Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Na akkor ezt én is kipróbálom, ha jó akkor még át is tudom tekercselni más feszültségre az állórészt. Amúgy soros motorként működik nálad? Tehát az állórész és a forgórész sorosan van egymással kötve.. üdv R.
Szia!
Amúgy van ilyen a HQ-nál, és nem is drága. Bővebben: Link Szerintem egy1db is elbírja. üdv Reuter
nem az a gond.Velem is ugyan olyan gyors az övé.
van egy rajzom, feszulseg atalakitorol (12V egyenrol 220V valto) egy 555 ic,, tranzisztorok es a trafo, az a lenyeg benne hogy anyi tranzisztort lehet alkalmazni amekora teljesitmenyt szeretnenk ,(trafotol fugoen), tudnek-e belole az oninditohoz szabalyozot csinalni
Szia!
De hát minek neked 220V :eek2: váltófeszültség? Azt a kapcsolást én is ismerem, de annak négyszögjel van a kimenetén, és arról nem minden gép megy.Pl. a kompresszorral működő hűtőszekrények nem indulnak el vele. Meg azzal a teljesítmény szint-küszöböt állítjuk be a tranzisztorszámmal, hogy mekkora lehet a maximális terhelés rajta, amit még elbír. De alapban nem lehet vele "szabályozni" csak a menetszámot lehet váltani a trafón. Üdv Reuter
Sziasztok!
Már régebben elterveztem, hogy építek egy elektromos bringát. Van két darab 24V-os, 280W-os motorom, melyek 2500-at pördülnek percenként. Azonos feszültségről hajtva a motorokat hallhatóan nem egy fordulaton járnak. Ezt lehet, hogy meg lehetne oldani elektronikusan, de úgy gondolom, itt jelentősen romlana a rendszer hatásfoka. Viszont azt meg tudom oldani, hogy a két motorból építek egyet. Lényegében csak egy új tengelyt kell készítenem, ez nem gond. A probléma az újratekerésben rejtőzik számomra. Ha a mostani menetszámmal és drótkeresztmetszettel tekerem meg, azzal működni fog, vagy nem lesz képes ugyanazt a teljesítményt leadni?! Ezt a drót keresztmetszetből gondolom, mivel elviekben kétszer akkora áramnak kellene keresztülfolynia rajta. Vagy akkora keresztmetszetű drótból megtekerni, ami bírja az üzemi áramot, és akkor a hozzá való feszültség majd ebből adódik? Egyáltalán van értelme a két motort egybe építeni, hogy a majdnem 600W-os teljesítmény egy motorból legyen kivehető?
Szia!
És ha meg tudnád mérni az áramfelvételt is, az már sokat jelentene a magyarázat szempontjából. Ez engem is érdekelne, hogy ilyenkor mi van, ha a két motor nem egyforma fordulattal pörög. Mert ilyen esetben a gyorsabbik fordulatú kényszerhajtást csinál a másikkal, és az ilyenkor generátor módba kényszerített lesz? Na ez érdekes, ennek utánajárok kicsiben( kisebb egyforma motorokkal) Mert találkoztam olyan megoldásokkal is hogy elöl-hátul motort szereltek be, de.... hogy vezérelték őket, hogy ugyanaz legyen a leadott fordulatszám ugyanannál a fesznél, erről nem volt semmi a cikkben. Próbáld meg őket sorosan kötni is, akkor legalább az áram ugyanaz lesz, és akkor mérj rá külön a kapcsokra, hogy mennyi feszültség esik rajtuk egyenként.Nem kell 24 V-nál nagyobb feszültség diagnosztikai szempontból, csak a forulatszám , áram és feszültség a fontos, meg az hogy közvetlenül a motor kapcsain mérj, mert a vezeték hossza is számít 12 A-nél üdv R.
Kötni már nem fogom őket, mert az egyiket szétberheltem... Meg tudtam volna oldani, hogy fordulatszámra szabályzom a motorokat, de szerintem akkor nem tudom a maximális teljesítményt kivenni a rendszerből. Bár lehet, így még rosszabb lesz...
A motor betáp vezeték csere megtörtént.(pontosabban párhuzamoltam az eredeti vezetékkel)A melegedés problémája megszűnt,nyertem egy kis nyomatékot . DE a probléma tovább gyűrűzik,most az akkutól a vezérlőig melegszik a vezeték.Ez van made in kína .
Szia!
Hű de kár érte..... De találtunk volna megoldást rá én ebben biztos vagyok. Nem lehet összeszerelni a motort? vagy nagyon sikerült szétszedni? üdv R.
Eléggé szétszedtem, maradjunk ennyiben... :hehe:
Valamire jutottál a kis motorokkal?
Hali!
Még nem próbálkoztam velük, mert azt vártam mit írsz de elvileg soros motor lévén, ha az áram egyforma, és a kapcsokon lévő feszültség is, akkor nem különbözhet a fordulatszám se. Én ebből indultam ki, de lehet hogy tévedek, ezért akartam kísérletezni ezekkel. Találtam a német eBay-n egy egész normális árú kittet, azon gondolkozom 24-48V 500W, ami elég is lenne. üdv R.
Gyárilag azonos típusú motorok, melyek párhuzamosan voltak kötve a tápegységre, és így volt eltérő fordulatuk... Mostmár mindegy, majd megpróbálkozom a kettő egybeépítésével, amint lehet. Bár nekem gyanús, hogy közel dupla keresztmetszetű drótból kell majd megtekernem, és amennyi ráfér, az alapján alakul az üzemi feszültség...
Aha!
De ha megcsinálod, nem érdekes mekkora delejt kapjon, mert azért ezek a motorok igen széles tartományban üzemileg is bírják a túláramot. Meg aztán ott van a szabályzó, na meg az akksi is. be lehet azt opcionálisan állítani hogy ideális legyen. Mindenesetre a maximumra tekerd a kitöltési tényezőt illetően. Én max. trafót tudnék tekercselni, mert nincsenek sablonjaim. üdv R.
Nekem sincs semmiféle sablonom... Majd szépen kézzel betekerem. Régebben kismocinál már csináltam ilyet.
na O.K
De motorom sincs olyan, amit tekerni tudnék. Mikor se sablon, se motor, akkor van a baj Csak kis motorok vannak a fiók alján, ezekkel tudok valamit kezdeni. üdv R.
Hali Mindenkinek!
Én egy gokartot szeretnék átalakítani a kislányomnak elektromosra.Bár vadi új a gokart de ez még a hagyományos nyomkodó pedálos hajtású. A lényeg: Egy ablaktörlő motor hajtaná a saját áttételével és a "hajtómű" tengelyéről 1:1 lenne a hajtás a gokart hátsó tengelyére.Hirtelen számításom alapján kb 3-5 km/h sebesség.Vagy esetleg egy ventilátor általam buherált áttétellel.(vagy ezeknek a motoroknak egyforma a teljesítménye?) Egyik kérdés:Egy 55 Ah aksi meddig tudná hajtani ezt a motort. Másik kérdés:Az irányváltás hogy lenne célszerű szerintetek?Én egy sima billenő (bal oldal --> hátra,jobb --> oldal előre) kapcsolón gondolkodom, mint pl egyik-másik targoncán. Köszi!
Szia!
Azt biztosan állíthatom, hogy az ablaktörlő motorral lehet ilyesmit csinálni, mert én is megcsináltam a lánykáimnak annak idején. ebben egy Trabi ablaktörlő volt, simán vitte. A hajtómű tengelyére kell egy lánckerék, 1:1 es kapcsoló, irányváltó és kész, ha egyszerűt akarsz építeni.Azzal az akksival ha jó, akkor nagyon sokat fog menni, feltételezve hogy ezek kb 60-80 W-os motorok. Irányváltásra is jó az ötlet, hogy pedálosra alakítani a kapcsolókat. Amikor én építettem ilyet még nem voltak ilyen korszerű szabályzó elektronikák, vagy ha voltak, nagyon drága volt. Manapság érdemes beletenni egyet. Üdv R.
Hali!
Köszi a választ! A hétvégén lehet hogy összedobom.Remélem jó lesz! Üdv!
Sziasztok! Ez házi gyártmány, vagy van valami neve/gyártója:
Szia!
Ez biztos nem házi gyártmány, és jó kis ára lehet. A mobilitás miatt szép kis árat fizettetnek mindenütt Üdv R.
Hali!
Mi a véleményetek erről a motorról? Eredetileg egy külső 1kw-os motort terveztem, de aztán agymotorra gondoltam mindenképpen, viszont a nagyobb teljesítményű meg már a megfizethetetlen kategóriába tartozik, megéri ezt a motort használni 26-os kerékbe, 48V-ról pwm melett hajtani, egy teljesítmény korláttal, viszont esetenként bírhatja 900W-al is nagy hatásfok mellett? Valamint tudja biztosítani a nagy induló nyomatékot? (50-60 km/h-t jó lenne elérni max teljesítményen )Bővebben: Link Első kerékbe belefér? Nem tudtok ilyen árban nagyobb teljesítményű motort, akár használtan? Sehol sem találok.
Szia! Idő közben rá találtam, és tényleg nem házi gyártmány. most a töltésén agyalok, mert 24V-os, nekem meg csak 36V-os töltőm van. Nem lehetne még egy akksit rákötni, hogy 36V legyen?
Szia!
Csak akkor tudod így megoldani, ha az akku cellák teljesen egyformák. Gondolom 12V-os típusúak, de még a kapacitásuknak is stimmelni kell ahhoz hogy ráakaszd a 36 V -os töltőre. Amúgy biztosan át lehet alakítani a 36-os töltőt 24-esre is, habár ehhez kell némi elektronikai tapasztalat. Üdv R.
Szia! A www.ebay.de-n keresgélj, mert ott azért nem szaladnak el az árakkal. Én láttam 1 KW-os komplett szettet 158 Euróért. Az akksik kivételével minden benne volt. Láttam olyan megoldást is, amiben mindkét kerékben volt egy-egy motor. Na az tudott 70 kg-os terhelésnél 50 Km/ órát. Ja kérem, a teljesítményért fizetni kell és sokat kell fizetni. de mindenben így van ez.
Üdv Reuter Azt a motort kissé drágának gondolnám 26 ért.Semmit nem adnak hozzá, pedig az akku is drága ám, főleg, ha nem egy márkátlan darab. Egy kis többletpénzért sokkaé jobban jársz, ha az ebay-ról vásárolsz :yes:
Hát én is hasonló egyszerűségű tesco-gazdaságos megoldást legóztam össze elméletben.
Az építés azért indokolt mert a kész gyári elektomos triciglit olcsó kínaiban csak ígérik, de nem elérhető. A fő probléma az olcsó energia tárolás. A Leggazdaságosabb a szgk. 12V/55 AH ólom akku( 15EFt), de hogy az élettartam jó legyen mindenképp kell hozzá akkuregeneráló, és így négy..hat évig is használható ( 3000Ft). Egyébbként akár fél év és kuka! Én ráadásul nagy csomagtartós tricigliben gondolkodom, amivel 50..80Kg is szállítható, így kettő is elfér kényelmesen. Sebességnek elég 10.. 12Km/h, hatótávnak meg 25Km. A motor az egy 1600W-os olcsó porszívóból kinyert soros, kommutátoros motor aminek csak 1 Kg a súlya, és kb. 100V DC 4A-es üzemmód mellet akár 75%-os motor hatásfok érhető el, csak a gagyi 1ohmos szénkefét ki kell cserélni két 0.05 ohmos ugyanakkora méretű bronz kefére. A hajtás pedig feszültség növelő dc/dc inverterrel olcsón (3-4EFT) és jó hatásfokkal( 95-97%) oldható meg. A kereket én gumizott dörzskerékkel racsnin keresztül rugós feszítéssel akarom hajtani. Tudom hogy a rendszer össz hatásfoka 50% alatti lesz, de a lényeg az egyszerűség.
A porszívó motornak nagyon nagy a fordulata. Néhol elérik a 22000ford/perc - et is.
Hmmm!
Nem is rossz ötlet porszívómotorból csinálni valamit. De ehhez érdemes áttekercselni az egészet, mert a teljesítmény csökkenés a feszültséggel négyzetesen arányos ( P= U"2/R) Ahol "R" az állandó, vagyis a motor induktív, és ohmikus ellenállása. üdv R.
Az akkukábel csere helyett egy kis vezérlő átalakításhoz folyamodtam: a vezérlőben az áram korlátozó sönt(remélem jól nevezem) gyengítésével 15A-ra csökkentettem a maximális áramfelvételt, ez drasztikus nyomatékesést eredményezett, de ezt kiküszöböltem egy kondenzátorral, párhuzamolva a vezérlőben lévővel(1000uF+2200uF). Így megszűnt a vezeték melegedés, kisebb az áramfelvétel és alig észrevehető a nyomatékkülönbség.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |