Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Jó reggelt!
A HeStore-ban kapható kétoldalas, 160x100mm méretű mindkét oldalán fényérzékenyített nyáklemezen levő kék színű védőfoliát el kell távolítani, vagy az maga a fényézékeny bevonat? Erről van szó.
Azt sajnos nem, kémiából soha nem voltam jó. Az áramerősség témának meg megpróbálok utána járni.
Már megvan. Találtam leírás itt az oldalon.
THX.
Minden, gyárilag fényérzékenyített NYÁK lemezt bevonnak egy kívül kék, belül fekete műanyag fóliával, hogy a természetes fény ne tegyen benne kárt. Természetesen ezt a fóliát a levilágítás előtt el kell távolítani.
Viszont volna még valami.
Ennél a nyák-nál levilágítás után nem látszanak halványan a vezetősávok és forrszemek. Ez így természetes, vagy itt is látszania kell? A levilágítási idő 5-7 perc volt ahogy elő van írva.
Látszik az, csak nagyon-nagyon halványan. Szerintem elég a 6 perc körüli idő, ha jó a filmed.
Így van. Általában a 6 perc elég szokott lenni, de fényforrástól is erősen függ. A "halványan látszik"-ot eléggé nehéz elmagyarázni, lefotózni egyenesen lehetetlen, igazából akkor érted meg, amikor élőben látod egyszer. Kissé sárgás színű lesz ahol fedte a film. Súrlófényben lehet jobban észre venni.
Igen megfigyeltem és tényleg látszik előre fényérzékenyített nyákon is.
Viszont most döbbentem rá, hogy az inverteres fénycsöves megoldás felejthető. Szerintem építek egy ledes, vagy "normál" fénycsöves levilágítót.
A nátriumperszulfát+kénsav vitte az ónt is, az amóniumperszulfát helyett meg amóniumszulfátot kaptam, de legalább a nátriumperszulfát helyett is nátriumszulfátot kaptam, úgyhogy megyek vissza hétfőn a dobozost nem nyitottam ki, remélem visszacserélik.
Az amóniumszulfát viszont zacskós, csak tudnám mit kezdjek vele (mondjuk 350Ft volt, nem azt viszem vissza)
Helló Mindenkinek!
1 éve kezdtem fotózni, sokat segített a fórum olvasgatása, köszi. Mostanság az a gondom, hogy nem tudok jó nyomtatást készízeni a fotózáshoz. P20-at(Kontakt Chemie, Lomexböl) használok, csináltam PIC-es lakkszárító és levilágító dobozt döglött mikróból, de nem tudok igazán jó paneleket készíteni. :no: Lézernyomtatót (HP Laserjet1000) használok és 3M lézeres fóliát(jó drága volt,5000). A kinyomtatott fóliák elég haloványak, messze nem feketék. Ha egy réteggel fotózok, akkor a kész panelon szép kontúrok lesznek, még TQFP toknál is, viszont mindenhol alámar, föleg a nagy egybefüggö részeken. Ha 2 vagy inkább 3 réteget világítok át, akkor nem lesz alámaródás, de "szellemképes" lesz a kész nyák, nem lesznek szép kontúrok, a TQFP toknál meg egymásra érnek a csikok. Meg szeretném kérdezni a rutinos öreg rókákat, hogy van-e olyan filmkészítési megoldás amivel nem kell több réteget használni, tényleg profi nyákokat lehet fotózni, és házilag is müködik?
Ha kell valakinek egy rossz scanner hogy mondjuk levilágítót építsen belőle, szóljon! Ingyen odaadom csak el kell érte jönni az Örs-Vezér térre minél hamarabb mert különben kidobom.
Próbáld ki sima géppapirral , én azt használom .
Hibátlan fekete nyomtatható rá , PAUSKLAR használatával még jobb takarás érhető el . Egyetlen hátránya , hosszabb levilágítási idő (25-30 perc is lehet ) , amit igazán mérni sem kell , mivel nem szűrődik át kis mértékben sem a fény . Bővebben: Link
Sokszor mondtam már, ha ennyire elborult finomságú nyomat kell, akkor nyomda.
Annál jobb otthonilag semmi nem lesz. Fotózáshoz szerencsére egy kell, 360Ft egy a4 a duotone repro-nál. A lényeg, hogy fekete fehér pdf-et küldjetek, 2 óra alatt kész.
Megfújod valami átlátszóval is vagy csak a toner sötétítővel.?
Pausklar vagy színtelen lakk tökéletesen megfelel .
Áttetszővé válik a papír és a festéket is oldja kissé , így homogén fekete felületet kapunk , sehol nem látható átszűrődés , jól takar . Előlapra feliratok is készíthetetők így .
Tescos Holam-03 eagle rajz, általam visszafejtve, nem 100%. Javítás esetén kérlek értesíts.
Köszi mindenkinek a segítséget!
A Pausklart ki fogom próbálni. Biztosan a Duotone-t is. Simpi, az a helyzet hogy nemtudom elég pontosan összerakni a két fóliát, vagy elcsúszkál, vagy összetekeredik. Van erre valami jó módszer?
Nagyon szépen köszönöm, hasznos lesz...
össze kell ragasztani celluxal mielőtt rárakod. Fényfelé összenézed, és mikor jó akkor cellux-al összefogod.
egle tud invertált ps-et abból meg bármi tud pdf-.et csinálni van opensource is.
Sziasztok !
Haladok én -bár lassan - a laminálóval. Egy szenzort próbálgatok ,ami a panel bent létét hivatott figyelni. Néhány kép a laminálómról ...
Köszi mindenkinek még egyszer a stepper problémámmal való foglalkozást !
A fentebb képen látható motorral 5V 600mA el hajtva tökéletes erős hajtás jött létre.
Hello. A PS=Bővebben: Link. Eagle-ből egyébként elég egyszerű invertált pdf-et csinálni Bővebben: Link. Ha szeretnéd hogy a a pad-ek közepén legyen látható a fúrat, akkor a CAM-be a fill pads-ból kiveszed a pipát. Ha kész a pdf akkor bármelyik szerkesztővel lehet még módosítani.
Hát pont ezt mondtam.
Egyébként nehogy úgy csináljátok mint a videón mert az egy rémálom módszer, hogy ott szedegetjük ki a layereket ahol nem látszik hogy mi marad. Előbb válaszd ki a layert amit nyomtatni akarsz, utána nyomj egy save-t és utána cam process, és akkor eleve csak az a layer lesz bekapcsolva ami képernyőn is be van kapcsolva.
Sziasztok!
Egy Nixie órához készítettem paneleket, és egy kérdésem lenne. Olyan ”kemény” a laminált festék a NYÁK-on, hogy könnyen sérül már akkor is, ha kézzel kicsit megdörzsölöm(?) A laminátor kb. 180 fokon dolgozik, nagyon lassú előtolással használom, 2* - 3* átengedve. Ekkor történik az, hogy néhány helyen egyszerűen lepattan kis darab a vezetősávról, hiába óvatosan és vas-kloridos oldattal maratom. Ez most egy új tonerrel működő Laserjet 5P nyomtatóval készült, de egyáltalán nem vagyok megelégedve ezzel. Kinek van tapasztalata ilyen eszközzel nyomtatva, és milyen a minőség, amit tud ez a szerkezet. Néhány felvétel a panelekről. (A hibák az S_02.jpg-én láthatók, szerencsére kevés számban.)
Használj sast, bér szerintem az eps-ből is lehet pdf-et csinálni.
Itt egy link, ahol azt írja, hogy az is postscript, hogy azt hogy kell invertálni nem tudom, ezért is használok sast, mert az sok mindent tud. Bővebben: Link
Üdv!
Miután átnyálaztam a fél HE fórumot okosságok után kutatva, elkészítettem életem első nyákját.
Hát nem biztos hogy ezzel kellett volna kezdened, de jó lett!
Fotóztad vagy vasaltad, sajnos a feltett kép kicsi nem látom a részleteket. Kicsit mesélj róla, hogyan forrasztottad, mivel marattad...
Kösz. Első körben vasalással próbálkoztam, de helyenként nem olvadt át a tinta, máshol meg szétlapult, így maradt a fotózás.
A fújás trükkjére kellett egyedül rájönni, úgy csináltam, hogy beraktam egy dobozba, és abban fújtam (így vízszintes volt, és szépen terült a lakk). Ami kis probléma volt, hogy pár porszemcse beleragadt (lehet, hogy ki kéne porszívózni néha ). A maratást hidrogén-peroxiddal és sósavval csináltam (meg egy kis vízzel, mert csak 30%-os sósavam van), és sehol nem mart alá, meg zárlat se maradt. Annyi hibája volt, hogy ahova porszemcse került, ott szakadás keletkezett (nem sok, kb 5 helyen), de azok meg lett oldva forrasztásnál egy kis csepp ónnal. Egy haverom forrasztotta be, simán húzásos technikával (óncsepp a pákahegyre, és végighúzza a lábakon). |
Bejelentkezés
Hirdetés |