Fórum témák
» Több friss téma |
ÁÁ.
Nagyon összetett és hosszu dolog ez. Szeretem ezt az elektronikát sok dologra jo. Utcai autotol a turbos versenyautoig. Ez pl egy utcai trabantba van amibe egy 2literes vw motor van rohadtul megreszelve szivo motorként.És bizony 7000fele adja le a max nyomatékot.
A chip tuning nagyon hasznos dolog, ha egy jelentősen átalakított motorhoz kell hozzá igazítani a gyári motor vezérlőt. A nagy többség viszont nem alakít semmit a motorján csak berak egy másik chip-et. Ez így önmagában plusz teljesítményt csak is turbós motoroknál hoz, szívó motoroknál értelmetlen pénzkidobás gyári motor mellé tuning chipet rakni. Valahogy elfelejtik az emberek a fizikát. A motorvezérlő csak is a gyújtást és a benzin (gázolaj) befecskendezett mennyiségét tudja változtatni. Márpedig soha nem ez a korlátozó tényező egy belső égésű motornál. Hanem a hengerekbe juttatott levegő mennyisége. A levegő mennyiségét kell megnövelni ha nagyobb teljesítményre vágyik valaki. Ha már van több levegő, akkor lehet hozzá adni több benzint.
Nekem megasquirt programozható motor vezérlőkkel van tapasztalatom ez egy low cost motorvezérlő. De még ez is nagyságrendekkel többet tud, mint egy gyári motorvezérlő amiben valami csoda chip van. Ha komolyan átalakított motorod van. (Nyilván az van ha elfogod pörgetni 9000-ig) Akkor jobban jársz egy programozható motorvezérlővel. A gyári motorvezérlőket nem lehet a végsőkig kioptimalizálni.
4.2 benzinnyomás,lightos chip,meg egy lightos tengely-simán forog 9000 et kb 150LE
befecskendezési időhöz nem kell nyúlni,mert elég buta vezérlő.
A megasquirtel kapcsolatba megkereshetlek?
Nekem 6bar nyomás van kb 350ccm es fejekkel.
296os asszimetrikus dbilas dinamik tengely hozzá valo rugokkal. Könnyitett grammolt alkatrészek,meg egy egyedi hfej ami keresztöblitéses 8 szelepes meg hengerenkénti siktolattus "pillangos".Erre elég ez az ecu szerintem a 150le igy is veri. Csak az a baj ,hogy mikor elindulna akkor már tilt is. Ezért van benne sajna 2 ecu.Befecsi +gyujtás. 7500 a tengely max. fordulata papiron. A tiltást elrendezi a rajtelektronika. Szoval tömören ennyi. Nem kell mindenféle tuning chip. Csak a tiltás a lényeg orajelet meg csak ugy nem emelgetem ha nem muszáj.
Nyugodtan megkereshetsz, ha tudok segítek. Jó pár megasquirt II -est összeraktam már és segítettem felprogramozni. Most épp az új megasquirt III-ast fogom kipróbálni mit is tud.
Esetleg másolt chipped nincs a 2es hez.
Vagy azt illö készletbe venni? Kemény a 3as.Dual üzemanyagot is tud.Meg nitro.Azt hiszem már Can kezelés is van benne.Ugye?
Nem egészen értem a kérdést. A CPU modulra lenne szükséged ? Vagy a CPU modulba tölthető programra? A program teljesen nyílt forráskódú azaz szabadon letölthető és a bootloaderrel fel lehet tölteni.
á,te átmentél brutálba!!!
Igy mindjárt jobban értem,én meg irkálok itt lightos dolgokat... sajnos a te rendszered én már nem tudok hozzászólni.
értem, de a reklámokban pedig azt irják h motor átalakítása nélkül ennyivel több lóerő ennyivel kevesebb fogyasztás stb...
Évek óta izgatnak az olyan chipek, mint amik a képeslapokban vannak és kinyitásra elkezdik a "happy birthsdayt". Tudom, hogy a dallamok állandóak, hiszen műgyantában vannak, de mégis. Hogy működnek és hogyan lehetne saját dallamot (pl. trombitahangot) beleszerkeszteni. Ezek is epromok? vagy mi az elvuk? Hol található ehhez egy kis teória? Csak azt ne mondjátok, hogy Hong Kongban!
Neked az ISD sorozatú chipekre van szükséged.
Bővebben: Link Bővebben: Link Ezek a 17-es sorozatból vannak, de van 14-es, 16-os, 19-es, 25-ös, 40-es, 50-es, 51-es, meg még ki tudja milyenek... Bővebben: Link Ird be a google-be, hogy "ISD" majd próbáld végig 1-9-ig a számokat, elég sokat fogsz találni.
Szoval a probléma még nyitott dolog!
Még nincs semmi ötlet a megoldásra.
A cpu modul folia rajza beültetése az megvan.
Azt nem tudtam ,hogy a modul progija is nyilt forráskodú. Ezekszerint teljesen otthon is összerakhato? A bajom ,hogy eprom irás nálam ott teljesült ki ,hogy feltettem az uj irot a polcra. Mondjuk szivesebben csinálnák megasquirtet mint GM motronikkal szenvednék.
A program forráskódja is szabadon letölthető, de felesleges a forráskódot buherálni, mert jó pár előre lefordított feltölthető program van. Teljesen összerakható otthon is, ha csinálsz hozzá nyákokat vagy esetleg megveszed kit-ben (a kit persze jelentősen drágább) én a kitet favorizálom mert biztos minden működik és az alkatrészek is pont megfelelő méretűek, nem is beszélve a méretre szabott alu dobozról, ami házi módszerekkel igencsak macerás dolog. Én a helyedben kipróbálnám a megasquirt II -est. Ez Kit -ben $247 + $40 szállítás +3.5% vám + 25% ÁFA. Durván 85.000Ft -ból kijön az egész. Természetesen ezt össze kell majd rakni, hiszen ez kit, de ez csak nem lehet gond, hisz ez egy elektronikai fórum vagy mi
HI
EHEZ itt mit szóltok. Árban nagyon jó de hogy tudja e azt is ami odavan írva? Tehát hogy lefordítja emberi nyelvre a 0 és 1 esek halmazát és magad kénye kedve szerint konfigurálhatod a kocsid ecu ját. Érdekes szerintem. Vagy az a alu doboz egy RS-232 illesztő és maga a software olyan drága?
Oké.
Ezt átrágom.Tetszik a megoldás. De viszket a talpam és addig is autoznék. Vmi okos megoldás az ecumra? Mi van ha raknék bele kicsit nagyobb kvarcot?
Nem hinném, hogy kvarc csere segít rajtad. Igaz, hogy így el fog mászni az összes időzítés, köztük a fordulatszám figyelés is. De ez magával fogja rántani az injektorok nyitvatartási idejét és a gyújtást is. Ezek időzítését is az ECU végzi. Ha mindenképpen a mostani ECU-d akarod okosítani, akkor keresned kell egy hozzá illő eprom tartalmat, ahol ki van tolva a max fordulatszám.
Akkor érdekelne egy chiptuning!
Mondjuk gyári tartalom de 7200 fordulatig. Ötleteket árakat várok szeretettel! üdv :Laci
Sziasztok. Új vagyok itt és a negyedéhez sem írtek mint itt sokan ezért kérek elnézést ha butaságokat kérdeznék.
Szeretnék egy kapcsolható chiptuningot készzíteni egy edc15ös vezérlőegységgel amiben AM29F400BT jelzésű flash található. Arra gondoltam, hogy ezt lecserélve AM29F800BT-re 2 programot tudnék bele felírni. Viszont fontos, hogy menet közben kapcsolható legyen vagyis kell bele egy ttl áramkör pl. egy 4011es. Volna esetleg valakinek ötlete, hogy hogyan lehetne ez kivitelezhető-vagyis egy kapcsolási rajznak nagyon tudnék örülni. A lényeg, hogy kapcsolható legyen a 2 szoftver és menet közben+lehessen továbbra is obd-n keresztül írni olvasni. Köszönök minden építtő jellegű kritikát.
sziasztok en is meg kezdo vagyok es lehet hogy hujesegeket kerdezek de negyon erdekel a tema.....aszt szeretnem kerdezni hogy ha pl....nekem van egy vw passatom amekbe van chiptuning ....es ha en latoltenem a kwp 2000 el az eepromot,,,,,,tehat aszt az eepromot fel lehet irni egy ugyanolyan kocsira?
tehat ebe a tarta;omba bene van az immo is??/
Azért ez nem olyan 1x. Lényegében igen.
DE. Ha 2000előtti a passzát pl. b5 akkor azt nem tudod kiolvasni obd-n. NEm flash memória van benne azért. 2. Csak abban az esetben tölthetsz be egy ilyen kiolvasott fájlt ha a bosch száma a vezérlőnek ugyan az mint a tiéd. 3. Mi van ha írás közben megszakad a flesselés, ha flesselhetős az ecu ugye? Kihez fogsz fordulni? Nem lesz olcsó-kb egy chiptuning ára. Én nem fognék neki a helyedben. :yes:
Halihó!
Galetto 1260-al akadt egy kis problémám. Egy GM Delco Multec F MPI motorvezérlőt kéne írnom, amiben 29f010 PLCC eprom van. Namost elvileg ezt kezeli, ki is tudom olvasni az ECU adatokat, de az írás nem megy. A program kéri, hogy írás előtt csatlakoztassak 12V-ot az ECU 64 vagy 60-as pontjára. Azért "vagy", mert egyedül angol nyelven ír 64-et, az összes többin 60-at. Ez vmi bug lehet. És melyik lenne a 60 vagy 64-es pont? Semmiféle pinout rajzzal nem rendelkezem ehhez a vezérlőhöz. Az ECU-n a jelölések: Bordó és fehér csatin ezek vannak :A1...B16,C1...D16. Innen nem tudom biztosra, hogy melyik a 60 vagy 64-es pin.talán a D16? És ha nem? Akkor kuka a vezérlőm... Ha meg nem csatlakoztatom, akkor csak letörli az epromot és nem ír bele semmit.... Egy hasonló Delco ECU pinoutja, ami nem biztos h az enyémmel egyezik. : Bővebben: Link
jól van gyerekek, tekintsük tárgytalannak a problémám, mivel megoldódott. )
Hát vagy 4szer kellett kiforrasztanom a PLCC-t, mire véletlenül rájöttem, hogy a Galetto-val való flashelés után le kell szedni az akksisarut pár másodpercre, mert különben nem reseteli le a 29f010-et és addig üresnek látja. Szerencsére nem kell semmiféle 60 vagy 64-es pinre tápot adni, anélkül is megy. Ezt sajna a program félreközölte...
Üdv mindenkinek!
Ez az első hozzászólásom,szóljatok ha valamit nem megfelelőképpen csinálok. Egy WV vento motorvezérlőben (motronic) szeretnénk kiváltani a gyári eepromot ( B57604 ) a kereskedelmi forgalomban elérhető kiváltójára 127C256-ra.De nem találtunk olyan helyet,ahol tudnánk rendelni.Esetleg valaki tudna segíteni? Kuglival kerestük,de az is lehet hogy rosszul mert semmi érdemlegeset nem találtunk. Előre is köszi!
Köszönöm.Akkor az alábbi táblázatot vehetem készpénznek?
Igen. Ugyanaz az eprom, csak más jelzéssel.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |