Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Lapozás: OK   493 / 1386
(#) Ricsi89 válasza gulasoft hozzászólására (») Szept 3, 2010 /
 
Azért milyen rendesek, hogy 20litert csak úgy ingyen adnak, plusz még el is viszik. Bár ez nekik nem nagy összeg, főleg ha tetszik és később nagyobb mennyiségben vesznek tőle. Ennyi beruházást megér nekik.
(#) (Felhasználó 54221) hozzászólása Szept 3, 2010 /
 
Szeretnék a grafitos sós elektrolízises "maratásról" mindent megtudni, melyik pólost kell a nyákra tenni? Minden alkoholos filc vagy lézernyomtató jó hozzá?
(#) J-O-E válasza gulasoft hozzászólására (») Szept 3, 2010 /
 
Tényleg rendesek, gondolj arra milyen kiváncsian várjuk az eredményt.
De persze a festés fontosabb.
(#) Sir-Nyeteg válasza gulasoft hozzászólására (») Szept 3, 2010 /
 
Köszönöm nektek!
Saját, a nagy része...
Leírás Néhány kép.
4 db furat kell rá, azt kihagytam, főleg hogy csak a ki és bemenetét kellene fúrni. De a méret miatt lehet hogy azt is felületszerelten forrasztom oda. Manapság is rengeteg nyákot csinálnak így. Ez a nyákocska 3 perc alatt elkészült. Fúrással lenne 4perc. Ennyi idő alatt nem nyomtatom ki a nyáktervet se szinte. És kb 4 kattintás, és már 10-esével esik le a gépről a montír. :yes:
gravírtűvel készül, az lehet akár 0.1mm is. Nekem jelenleg 0.2mm-esem van. Vezetősávban 0.1mm-es még készülhet. Jó szerszámmal nem sorjás. Ez az az eset, mint a hss, meg a keményfém fúró. Óriási a különbség köztük. Nem kapja fel, mert gravírtű, nem marószár.
(#) emmzolee válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Szept 4, 2010 /
 
Hi

Írok privit neked.
(#) Sir-Nyeteg hozzászólása Szept 5, 2010 /
 
Utolsó 6 kép. Ma készült. Átalakító nyák próbapanelba és egy AVR programozó. (TQFP32 és SO14-es tokozás)
(#) gulasoft válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Szept 5, 2010 /
 
Hehe. Nátriumperszulfátos marató? Vasaltad, hogy ilyen cakkos? Azért gondoltam, hogy ez már nem cnc-vel készül.
Tényleg milyen lenne ez cnc-vel, nem csinálsz egyet próbából?
Egyébként szép a terv.
Végeztünk a festéssel, most a cnc-mhez kaptam egy motort rendes leírással ki kell próbálnom az ónozás holnapra marad, mert egy 25m2-es szoba plafontól a parkettáig kifestése kicsit megviselt.
(#) Ricsi89 válasza gulasoft hozzászólására (») Szept 5, 2010 /
 
Elég mélyek a vezetősávok közötti rések, ezért én cnc-re tippelek. Plusz látszik is pár helyen a vezetősávok széleinél egy kis sorja is. :yes:
(#) Sir-Nyeteg válasza gulasoft hozzászólására (») Szept 5, 2010 /
 
Ott a pont gr89!
Marató már vagy két éves
Cakkosság a néha jól felvett sebesség miatt van. Látszik, hogy nem mindenhol van meg.
Mostantól minden nyákom cnc-vel készül, feltéve, ha van nyákom, meg kellékek, marók.
Ez cnc-vel készült mind, utolsó kép: QFN24-es tokozás, 0.3mm-esek a vezető sávok. (12 mil?)
Parkettát nem szokás festeni
A képekre rá tudsz nagyítani! Jobb felső sarokban nagyító!Labirintus!
(#) gulasoft válasza Ricsi89 hozzászólására (») Szept 6, 2010 /
 
Akkor attól ilyen cakkos. Vágom. Hát...
Könnyű ezeket beültetni?
Ez tudod mikor lenne jó? Mondjuk felviszünk fél mm galvánt, utána kimaratjuk, és a végén ott ahol az ic megy bemarunk 0.25 milit a marógéppel. És akkor kasán beülne az ic a helyére.
(#) joco53 hozzászólása Szept 6, 2010 /
 
Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni,hogy használt e már valaki
SENO3211-es galvanizáló folyadékot?HQ-nál lehet kapni Ha igen,akkor mik a tapasztalatok vele.
Köszi:Joco
(#) Georgee hozzászólása Szept 6, 2010 /
 
Üdv mindenkinek!

Vettem műnyomó papírt, de még nem dolgoztam vele, a kérdésem az lenne, hogy mindegy melyik oldalra nyomtatok?
(#) mazso1988 válasza Georgee hozzászólására (») Szept 6, 2010 /
 
Szia
Mindegy melyik oldalára nyomtatsz, lényeg hogy fényes műnyomót használj, mert ez nem szívja magába a festéket!
(#) Georgee válasza mazso1988 hozzászólására (») Szept 6, 2010 /
 
Köszi a segítséget, amugy a HESTORE-ban vettem
(#) Ricsi89 hozzászólása Szept 8, 2010 /
 
Érdekes ez a laminálható fólia. Csináltam már vele pár nyákot, de még mindig nem sikerült jól megcsinálni. A P20-hoz képest kicsit igényesebb. A P20-hoz elég volt egy sima nyomtatópapírra kinyomtatni a rajzot egy példányban, 6-7 percig világítva és tökéletes lett. Ugyanez a fóliával, teljesen használhatatlan lett, átvilágította az egészet. Két réteg pausz papírral már jobb lett, de hiába volt pontos az illesztés, a vonalak szélei egyenetlenek, elmosottak. Nem olyan szép kontúros. Lézernyomtatóval nyomtatok, sötétség beállítva 8-asra, ennél több nem jó, mert akkor elkenődik a pauszon. A két papír pontosan van illesztve, nap felé fordítva teljesen fed, mégsem tökéletes. Milyen papírra kellene nyomtatni, hogy jó legyen és esetleg 1 réteg is kellően fedjen?
(#) Milan90 hozzászólása Szept 8, 2010 /
 
Hello mindenki !

Ti milyen progit használtok több pdf file egyesítésére ? Eagle-el tervezem a nyákrajzokat, és pdf-et lehet méretarányosan nyomtatni. Csak hát ahhoz sokba kerűl a fólia+ nyomtatás, hogy minden egyes rajznál új papírra dolgozzak. Szóval több rajz kéne egy fóliára. Milyen progi jó erre ?
(#) gulasoft válasza Ricsi89 hozzászólására (») Szept 8, 2010 /
 
Szerintem a 6-7 perc sok.
Érzékenyebb mint a p20.
Én spec nyomdai fóliát használok, abból egy réteg elég, és 3*-os levilágítás idő alatt sem világítódik át.
Egyébként nem egészen értelek. Az átvilágított alatt mit értesz megpróbálod előhívni és mi az effekt? Nem jön le ott ahol le kéne jönni? Mert ennél a fóliánál a p20-al ellentétben ott ég be ahol uv éri, míg a p20 ott oldódik le ahol uv éri, tehát az átvilágította esetén nem jön ott le a fólia.
(#) Ricsi89 válasza gulasoft hozzászólására (») Szept 8, 2010 /
 
Kicsit rosszul írtam azt kifelejtettem, hogy ugyanolyan papírral, kevesebb idővel, mintha csak simán üresen világítottam volna, semmi nem jön le róla, vagy csak egy-két apróbb rész. Két pausszal már majdnem jó, kb 3,5 perc világítás után, de nem elég kontúrosak a vezetősávok szélei(hullámosak). SMD-t meg sem próbálnék így csinálni, mert tuti nem sikerülne.
(#) Ricsi89 válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Szept 8, 2010 /
 
Kb 1,5kilós nagyflex állórésszel van leszorítva az üvegre a nyák, nem merek nagyobb dolgot rárakni, mert eltörik az üveg.
(#) giskard válasza Milan90 hozzászólására (») Szept 8, 2010 /
 
Én egy kövülettel tervezek (Tango). A kész terveket
elmentem blokk-ként is. Biztos van ilyen menü a te terveződben is.
Tiszta felületre előhívogatom a kívánt blokkokat (rajzokat) míg kb az A4 be nem telik Elmentem file-ba , és lehet nyomtatni komlett A4 méretet, melyen több terv is van.
(#) giskard hozzászólása Szept 8, 2010 /
 
Szeretném kipróbálni a laminálós eljárást, ehhez laminálót kell vennem és állítólag a kemény hengeres nem jó. Pl most a Tesco-ban kapható 4500 Ft, de nem merem megvenni. Kérlek írjatok ti milyen típust használtok.
(#) gulasoft hozzászólása Szept 8, 2010 /
 
Hát sikerült.
Galvanizáltam ónt.
Istenkirályatomcsászár az a lötyi, csak ne lenne olyan büdös ha nem büdösebb mint a vasklorid.
Kicsit kevés árammal toltam, mert ugye lassan járj tovább érsz, meg ez az első kísérlet, kb. 1.5* ennyit kellett volna ráadni. Utána kipróbáltam ugyan ezt egy lényegesen kisebb panelen 10mp után elkezdett habzani a folyadék, gyorsan lekapcsoltam és már volt rajta ón, szóval az áramot még be kell lőni.
A képről annyit, hogy a bal felső sarokban elvágtam ónozás után a fóliát és egy pici ón így terül rajta, tehát mint a gyári (pedig ez nem is a nyákokhoz való cucc, milyen lehet akkor a másik?).
A jobb felső sarokban késsel megkapartam alaposan hátha elérem a rézréteget, hát nem értem el. Ez a kémiai ónt simán lekapta volna. Erről csináltam egy külön képet.
Várom a lukgalvánnal kísérletező kollégák leírását mert mint látszik az ónozás megy. Kb. 20 perc volt igy hogy az áram lényegesen kevesebb volt mint aminek lennie kellett volna.
(#) raw válasza gulasoft hozzászólására (») Szept 9, 2010 /
 
Gratula, jól néz ki.

Na furatgalvánról annyit, hogy epoxy ragasztó + aktív szénnel való vezetővé tételét ne próbálja senki, mert nem vezet eredményre.
Ha kitérháósodik a gyanta, lerontja az amúgy sem túl nagy vezetőképességét, vége olyan 1-2 MOhm lesz (ha lesz egyátalán), ha meg telítem porral a gyantát akkor meg nem térhálósodik ki rendesen, viszont 100-200k ellenállása lesz "csak", gondolom adhézió meg a béka feneke alatt... használhatatlan. Neten persze 30-50Ohm/cm-t értek el így, de nem gyantával, hát én ettől igen messze vagyok még.
Most azon gondolkodom, hogy ezüstnirtátba merítek grafitport majd c-vitaminnal reduklálom rá az ezüstöt és azt a port keverem majd be, hátha javít a vezetővé tételen, de még dolgozok az elven ... (egyébként ha valaki ért hozzá szívesen veszem a segítségét.)

De ez sem túl jó megoldás, mert drága az ezüst tartalom miatt.

Találtam egyébként egy másik módszert, amivel lehet műanyagot palládium felhasználása nélkül is bevonni, de amíg ki nem próbálom lyukgalánra, addig fölösleges leírni. 3 fürdő kell hozzá csak és nem túl egzotikus vegyszerek (kivéve NaCn 3ppm / l, de azt hiszem azt kihagyom) Jövő hónapban remélem lesz rá pénzem, hogy beszerezzem az remélem nem túl drága vegyszereket, aztán meglátjuk.

Modjuk a PdCl 35k HUF/10g, ami kb elég 2x3l fürdőre (pre és sima aktivátor), SnCl 50000HUF/1000gr, szóval a pd aktiválás sem katasztrófálisan drága otthonra.
(#) gulasoft válasza raw hozzászólására (») Szept 9, 2010 /
 
Itt a teljes lista furatgalvánra, egyszer csináltam meg mert tényleg iszonyat büdi.
Bővebben: Link
(#) raw válasza gulasoft hozzászólására (») Szept 9, 2010 /
 
Igen, itt az furatfal aktiválás a probléma, ezüst az drága mulatság erre és szerintem az adhézió sem lesz túl nagy ebben az esetben. Nálam az aktiválásért valamilyen nem-nemesfém só redukció lenne a felelős, aztán jöhetne a vegyigalván majd elektro-galván réz felvitel.
Gondolkodtam a te módszereden és működhet vegyi réz nélül is, ha az ezüstnitrátos furataktiválás előtt megmarod a nyákot modjuk krómsavval (krómoxid + kénsav) hogy jobb legyen az adhézió + ha utánna pl cvitaminnal redukálod az ezüstöt, akkor lehet nem oldaná le egy gyenge elektrogalván fürdő az ezüstréteget és nem kellene büdös vegyirézet használni. Mivel itt az aktiválás vezetővé is teszi a furatfalat.
Modjukaz esély elég csekély rá, hogy működik, mivel egyrész nem értek hozzá, másrész csak ötletelek itt, nem számoltam utána. Könnyen lehet, hogy túl vékony és porózus ezüstréteg lesz a furatfalon és az nem túl jó dolog.
Ja igen, a vegyi fém fürdő az büdös lesz nálam is.
(#) gulasoft hozzászólása Szept 9, 2010 /
 
Na most már csak tényleg az a kérdés mi az ami a rezet marja, de az ónt nem.
Két lehetséges anyag jött szóma
Ammónium perszulfát: ez sajnos nem stabil
Nátrium tartarát:Vegyszerboltban csak Nátrium-kálium-tartarát van élelmiszer adalék meglepne ha tényle oldaná a rezet, az ónt meg nem.

Valaki aki szakért ilyenekben nincs köztünk?
(#) oxygen válasza gulasoft hozzászólására (») Szept 9, 2010 /
 
Nátrium-, kálium-, ammónium perszulfát kénsavas oldata ami neked kell. 100-200g/l perszulfát és 20ml/l 96%-os kénsav (a vegyszerboltban kapható azt hiszem 37%-os, ebből kb. 60ml kell) Még a kémiai ónozó vékonyka rétegét sem nagyon bántja (azért itt-ott megmarta de csak ahol koszos volt a nyák a kémiai ón előtt) Ammónium perszulfáttal kísérleteztem, a többit nem próbáltam, de olvastam róla itt (angol)
(#) gulasoft válasza oxygen hozzászólására (») Szept 9, 2010 /
 
Rég láttalak. Köszi a tippet. Holnap megyek vegyszerboltba.
(#) gulasoft hozzászólása Szept 9, 2010 /
 
Hát szerintem még valami nem jó. Áramerősség talán. Meg a nagyon finom rajzolatot nem tudtam előhívni a jelek szerint. Holnap azért kipróbálom.
Bővebben: Link
(#) gulasoft válasza oxygen hozzászólására (») Szept 9, 2010 /
 
Azt nem tudod melyik ebből a legstabilabb?
Következő: »»   493 / 1386
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem