Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Labortápegység készítése
Idézet: „Arulja el a nagy titkot,” Bocs, hogy belevau, de nem kellene egy pillantást Neked is vetni a rajzra? Kis fáradsággal kideríthető a működése, és még sikerélményed is lesz. Egyébként nekem egy régi BEAG toroiddal működik, annak szekunder feszültsége is 18V, a maximális kimenőfeszültséget 20V-ra határoltam, a panelmérők felbontása így nagyobb.
Szia Mex!
semmi gond a belevau-val , es rengetegszer atnezztem, de nezzni es latni is ket dolog egy masik forumon irt ERGAB egy aranyigazsagot, Idézet: „A rajz olyan mint papnak a biblia!” s mert alapszinten se nagyon ugatom az elektronikat inkabb a nagyokat kerdem ha van valami rajz azt talan megtudom epiteni, de hogy attervezzem, hat az nem feltetlen megy. az addig tiszta hogy motor, de mitol FOROG !!!
Köszi a segítséget. Az elvet már értem, csak nem tudom melyik lábat nem kell bekötni ahhoz, hogy ne negatív értéket írjon ki. Vagy egyszerűen az első digit középső, vízszintes szegmensét kell kihagyni?
szerintem ugylenne logikus
hisz ha nem szeretned, hogy jelezzen, akkor ne adj neki tapfeszt
Hát tényleg úgy, csak azt gondoltam erre van valami külön láb az IC-n, amivel kapcsolható. Viszont így érdekesen fog kinézni a kijelzés...
Lehet, hogy inkább marad a két szekunderes trafó és két ICL7660.
Nem értem mi a gondod. Adott két kijelző, egyikkel áramot a másikkal feszt mérünk. Gondolom elég tizedesig mérni. Akkor meg kell 3db 7 szegmens egy kijelzőre, és ennyi. Így tudsz mérni akár 99,9v-ig és Amperig is. jtsd már el azt az előjeleket. Nézd csak itt van 4 db kijelző ICL7107-el, és egy sima dupla szekunderes trafóról jár az egész. A hitetlenkedőknek meg annyit, hogy IGEN lehet sorosan is és párhuzamosan is kapcsolni a két külön tápot. Sőt, még EZT is ugyanígy oldottam meg.
Az ICL7107-es toknak a 20-as lába a "polarítás". Ha ezt nem kötöd be, akkor nem fogja kigyulladni az első digit "g" szegmense (ez a középső vizsintes).
Egyébként ez a láb nem csak a szegmens kigyújtására használható, hanem bármilyen egyéb vezérlési célra is. Akkor kerül a láb magas szintre (kb. 5V), ha a bemenetre fordított polaritással kerül a feszültség.
Köszönöm neked és Doncso kollégának is. Helyre kerültek a dolgok a fejemben.
Tehát vagy nem kötöm be a 20-as lábat és 4 digitet használok. Vagy bekötöm az eredeti rajz szerint és egyszerűen az ezres helyi értékhez nem rendelek kijelzőt, magyarán be sem építem, így nem tud negatív értéket mutatni. Fesz. mérésnél elég a 0,1 pontosság, de áramnál, mivel 2A tud a táp, ezt a kis értéket érdemes lenne pontosabban kijelezni. Még megnézem, hogy pontosan mit kell átalakítani a fesz. mérőn áramméréshez.
Figyelj, nem is kell 4 digit sem, pláne, hogy a 7107 csak 3,5 digites, használj 3 digitet, untig elég, fesz mérésnél az utolsó digit előtt legyen a tizedes, tehát így fog kinézni a kijelzés : 12,5v, vagy 18,3v, áramnál meg hozd egyel előrébb, így precízebb, azaz 1,25A vagy 1,99A. A legkisebb kijelezhető érték így 10mA és 100mV, szerintem ez teljesen jó és elég 3 digit erre a célra. Én amit mutattam, az első táp, ott így használom évek óta. (Na jó, a tizedest nem kötöttem be, mert lusta vagyok szétszedni, tudom hogy kell leolvasni )
Akkor így lesz, köszi a segítséget.
Áramot mérni, hogy lehet ezzel a (Topi féle) fesz. mérő kapcsolással? Ha jól tudom ezt is feszültséggel arányosan csinálja.
Nagyon egyszerű. Egyszerűen bekötsz a negativ ágba sorosan egy 0,1ohmos ellenállást, majd az ezen eső feszültséget méred. Próbáld ki, hogy mondjuk egy 12v-os izzóval sorosan kötsz egy 0,1 ohmot, és úgy adsz neki feszültséget, az izzó világítani fog, a multiddal meg 2v-os méréshatárba , egyszerűen az áramerősséggel arányos feszültséget mérhetsz az ellenállás két lábán.
A led tulajdonképpen azért volt benne, mert azzal van belőve a BC141 tranyó munkapontja, hogy a tranyó mellett lévő 1N4148 dióda nyitó feszültségével csökkentse a fesz szintet a kapcsolás számára. Ha így alakult, hogy erre volt szükség, a kapcsolás kitalálója egy huszárvágással megoldotta, hogy kijelezze a kapcsolás, hogy működik.
Az áramhatár elérését nem lehet ezzel a kapcsolással kijelezni. Ahhoz be kellene tenni egy komparátort, az összes alkatrészével, de akkor a "sok bába közt elvész a gyerek" azaz a kapcsolás egyszerűségében rejlő praktikussága oda lesz.
Értem, végül is nem probléma, úgyis lehet látni, hogy mikor esik a feszültség.
A 10-es szorzót hogy valósítom meg?
Simán 1 digittel jobbra kötöm a tizedespontot? Elméletileg a 0-t nem jelzi ki, hisz az ezres digit hiányozni fog. Tehát ha 0,1 Ohm-on 0,127V esik, akkor az 1,27 (A)-nek fogja kijelezni.
Így van, de a bemeneti osztóval tudsz játszani. 200mV kerülhet max a bemenetre, vagyis 199,9mV. Namost úgy kell kiszámolni az osztót, hogy 1A terhelésnél 10,0mV-ot kapjon a műszer, a tizedest meg ugyis te álitod be, hogy melyik világítson. De Alkotónak van egy nagyon jó leírása erről, tessék megkeresni, és elolvasni, azonnal megérted, és ki is tudod számolni, hogy kellene.
Sziasztok!
Megépítettem az Attila86 féle labortápegységet (0-30V 2A) De mint gondoltam nem indul elsőre... A helyzet a következő: Áram alá helyezem a trafókat és a tápegység egyből életre kelt anélkül hogy bekapcsolnám, a kijelzőn megjelenik egy 0,001-,002 V érték de feszültséget a kimeneti sorkapcson nem tudtam mérni. Aztán halk pukkanással a 24V-ot biztosító trafóm úgy gondolta nem dolgozik tovább. A pukkanást nagyon kicsi füst kísérte ami a primer oldali részről jött. A nyákon nem találtam szakadást vagy zárlatot lemostam rendesen denaturált szesszel. A bekapcsolást jelző led nem világít. Tudnátok segíteni mi lehetett a baj? Illetve hogyan tudnám életre kelteni a tápegységemet?
Találtam egy hibát a nagy puffer elkót fordítva kötöttem be, de a probléma továbbra is fennáll. Megpróbáltam egy másik 24V-os trafóval a graetz híd és a trafó is iszonyúan melegszik nem tudom továbbra sem hogy hol lehet a hiba.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Szerintem próbáld ki először a trafót a graetz-híddal külön. Terheléssel és anélkül.Lehet hogy a graetz is ment a levesbe. Utána megpróbálhatod az elektronikát soros izzókon keresztül rákötni a táp részre. Ha világítanak akkor baj van.
Nem ártana műszert használni a beméréshez. A megfelelő pontokon ellenőrizni a feszültségszinteket.
Ellenállásmérővel belemérni a betáp részeken, hogy nincs-e rövidzár. Fokozatosan kell beüzemelni, hogy ne egy marék hamu legyen a végeredmény.
Lehet rossz kijelzőt vettem a voltmérőhöz?
Gondoltam egyszerűbb egy 3 digiteset venni, mint 3db 1digiteset. Viszont ennek összesen csak 12db lába van. Ha jól gondolom 3db láb azért felelhet, hogy melyik digit legyen éppen vezérelve, csak ezzel jól megkavarodtam bekötés terén.
Ha multiplexelt kijelzőt vettél, akkor azt nem fogod tudni hozzákötni a 7107-eshez
Akkor ez szivacs...
Valószínűleg a .pdf-ben is rossz típust néztem, mert 28-as foglalatot vettem neki, most meg nézem, hogy elég kevés lába van... Akkor eladó 2db ilyen 3 digites kijelző.
Segíteni sajna nem tudok, de érdeklődnék, hogy van-e alkatrész listád ehhez a táphoz, mert én nem találtam meg, és kezdő lévén sokat egyszerűsítene a beszerzésen..
Köszi.
Szia!
Itt minden szükségeset információt megtalálsz.
Köszönöm. Néztem már ezt az oldalt, de csak a munkahelyemről, és onnan csak egy szép üres oldalt láttam. Ebből megállapítottam, hogy biztos nem létezik már. Na holnap beszélek a rendszergazdával
nekem megy a link, ez Attila86 oldala, másnéven PA elektronika
Megoldható a Frankye féle tápnál,
hogy a trafóról a táp ággal párhuzamosan beiktassak egy 12V-os stab.-ot egy ventilátornak? A segédtáp trafója már nem bírja el, ezért folyamodnék ehhez, amennyiben kivitelezhető.
szerintem, ha marad eleg tartaleka a labortapnak [nem lebeg nagyon a feszultseg], akkor nem halott otlet a dolog.
max: lejebb visszed a beallithato max feszultsegerteket
Ghoost, emmzolee: Köszi a segítséget! :yes:
|
Bejelentkezés
Hirdetés |