Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Szia, örömmrl olvastam, hogy végre van elérhető árú lamináló, úgyhogy gyorsan vettem egyet én is.
Még az este szét is szedtem, megnéztem. Mit kell szerinted átalakítani, hogy nyáklemez is beleférjen? Úgy néztem, kb 1 mm-t enged a rugó, bár még nem próbáltam ki. A szabályzásba is bele kell nyúlni? üdv h
A demo verzióban nem engedi meg a kinyomtatást, és az elmentést sem. Ha jól emlékszek.
Nekem annak idején meg volt a magyar változat, de nem jól működött, és le tudott fagyni. Az arra volt jó, hogy nagyjából értelmezni tudjam a dolgokat. Most már kívülről ismerem, és az Angol változatot használom, és semmi bajom vele. Rengeteg alkatrészt csináltam már bele, mert pont olyat sokszor nem találtam, mint kellett volna. Mostanában nem sokszor kell új alkatrészt létre hoznom.
A demo verzióból is lehet nyomtatni, menteni! Egyes crack-ek voltak hibásak abban, hogy nem tudtad elmenteni (pontosabban: visszatölteni az elmentett verziót).
A magyarítással valóban sok gond volt, ezért jobb az eredeti, angol verzió.
A demó verzió a méret és rétegkorlátokon kívül teljesen egyezik a rendessel.
Felület szerelt alkatrészeket kell használni, abban 10 centis nyák elég összetett.
Az Eagle-nél van a méret korlátozás 10X10 centi nem?
Így van. A demo verzióban ez az egyedüli korlát a teljes verzióhoz képest.
Szerk: Leszámítva persze a rétegszám-korlátot, ami azért nem annyira korlát amatőr számára...
Nagyon szívesen!
emmzolee: ebben működik a nyomtatás és az elmentés is
A progival kapcsolatban nincs több kérdésem.Jól működik.De a nyák maratásával van,sósav és hidrogénperoxid kombinációval maratom le a fölösleges rezet,csak nem tudom milyen arányban kell keverni a két elemet.Próbáltam egy nyákon,de a festékkel takart részt is lemarta(szerintem túl töményre sikerült az oldat).Mi a helyes keverési arány?Sósav 20%-os a hidrogénperoxid pedig 35%-os.
Üdv.: Peti
Én vas-kloridos módszerrel szoktam a nyákokat maratni, de ha jól emlékszem már jópáran feltették ezt a kérdést a topicban. Ahogy mondtad 20%os sósav és 35% hidrogén peroxid 10 az 1-hez arányban.
Üdv.: mate_x
Köszi!
10 az 1-hez ezt jól megjegyzem. Üdv.: Peti
Én 1 rész hidrogén 4 rész sósav keveréket szoktam használni. Mindenképp kell egy furatba valamilyen műanyag madzagot és azzal lógatni a nyákot az oldatba. Persze figyelni kell rá, de kb 3 perc alatt lemarja. Ez a megoldás filccel rajzolt vezetők esetén is jó volt.
De nagyon vigyázz! Az oldat elkezd egy idő után melegedni és pezsegni, a gatyát is lemarja rólad, nem beszélve a bőrödről
Heló!
Idézet: Ezt mire gondolod?Eddig amit csináltam,akkor mindig maszk+szemüveg+gumikesztyű.Az igaz hogy mindent lemar,mert egyszer a kupakjához ért az ujjam és egy kis darab bőr kifehéredett.Ebből is tanultam!!!„Ez a megoldás filccel rajzolt vezetők esetén is jó volt.” Üdv.: Peti
Arra gondoltam, hogy a filccel rajzolt nyák sosem túl jó minőség. Nem az esztétikája miatt, hanem mert ha húzod a filcet látható, hogy nem egyenletes a maszk a réz fólián. Ha nem elég vastag akkor ott simán lekapja a rezet is, de ezzel még nem volt gondom. Mondjuk elég rég használtam ezt a technikát (bár nem is csinálok nyákot túl sűrűn), ha kézzel kell rajzolni akkor inkább az injekciós fecskendő+tű párosítást használom valamilyen zománc festékkel.
Tehát sima alkoholos filccel is lehet nyákot csinálni,csak nem olyan szép?A fecskendős megoldás az így első hangzásra nagyon macerásnak tűnik.Ezt a filces dolgot kipróbálom majd holnap,és írok majd a fejleményekről.
Üdv.: Peti
Idézet: „A fecskendős megoldás az így első hangzásra nagyon macerásnak tűnik.” Pedig nem az. Az előkészület tart egy kicsit tovább, míg elkészíted a fecskendőt, de utána semmivel sem nehezebb vagy bonyolultabb, mint a lakk-, vagy alkoholos filces.
Bocsi, látom ez már júliusban meg lett válaszolva.
Azt hittem ez a gazdaságos laminátor most bukkant fel az üzletekben először H
Heló!
Ki fogom próbálni majd mindegyik módszert.És majd írok a tapasztalataimról.Köszönöm a segítséget. Üdv.: Peti
A filces módszernél a műnyomóra vagy egyből a nyákra kell felrajzolni a kapcsolási rajzot?
Üdv.: Peti
Egyből a nyákra a NYOMTATÁSI rajzot.
Köszi!
Akkor most kivágom méretre a nyáklapot és rárajzolom a kapcsolást,és holnap lemaratom róla a felesleget.Ha kész majd írok hogy milyen lett. üdv.: Peti
Filces módszernél miért is kellene műnyomó papír?
Mert nem vágja mi hogy.
Műnyomóra ha nyomtatsz, akkor azt vasalod rá a nyákra. A nyomtató tonerpora megolvad egy bizonyos hőfokon, és átragad a papírról a rézre. Szerinted a filcnél mi ragadna rá a rézre hő hatására?
Én tisztában vagyok a dolgokkal, épp azért kérdeztem rá, hogy mi köze van a műnyomónak a filchez.
Te kérdezted, hogy minek neki a filceshez műnyomó. Erre volt a válasz, hogy mert nem érti mi hogy, és leírtam gyorsan azt is miért kell a műnyomó. A második rész nem neked szólt, hanem bárkinek aki még nincs tisztában vele.
Köszi mindenkinek,most már vágom hogy mi a van.
Üdv.: Peti
Heló !
Kipróbáltam a filces módszert,és jól működik.De van még mit tapasztalnom,mert a savas oldat egy picit töményre sikerült megy a nyákon a rajz vékony volt,így egy pár helyen a festék alá kapott,de legközelebb már vastagabban fogom felrajzolni a képet és hígabb lesz az oldat.Mindent egybevéve jó ez a módszer ha nincs műnyomó vagy nyomtató. Üdv.: Peti
Vagy majd ha kitapasztaltad ezeket a módszereket, áttérhetsz a fotózásos technikára, amivel az egyik legjobb eredményt lehet elérni.
Hali!
Kezdő marató vagyok vas kloriddal és alkoholos filccel. Az lenne a bajom hogy kimarta szépen rendesen amit kellet viszont 1 hét után alkatrészt akartam cserélni és észrevettem hogy a rézfelület ahol nem fedte cin ott oxidálódott, de elég rendesen, fekete a panel alja! Mit tehetek ez ellen? |
Bejelentkezés
Hirdetés |