Fórum témák
» Több friss téma |
Csak kíváncsiságból érdekelne a hunflex, panelom már van, csináltam, működik is, de a program még nincs kész a picben. Annyi van benne, hogy ami a pic bemenetére érkezik a motorvezérlőtől, azt simán kiteszi a kimenetre, ami a feteket hajtja.
Nekem hengerenkénti befecskendezésem van, de 2-2 injector párhuzamosan van kötve, ezért a panelt is úgy terveztem. "2 áramkörös" 2 fet van rajta. A pic programozás még nem megy annyira, azért sincs még kész a progi, de valami ilyen megoldás kellene, ami százalékosan növeli az időt.
olvasgatom amit irkáltok egy dolgot hiányolok az előgyujtás állítást, akkor lesz igazán jó hatásfok ha az is állítva van , nem?
Tudja valaki mennyi a befecskendezési idő általában?
renault clioII 1.2 16v
hali
nem felejtettem el a dolgot csak van 1 pici problémám. a panelt a sok apró csillogó vacak miatt nagyon nehéz fotózni úgy hogy valami látszódjon belőle. ha vakuzok csillog minden, ha nem használok vakut homályos...esetleg valami 5 let??
Az őzbarna színű gyertya teljesen normális, nincs semmi baja a motornak.
A fekete gyertya a városi használattól kormosodik el, mert nincs ideje leégnie a rövid távú autózások során a koromnak. (legalábbis így emlékszem)
ettől jobbat nem tudok feltenni..........
Hát nem rossz ötlet!
Viszont nekem akadt egy kis gond az injektor vezérléssel! Megmértem az injektor elenállást és 2 ohm Ezért szkóppal megnéztem a jelalakokat rajta! Hát nem sima négyszögjel! Fixen 1ms-nyi négyszögjelel nyitja az injektort utánna pedig inpulzusokkal tartja nyitva! Az első képen látható az hogy van egy nagy inpulzus és utánna a két tüske közötti rész, ahol vannak a kicsi kis inpulzusok amik nyitva tartják az injektort.A második kép ahol az első nagy inpulzus és az első nagy tüske nem látszik de az utánna lévő kis tartó inpulzusok vannak! Ezekből van több ha terheljük a motort és ez látszik a harmadik képen! Ez a peak&hold vezérlé!PWM jellel csinálja a hold részt! Ezt nem lesz olan egyszrű átverni!
Lehetek illúzió romboló???
Nekem egy 1.3 vvt WagonR-em van (M13A). Picit agyaltam ezen a többlet-befecskendezésen és az alábbiakra jutottam: Ugyebár ezek az átalakítók a lambdát figyelik és az alapján módosítják a befecskendezési időt az ECU-után... a hidegindítást pedig drasztikus "cefre-beöntéssel" oldják meg. Na én ezt gondoltam át, majd faragtam, kipróbáltam és bejött. Gondoltam mi lenne ha elhitetném a légnyelés-mérővel, hogy a motor márpedig 20%-al több levegőt szív és az ECU ez alapján képezze a keveréket. Kezdtem ezt úgy , hogy kinyitottam a légszűrőházat járó hideg motor mellett és bedugtam az ujjam a légnyelésmérő mellé ezáltal gyorsult a levegő a szenzoron és több cefrét kapott (stabilabb lett az alapjárat hidegen). Ezen a vonalon indultam el és barkácsoltam egy szűkítőt 55,5/49mm a légnyelésmérő elé. Ezzel megoldódott a keverékképzés kérdése. Kijártam vele 1 tank 10l(B95)- 28l(E85) majd tisztán tankoltam E85-öt telibe ennek kijártam a 2\3-át gond nélkül. Maradt a hidegindítás. Ez egy kicsit döcögős volt tisztán e85-el... Tovább törtem a fejem, mit lehetne tenni, mi az oka a nehéz indulásnak??? Hát az hogy az etanolnak magasabb a lobbanáspontja mint a benzinének... ezt tudtuk. Mások drasztikus dúsítással oldották meg a hidegindítást , én másképp gondoltam: Segítek párologni az etanolnak, így beépítettem a légszűrőházba egy melegítőt (3db 12V-os 150w-os fűtés/most csak egy van rákötve/ + egy ventilátor). Kipróbáltam és megoldotta az indítási nehézséget. Egyenlőre provizórikusan oldottam meg egy szivargyújtó csatival (indítás előtt bedugom, majd indítás után cirka 10mp-el kihúzom). Majd később automatizálom valahogy, mondjuk egy termosztáttal...
Nem átverni kell, hanem egy schmitt triggerrel kell átengedni a nyitóimpulzust, és a tartófeszültséget kell csak a kiegészítő elektronikával megnyújtani a kellő mértékben. A tartóimpulzus végén meg az injektorfej mágnesszelepjének önindukciója miatt jelentkezik tüske, az tehát csak egy kísérőjelenség, a vezérlés szempontjából nem kell lemodellezni.
Próbáld kb. 30cm-ről fotózni. Ne szemből, hanem cirka10°ra elhúzva esetleg természetes fény (nap!!) segítségét igénybe venni. Esetleg ami nálam be szokott jönni a problémás, sűrű alkatrészeknél: szkennerrel beolvastatom. Ráteszem az üvegre és megfelelő felbontásban beolvastatom. Egy 1200dpi-s felbontásnál már a hajszálat is könnyen meglátom.
Én is lehetek az?
Ez nem minden ECU-ra igaz. A legtöbb motorvezérlő nem hajlandó elfogadni a szélsőséges értékeket, hanem hibaként fogja fel, és heves csekkendzsinvillogásban tör ki. Másrészt, már korábban is írtam, hogy önmagában a befecskendezés idejének növelése csak félmegoldás, mert ugyan zöldebbek leszünk, de olcsóbbak nem, mert amit nyerünk a vámon, elmegy a réven (a többletfogyasztás elviszi az árkülönbözetet). Tehát az igazi megoldás az, ha a terhelés függvényében változtatjuk a befecskendezési idő manipulációs mértékét. Ugyanis részterheléses üzemben károsodásmentesen vissza lehet szegényíteni a keveréket, terhelés alatt viszont kell +25-30 százaléknyi anyag. Ehhez pedig szükség lesz a folytószelep potenciométerének értékére, és annak függvényében módosítani a dúsítás arányát. Vagyis, ezzel nem csak egyszerűen a befecskendezési időt toldanánk meg egy konstans értékkel az etanolos üzemhez, hanem végeredményképpen szabályozott lenne az ECU programtáblájának expandálása.
Jelenleg gyerekcipőben jár a megoldásom és csiszolásra szorul...
Most hogy tesztelgetek(sok üresjáratás, melegítés km megtétele nélkül + a csapadékos idő miatt rengeteget klímáztam) csak 10%-al jött ki olcsóbbra 1 km 8,3l-es fogyaszással. De még mindíg olcsóbb.. Ja és "ssekkendzsinvillogás" nélkül . Igaz amit írsz, de ez már inkább fogyasztásoptimalizálás vagy chip tunning.?
Mindkettőként fel lehet fogni. Mert a fogyasztást úgy csökkenti, hogy a motor nem károsodik, mivel csak részterhelésen szegényíti ki a keveréket. Most te 10%-al olcsóbbra jössz ki, lehet, hogy a vezérlőd tudja is kezelni a helyzete - szerencsés vagy. De ez nem biztos, hogy működni fog egy másik autónál. Viszont ha azt mondom, hogy ha a fogyasztásod etanollal csak 4-10%-al növekedne, akkor lehet, hogy elérnéd a 20%-os megtakarítást... Nem lebecsülve a dolgot, hiszen nekem most csak hidegindító rendszerem van, de az én olvasatomban ezek a fix dúsítási kísérletek jó alapok, de tovább kell lépni. Olyan ez, mint amikor a vákuumos előgyújtás szabályzást rárakták a régi gyújtásra, de még mindig a megszakítóra bízták az impulzust. Aztán ugye jött a HALL jeladó a tirisztorral, és megtáltosodott a szekér, amellett két literrel kevesebbet ettek a lovak. Nem reklámképpen, de meg kellene vizsgálni, milyen érzékelők alapján mit is csinál az E85Power átalakító 34e+fa árért. Számomra az egy etanol-etalon.
Ami nekem bevállt, az a benzin-etanol keverék, így nyáron háromnyegyed-negyed arányban, télen 60-40 arányban, semmi gondom nem volt vele hidegen-melegen szépen indul. a mostani 75-25 keveréssel is csak kb 10% fogyasztás növekedésem van, mindenféle elektronika nélkül. A kocsi egy Corsa B C14NZ motorral.
Ha jól rémlik ebben a motortípusban még nincs légtömegmérő sem. Központi injektoros, Multech, így nem is mertem belerakni egy gyári etanol elektronikát. De eddig úgy néz ki nem is kell, és nagyobb injektorra sincs szükség. Azt nem tudom, hogy ha a légbeömlést szűkítem, hogy fog viselkedni, egyszer tesztelni fogom. még hátra van egy tiszta etanol üzemű teszt, kíváncsi vagyok, hogy reagál rá a motor.
a rajz ok.én is szettem szét egy eredetit.
Helló etalon-ok! (osok)
Szóval utánna jártam annak az ominózus elektronikának! A következő problémákkal találkoztam! És ez innentől gyakorlati tapasztalat: 1. Az autók minden gond nélkül elmennek 75% benzin és 25% E85bioetanollal! 2. bizonyos tipusok minden gond nélkül elmennek 50%50% arányú tankolással! A tiszta Etanol kérdés maradt! A legujabb tipusokat már felvértezték ennek az üzemanyagnak a használatára, tehát nem kell megnövelni a befecskendezési időt! A régi tipusúaknál pedig elkezdődik a folyamatos probléma: A: az etanol rendkivül jól tisztit (évek alatt lerakodótt koszt is feloldja) ezért 1000-2000 km után erősen ajánlott a szürők cseréje (ha nem akarod hogy eltömitse azt) b:befecskendezési idő mint kérdés! A hagyományos befecskendezési rendszerü injektorok (10 ohm feletti értéküek) birják az elektronikus időnyújtást minden gond nélkül! Ezekre elegendő olyan vezérlőt (FET-est)készíteni ami: 1a: induláskor elinditja a injektor adagolást: 1b: leálláskor tovább benntartja az injektor adagolást! A peak-hold rendszerű fúvókák és vezérlések viszont idő kérdése és elhalnak! Ezeket az információkat mind autókereskedő és alkatrészboltos OPELES barátomtól kaptam meg! A peak-hold rendszereket is meg lehet nyujtani csak felettébb drága mikrokontrolleres vezérléssel!(ezek már figyelik a légáramot, a lambdaértékeket, gázpedált, stb! Tehát egy Peak-hold rendszer esetén itt az elektronika megépítése, vagy spórolása meggondolandó anyagi következményekkel játhat! A gyengébbek kedvéért: a 2-4 Ohm (igazán 10 ohm alatti) értékü injektorok szinte mind peak-hold rendszerüek! Összefoglalva: a boi etanol jelenleg 280 FT (10 liter 2800 FT) a benzin 334 Ft (ebböl 8 liter 2672 Ft) szóval 8 literes fogyasztású autóknál kb átlagban a 10 litert megeszi etanolból (25% TÖBLETFOGYASZTÁS!) Eszmefuttatásban télen hidegben gyakori városi hideginditással a 32%-ot is elérheti ez a többletfogyasztás! A szürök cseréje, a javítgatások, stb költségei, a kiépített vezérlő többtizezres költsége megéri e hosszú távon? Én bioetanollal kezdtem, de most a LPG autógázban gondolkodom! 185 ft / 1 kg! hőértéke azonos a benzinével (közel) a hivatalos beszerelése egy peak-hold rendszerű 4 hengeres 1000-1800 ccm-es kocsiba kb 300 ezer ft (hivatalosan mindennel együttesen, müszaki vizsga tipusmódosítás, stb!) ha havi 45 ezret tankolok akkor garantáltan a 20 ezret meg lehet sporolni vele! ez pedig 15 hónap alatt meghozza az árát! (évi 240 ezret lehet spórolni havi 150 liter benzinfogyasztás mellett!) HA EZ MÉG TÖBB AKKOR NEM KÉRDÉS! Eredetileg én is gondolkodtam egy épített bioetanol befecskendező elektronikán, de mostanra, hogy tudom a buktatóit igen meggondolnám az átalakítást! Nekem opel Astra F caravánom van X18XE motorral ami ecotech-es! 25%-nyi bioetanolt minden gond nélkül elvisel, de az opeles szerelő barátaim figyelmeztettek, hogy sokba fog ez nekem kerülni ha tisztán akarom müködtetni! Igy is 5-10% többet fogyaszt ha 50-50% tankolok, de ekkor már a szegény keverék miatt ki-kigyullad a sárga lámpa! Én havi 50-60 ezret költök benzinre a nejem munkába járásra 45 ezret (opel Corsa C) Ha beszerelek eletronikát drága pénzért, akkor a 100 km-enkénti 10-200 ft haszon (kizárólag ha nem nyomom neki a gázt) mikorra hozza el a bekerülési költségeket? A bioetanol arra jó hogy a meglévő benzinkészlet hiányát enyhiteni lehessen! By Fekete Attila
Szia!
Etanolból a legdrágább kúton is 240 Ft körül van literje, nem 280. De sok helyen 225-230 körül is van.
Nos a feleségem Opel Corsája 1 hete tisztán bio etanollal megy!
De nem a etanol mennyiségét növeltük, hanem a levegő mennyisége növekedett! Nem tudom hogy a légfolytó szelepet mi szabályozza, vagy felvértezték-e a 2006 os évjáratú kis Corsát már ilyen bio etanol rendszerekhez, de eredmény: reggel hidegen pöcre indul az autó a fogyasztás a feleségem tapasztalata alapján kevesebb mint ha benzinnem járna!!? Na ilyenkor mi van? értetlenül állok a kérdés előtt! Ugyanezt a bio etanolt (györben van 250-ért) beletettem egy fünyiró traktorba (12 lóerős briddge taktor) Az uszó szinten nem tudtam állítani! A fuvóka beöntött fix, igy megkiséreltem a lukméretet növelmi (ami nem kis feladat) Nem kellett növelni csak kitisztitani, mert volt rajta valami kokszos lerakódás! A 0,9 mm-es fúrószár simán csuszkált benne lazán kézzel! A légszürőt levettem és láss csodát több levegővel hidegen bio etanollal kiválóan indult! A több levegővel több oxigénhez jut a motor! A bio etanol alkoholja valahogy nem ugy viselkedik mint a benzin! több levegőben talán jobban párolog! vagy jobban tud munkát végezni! Hihetetlen de 15-20 % nemhogy többet, hanem kevesebbet evett a kicsi 12 lóerős traktor (ugyanakkor a, ugyanolyan magas füterületet, sokal kevesebb bio etanollal lenyirtam! Most akkor mi az igazság? Az 96 os opelem már köpködött, akadt ugyanarra a helyzetre! Légszürő nélkül pedig szépen járt! Mit csináltam ? Egy axiál ventillátorral (12 volt 4 A az akksi birja meg a generátor) megturbóztam a beáramló levegő mennyiségét (növeltem a légnyomást, és igy több ooxigén került a motortérbe! A befecskendező pedig elvégzi a porlasztást! Eredmény 15% üzemanyag csökkenés de csak bio etanolnál! Benzinnél egyből gyujtott a sárga lámpa ventillátorozásnál! a légáramlásmérő gondolom sokalta a levegőt vagy keverékszegénységet jelezhettet nem tudom: Az eredmény 15% kevesebb fogyasztás bio etanolból! Attila HA valaki tud rá épeszű megoldást érdekelne engem is! Attila
A hozzászólásodat így kellett volna befejezni: És akkor felébredtem.
Ez lehet, de én éppen álmodom!
Mindenhol azt hallom hogy 10-15 25% többletfogyasztás van. Ezzel szemben nálam pedig inkább csökkenés! Nincs rá magyarázat! Legalábbra is értelmem szerint ez "LEHETETLEN" de hát 1900 ban lehetetlen volt autóval elérni a 100 mérföldet!, 1920 ban lehetetlen volt a hangnál gyorsabban repülni! 1930 ban lehetetlen volt képet átküldeni a kontinensek között 1970 ben lehetelen volt ételt melegíteni fütőszál vagy hőforrás nélkül (mikro) Tehát most vagy gunyolodsz velem, mert azt hiszed hülyeségeket beszélek, vagy tudatlanul állsz te is a jelenség előtt! Ha jól beidegződőtt autószerelő vagy netalán még nem látod a fától sem az erdőt! "sokak szerint a lehetetlen az lehetetlen, mindaddig, amig nem jön valaki aki nem tudja hogy lehetetlen és megcsinálja" Szóval ha nagyon viccesnek szánod lenne "egy fogadásom" Én sem értem hogy mitől és miért! Okultizmusból nálam is lehetne szórni az osztályzatokat, de erre a jelenségre még eddig nem jöttem rá! Ha valakinek ban elképzelése akkor jelezze! A vicces hozzászólások nem érdekelnek! Akit meg komolyan érdekel megnézheti a motorteremet élőben! szivesen látom! Attila
"Én havi 50-60 ezret költök benzinre a nejem munkába járásra 45 ezret (opel Corsa C)
Ha beszerelek eletronikát drága pénzért, akkor a 100 km-enkénti 10-200 ft haszon (kizárólag ha nem nyomom neki a gázt) mikorra hozza el a bekerülési költségeket? A bioetanol arra jó hogy a meglévő benzinkészlet hiányát enyhiteni lehessen!" Közelebbi munkahely, könnyen átfúvókázható, olcsó alkatrészárú 100000Ft-os autó kellene nektek. Vagy motor.(Honda Innova 125, 2 liter/100km) Nekem az MZ 3 liter E85-öt kér 50km/h-nál.
Merre laksz?
Küldesz fotókat a beépítésről? Engem érdekelne a Ladába. 2 napja jutott eszembe a ventibeépítés fogyasztás csökkentésére , ezek szerint működik. Neked hány litert evett a gép? Lada 2107 6,5 liter, hegyen völgyön 6. Felfelé 6,5, lefelé 5,5 benzinből. 60km/h-nál sík úton 5,9 liter.
Kónyban a Rákóczi úton!
elérhetőségem www.geo-solar.net A kisérleteim eredménye: opel astra X 18 XE 1800 ccm motor automata váltó! Max 3000 fordulatig no probléma! 3000 felett kigyújt a sárga motorlámpa! Szerintem a levegő e fordulat felett már nem elég! A corsa 2006-os évjárat! Szerintem az Opel felszerelte az ECO-ját bio etanolra, mert simán megy vele 100%.-ban eredetileg a nejem 9 szer tud bemenni dolgozni egy tankolással az ut 20 km lakott területen kivül 15 km autópálya és 4 km városi szakasz! ez oda vissza 78 Km 9 alkalom= 38 liter benzin= 12900 Ft! A nejem tévedésből teletankolta a kcosit bio etanollal (keverés nélkül, mert nem tudta hogy meg kell keverni, dehát a nők márcsak ilyenek!) igy a 38 litert 9500-ért tankolta! aztán nem jelentkezett hideg inditási gond a kocsijában,igy nem is fogtam gyanut sem (ugy tudtam keverte) Aztán 8 nap után szólt nekem hogy valami baj ban az üzemanyag kijelzővel mert még negyedig van üzemanyaggal az autó, de szerinte már holnap tankolnia kellene (félt hogy az uj üzemanyag elrontotta a müszert és az fennakadt, és az uton ottmarad üzemanyag nélküL) Betettem kannába 10 liter benzint neki , ha ez megtörténne! Szóval ennek az eredménynek a véletlen "nöi intuició az eredménye, szándékosan soha nem próbáljuk ki tisztán! 11 napot ment a bio etanollal 858 Km-t és 38,7 litert tankolt ujra bio etanolból! ez pedig 4,4 literes átlagfogyasztást jelent most jelenleg! (90 felett nem egy az autóval, mert akkor sokkal rosszabb lenne a fogyasztás! Az az autó is automata váltós! Arra a gyanura ébredtem, hogy lehetséges a bio etanol esetében egy turbofeltöltövel több levegőt lehet bejuttatni a motorba mint a diesel kocsiknál! Ezt a lehetőséget eddig ugyebár senki nem vizsgálta! Nos eredetileg több oxigénre gondoltam, aztán a keverékarány miatt elvetettem. Aztán rájöttem: Több levegő 1 töltésre nagyobb hengernyomás= nagyobb teljesítmény (a turbofeltöltö lényege) szóval mi van akkor ha a levegő jelentőségében sokkal több? a motor vajon meddig birja? Lehet hogy a bio etanolnak ksebb a gázrobbanási teljesítménye és nagyobb hengernyomásnál viszont teljesíteni tudja a benzinnel azonos robbanási teljesítményt! Ugyanis a fő elv a robbanómotorok esetében nem a keverék elrobbantása, hanem a keletkező robbanás során mekkora tömegű (terjedelmű gáznyomáshalmaz keletkezik!) ugyanis ez végzi el a munkát! A robbanás során kitáguló gázok nyomása gyakorol a miukahengerekre munkateljesítményt azaz Joule-t! több levegő= nagyobb robbanási tömeg! A bio etanol-t vizsgálta -e már valaki ilyen felállás mellett? Mert eddig sehol nem olvastam róla! A teljesítményt nemcsak több üzemanyag felrobbantásával, hanem nagyobb robbanási nyomás elérésével is meg lehet oldani! Erre a fünyíró traktor vezetett rá ugyancsak véletlen! Betankoltam bio etanolt a tankba tisztán, mondván átállíom etanolra! a fúvóka fix a müanyag karburátor alkatrészbe öntve, igy nem nyultam hozzá (elrontani nem akartam!) Az úszót sem tudtam állítani magasabb szintre, viszont amikor szereltem, a légszürő is lenn volt! (Anélkül hedegen szivató nélkül is jól indult!!!) Szürővel kapkodott és fulladt! Nagyobb szürővel viszont szépen dolgozik a motor mind a mai napig. Itt is fogyasztáscsökkenést tapasztaltam! tisztelettel Fekete Attila.
Igen! Átgondoltam én is a dolgot!
Ha a levegőt szükítjük valóban becsapjuk az ECO-t a légtömegárammérő kütyün keresztül! Én az ellenezőjét választottam! Megemeltem a beáramló levegőt de ténylegében! Közben a computer csak azt érzi, hogy kevesebblevegő jut be, igy gondoskodik a megfelelő rászabályzásról! Kevesebb bio-etanolt ad be és a több levegő hatására szerintem az alkohol jobban tud párologni! Ergo 2.kérdés is magyarázatra szorul: A nagyobb nyomáson a robbanás nagyobb hömérséklete is produkál, igy az üzemanyag még tökéleteseben elégethető! Üdv Attila
Néhány meglepő fotó a kérésre!
sem vezérlő kütyű pluszban nincs beszerelve, sem befecskendező nincs nagyobb! Az üzemanyag full E85 volt a próba alatt! Ma hazafelé egy kicsit megterheltem a motort! (OPEL X18Xe!) Eredmény 3000 fordulatnál kigyújtott a sárga lámpa! A sebesség / fogyasztás függvénye: 90-100-as tempo pályán stabil 2500 fordulat! Semmi gond a müködés során! ENYHE GYORSÍTÁSNÁL NINCS GOND! Erős hirtelen gyorsításnál (mikor eszi az anyagot) egy kicsit befulladt és nem akart menni, a sportváltó feltolta a fordulatot! a TEMPO 120-IG KIEGYENSULYOZOTT UTÁNNA VISZONT ELKEZD ZABÁLNI ÜZEMANYAGBÓL! Az autómban van tényleges fogyasztásmérő, az eredmények fotói láthatóak!
Engem érdekelne a dolog.Vw Polo 4 injektoros.
Hogy tudnánk megoldani.Talán segíteni is tudnék egy kicsit.Elektronikai-számítástechnikai műszerész vagyok.Négy hónapja tisztán járok etanollal,gond nélkül,de azért a + dúsítás egy jó kérdés.Ha érdekel váltsunk email-t.
Üdv! Egyszerre 3 autón tudnám tesztelni, rendelnék tőled egy felprogramozott pic-et.
Honda Accord-on Rover820-ason VW golf 2-őn és mitsubishi colt-on tudom tesztelni, aminek ECU kiolvasási tesztjeit meg tudom adni! Remélem meg tudunk egyezni! Várom visszajelzésed, és akkor adom a címet. flucky@flucky.hu |
Bejelentkezés
Hirdetés |