Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Vasalással, ugyan úgy mint a marni kívánt részt, csak itt a nyák másik oldalára.
És megmarad a nem réz felületen a tinta? Ilyen egyszerű? Cool!
Valószínűleg az ónréteg oxidálódott. Ez lehet valamilyen környezeti hatás miatt (pl. savas közeg), de lehet, hogy az ónozó oldattal volt gond. Legalábbis én erre tippelek, bár nem vagyok nagy kémikus.
Ige, ennyire egyszerű. (Persze a szitanyomás profibb, de az házilagosan nem egyszerű, és drága.)
A szobámban tárolom, úgyhogy nem tudom mi lehet a baja. Lehet, hogy legközelebb pákával is beónozom.
A gyantát Te hogyan használod? Én leginkább acetonban feloldom és bekenem vele a sávokat. Van ennél egyszerűbb? Ja és valami védőlakkot szoktál rá fújni miután elkészült?
Gyantát úgy használom én is, csak nem acetonban, hanem higítóban van feloldva. Persze a kémiai ónozás előtt el kell távolítani! Ennél egyszerűbbet nem igen tudok.
Lakknak akrilán színtelen lakkot használok. Szép, fényes felületet ad, kellően ellenálló mechanikailag, és szükség esetén átforrasztható.
Remek. Forrasztani csak ónozás után szoktam, úgyhogy akkor még nincsen gyanta.
Kipróbálom az akrilánt hátha az megvédi.
Nekem még mindig megy az az ónozó amibe mikor kimerült belenyomtam cirka 5 gramm ón2 kloridot
Szia J-O-E
Megnéztem a nyák fényképed. Nem látok rajta 0.1mm vezetéket. Az összes vezeték 0.3 mm, a felíratok is inkább 0.25mm -ek, de azt lehet már 0.2 -nek venni. Amúgy szép a minta rajzolata.
Mert ez nem méretarányos talán azért. Szerintem ez élőben kisebb. Tegyél mellé egy centit legközelebb.
Igen a foto nem lett igazán jó, az SMD pad-ok közötti 3 vezetősávnál talán látod milyen vékony, amúgy nem recések a szélei a vezető sávoknak csak a tükröződés miatt ilyen. A feliratok a legvékonyabbak, és szépen olvashatóak. Talán ezeken a verziókon jobban látszik, csak már kémiai ónozva vannak.
Igazából azért tettem fel hogy laminálással elég gyorsan, lehet használható panelokat készíteni.
Mivel azaz inkább hogyan szoktátok lemosni a nyákokat?
Próbáltam denszesszel, acetonnal, lakkbenzinhigítóval, nitrohigítóval, izopropillal, de mindtől ronda opálos, ragacsos fehéres bevonat lesz a nyákjaimon. Mit hagytam ki? Fogkefével, körömkefével próbáltam. Apróhírdetések közül vajon miért tüntek el a nyákkészítést vállaló emberkék?
Samsung ML-1640 nyomtaom van .
Kezd kifogyni. Ha feltöltöm nem nuláz le .Egy chipet kel rehsetelni a nyomtaton ,hogy elfogadja . Kérném aki tud segitsen.
Szia!
Én személy szerint 600-as csiszolópapírral fényesre csiszolom és utána lemosom denaturált szesszel hagyom hogy elpárologjon róla és kész is a tiszta nyák! Üdv!
A beforrasztott nyákkal van a probléma. a Forrasztás után rajtamaradt gyanta okoz gondot.
Bocsánat ezt elnéztem!
Forrasztás előtt lekezeled valami folyatószerrel a nyákot vagy nem? Esetleg lehet az is hogy túl nagy hőfokon forrasztottál vagy éppen ha használsz gyantát forrasztás közben, ha használsz akkor kevesebb kellene ha nem akkor ezt a részt ugord át!
Üdv mindenkinek!
Hirtelen felindulásból vettem egy ákciós, gazdaságos VLAM01 -es laminálót a t3sc0ban kb 1800Ft-ért. Átlapoztam ezt a topikot, és úgy döntöttem csinálok egy egyszerű hőfokszabályzót hozzá. A termosztát lelke egy PT100 (PTC), amihez csatolom az értéktáblázatot is. Előszőr egy IC nélküli kapcsolást csináltam, ami nem sikerült igazán. Végül egy egyszerű komparátoros kapcsolás lett a nyerő. Hozzávalók: - 1 db PT100 (PTC) - 1 db LM393 komparátor - 1 db 6V DC 10A váltó relé - 1 db BC547 (NPN) tranzisztor - 1 db 100 ohm potenciométer - 2 db 470 ohm ellenállás - 1 db 100 ohm ellenállás - 1 db 10 Kohm ellenállás - 1 db 1 Kohm ellenállás - 1 db 10V 470µF kondenzátor - ízlés szerint pár darab csatlakozó, vezetékdarab és csoki - jahm és egy 5V-os DC tápegység. A termosztát 0 fok celsius és 270 fok celsius között tud szabályozni. Ha valakinek nem lenne 5V-os tápja egyszerűen lehet építeni egy gréc híd, mondjuk 2 kondi, egy ellenállás, és egy zener diódából. Ha hibát talál valaki a kapcsolásban, kérem javítsa ki mindenki épülésére (Az enyémre is). A kapcsolást KiCAD-al készítettem.
Én például azért nem hírdetem a nyákkészítést mert amikor (én elsőként) meghírdettem a modik törölték a hírdetést ! Ez nonprofit oldal felkiáltással . Azóta csak ismerősöknek készitek nyákot. De priv elfogadok megrendelést
Gondolom ez a motor is csak egy irányba forog ?
Most vettem észre, hogy a védődióda kimaradt a kapcsolási rajzról. A diódát a relé 8-as 9-es lábaira kell kötni. A P1 csatlakozó a táp (1-es láb a +5V). A P2-re a PT10-at kell kötni.
A panel képén a 100 ohm nem látszik, mert a poti alatt van.
Igen csak egy irányban, de nagyon lassan továbbítja a lapot, vagy nyákot.
Még nem csináltam vele nyákot, de szerintem jó lesz. Max. egyszer át kell küldeni előmelegítés céljából papír nélkül. Utána jöhet a laminálás.
Izopropilalkohol!
Csak nem olcsó... A denszesz a víztartalma miatt nem jó.
Szia, mit értesz nagyon lassan alatt? Nekem pont hogy akkor kezdett szép lenni mikor emeltem a sebességet.
Én foltbenzint használok, forrasztás után gyanta eltávolításra. Tökéletes.
Most nem tudok pontos értéket mondani. Holnap meg fogom mérni mennyi idő alatt végez egy A4-el.
Sajna ennek a sebességét növelni nem fogom tudni elektronikai elven. Maximum lassítani tudok rajta fázishasítással, de ha azt mondod gyorsítani kell a továbbításon, akkor cserélni kell a motorját.
Szia!
Általában 300mm/perc egy laminátor "gyári" sebessége, ez jó közelitéssel igaz is. A NYÁK laminálási sebessége a tapasztalatok alapján 30-300mm/perc között jó, ha változtatni lehet.
Sziasztok!
Nem ide tartozik, de hol lehet kapni sósav+hidrogénperoxidos maráshoz peroxidot, és kb mennyibe fog az nekem fájni?
Fodrászkellékes boltban. Kb 300Ft egy liter.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |