Fórum témák
» Több friss téma |
Sajnos ez a tendencia máshol is megfigyelhető. Spórolnak mindenhol a gyártók, ahol tudnak. Ezt a márkát itt mások is szidták. Nekem az Ariston 8 év után romlott el (közben sokszor volt höcserélő savazás, mert ezek erre allergiások) panelhibával (25eFt a panel, de javíttatható könnyen pár szakinál), sőt a gyári panel 3 napig volt jó, megint csere gariban. Tehát fel a fejjel, mert egyre szarabb cuccok kerülnek ki a forgalomba, rejtett elektronikai hibákkal, amiket az új fejlesztések hoznak elő. Persze a szerelők már alíg tudják követni az új tipusok hibáit, csak az igazán vehemensek. Lehet egy kazán százalékban jó hatásfokú, de javításkor meg bele kell nyúlni a pénztárcába mélyen. Jó szórakozást...!
Sziasztok.
Segítséget kérnék FÉG K 24 cirkó javítása ügyében. HIBÁJA:Mind fűtési,melegvíz üzemmódban csak max üzemmódban működik,potmétereket lejebvéve mágnnesszelep beremeg,készülék csattog,leáll. Viszaolvasva a fórumon egyes tipusoknál kondi, ellenálás stb.okozz hasonló hibát. Ehez kérnék segítséget ill. kapcsolási rajzot.
Kedves Edith!
A kazánodnak két, egymástól független hibája van. Az egyik a nyomásnövekedés. Ezt valóban okozhathatja a tágulási tartály hibája, erről úgy tudsz meggyőződni, hogy figyeled rendszeresen a nyomásmérőt! Ha a hidegen beállított 1-1,5 bar nyomás felfűtés közben folyamatosan emelkedik, esetleg egészen a biztonsági szelep kinyitásáig, akkor vszínűleg a tartály légnyomása megszökött. Ebben az esetben viszont lehűléskor visszaesik a nyomás a kiindulási értékre! Ezt fontos megfigyelned! Előfordulhat -mint ahogy írta valaki- a bitermikus hőcserélő átlyukadása is, bár ez elég ritka. Sokkal gyakoribb a feltöltőcsap áteresztése. A fényképeiden nem látom a feltöltőcsapot, ennél a tipusnál az a hidegvizes bemenőcsonkon található, háromállású fekete kar van rajta. Ennek a belseje egy kis gömb, amiről egyrészt leválik a fényes bevonat, másrészt rárakódik a vízkő, és így "átcsúszik" a golyó és a teflon között a víz. Nem javítható, cserélni kell, vagy ha van más feltöltési lehetőség, akkor kiiktatni. Sokkal macerásabb a másik problémád! A panel tönkremenetelét valóban a rákerült víz okozza, de ez a víz sem a biztonsági szelepből, sem a szivattyúból nem tud a panelra kerülni! Mellékesen, ha a szivattyú felső-belső részén lévő automata légtelenítő csöpög, akkor vagy le kell zárni a kupakját (úgy viszont nem légtelenít), vagy ki kell cserélni. Kapható külön belevaló betét, keress a környékeden Beretta-szervizt. Na, szóval a panel a lyukas hőcserélőből leszivárgó, majd lecsöppenő víztől ázik be! Sajnos, a CIAO-nak ez tipushibája. A fényképeiden jól látszik az égőtérszigetelés jobb alsó sarkán a rozsdásodás, vszínűleg az oldalsó lemez fent is hasonló lehet. Le kell venni az égőtér elejét, és belül szépen lehet látni a szigetelés beázását! A lyukas hőcserélőt nekem még nem sikerült megforrasztanom, lehet, hogy másnak sikerül. A hőcserélő ára borzalmas. A lecsöpögő víz a vezérlődoboz tetején középen talál utat befelé, szépen látszik a nyoma a panelon. Jellemzően a trafó alatti diódahidat szokta "elvinni", esetleg még a panel alján látszanak fröccsenésnyomok. A panelt jó műszerész jó eséllyel tudja javítani! Azt már csak kíváncsiságból kérdem meg, hogy van bekötve a kazán a kéménybe, mert a fényképen igen közelinek tűnik a lambéria.......
Az én kazánomnak mi lehet a hibája? Ariston Eurocombi AT23MMFI 8 éves, nem indul a tűz. Harmadik vezérlőpanel száll el, pár napig voltak jók. Mi okozhatja a hibát? 8 évig nem volt vele gond egy új lakásban...
Szia!
Köszönöm! Amit hozzá tudok tenni,mint laikus:a kazán most ki van kapcsolva,nem vagyok elég bátor, hogy bekapcsoljam. A hőcserélő két éve ment tönkre, most valószínűleg azokat a nyomokat látod a képen.Most nem lyukas. a Grundfos nevezetű szivattyú vagy keringető, nem tudom, alatt van egy menetes végű szelep, ott csöpög. A nyomást, ha beállítom 1,5 -re, és csak bedugom a konnektorba a kazánt, azonnal elkezd felfelé menni, és onnan, abból a menetes végű csapból elkezd csöpögni a víz.Sajnos be tudott folyni a panel burkolatába is, a fal enyhe egyenetlensége miatt. A feltöltőcsap simán rá van kötve a hideg vízre. Egy kék elfordítható csap. Semmi több. Ha jelezte a kazán, hogy kevés a víz, ezt a csapot szoktam megnyitni addig, amíg el nem aludt a lámpa. Most viszont annak ellenére, hogy a nyomás rohamosan megy fel, állandó vízhiányt jelez. A villanyszerelő, aki megcsinálta a panelt, azt mondta, használhatom a kazánt, de csak úgy, hogy ha begyújt, akkor rövid ideig, kb 5 percig menjen, mert most meg nem alszik el a gyújtóláng, és fel fog forrni a víz a hőcserélőben. Ilyen lehet? Így nem merem használni, még rövid időre sem. Pedig már kellene, nagyon hideg van a lakásban, más fűtési mód viszont nincs.
Sziasztok!
Ocean ECO 20 kombi kazán (kéményes) gépkönyvét keresem. Ha tud valaki segíteni ez ügyben, azt szívesen venném! Előre is köszi! p100
Bár az is nagy segítség lenne, ha valaki tudja, hogy pontosan hol helyezkedik el az Ocean ECO 20 kombi kazánban a fűtési NTC, vagy hogy mi a típusszáma?
Hello!
Szemben állva a kazán baloldalán lévő függőleges rézcsőben. Egy másik témánál ez már szóba került. Az onnét másolt képet mellékeltem. Az alsó az érzékelő,a felette lévő az a védelem (magas hőfok). Az érzékelő csatlakozós,a védelem forrasztva van. Üdv. Ottó
Hello otto54!
Köszi szépen a gyors választ, illetve a képet. Az alsó az valóban csatlakozós, de a csatlakozó lehúzásával csak a vezetékpár jön le, magát az NTC-t hogy szedem ki? Köszi.
Hello!
Az érzékelő szondaként van belecsavarva a csőbe. Komplett szokták cserélni. Előtte a kazánt kikapcsolni,a vizet leüríteni. Majd a javítás után a rendszert feltölteni,esetleg légteleníteni kell. Volna egy kérésem:mérd meg légy szíves a használati meleg víz szonda ellenállását alapállapotban,esetleg akkor is amikor meleg vizet állít elő a kazán. Üdv. Ottó
Szia,
Szívesen megmérem a HMV szondát, ha elárulod, hogy melyik az (mert eddig ugye a fűtési NTC-ről beszéltünk). Pontosan hogyan kell légteleníteni feltöltés után? Köszi, p100
Üdv.
A képre tett HMV felírat feletti szonda a használati meleg víz érzékelője. Milyen értékű a fűtési NTC-d,vagyis milyen értékűre cseréled? Ha sikerül a kazánt kizárnod a fűtési rendszerből - mert aki felszerelte gondolt kazáncserére és egyebekre- akkor a kazánban lévő légtelenítővel. Általában mindegyikben van,vagy egy csavar,vagy automata légtelenítő. A csavar a legmagasabb ponton (a víz szempontjából) az automata légtelenítő bárhol a kazán házán belül. Szokott levegő a szivattyúban is benn maradni,azt a szivattyú végén lévő csavar kicsavarásával lehet kiengedni. Ilyen "móka" után célszerű az egész fűtési rendszerben a légtelenítést elvégezni. Amennyiben automata légtelenítők vannak,akkor azok elvégzik helyetted. Egy fűtésszerelő biztosan szakszerűbben el tudná magyarázni,de én a vezérlésekkel,automatikákkal foglalkozom így csak "kényszerből" légtelenítek,ha nincs fűtésszerelő a közelben. Üdv. Ottó
Sziasztok,
segítséget szeretnék kérni. Van egy Junkers Eurostar 24 ZWE 2Kp tipusú (régebbi) kombikazánunk. Szeretnénk lecserélni a termosztátot és vettünk egy Siemens REV12-es tipusút. A bekötésben kérnék segítséget. 3 darab kábel áll ki a falból (barna,kék, zöldsárga) de csak 2öt kell bekötni a siemensbe.. nem tudjuk melyik kettőt... Illetve a zöldsárgát be kell-e kötni egyáltalán... (gondolom az a földelés) segítségetek nagyon köszönöm
Szia. Ilyen van nekem is.
Biztosat csak akkor tudsz ha megnézed a kazánnál is, hogyan van bekötve. Egyébként hasonlóan gondolkodnék én is. Okos kis cucc , mennyibe fáj ez mostanság? Arra vigyázz azért , hogy a kazánt azért áramtalanítsad amikor bekötöd ,mert kazánonként változhat a kapcsolt feszültség, 24V-és 230V között .
hát ez az... itt volt ma a gázszerelönk, aki szerintem nem értett hozzá, közölte hogy nem passzol a termosztát a kazánhoz és még a kazánból is kikötötte a kábeleket most a kályhától kell indulnom, mert azt se tudom, hogy volt bekötve a kazánba a 3 kábel... milyen sorrendbe.
amúgy 12 e forint volt.
OK dobj egy képet arról a panelról ahova be lesz kötve. Valamit ki fogunk okoskodni biztosan. Lehet ,hogy nem bírta működére bírni a termosztátot , elsőre eléggé bonyolultnak tűnhet, de a tudásához ez a minimum.
köszi
most csatolok egy képet a termosztát panelről. mondom, délelőtt már be lett kötve, és amikor bekapcsoltuk akkor nem idnult el a kazán, de aztán a szerelő a kazánnál valamit átkötögetett és elindult a fütés. aztán meg nem akart leállni... a kazánnál az elektromos panelhez nehéz hozzáférni. 1,2,3,4es luk van stb.
Hello!
Hasonlít a kazánod a csatolt képen látható részletre? Üdv. Ottó
megnéztem a kazánt. van egy olyan kis panel az elektronikánál, ahol N és L betük vannak a bekötött kábelek alatt. L=barna, N=kék.
nem tudom segít-e ez valamit.
A gépkönyv alapján azonosítsd be a kazánt.
Szerintem ilyen kazánod van. Sajnos oroszul van,de majd legyűrjük a nyelvi akadályt. Üdv. Ottó
A 163-as jelölésű sorkapocsba jelenleg van valami kötve?
A régi szoba termosztát típusa kellene.
Esetleg kép a sorkapcsáról. Információként el kell mondanom,hogy vannak olyan kazángyártók,melyek olyan módon alakították ki a szobatermosztát csatlakozását,hogy oda csak a saját szobatermosztátjuk illeszkedik. Hogy ez a típus ilyen-e azt nem tudom,de van arra is esély.
A régi termosztát tipusa: Junkers Tr 21.
Aki perfekt oroszból fordítsa már legyen szíves a termosztát bekötési rajzát tartalmazó oldalon a jobb felső sarokban lévő szöveget.
Amely durván arról szól,hogy csak TR21,TR100,TR200 szobatermosztátokkal működik együtt a kazán. Remélem félre értettem! (?)
Régen lehet hogy ezt irták, de azóta változott a piac is, a kinálat is..nem lehet?
A kazán a régi maradt,így sajnos annak a tulajdonságaihoz kell alkalmazkodni.
Látnom kellene a régi termosztát belsejét ahhoz,hogy meg tudjam mondani,hogy az újat milyen kiegészítő áramkörrel lehet illeszteni a kazánhoz. Vagy kellene kapcsolási rajz a Junkers elektronikájáról. Esetleg a listatársak közül van ilyen rajza (vagy kazánról,vagy a termosztátról)? |
Bejelentkezés
Hirdetés |