Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Egyenirányító
Sziasztok!
Van 1 audui autórádióm amihez kéne nekem egyenirányítót csinálnom/vennem az autórádió 0.40 a vesz vel kb negyedes hangerőn. Mit ajánlotok mijen egyenirányítót csináljak hozzá?? mert amiket eddig próbáltam mindeggyik melegedett az 1ik már haldokolt is szakadozott az egyenáram. és vmiért +fűtötte 1 picit a trafót szerintetek miért mmelegedett meg? az egyenirányító kb 1-1.5 a bírjon el!! Légyszi segítsetek
Üdv!
B80C1500B A jelölések sztem egyértelműek: +pozitív kimenet ~váltóáram -negatív kimenet Ezután pufferelni kell a lüktető egyenfeszültséget egy pufferkondenzátorral. 2200µF elég(persze megfelelő feszültségű!). A pufferkondenzátor az egy sima Elektrolit kondenzátor párhuzamosan kötve, csak az áramköri szerepe miatt nevezzük pufferkondenzátornak. Ha valami még nem tiszta, akkor olvasd ezt el, ha még mindig nem tiszta, kérdezz: Egyenirányítók - tápegységek Sok sikert!
köszi szépen :yes: :yes: :yes: :yes:
akkor az ijen tipúsú hidat használjam?? ezek kb hány ampert bírbak el? és azt nem tudnáh + mondani hogy miért melegedett + egy picit a trafó? lehetséges h azért mert galdoklott az egyenirányító?
Lehetséges. Az a híd, amit belinkeltem 1,5A-t bír és 80V-ot.
ezzel a híddal jobban jársz: kisebb, olcsóbb, akciós.
szintén max: 80V 1,5A
Hali
Egy kicsit komolyabb tápot érdemes csinálni autórádióhoz. Nézd meg hány w-os hangteljesítményű. Pl. 2x20w plussz egy kis világítás meg veszteségek és a rádiórész is kér valamit. Az autórádiók nem épp takarékos üzeműek, hisz nem kell az elem kimerülésétől tartani. Szóval ha megnézed a biztosítékját 5A körülit találsz minimum. Legegyszerűbb valami akkutöltöt alapul venni, de vigyázz mert ezek 15voltot is kiadnak szüretlenül. Sima puffertáp azért nem javasolt mert a hangerő fügvényében mozog majd a tápfesz és ez igen furcsa lüktető fuldokló hanghatást fog kiadni. A leg egyszerűbb egy combosabb stabkockát kötni a pufferkondi után, de ne felejtsd el hűtőbordára rakni a stabit. Ha nem megy fejből nézz körül. sok sikert
A műhelybe nekem is autórádió van! Semmi extra trafó+greatz (mondjuk ez 35 ampres mert csak ilyen volt itthon mikor összeraktam)+pufferkondi
Hali!
Egy 4x15 wattos rádió simán bekapkodja a 7-8 ampert. Simán üresjáratban, nulla hangerővel esznek kb. 700-800 mA-t. Ha beletolsz egy CD-t és játszod nulla hangerőn 1-1,2 A. A 1,5 amperos híd nem sokra elég! Nézd meg hány amperes bizti van benne. Szerintem 10A-es lehet. A táras rádiókban 20A szokott lenni. Ehhez viszonyítva válassz egyenirányítót! Mindenképpen használj kondikat! 2-3000µF és 100nF-ot! bocs, de erre: " Idézet: " írtam a választ .„(#79670) fureszk”
autórádiókban lévő ic-k, általában max 18VDC-t viselnek el max.
üdv
köszi a válaszokat
egyépként 2A-es biztosíték van benne 0 hangerőnél eszik 0.30 A ahogy tlolm fel ugy növexik :yes: :yes:
ha 2A-es benne a bizti, akkor számoljunk rá, legyen 3A-es graetz:
Klikk
Ebben az esetben elég a 3A, ahogy fureszk is írta! :yes:
Egyébként milyen teljesítményű ez e rádió?
nem tom h mijen teljesítményű de 2x120w-os hangszórót elvisz ez 1 audi autórádió!
120W nem valószínű!
A biztiből következtetve a rádio max. 2x6-7W-os lehet szerintem.
Sziasztok!
Ha van 1 PC tápod, kötsd rá.Full extra
akkor hogy bírja el a 120w (nak nevezett) hangfszórót?
kb 30W bizti h lehet nem?
most poc tápról +gy csak én 1 dobozba szeretném rakni :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Sok sikert, ha valami nem megy kérdezz, ha sikerült, döntsd el kinek adod a pontot.
Az, hogy egy hangszóró 120 Watt, nem jelenti azt, hogy csak 120 Wattos erösítővel fog megszólalni. Sőt! A hangszóró teljesítménye mindig meg kell hogy haladja készülékét. Vagyis: 120 Wattos h.sz. 2-3 Wattnál is szól már szépen.
Tápegység/egyenirányitó egyszerüen oldható meg. Az a lényeg, hogy letekert hangerőnél a fesz ne legyen nagyobb mint a készülékre megengedett. (kb. 15 Volt) A hangos részeket meg minél nagyobb pufferkondival tudod kezelni. (min. 4700 ľF...de felmehetsz 10000 ľF-ig is)
Az, hogy ténylegesen mekkora teljesítményre képes egy autórádió az a benne lévő végfok adatlapjából, illetve méréssel derül ki!
Egy példa: Ráírják a rádióra, hogy 4*45W, de az adatlapból kiderül, hogy 4ohmon 1KHz-en mérve 18V-os max. tápfesznél 10W-nál többet nem képes leadni alacsony torzítás mellett! E fölötti teljesítménynél már jelentős a torzítás! A teljesítményhez meg "kaja" is kell, tehát ha 2A-re van biztosítva akkor nagy teljesítményt ne várj tőle. Viszont kis teljesítmény is tud nagyon szólni, csak hangszóró kérdése. A hangszóró teljesítménye lehet nagyobb az erősítőnél, sőt ajánlott, hogy több legyen (mint már előttem is írták), sokkal inkább kell figyelni az impedanciára: A hangszóró impedanciája legyen egyenlő vagy nagyobb, mint az erősítő impedanciája, viszont soha ne legyen kisebb, mert tönkre mehet a végfok. Remélem tudtam segíteni! Sok sikert!
az egyeniranyitóra szokás hűtőbordát rátenni
akkor nem szabbad anyira melegednie
Az autórádiók általában 4ohmosak!
A hangszóróra pedig elvileg rá van írva, de ha nincs, akkor meg tudod mérni multiméterrel. Természetesen ohm mérő állásban!
de ez nem ojan fajta volt :yes: :yes:
a hangszóró 4 ohm-os csak azt nem tudtan h a rádiónak hány ohmos kell
ugye most viccelsz? Hangszóró impedanciát multiméteres ohm méréssel megállapítani? És hogy méri meg sima mezei multiméterrel 1KHz-en a hangszóró impedanciáját?(merthogy a frekitől függ, és tudtommal az 1KHz-nél levő értéket szokták ráírni)
4ohmos hangszóró multiméterel mérve 3,9ohm!
Nem laboratóriumi méréseket kell végezni, csak megközelítőleg megsaccolni, hogy egy hangszóró 4-6-8ohmos-e, ha nincs adatod róla! Erre szerintem egy multiméter is megfelel! Vagy esetleg van jobb ötleted?????? |
Bejelentkezés
Hirdetés |