Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp átalakítás
Naszóval.A 12v-ot azért szedtem ki mert az 1000uf/16V kondi úgy is kevés.A trafónak(nagy sorba kötött tekercsű)a megmaradt 2 kivezetése megy a F12C20C diódára.Én atrafónak a többi lábát ki is szedtem.A trafó alján csak ez a két láb van.Viszont van a nagy kör alakú gyűrűre feltekert tekercsek.Ott a -12V-é sokkal vékonyabb mint a +12-é.Oda ne egyenlő vastagságú drótból menjen a tekercs?
Az utólsó két sor a fólia kaparás az nem egészen tiszta. "A fólia oldalon a szekunder tekercs azon lábait, amelyekre forrasztottál tekercseket a módosításkor kapard körbe, (szedd le a fóliát, de a beforrasztáshoz maradjon), hogy nehogy rövidre zárja a tekercsrészeket. Természetesen kivéve az 1-2 lábat (az megy a diódákra."
Ajaj.Nics 50vfeletti1000µF kondim.
Viszont van 4db 400µF/200V-os kondim. Ha ezekből ketőő-kettőt sorba kötök úgy nem lenne jó?Mert gondolom a - ágba is ugyan annyi szűrés kell.
Ilyen lett.Egybe van mind a 2 félnek.Így 2X800µF/200V.
Helló. Na meg volt az ebéd. Köszi KTobi hogy figyelsz és segítesz. A kolléga még nagyon fiatal. Tehát: A kondi valóban kevés de a tekercs maradhatott volna. (Így biztos lett volna hogy jó helyre teszed be) Még én is így csinálom!
Nyilván, hogy a -12V-é vékonyabb. De te most előre szaladtál. Menjünk szépen sorba. Az élesztés idejére elég 1 db. kondi, aztán majd párhuzamosítasz, vagy cserélsz. Tehát mondjuk, hogy a régi 12V, min. 80V-s diódákkal, és min. 50V-s elkóval készen van. Ha te kiszedted a trafó szekunder lábait, akkor rád nem vonatkozik a "körbemetélés". Ez akkor kellene, ha kötöttél volna tekercsvéget a trafó lábaihoz, és a beforrasztás után a nyák rövidre zárná a lábakat. (az eredeti állapotban ugyanis párhuzamosított). Most jön a vezérlés átalakítása. Fontos, és pontos munka kell. Mivel nincs pontos rajzunk, a PTP-2038-as rajzán irányítalak. Ne aggódj! Ha figyelsz, és óvatos vagy akkor siker lesz. Ha valamire azt mondom, hogy ki kell venned, akkor te nem veszed ki, csak kiforrasztod az EGYIK lábát, kihúzod a panelból, és 45 fokos szögbe állítva hagyod a panelon. Így ha később gond van tudod, hogy mi volt ott, és milyen értékű, és ha kell akkor visszaállítható. Most végig a 494 IC-ről fogok beszélni. ill. annak alkatrészeiről. A 4. láb: ennek GND-re kel húzva lenni. A rajzon ez az R17-es.Tehát nem kell a"felső" tagok11,C15, R54, Q1 (collektora). Tehát nálad, csak a GND felé menő ellenállás, a több kifelé (a megbeszélés szerint). Ez kész. a következő:16 láb ahova csak elmegy azt kiszedni. A rajzon GND-re megy, fóliát átvágni. Ha már nem megy sehova, akkor összekötni a 15. lábbal. (rövidzár). Ez is kész. Következő: 1. láb lemegy a földre a rajzon a R20, R21 -gyel. Marad (nálad amivel lemegy a GND-re az marad.) De ez a láb elmegy 1-vagy két ellenállással (R35, R36)- tal az 5V és/vagy 12V-os kimenetre. Végigköveted a fóliát az 1. lábtól. Ha mindkét feszültére megy (mint a rajzon, akkor az 5V ellenállása már hatástalan. (nincs 5V-s kimenetünk) A 12V-ra menő ellenállást, (ohm mérővel ellenőrizhető, hogy az ellenállás másik vége a kimenettel rövid zárban van). Ezt ténylegesen kiveszed, megméred az értékét. Mivel nekünk a 12V helyett kb 50V kell az ellenállás értékének a 4-5 szörös értékű potenciómétert vezetsz oda. (helyettesíted az ellenállást) Ha csak az 5V-ra ment ellenállás, akkor annak az értékének kb. a 10x -esét teszed be, úgy hogy a poti egyik vége megy az IC 1. lába felé a másik meg a "régi 12V" kimenetre, azaz az új kimenetünkre. A rajzon még van egy D jelű dióda az R 35 és a C21 között. az nem kell. (az én tápomban csak a 12V kimenetről az IC 1 lába hoz ment ez a visszacsatoló ellenállás). Kicsit bonyolultnak tűnik de nem az, ha tudod, hogy neked melyik variációd van. És ezzel kész is lennénk! Hálózattal sorba az izzót. Kimenetre voltmérőt. Potencióméter kb középre állítani. Óvatosan (nem nyúlunk semmihez) bekapcsolás. Izzó felvillan, és a kimeneten 10-20V megjelenik. A potival állíthatjuk a minimumtól (ez kb. 5V körüli, függ a 2. lábon lévő feszültségtől) és a maximum feszültség meg......a vágyunk. Ha itt tartasz megmondom, hogy csináld meg szimmetrikusra. Remélem a tied is elsőre indul.
Elnézést a képek kicsit világosabban.
Ha fix feszültség kell akkor az adott potenciométer állásban az értékét megmérni, és egy ellenállással helyettesíthető.
Hali.?ost szólok.Az 1es lábról csak a 12V-ra megy ellenállás aminek az értéke 3,31K ohm.Nekem 40V kell nem kell állítható legyen.A 15-16 összekötve a 16-tól minden alkatész egyik fele eltávolítva.Mekkora legyen ez az ellenállás?
És a kivett gyűrűre teket tekercs helyett rakjat egyet be.Tudom hogy melyik a 12V-é.MEg van az 5-voltosnak a vezetékével tekertem is.Az jó vastag.
Valamit elba*tam.
Izzó bekötve PS.on GND-ra fesz ráad.-->7V.szép lassan tekerem fel a potit egyre jobban zúg.12V-nál hang és fényjelenség kíséretében kiment a biszti. De levágta az egész házban Mit ronthattam el? Megmértem a diódát meg a primer bordáűra szerelt dolgait de szerintem a bisztin kívül másnak nem lett baja.
Helló 40V/12V az 3.33 ez x 3.31Kohm egyenlő 11.13 Kohm kell neked (elvileg).Tegyél be egy 15 vagy 20 Kohm-os potit, állítsd be, mérd meg.
A tekercsnek meg miért nem használod a másik félretett tápból kiszereltet. (12V-t) Ha már megy akkor lehet átalakítani szimmetrikusra még 2db diódával. Szólj ha működik.
Ó-ó.25K-ohm-os potit raktam lehet az a baj?
Kimondta, hogy Ps on-t tedd GND-re? Ha önállósodsz itt az eredménye. Azonkívül ha 40W izzód be van kötve, az a legrosszabb esetben teljes fénnyel világít, de nem veri se le, se ki a biztosítékot. Az csak max 2-300 mA. A poti semmi gondot nem okoz.
PS-on GND nélkül nem csinált semmit.
Akkor atz mondod nézzem át a trafót?
A 4. láb környékét rendbe tetted? Ha igen akkor indul magától. De a lakásban akkor sem veri ki a biztosítékot. Csak világít a 40W izzó.
Az izzó rosszult volt bekötve....
A4-es lábat közbetlenül aGND-re.És a hozzá menő alkatrészeket ki?De gondolom nem az IC zúgott.
Mondtam neked, hogy nyugodtan, megfontoltan. A 4. láb le van húzva földre eredetileg, csak a többit kell kikötni.
Ha az izzó rosszul volt bekötve, akkor sok minden tönkre mehetett.(esetleg) Ha zúgott, akkor az a trafó volt. Kösd be rendesen (sorba) az égővel. Ha folyamatosan világít, akkor van halálos áldozat. Ha nem akkor szerencséd van. A trafót még egyszer nézd át. Én is csináltam veled párhuzamosan, tehát ha azt csináltad, akkor működnie kell. Olvasd át előröl, és ellenőrizd.
Okés.Akkor kiveszem a 4-es lábtól ami nem kell.A trafó szerintem jó kell legyen.De a trafón mind a két oldalon vagy egy olyan ami lent a alsó felén van összekötve.mint a két oldalon.Ez így kell legyen?És megpróbálok induktivitás mérőt szerzni.
Valami nem okés.újból bekötöttem mindent.Az izzót ssörbe kötöttema táppal.Először villant egy halványat aztán elaludt.De nem jön fel a tápból. :no:
ÁÁÁÁÁÁÁÁ.Most már világít.A primer bordára szelt alkatrészek egyike totál zárlatos a másik félig.Remélem a másik tápból lesz hozzá alkatész.
Ez túl nagy falat volt nekem.
Örülj neki, hogy nem világít folyamatosan. Újra megnéztem a trafód fényképét. 1, nem látom, hogy ki lennének szedve a lábai.(fólia körbe kaparás) 2, azt mondtam, hogy húzz minden kivezetésre szigetelő csövet tövig, ameddig csak megy. Azok a tekercs végek, amelyek eredetileg párhuzamosítva vannak, azok hosszan be vannak futtatva ónnal. (a szigetelése eltávolítva) kizárt dolog, hogy ott tőben ne lenne rövid zár. Ohm mérővel így ne is próbálkozz. Hanyag munkának ez az eredménye. Elmondtam mindent, hogy hogy csináld, mindent le is fényképeztem. Nekem elsőre indult. Tisztázzuk: az a jó ha csak felvillan az izzó, és aztán nem világít.
Nem nem.Most van rajta ameddig csak lehet zsugorcső,Az csak egy részbe kész kép.
A lábai is ki vannak szedve.
És amikor másodszorra ráadtam a fesz akkor felvillan elaludt aztán elkezdett villogni és most folyomatosan világít.
Hát te profi vagy én meg ... Mind1.Kicserélem a zárlatos alkatrészeket aztán meglátjuk mi lesz. kössz a segítséget.
Azért villogott, mert próbált beindulni, de valami zárlatos, aztán megadta magát.
És ha kicserélem a 2 most biztos zárlatos alkatrész ami aprimer bordán van lehetséges hogy jó lesz?Vagy dobjam ki aztén kész.Újabb tanulópénz.
A D4242 és a D13007K felcserélheő.A4242 van 2 és a két 13007 zárlatos.
Soha se add fel. Tanulni hosszú és nehéz. De megéri. Én emlékszem az első tranzisztoros, tranzisztor vágóhidamra. Csak úgy vágta tönkre a tranzisztorokat! Van "jó" leírásod, kezd előröl, lépésről lépésre. Meg fogod találni, hogy hol hibáztad el. Szerintem mások is segítenek itt neked. Ha izzó van sorba kötve az megvédi. Szerezz egy trafót, saját biztonságodért. Hajrá.
kicseréltem a primerben a 2 tranyót és 2 táp diódát.Most ha bekugom felvillan és elalszik és nem is villan fel többé.Viszont nem ad feszt.A 4es láb GND-n van és az alkatrészek kiszdve onnan.Olyan mint ha nem indulna el.Mert hallani azt a jellegzetes halk ciripelést ami készenlétibe van.De nem indul.
Szia!
Elnézést, hogy beleszólok, de a 4-es lábnak az R17-en keresztül kell a GND- mennie.
Nem közvetlenül?Semmi gond jó hogy szólsz.Akkor azt visszakötöm.
Ah.De ugyan úgy nem indít be.Bedugom felvillan az izzó elalszik halkan ciripel de nem ad feszt.
Holnap ha hazaérek átnézem mégegyszer az IC körül.De úgy nézem ott minden oké. |
Bejelentkezés
Hirdetés |