Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
vettem 1 távirányitós kisautót, igy ugye meg van oldva a távvezérlés annyi a problémám hogy egy erősebb motort szeretnék működtetni vele, ehez mit kell tennem? jelenleg 3,6V ról működik egy kismotorral de én szeretnék rákötni egy 7,2Vosat ezt hogy tudom megtenni? mert gondolom ha több áramot adok neki akkor töknremegy a kapcsolás.. Előre is kösz ![]()
Szerintem ha a nyák on lévő H hid bázisait megcsapolod és valami erősebb tanyókat/nagyobb feszt pl plussz elemek de csak a h hid hajtására mert a vezérlő tönkremenne raksz akkor megnövelnéd a motor teljesitményét szerintem
Sajnos nem tudok..nincs fönt a neten az összes kinai kisautó kapcs.rajza
![]()
Fénykép a panel két oldaláról! De ha tényleg megszeretnéd csinálni és nem azt várod, hogy eléd rakjuk a megoldást, hanem hajlandó vagy dolgozni is érte kicsit, akkor a panel alapján rajzold vissza a kapcsolási rajzot. (Legalább a meghajtó részt)
udv egy egszeru megoldas amit eni megcsinaltam ezek szerin az aksit is kikel csereld tehat egy stabilizator 3,6 voltra a vezerlesnek es amotor kimenore ket tranzistor amit 7,2 voltal taplalsz es johet az uj motor
Üdv Mindenkinek!
Egy katamarán hajó két motorjának /12V 2A/ fordulatszám szabályozását potméterek (amiket a szervók tekernek majd) segítségével szeretném megoldani, úgy ,hogy a két motor egy potival egyszerre (előre) és egy-egy potival külön-külön is (fordulás) szabályozhatóak legyenek. Találtam az oldalon több PWM kapcsolást is amivel megoldható lenne külön-külön a motorok fordulatszám szabályozása, de olyan kellene ami egyszerre is szabályozná őket. Egyszerű megoldás érdekelne, mivel nagyon amatőr vagyok. Köszönöm
Én a helyedben kihagynám az egészből a motort... a rádió kimenőjelével vezérelve a szabályzókört megspórolhatod a két szervót, a fogyasztásukkal együtt.
Akkor szerintem úgy jársz a legjobban ha veszel egy y kábelt és két szabályzót meg kormánylapátokat de kihagyhatod a 2 szabályzót meg az y kábelt és szerintem sorba kötve valami kis fogyasztású motortkötsz egy szabályzóra.
![]()
Milyen kimenőjelet ad a rádióvevő kimenete? (feszültség, terhelhetőség)
Ez a vevő típusától is függ. Úgyhogy ha meg tudod mondani milyen a vevőd akkor kereshetek adatlapot.
Igen, jól sejtetted
![]() A vevő adataira voltam kíváncsi, hogy illeszteni lehessen PWM -hez.
A vevő egy Art-Tech E-Fly 100 6 csatornás vevő. Adatlapot csak ezt találtamBővebben: Link
Látom a csomagban csak egy szervó van. Egy katamarán két törzse túl jó iránytartást ad, én mindenképpen használnék kormánylapátot is, nem bíznám csak a motorokra a kormányzást. A kis sebességnél való manővereket viszont nagyon megkönnyíti a két motor, ezért értem miért gondoltál rá. Első körben javasolnám, hogy a két motor közös vezérlést kapjon a tolóerő csatornából, a csűrőlapokról pedig egy trimmelő jelet adni, a két motor teljesítménymegosztás szabályozásához. Így az RC vezérlő két csatornája megmarad szabad felhasználásra.
Köszönöm! Valószínű, hogy megfogadom a tanácsot. Mindenképpen lapát nélküli megoldásban gondolkodtam először. Közös szabályzóval már működött a két motor, csak a fordulás nagyon cikk-cakkos volt, mivel mikrokapcsolóval bontottam a motorokat forduláskor. Hogyan lehetne megoldani és bonyolult lenne-e két motor teljesítménymegosztás szabályozása?
Holnap kiagyalok valamit,amiből ki lehet indulni. Nem reménytelen.
Találtam egy kapcsolást, ami megoldást jelenthetne akkor ha egy csatornára kettő szabályzót kötnék (Y) , de fordítottan kellene működniük, vagyis a vevőből jövő jelet az egyiknél meg kellene fordítani. Lehetséges?
Hát épp ezért kérdeztem, a vezérlő kimenőjelét, hogy analóg jelet ad-e, vagy csak kiad egy működtető feszültséget. Szükség lenne a feszültségre a terhelhetőségre, és a jelformára.
Ha analóg jelet ad ki, akkor könnyű a megoldás, egy hídkapcsolással csodát lehetne művelni.
Ezt találtam neked, motoronként egy ilyen, és két csatornával meg van oldva a két motor előre hátra, akár egy időben is, ami állóhelyben fordulást is lehetővé tesz, mint az etetőhajóknál szokás. Még marad is két csatorna extrákra, szépséghibája a TTL tápfeszültségigény
Találtam egy kapcsolást, amivel szerintem meg tudnám fordítani a vevő egyik csatornájának jelét, de nem vagyok benne biztos, mert nem teljesen értem. Szerintetek?
Két amperes motorhoz semmiképp nem jó.
![]()
Ez csak a vevő jelét fordítaná meg a motor szabályzóhoz.
Miért kell a vevő jelét megfordítani?
Az én elképzelésem az, hogy a vevő egyik csatornájából jövő jelet egy Y-nal kettébontanám. Az egyik menne az egyik szabályzóhoz, a másik a "jelfordítón" ( ha ez a reverser az) keresztül a másik szabályzóhoz. Így elméletileg középállásban azonos lenne a fordulat, forduláskor pedig az egyik motor fordulatszáma csökkenne, míg a másiké növekedne. A közös szabályzásáról a két motornak pedig csak valami fesz szabályzós dolog jöhet szóba gondolom, mert pwm jellel a a motorszabályzót nem lehet táplálni.(?) Ezt találtam itt, de gondolom 4-6 A-nál ez melegedne. Bővebben: Link
|
Bejelentkezés
Hirdetés |