Fórum témák
» Több friss téma |
Hi!
Van 1 fodulatszámmérőm (Roverből kiapllikáltam ) és van 1 kispolszkim... A minap gondoltam hogy beszerelem... be is raktam. működik is, csak aza baj, hogy falsul mér.. A valós adatnak kb a 1/4-ét, tehát az alapjárati 1000 helyett vhol 220-250 1/min-nél fekszik... nem lehetne valahogy aztaz impulzust ami jön a megszakítóról meg4xezni hogy normálisan működjön? vagy valami másképp megoldani? Előre is köszönöm az ötleteket! U.i.: Remélem nem haraxik az Admin, de máshova nem tudom fölrakni, ugyanis a cSevegő még nem működik...
Hát megnégyszerezni lehet, de sztem meg kéne nézned, hogy miért nem megy úgy...
Én nem vagyok otthon az ilyen autós dolgokban... Hogy kapja az impulzust? Reed? Hall? vagy nemtom... Megnégyszerezni egyszerűen lehet, de ha elmondod hogy kap jelet, akkor lehet hogy tudjuk miért nem mutat rendes értéket...
Ezeket a gyújtásmegszakítóra szokták akasztani, amely impulzus megy a gyújtótrafóra - ez így kerek.
Kicsit értetlenül ülök az olvasottak előtt, mert ugye a rover 4 ütem 4 henger. A fűnyíró (kispolski) meg 4 üten 2 henger. ebből következik, hogy az ütemekkel nincs gond, csak a hengerek számával, vagyis míg a négyhengeres Góliát fordulatonként gyújt egyet, addig a Dávid csak minden második fordulatban nyom szikrát. Ebbők az következik, hogy nem negyed annyit kellene mérnie a fordulatszámmérőnek, hanem felét. nincs vmi elszúrva? megy az a 126-os rendesen?
Kedves kolléga, mrdrulez!
Nem, nem probléma, és én kérek elnézést... Épp most faragjuk a társalgót... :yes: Ui.: Amúgy ennek itt van a helye, nem máshol... mert ha vki okos, és megoldja a problémádat, akkor oda tudod neki adni a pontot! Üdv. Topi.
ideggyogyasz:
émmeg nem vagyok otton annyira az elektronikába.. Szal ilyet, hogy "Reed" megyohgy "Hall" ezek asse tom mik... Amúgy télleg a megszakítóról kapom a jelet... és azt kéne vhogy felgyorsítani.. namost amúgí hogy maga az impluzus amit ad, az milyen??? foggalmam sincs.. ésmég a könyv se írja leh.. Amit tudok, azt ma a TV-szerelő mondat el, hogy nem "TTL"-es maga a fordulatszámmérő panel.. szal ennyi... damatic: neem, hál" Istennek müködik a kis fityó rendesen.. deh én eddig úgy tuttam, hogy a 4 henger sorozatba úgyjt, és a a 4.ik gyújtás után érkezik el a fordulathoz... tehát 1 fordulat 4 szikra.. a polszki meg ugye ikerhengeres, tehát 1 fodulat 1 szikra.. akár csak 1 chopper...
A-A a 4 hengernél nem 1 fordulat alatt gyújt 4-et, hanem minden fordulatban gyújt 1-et.:yes:
Mert: a cél ugye az, hogy símán menjen a moci. Ezt úgy lehet elérni, hogy amikor az első szív, akkor robban a 4., amikor az 1. sűrít, akkor robban a 2. és amikor az első robban, akkor az ad a többi hengar munkafázisához kiegyenlítő energyt (no meg lendít a verdán) és amikor az 1. kipufog, akkor a 3. henger gyújt. Lehet, hogy nem pont ebben a sorrendben dolgoznak a hengerek, de a lényeg az, hogy fordulatonként 1 ménykűt vet. Az ikerhengert meg értem, nekünk is volt dübörgőnk, a régi macskaköves Hungária krt-n (BP) majdnem kiugrott a motor. Ezért jár símábban a Citraen kacsa, mert ugyan az is 2 hengeres, ott is egyszerre mozog le-fel a 2 dugó, csak az boxermotor, tehát a két súlypontáthelyezés és lendület kiegyenlíti egymást.
Igazából azt sem lenne rossz tudni, hogy ott mekkora a jelszint... Mekkora jelet kell neki adni...
Elvileg a megszakító 12V-ot szaggat a gyújtótrafónak, tehát a primer kör 12V, a szekunder olyan 16kV. Ebből következik, hogy jelentős az önindukció. Van egy kondi párhuzamosan a megszakítóra kötve, az vmi több száz voltos. A megszakítóra valamilyen ellenálláson át megy a 12V, mivel a megszakító testre zárogatja a gyújtótrafó +ív sarkát. Ha most full amatőr lennék, azt mondanám, hogy meg kell mérni, de gondolom nem áll rendelkezésre oszcilloszkóp, vagy csúcs- illetve effektív feszültség mérésére alkalmas műszer. Talán kiindulópont lenne, ha a fordulatszámmérő bemenetén lévő alkatrace adatai közt kutatnánk.
háátőő izéé.. jah.. oszciloszkópom nincsen..
volt azóta nálam 1 TV-szerelő mert a TV-nk is besz*rt aztán megcsináta.. (kicserélt 4db kondit.. :rolleyes ő azt mondta, hogy mivel nem ilyen TTL-es maga a panel, meg ami rajta van, ezért elkezdte nézegetni, és vmi oylasmit mondtott, hogy a quartzot kéne kicserélni, vagy nagyobbra, vagy kisebbre.. szval ennyivel tudok többet. deh amúgyha kapcsolási rajzot nemis, deh lefotózni talán még letudom... ha az segytcség akkor megcsinálom.., amúgy thx. hogy foglalkozol velem
Pl. mondhatnál valami típust vagy gyártót vagy egyéb infót, és lehet hogy akkor találunk hozzá gyári kapcs rajzot.
Üdv!
Akkor ezekszerint én tévhitben éltem? A 4 ütemű 4 hengeres az nem minden főtengelyfordulat alatt 2 gyújt?? Ez azt jelenti, hogy az ETZ-m (2ütem 1 henger) Az ugyanannyit gyújt mint egy 4 ütemű 4 hengeres(2-2 henger jár párhuzamosan?)? Mert abban biztos vagyok, hogy az MZ-mnél minden főtengelyfordulatra jut egy gyújtás. Ezekszerint a 4ü 4 hengeresre kitalált fordulatszámmérőt a motoromon is használhatnám? Egyébként a kvarcról meg azért beszélt a szerelő, mert az benne az oszcillátor, ezért nem kell kalibrálni, mert annak nagyon pontos meghatározott a rezgése. És annak ha növeled vagy csökkented az rezgésszámát akko befolyásolja a mutatott értéket.
http://skory.gylcomp.hu/rpmmeter/rpmmeter.html
Ez akkor működne az MZ-men?
működne, csak nem mérne pontossan.
skori írja ott: 50hz -> 1500rpm míg a 2T-nél 50hz az 3000-es rpm-et jelent.. szóval át kellene alakítani 2T-re :yes:
Hali!
Az előző kapcsoláshoz hasonló, 2db 7 szegmenses megjelenítésű fordulatszámmérőket az oszcillátor frekvenciájának megváltoztatásával használhatnám sebesség mérésre is? A jeladó egy mágnes és egy reed patron lenne, ami 12V-os tápfeszt kapcsolgatna a mérő áramkör bemenetére. Egyáltalán pontos lenne? Ha mondjuk hitelesíteném 20km/h-hoz, akkor jó értéket mutatna 30-40-50-stb sebességnél is? (Én úgy gondolom, hogy igen, mert minél nagyobb fordulaton forog a kerék, annál nagyobb a sebesség; egyenes arányosság.) No még egy harmadig kérdés: Mekkora ezeknek a kapcsolásoknak a "frissítése"? Ha 1mp-en belül van, akkor már tökéletes lenne. Úgy látom, itt kb 300ms, de ha változtatom az oszcillátort, akkor természetesen ez a "frissülési" idő is változik... Üdv Krisz
Ezt jobb ha már most elfelejted!
Ez így szépen működne, ha nem kellene sebességet váltani az autóval vagy motorral, rádaásul mit csinálsz 100 fölött?
De hát közvetlen a kerékről venném a jelet, mágnes-reed párossal.
A 100-ról még álmodni sem merek, örülök a 70-nek is (Simson). Legszívesebben biciklis digit km órát használnék (jelenleg is az van), de ha hideg van, akkor az miatt hülyül meg, máskor meg a gyújtás bolondítja... A gyári mutatós pontatlan, meg nincs is már neki hely, ezért gondolkozom más megoldásokon. Mindegy, ha felejtős a dolog, akkor ráhagyom, nem erőltetem.
kerékről levéve nem gáz, az úgy működne szerintem. azt hittem gyújtásról akarod. viszont az oszcillátort nem tudod olyan pontosan belőni szerintem, vagypedig másképp kellene átalakítani.
Nekem (251-es ETZ) a biciklimérőt ugyanúgy megzavarja a gyújtás.
Azon a linken lévő kapcsolásnál úgy írja, hogy egy RC taggal is lehet némileg befolyásolni az oszcillátort. Na igen, csak milyen mértékben?
Talán legjobb lenne, ha megépíteném, és kipróbálnám... Köszi szépen! Krisz
Jó rendben. Megpróbálom következő hétvégére időzíteni az elkészítését.
Szevasz. Ha nem nagy gond akkor mérd meg a kerék átmérőjét,az egy fordulat alatt megtett út érdekelne. Szükség volna még a lánckerekek fogszámaira is,mert a jelet vagy a kicsi kerékről,vagy a nagyról kellene levenni. Tulajdonképp arról van szó,hogy az egy fordulatra eső impulzusszámhoz kell az időalapot beállitani, hogy helyes értéket jelezzen. Az is baj,ha a kijelzés frissitése meghaladja a mostani 0,3 mp-t mert igy lustává válik az egész. Tehát több tényezőt kell egyideűleg figyelembe venni.
De miért nem lenne jó közvetlen a kerékről venni a jelet? Több mágnest is tennék, így 1 fordulat alatt több jel is lenne. Vagy ez így nem jó?
Meg aztán a frissítéssel sincs nagy gondom egészen 1mp-ig. A bicikli digit km órák is ennyi időközönkét frissítenek, és így legalább gyorsításnál/lassításnál nem pörögnek olyan követhetetlenül a számok. Bár tényleg, egy picivel lehetne gyorsabb is... Na de azért leírom a kért adatokat: A kerék kerülete 171cm Első láckerék 15 fog Hátső lánckerék 34 fog A hátsó lánckerékhez nehéz odaférni, burkolva van. Az első még jó is lenne, csak ott meg esetleg a fröcskölődő kenőanyaggal lehet gond (bár nem vészes, jól tapad az a lánchoz). Nagyon szépen köszönöm, hogy segítesz!
Merész ötlet, de a jelet úgy venném le, hogy egy optikai érzékelőt és egy jeladót tennék a fogaskerék két oldalához, hogy a fogak szaggassák a fény útját. A periódusidő alapján nagyon gyorsan számítható a sebesség, a frissítés gyakorisága pedig csak a kontroller programjától függ.
Nem kontroller alapú a kapcsolás. A kérdező (velem együtt még nincs otthon a témában).
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_80274.html#80274
Ajánlom figyelmedbe a fórumtémát! Most frissítettem föl és egész érdekes dolgokat tudtam meg, méghozzá, hogy a 4060-as másik lábáról lehetne levennui a jelet. csak még hogy hogy működik az nem tudom.
Üdv. Számolgattam egy kicsit és az jött ki,hogy ha a kerékre szerelsz 6 db mágnest akkor 1,026sec frissitési idővel tud helyes értéket mérni a kapcsolás,de az időalapot mindenféleképp át kell alakitani RC oszcillátorosra. A reed relé viszont 6x többet kapcsol mint a bicajkomputerrel. A másik,hogy a kisfogaskerékről veszed az impulzusokat hall jeladóval. Ekkor az időalap lényegesen módosul,a frissitési idő:0,181sec. A kapcsolásban a CD4060 bekötését módositani kell,ezt a részét le fogom rajzolni,és megadom az alkatrészadatokat is,de nem találtam itthon,úgyhogy várnod kell.
De az RC oszcillátort hogyan lehet egészen pontsan behangolni??
Az R-tagot változtatható értékűvel kell megoldani bemérés idejére,ezt úgy hivják:trimmerpoti. Ha sikerült beállitani akkor értékét megmérve átcserélhető fix ellenállásra.
ez világos, de honnan tudom majd, hogy jó? És milyen értékű legyen a kondi meg az ellenálás? és pontosan hogy és hova kössem?
Az jó lenne, ha egy 12-v os trafóval tesztelném? hogy akkor jó ha 30-at mutat? |
Bejelentkezés
Hirdetés |