Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Laptop akkumulátor hasznosítása
Lapozás: OK   1 / 2
(#) puli122 hozzászólása Aug 9, 2008 /

Sziasztok!

Kezdő vagyok és ezért kérném a segítségeteket.
Van egy rossz laptop aksim, illetve szerintem csak az elektronikája rossz. hasznosítani szeretném mert ez egy elég nagy teljesítményű litium ion aksi. Arra gondoltam hogy mivel a fesz. érték nagyábol megegyezik az aksis fúróm akkujáéval, ebből csinálnék abba egy pótot. De ha ez nem lehetséges akkor is szeretném valamire hasznosítani. Ehez kellene a segítség.
(teszek föl egy képet róla)
Előre is köszi!

aksi.jpg

(#) Braf válasza (») Aug 9, 2008 /

Ha nem vagyunk tájékozottak a témában akkor jobb nem hozzászólni mint hülyeségeket mondogatni!

Ezek nem AA méretűek és még csak nem is 1,2V -osak hanem li-ion 3,6-4,2V és kb. 2x akkora mint a AA méretű akkumlátor.
(#) Ricsi89 válasza Braf hozzászólására (») Aug 9, 2008 /

de szerintem meg ha li-ion aksi és sorba van kötve az egész, akkor kicsit sok a a feszültség, nem? 8X3,6V=28,8V. Az szerintem egy kicsit sok egy laptopnak. Általában négy cellás aksik szoktak benne lenni, de ez meg 8 cella.
(#) puli122 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 9, 2008 /

Hát erre az aksi "kötegre " az van irva hogy: Li-Ion Batteri pack, Rating: +14.8V 4400mAh. Igazából engem az érdekelne hogy akkor ez most cellánként menyi feszt, jelent. Mert ahogy nézegetem nem csak sorba vannak kötve hanem párhuzamosan is, gondolom az áramerősség növelése miatt. De lehet hogy tévedek. És az is érdekelne még hogy hogyan tudom ezeket a későbbiekben tölteni. Szerintetek a töltésben szerepet játszik az aksiban lévő elektronika, vagy csak egy megfelelő feszültségű táp kell ?
(#) Ricsi89 válasza puli122 hozzászólására (») Aug 9, 2008 /

ha párhuzamosan is van kötve, akkor úgy már érthető a dolog. Szerintem le kellene hajítani róla az elektronikát, és építeni hozzá egy egyszerű töltő áramkört.
(#) titi válasza puli122 hozzászólására (») Aug 9, 2008 /

Hali!