a fórumot. Nekem amire szükségem lenne az az állandó kitöltés biztosító elektronika. Mert nekem csak az indítással van gondom. Ha beindul max 2-5mp ameddig kicsit gyengének tűnik, de utána már minden rendben van. Szóval csak arra kéne, hogy beindítsam, és ne 10-15x keljen köszörülni. van erre csinálja meg a hőmérséklet becsapós trükköt, amit írtatok? Épp a minap nézegetem odb2-n keresztül egy diagnosztikai progiva a motort, és vagy 2 hőmérséklet érték van. beszívott levegő, víz. Meg még lehet van más is. Ott nem kéne mid a kettőt módosítani? elég csak az egyiket? ja a kocsi egy peugeot 206 1,4 8V benzin.
Sziasztok!
Új belépőként előre is megköszönöm a türelmet a helyi szakiknak. Mikroelektronikában nincsennek túlzott ismereteim, ezért vetném itt fel autózással kapcsolatos kérésemet. Az autó Ford Focus 2004. Zetec S 1.6i 16V, hengerenkénti injektoros, jelenleg 100%-ban E85-tel üzemeltetve. Az elvégzett átalakítás: 4 db injektor csere 2.0L-es motorokhoz való injektorokra, ez ~ +42% kapacitás növelést jelent. A fogyasztás városi üzemben 11,75 l/100km E85-ből, napjaink hideg időjárásában, a gyári B95 adat 9,4 l/100km. Fékpadon nem lett kimérve a teljesítmény, hegymenetben, full terheléssel tesztelve úgy tűnik, megvan a 100 LE. A hidegindítás megoldása: a CHT szenzorral sorba lett kötve egy 250Kohm-os poti. 20 C-nál 75Kohm állás, 0 C-nál 150Kohm állás kell a biztos indításhoz, még a gyújtás ráadása előtt. 10sec után vissza kell venni az ellenállást 15-30Kohm-ra, majd ~ 50 C motorhőfoknál 0-ra. A CHT szenzor 25C-on 30Kohm-os lehet. A kérdés: hogyan oldanátok meg elektronikával az automatikus hidegindítást?
Hála az üzemanyag áremeléseknek, az adóztatásnak 1 év bioetanolozás után visszatérek benzinre, 331ft a 95 ös 253a bioetanol azaz alig 30 százalékkal olcsóbb, közben 25 százalékkal tuti több kell neki, városban 40 el is azaz vegyesben épp nullára jön ki, csak kint egy csepnyit hagy...de ezért nem éri meg a szívás.
Holnap mennek vissza a kis fuvókák, sőt lehet a gyárinál 5 százalékkal kissebb első torok. és ezentúl csak benzin. Az állam lebeszélt a környezetünk megóvásáról...bár más téren is ez a tendencia a vörös veszedelm is megérte nekik. A lényeg a bioetanol üzem már nem olcsób mint a benzin üzem. |
Bejelentkezés
Hirdetés |