Fórum témák
» Több friss téma |
Még valami: az eredeti spirálmeghajtású km óra bblokkcsatlakozása nem lenne jó impulzusadás céljára? Csak az áttételt kellene megtudni és oda furatos tárcsát tenni optóval meg leszedni a vezérlőjeleket. Itt nagyobb szabadságfokod lenne az időalap kérdésében. Te döntöd el ,hogy mennyi furatot teszel rá.
Már mint úgy gondolod, hogy a azon az áttételen keresztül, és a blokkon kívülre rakni a jeladót? Hát nem is tudom, én arról a kihajtásról már lemondtam (bár az még akkor volt, amikor analóg órám volt), de ki tudja. Lehet, hogy jó lenne távolság mérésre is, mivel (ha jól tudom, és az áttétel is olyan, amilyennek lennie kell, akkor) az pontosan 360°-ot fordul, mialatt a motor 1m-t gurul.
Na de ilyen "multifunkciós" dolgokhoz már PIC kellene... Mellesleg pedig köszönöm a Rezgőkvarc topicban az RC oszci rajzot - bár nem nekem címezted, de nekem is fel kell majd használnom.
Segítséget szeretnék kérni! A kapcsolasirajzon
van egy 4093-as ic Aminek nem nagyon értem a bekötését. van benne 4 egység, az adatlapján is megtaláltam, de akkor ez a 4 egység teljesen egyenértékű, szóvl mindegy melyiket hova kötöm? meg a kapcsolásban ST-k vannak az adatlapon meg félkörívek. Hogy kellene bekötni öket? A 2 egyoldalon lévő kimenete felcserélhető?
Igen, 4 db egyforma schmitt-triggeres NAND kaput tartalmaz (ST). A félreértést nyilván az új és a régi rajzjelek közti különbség okozza. Skori rajzán nincsenek lábszámok, rád van bízva, hogy a négy közül melyiket hova teszed. pl 1,2 bemenetekhez 3-as a kimenet, stb 4x.
Hali!
Remélem Te nagyobb sikerrel fogsz járni a kapcsolással, mint én. Hála mex-nek, tudott adni közelítő értékeket az oszcillátor részéhez. Kipróbáltam HALL IC-vel úgy, hogy egy fúrógépre ragasztott mágnest pörgettem előtte. Hú, mondom de szépen mér, hát természetesen a motoron majdhogynem meg sem nyikkant. Teljesen összezavarja a gyújtásom. Majd megpróbálkozom egy árnyékolt gyertyapipával, de nem sok reményt fűzök hozzá; félek, hogy párás-nedves időben inkább a pipára húz majd át a szikra... A NAND kapukat egyébként én így rendezgettem: Adatlapon lévő bal alsó az a Skori rajzán szintén a bal alsó; adatlap jobb alsó = Skori jobb felső; adatlap jobb felső = Skori jobb közép; adatlap bal felső = Skori jobb alsó. Hmm, lehet hogy picit zagyva ez így, de majd meglátod, hogy így rendezve könnyen elférnek az alkatrészek (legalábbis nekem a "dugdosós" próbapanelen így jól alakult). Sok sikert!
A zavart hall jeledó okozza. Vagyis azt zavarja a gyújtás. Nekem is ez volt a bicikliórával.
Nekem viszont fordulatszámot kell mérnie, így nincs benne hall. Ajánlom neked is hogy fordulatszámot mérj, abbók az áttátelek ismeretében ki tudod számolni a sebességet. Ja mégvalami, ezekben a NAND-okvan 3 kivezetés van ami egymás mellett van 2 az ugye felcserélhető? csak a 3-ra ami magában áll felül arra kell figyelni ugye?
Ja egyébként az árnyékolt gyertyapipát nem tudodm, hogy hogy goldoltad vagy milyen az, de a levegőnek sokkal kisseb az átütési feszültsége mint a műanyagnak/bakelitnek. 4 jegyű függvénytáblába pontos érték is van. Szerintem ezzel nem lenne gond, kérdés hogy megoldaná-e a hibát.
Csak akkor tudnám a fordulatszámból kiszámítani a sebességet, ha egysebességes lenne a motor, vagy soha nem váltanék. De így mindegyik sebességfokozatban más az egységnyi forduatkor mérhető sebesség.
A NAND kapunak van két bemenete és egy kimenete. A bemenetek felcserélhetőek.
Igen ezt én is tudom, de nem én úgy gondoltam, hogy neked is fordulatszámot mutatna pontosan és akkor megjegyeznél pár értéket, hogy mekkora fordulastámhoz milyen sebesség tartozik a különböző fokozatokba, ha jól emlékszem simsonod van, nekem is volt és én az 1,2 -est csak gyorsításra használtam, szóval elég lenne csak a 3-at megnézni.
Én ugyanezt tervezem ETZ-vel és azon már azért 5 sebesség van , csak mejegyzem az 50-et meg a 90-et a különböző fokozatokban és kész is, egyébként a szocimotoros.hu-n van egy program ami az áttételek arányában kiszámítja a sebességet, diagrammon ábrázolja stb. Ehhez már csak le kell töltened a Simó gépkönyvét amibe benne vannak az áttételek, ha S50-es akkor meg akár fel is tudom tenni neked!
Végülis csak azért szerettem volna ezt a kapcsolást sebesség mérésére használni, mert a bicikli órát mindig megbolondította a gyújtás; reménykedtem, hogy ezt nem fogja.
Van fordulatszámmérőm, nagyjából tudom ez illetve a sebességérzetből, hogy mennyivel megyek, de szeretem látni is, hogy az pontosan mennyi is. Igen, az az Excell-es áttételtervező megvan, csak a kerékméretet még nem állítottam át benne, az új gumi óta (3cm nagyobb a mostani kerülete). Megpróbálok majd egy árnyékolt pipát, és ha beválik, akkor lehet, meghagyom a bicikli órát, mert az több adatot mutat (idő, napi ill össz km, sebesség), mint ez a fordulatszámmérőből kialakított km óra mutatna. SZERK: Ja, most látom, hogy nem ugyanarról az áttételtervezőről beszélünk, de a lényege ugyanaz. Hiába nézném azt a táblázatot, nekem nem minden pont ugyanaz: pl hozzabb a 4.
Hello!
Kicsit csúszok a fordulatszámmérővel. Megkérdezhetem, hogy nincsen-e egy nyák-képed hozzá?? vagy próbapanelen raktad össze?
Mostanság minden áramkört próbapanelen (azon a dugdosóson) rakok össze, mert nem nem akarok feleslegesn kínlódni a panelkészítéssel, ha úgy sem fog elsőre rendesen működni a kütyü.
a gond az hogy:
1. : felezödik a jel nert ugye 4 helyett csak 2-t gyujt rordulatonként. 2. : a kispolákban 2 megszaktóvan és 2 trafó legalábbis a régiekben... akkor 1000 osztodik 2vel a hengerek miatt és még egyszer osztodik a maradék 500 2 vel a megszakitok miat... vagy a ez már más gyujtás?
hello!
Na kikinlódtam egy nyákrajzot. Ez életem első számítógépes nyákja. Valamennyire le tudnátok esetleg ellenőrizni? már ha ki tudtok venni belőle valamit. Inkább az ICk lennének fontosabbak főleg a 4093-as. a többhez csak forrpontot tettem, nem keresgettem ki az alkatrészeket. Először felülnézetbe csináltam majd tükröztem. kapcsolási rajzon egyszerűnek tűni, de megvalósítani számomra nagyon nehézkes. Köszönöm a segítséget előre is.
jah!
Elfelejtettem, hogy az oszcillátor az én kapcsolásomon egy rc oszci. aminek a képe itt található.
Hali!
Egy olyan eszközre lenne szükségem, amely egy rövid negatív impulzust használ bemenetként, és kimenetként 2 ugyanilyen impulzust ad ki. Ez egy motor fordulatszámmérőjéhez kéne, tehát az impulzus egy vezérlőből jön, a rendszer 12V-os. A gond amúgy az, hogy a moci 2 hengeres, de az óra valószínű 1hengereshez való, ezért csak felét méri a tényleges fordulatszámnak. Köszi az ötleteket!
Az ilyen fordulatszámmérők egy monostabil multivibrátort tartalmaznak. Ha roncsolás nélkül szétszedhető a műszer, akkor a monostabil időzitését kell megnövelni a kétszeresére,ami egy kondenzátor cseréjéből áll. Kell lenni egy trimmerpotinak is a panelon,ezzel lehet jusztirozni a mért értéket.
Igen, ez volt az első, ami eszembe jutott, de ez a műszer egy teljesen krómozott 2 soron peremezett dobozban van, vagyis ha szétszedem, kizárt hogy össze tudjam szépen rakni
Meg kell próbálni555-el.Az inditó negativ impulzust kétfelé kell továbbitani:az óra felé,és a monostabil inditását is ezzel kell megoldani. Az időzitést úgy kell megválasztani hogy a mérni kivánt legmagasabb fordulatszámhoz tartozó időtartam fele legyen. Az időzités lejárta után az555kimenetén jelentkezik egy negativba futó impulzus,ezt egy kondival leválasztva ,és egy diódával összekapuzva az eredeti jeladó kivezetésével kell vezetni az órára. A kondi dióda felé eső végét egy~5-10kohm értékű ellenállással testre kell tenni hogy ki tudjon sülni. Maga a kondi értéke:100nF-1µF-ig lehet.
Módositanám:a kondi ellenállását nem testre kell kötni,hanem a pozitiv tápfeszre!!
Vettem egy fordulatszámmérőt,de nem hajlandó a főtengelyröl dolgozni csak vezérműtengelyröl és mivel a vez.tg felét forogja a főtengelynek így kellene valami olyan kapcsolás ami a négyszögjelet megduplázza.
Ha tudtok ebben segíteni megköszönném!(gyárilag nem ford.szám mérős a gépkocsi azért kell ez a megoldás)
Sziasztok!
Kérdésem a következő... Van egy opto kapcsolom ami ugye ad egy jelet nekem, ezt rákötöttem egy analóg fordulatszám mérőre...tökéletesen működik mér mutat stb...most van egy 2x7 szegmenses kijelzőm amivel helyettesíteni szeretném a fordulatszám mérőt .... hogy tudom ezt megoldani hogy 0-99ig jelezze nekem a fordulatot.... Előre is köszönöm a választ
köszönöm
|
Bejelentkezés
Hirdetés |