Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   49 / 228
(#) Reuter válasza kisedison hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
Szia!
Na akkor ezt én is kipróbálom, ha jó akkor még át is tudom tekercselni más feszültségre az állórészt.
Amúgy soros motorként működik nálad? Tehát az állórész és a forgórész sorosan van egymással kötve..
üdv R.
(#) Reuter válasza kisedison hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
Szia!
Amúgy van ilyen a HQ-nál, és nem is drága.

Bővebben: Link
Szerintem egy1db is elbírja.
üdv Reuter
(#) djlaliboy válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
nem az a gond.Velem is ugyan olyan gyors az övé.
(#) ttindian válasza Reuter hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
van egy rajzom, feszulseg atalakitorol (12V egyenrol 220V valto) egy 555 ic,, tranzisztorok es a trafo, az a lenyeg benne hogy anyi tranzisztort lehet alkalmazni amekora teljesitmenyt szeretnenk ,(trafotol fugoen), tudnek-e belole az oninditohoz szabalyozot csinalni
(#) Reuter válasza ttindian hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
Szia!
De hát minek neked 220V :eek2: váltófeszültség?
Azt a kapcsolást én is ismerem, de annak négyszögjel van a kimenetén, és arról nem minden gép megy.Pl. a kompresszorral működő hűtőszekrények nem indulnak el vele. Meg azzal a teljesítmény szint-küszöböt állítjuk be a tranzisztorszámmal, hogy mekkora lehet a maximális terhelés rajta, amit még elbír. De alapban nem lehet vele "szabályozni" csak a menetszámot lehet váltani a trafón.
Üdv Reuter
(#) zolee1209 hozzászólása Szept 25, 2010 /
 
Sziasztok!

Már régebben elterveztem, hogy építek egy elektromos bringát. Van két darab 24V-os, 280W-os motorom, melyek 2500-at pördülnek percenként. Azonos feszültségről hajtva a motorokat hallhatóan nem egy fordulaton járnak. Ezt lehet, hogy meg lehetne oldani elektronikusan, de úgy gondolom, itt jelentősen romlana a rendszer hatásfoka. Viszont azt meg tudom oldani, hogy a két motorból építek egyet. Lényegében csak egy új tengelyt kell készítenem, ez nem gond. A probléma az újratekerésben rejtőzik számomra. Ha a mostani menetszámmal és drótkeresztmetszettel tekerem meg, azzal működni fog, vagy nem lesz képes ugyanazt a teljesítményt leadni?! Ezt a drót keresztmetszetből gondolom, mivel elviekben kétszer akkora áramnak kellene keresztülfolynia rajta. Vagy akkora keresztmetszetű drótból megtekerni, ami bírja az üzemi áramot, és akkor a hozzá való feszültség majd ebből adódik? Egyáltalán van értelme a két motort egybe építeni, hogy a majdnem 600W-os teljesítmény egy motorból legyen kivehető?
(#) Reuter válasza zolee1209 hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
Szia!
És ha meg tudnád mérni az áramfelvételt is, az már sokat jelentene a magyarázat szempontjából.
Ez engem is érdekelne, hogy ilyenkor mi van, ha a két motor nem egyforma fordulattal pörög.
Mert ilyen esetben a gyorsabbik fordulatú kényszerhajtást csinál a másikkal, és az ilyenkor generátor módba kényszerített lesz? Na ez érdekes, ennek utánajárok kicsiben( kisebb egyforma motorokkal)
Mert találkoztam olyan megoldásokkal is hogy elöl-hátul motort szereltek be, de.... hogy vezérelték őket, hogy ugyanaz legyen a leadott fordulatszám ugyanannál a fesznél, erről nem volt semmi a cikkben. Próbáld meg őket sorosan kötni is, akkor legalább az áram ugyanaz lesz, és akkor mérj rá külön a kapcsokra, hogy mennyi feszültség esik rajtuk egyenként.Nem kell 24 V-nál nagyobb feszültség diagnosztikai szempontból, csak a forulatszám , áram és feszültség a fontos, meg az hogy közvetlenül a motor kapcsain mérj, mert a vezeték hossza is számít 12 A-nél
üdv R.
(#) zolee1209 válasza Reuter hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
Kötni már nem fogom őket, mert az egyiket szétberheltem... Meg tudtam volna oldani, hogy fordulatszámra szabályzom a motorokat, de szerintem akkor nem tudom a maximális teljesítményt kivenni a rendszerből. Bár lehet, így még rosszabb lesz...
(#) brutu válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 25, 2010 /
 
A motor betáp vezeték csere megtörtént.(pontosabban párhuzamoltam az eredeti vezetékkel)A melegedés problémája megszűnt,nyertem egy kis nyomatékot . DE a probléma tovább gyűrűzik,most az akkutól a vezérlőig melegszik a vezeték.Ez van made in kína .
(#) Reuter válasza zolee1209 hozzászólására (») Szept 26, 2010 /
 
Szia!
Hű de kár érte.....
De találtunk volna megoldást rá én ebben biztos vagyok.
Nem lehet összeszerelni a motort? vagy nagyon sikerült szétszedni?
üdv R.
(#) zolee1209 válasza Reuter hozzászólására (») Szept 26, 2010 /
 
Eléggé szétszedtem, maradjunk ennyiben... :hehe:

Valamire jutottál a kis motorokkal?
(#) Reuter válasza zolee1209 hozzászólására (») Szept 26, 2010 /
 
Hali!
Még nem próbálkoztam velük, mert azt vártam mit írsz
de elvileg soros motor lévén, ha az áram egyforma, és a kapcsokon lévő feszültség is, akkor nem különbözhet a fordulatszám se. Én ebből indultam ki, de lehet hogy tévedek, ezért akartam kísérletezni ezekkel. Találtam a német eBay-n egy egész normális árú kittet, azon gondolkozom 24-48V 500W, ami elég is lenne.
üdv R.
(#) zolee1209 válasza Reuter hozzászólására (») Szept 26, 2010 /
 
Gyárilag azonos típusú motorok, melyek párhuzamosan voltak kötve a tápegységre, és így volt eltérő fordulatuk... Mostmár mindegy, majd megpróbálkozom a kettő egybeépítésével, amint lehet. Bár nekem gyanús, hogy közel dupla keresztmetszetű drótból kell majd megtekernem, és amennyi ráfér, az alapján alakul az üzemi feszültség...
(#) Reuter válasza zolee1209 hozzászólására (») Szept 26, 2010 /
 
Aha!
De ha megcsinálod, nem érdekes mekkora delejt kapjon, mert azért ezek a motorok igen széles tartományban üzemileg is bírják a túláramot. Meg aztán ott van a szabályzó, na meg az akksi is. be lehet azt opcionálisan állítani hogy ideális legyen. Mindenesetre a maximumra tekerd a kitöltési tényezőt illetően. Én max. trafót tudnék tekercselni, mert nincsenek sablonjaim.
üdv R.
(#) zolee1209 válasza Reuter hozzászólására (») Szept 26, 2010 /
 
Nekem sincs semmiféle sablonom... Majd szépen kézzel betekerem. Régebben kismocinál már csináltam ilyet.
(#) Reuter válasza zolee1209 hozzászólására (») Szept 27, 2010 /
 
na O.K
De motorom sincs olyan, amit tekerni tudnék. Mikor se sablon, se motor, akkor van a baj
Csak kis motorok vannak a fiók alján, ezekkel tudok valamit kezdeni.
üdv R.
(#) Emberke válasza Reuter hozzászólására (») Szept 29, 2010 /
 
Hali Mindenkinek!

Én egy gokartot szeretnék átalakítani a kislányomnak elektromosra.Bár vadi új a gokart de ez még a hagyományos nyomkodó pedálos hajtású.
A lényeg:
Egy ablaktörlő motor hajtaná a saját áttételével és a "hajtómű" tengelyéről 1:1 lenne a hajtás a gokart hátsó tengelyére.Hirtelen számításom alapján kb 3-5 km/h sebesség.Vagy esetleg egy ventilátor általam buherált áttétellel.(vagy ezeknek a motoroknak egyforma a teljesítménye?)
Egyik kérdés:Egy 55 Ah aksi meddig tudná hajtani ezt a motort.
Másik kérdés:Az irányváltás hogy lenne célszerű szerintetek?Én egy sima billenő (bal oldal --> hátra,jobb --> oldal előre) kapcsolón gondolkodom, mint pl egyik-másik targoncán.

Köszi!
(#) Reuter válasza Emberke hozzászólására (») Szept 29, 2010 /
 
Szia!
Azt biztosan állíthatom, hogy az ablaktörlő motorral lehet ilyesmit csinálni, mert én is megcsináltam a lánykáimnak annak idején. ebben egy Trabi ablaktörlő volt, simán vitte. A hajtómű tengelyére kell egy lánckerék, 1:1 es kapcsoló, irányváltó és kész, ha egyszerűt akarsz építeni.Azzal az akksival ha jó, akkor nagyon sokat fog menni, feltételezve hogy ezek kb 60-80 W-os motorok.
Irányváltásra is jó az ötlet, hogy pedálosra alakítani a kapcsolókat. Amikor én építettem ilyet még nem voltak ilyen korszerű szabályzó elektronikák, vagy ha voltak, nagyon drága volt. Manapság érdemes beletenni egyet.
Üdv R.
(#) Emberke válasza Reuter hozzászólására (») Szept 29, 2010 /
 
Hali!

Köszi a választ! A hétvégén lehet hogy összedobom.Remélem jó lesz!

Üdv!
(#) cracky86 hozzászólása Okt 2, 2010 /
 
Sziasztok! Ez házi gyártmány, vagy van valami neve/gyártója:
(#) Reuter válasza cracky86 hozzászólására (») Okt 3, 2010 /
 
Szia!
Ez biztos nem házi gyártmány, és jó kis ára lehet.
A mobilitás miatt szép kis árat fizettetnek mindenütt Üdv R.
(#) SKY hozzászólása Okt 3, 2010 /
 
Hali!
Mi a véleményetek erről a motorról?
Eredetileg egy külső 1kw-os motort terveztem, de aztán agymotorra gondoltam mindenképpen, viszont a nagyobb teljesítményű meg már a megfizethetetlen kategóriába tartozik, megéri ezt a motort használni 26-os kerékbe, 48V-ról pwm melett hajtani, egy teljesítmény korláttal, viszont esetenként bírhatja 900W-al is nagy hatásfok mellett? Valamint tudja biztosítani a nagy induló nyomatékot? (50-60 km/h-t jó lenne elérni max teljesítményen )Bővebben: Link
Első kerékbe belefér? Nem tudtok ilyen árban nagyobb teljesítményű motort, akár használtan? Sehol sem találok.
(#) cracky86 válasza Reuter hozzászólására (») Okt 3, 2010 /
 
Szia! Idő közben rá találtam, és tényleg nem házi gyártmány. most a töltésén agyalok, mert 24V-os, nekem meg csak 36V-os töltőm van. Nem lehetne még egy akksit rákötni, hogy 36V legyen?
(#) Reuter válasza cracky86 hozzászólására (») Okt 4, 2010 /
 
Szia!
Csak akkor tudod így megoldani, ha az akku cellák teljesen egyformák.
Gondolom 12V-os típusúak, de még a kapacitásuknak is stimmelni kell ahhoz hogy ráakaszd a 36 V -os töltőre.
Amúgy biztosan át lehet alakítani a 36-os töltőt 24-esre is, habár ehhez kell némi elektronikai tapasztalat.
Üdv R.
(#) Reuter válasza SKY hozzászólására (») Okt 4, 2010 /
 
Szia! A www.ebay.de-n keresgélj, mert ott azért nem szaladnak el az árakkal. Én láttam 1 KW-os komplett szettet 158 Euróért. Az akksik kivételével minden benne volt. Láttam olyan megoldást is, amiben mindkét kerékben volt egy-egy motor. Na az tudott 70 kg-os terhelésnél 50 Km/ órát. Ja kérem, a teljesítményért fizetni kell és sokat kell fizetni. de mindenben így van ez.
Üdv Reuter
Azt a motort kissé drágának gondolnám 26 ért.Semmit nem adnak hozzá, pedig az akku is drága ám, főleg, ha nem egy márkátlan darab. Egy kis többletpénzért sokkaé jobban jársz, ha az ebay-ról vásárolsz :yes:
(#) V L válasza fester hozzászólására (») Okt 6, 2010 /
 
Hát én is hasonló egyszerűségű tesco-gazdaságos megoldást legóztam össze elméletben.
Az építés azért indokolt mert a kész gyári elektomos triciglit olcsó kínaiban csak ígérik, de nem elérhető.
A fő probléma az olcsó energia tárolás. A Leggazdaságosabb a szgk. 12V/55 AH ólom akku( 15EFt), de hogy az élettartam jó legyen mindenképp kell hozzá akkuregeneráló, és így négy..hat évig is használható ( 3000Ft). Egyébbként akár fél év és kuka!
Én ráadásul nagy csomagtartós tricigliben gondolkodom, amivel 50..80Kg is szállítható, így kettő is elfér kényelmesen. Sebességnek elég 10.. 12Km/h, hatótávnak meg 25Km. A motor az egy 1600W-os olcsó porszívóból kinyert soros, kommutátoros motor aminek csak 1 Kg a súlya, és kb. 100V DC 4A-es üzemmód mellet akár 75%-os motor hatásfok érhető el, csak a gagyi 1ohmos szénkefét ki kell cserélni két 0.05 ohmos ugyanakkora méretű bronz kefére. A hajtás pedig feszültség növelő dc/dc inverterrel olcsón (3-4EFT) és jó hatásfokkal( 95-97%) oldható meg. A kereket én gumizott dörzskerékkel racsnin keresztül rugós feszítéssel akarom hajtani. Tudom hogy a rendszer össz hatásfoka 50% alatti lesz, de a lényeg az egyszerűség.
(#) kisedison válasza V L hozzászólására (») Okt 6, 2010 /
 
A porszívó motornak nagyon nagy a fordulata. Néhol elérik a 22000ford/perc - et is.
(#) zolika60 válasza kisedison hozzászólására (») Okt 6, 2010 /
 
Na persze csak terheletlenül.
(#) Reuter válasza V L hozzászólására (») Okt 7, 2010 /
 
Hmmm!
Nem is rossz ötlet porszívómotorból csinálni valamit.
De ehhez érdemes áttekercselni az egészet, mert a teljesítmény csökkenés a feszültséggel négyzetesen arányos ( P= U"2/R) Ahol "R" az állandó, vagyis a motor induktív, és ohmikus ellenállása.
üdv R.
(#) brutu válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 10, 2010 /
 
Az akkukábel csere helyett egy kis vezérlő átalakításhoz folyamodtam: a vezérlőben az áram korlátozó sönt(remélem jól nevezem) gyengítésével 15A-ra csökkentettem a maximális áramfelvételt, ez drasztikus nyomatékesést eredményezett, de ezt kiküszöböltem egy kondenzátorral, párhuzamolva a vezérlőben lévővel(1000uF+2200uF). Így megszűnt a vezeték melegedés, kisebb az áramfelvétel és alig észrevehető a nyomatékkülönbség.
Következő: »»   49 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem