Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi a választ
Akkor egész jó cuccot hánytam össze. Gondolom nem kis teljesítményt fűt el az ízzó. Csak látványosság a gép,pár ledet visz evvel a teljesítménnyel Nincs elhasználva az energia , amit termel. Akksit meg nem kell szerintem félteni,előző generátorom is megkínozta már Igaz sokkal kisebb teljesítménye volt. Lassan 1 éve üzemel .
A gerjesztett kivitel sajnos energiát igényel már az induláshoz is, az elektromágneseket sajnos táplálni kell.
Ha viszont eleve akkumulátort töltesz, akkor kivitelezhető. Tulajdonképpen az elindulást is megkönnyíti, ha bizonyos fordulatszámig nincs terhelve a kerék.
1 db schottky diódán keresztül jön le ez a teljesítmény
Gyufás skatulya méretű alu lemezen van. mértem már rajta 13 amper rövidzár áramot is És nem sikerült még kinyírni. Előző generátornál hűtőborda NÉLKÜL tette a dolgát .
Látod pont erre céloztam, pudding1 elmondása alapján a lapátszám növelés nem megoldás csak a túlpörgés elleni védelemre: kis szélben könnyebben indul, lényegesen nagyobb a nyomaték, nagyon nagy fordulaton pedig épp csak annyira romlik a hatásfok, hogy már nem gyorsul tovább. A kifordítás viszont nem felesleges, mert ekkor az axiális erő kezd nőni, és úgy járhat a szélgép mint a légcsavaros repülő, aminek leállt motorja...
Kösz a választ!
Most találtam egy motort ami 24V-os 24-30 az rpm-e. Többet egyelőre nem tudok. Ez már jobb lenne szerinted?
Generátort készíteni szélgéphez nem olcsó. Ha csak a mágneseket nézem meg akkor még a többi cuccot nem is néztem. Ugyanakkor egyenáramú motort könnyeben tud az ember talán szerezni és olcsóbban is. Menyivel kevesebb energiát leget termelni egyen motorral ?? Esetleg egy diagram ? Mennyivel rosszabb egy egyen motor?
Idézet: Elég nagy fordulaton termel. Tehát áttétel kell, ami veszteség. :yes: „Mennyivel rosszabb egy egyen motor? ”
Az egyszer bisztos hogy veszteség
Az a bajom csak hogy egy nagyobb generátor készítése viszonylag bonyolult kezdőként, és nem is olcsó. Egyen motort meg lehet venni áttétellel is együtt....Csak ezért gondolkoztam a dolgon.
Az egyenáramú motor legalább olyan drága mint a kifordított változata, sőt a kommutátor még bonyolítja is egy kicsit...
A kommutátor gyártása még iparilag is drága, a szénkefe odafigyelést igényel, ráadásul nagy teljesítményű egyenáramú motort mostanában nem könnyű szerezni, ipari cuccból bontásból talán... de az meg zsákbamacska.
http://tech-mobile.hu/forum/viewtopic.php?f=17&t=185&p=786#p786
Ehhez mit szóltok ??
Ez még áttételezve sincs
Tucatszám lehet hasonlót venni MÉH telepen, vagy bontóban. Autók hűtőventillátora ilyen. Igaz, nekem pillanatnyilag csak 3 db van itthon, de ha nagyon megerőltetném magam...
A 12 V-os elég nagy fordulatszámon kezd elfogadható feszültséget leadni, talán busz vagy kamionbontóban kellene 24 V-ost böngészni. Ha megfigyeled, a kedves kolléga "hajszáldróton" hozza le a fáradságos munkával megtermelt áramot.
"24V-os 24-30 az rpm-e"
Ilyen fordulat mellett a motor garantáltan beépített áttétellel rendelkezik. Elég naggyal ráadásul. Fénykép alapján azt is meg tudjuk mondani, csiga- vagy fogaskerék áttétellel. A csiga sajnos felejtős.
Ráadásul ha egy nagy feszültségű generátort használsz részfordulatszámon, akkor a terhelhetősége is arányosan csökken. Mindenképpen a fogaskerekes, láncos, vagy bordás-szíjas legyen, a kényszerhajtás, és a kisebb csapágyterhelés miatt. Az ékszíj nem való ide, magasban nehéz a karbantartás.
"Gondolom nem kis teljesítményt fűt el az ízzó."
A feljebb megadott adatok alapján csupán 160 wattot. Ezt számítani nagyon nehéz, ahhoz már illik izzógyári tervezői képzettséggel rendelkezni. Gyanítom, 18 V-on valamivel nagyobb az ellenállás a becsültnél, mert a teljesítmény aránytalanul nagy lenne. 24 volton 200 W az 8,33 A-t jelentene, valahol ebből kellene visszafelé pontosítani a számítást. 18 V-on, ha nem is 3/4-e ennek az áram, de valamivel kevesebb.
Megoldható a tárcsagenerátor gerjesztésszabályzásával a kívánt töltőfeszültség előállítása. Légmagosnál nem használható, mert nagyon nagy lenne a gerjesztőteljesítmény igény, de kis légrésű vasmagosnál használható. A kábel feszültségesését be kell kalkulálni, mert a gerjesztésszabályzót a generátor közelében kell elhelyezni. A hosszú kábel feszültségesése, induktivitása bezavar. Az akku mellé ettől független feszültségfigyelőt-átkapcsolót (pl. fűtés, pufferre) kell elhelyezni.
Engem csak az a kérdés érdekel, hogy van-e értelme azzal foglalkozni, hogy a generátor fordulatszámtól függetlenül közel azonos feszültséget adjon le. Mert egy ilyen megoldásnak ára van, de nem a gerjesztési teljesítmény a probléma, azt egy 300 wattos generátornál 7 watt környékére talán be lehet hozni, az öngerjesztés meg hátha elindul nekem is. A stabil 12 voltos feszültséghez a max. teljesítménynél jó nagy amper kell, ami növeli a generátor költségeit.
Elektronikával kell megoldani, szerintem ez az egyetlen ésszerű "olcsó, egyszerű" megoldás.
Van olyan PFC topológia ahol az induktivitás a váltóáramű körben van (generátor belső induktivitása hozzáadódik, ez jó nekünk), szinuszos árammal terhel rá a generátorra, kimenőfeszültséget, ami már DC, akkora értékre szabályozza amilyenre akarjuk (100V nagyságrend már jólenne). A generátor teljesítményleadását meg a rotorhoz kell igazítani.
Említettem már Neked is, hogy eddig én gépekkel foglalkoztam. Az hogy PFC topológia vagy UPS egyáltalán nem tudom mi lehet, inverter, töltésszabályzó szó már ismerős. A generátor dologba csak belekontárkodtam. Annyit már tudok, hogy pl. ezt a gerjesztéses figurát meg tudnám barkács szinten úgy oldani, hogy stabil feszt adjon le. Én csak azt értem, ha elmondod, hogy az áram felhasználáskor kell egy ketyere, ami 100 voltot ad le, ha rákapcsolják a szélgép generátorát. Ha a ketyere 300 wattra mondjuk 15000 Ft, én a generátor elkészítési árának növekedését megnézem, és kiderül, mi a jó irány.
Ebbe az egészbe meg úgy keveredtem bele, hogy kissé soknak tartottam egy nagyobb neodym mágneses generátor árát, és nézegetem, hogyan lehetne leolcsósítani.
aha értem.
Akkor a lényeg hogy anyagáron úgy 2-4 ezer forintból összehozható egy párszáz wattos, jó hatásfokú, "szbályozó". Kimenete stabil, be és kimenő feszültsége szinte tetszőleges. A generátor szeretni fogja , meg a felhasználó is. Ezekkel énis most ismerkedek.
Köszönöm a választ. Aludjunk rá egyet. Jó alvást, pihenést!
Engem is érdekel egy ilyen hasonló szabályzó. A problémám az, hogy van egy 200W-os szélgenerátorom.
Eredetileg 24 V-os akkura táplált, de én most hálózatra termelő inverterrel alkalmazom. Az inverter 14V alatt nem terhel, ami jó, mert könnyedén indul a kerék. Igen ám, de ha 28V fölé nő a feszültség, akkor ismételten nem terhel, vagyis a generátor képes megfutni. Az inverter 300W-os, és tudja az MPP szabályzást, ha a feszültségemelkedés lassan történik, nincs baj, mert rá tud szabályozni, de ha a szél gyorsan jön, akkor képes megszaladni az egész. Pillanatnyilag ezt úgy oldom meg, hogy egy 24V-os rélé tekercsével sorba kötöttem annyi zenner diódát, hogy 28V-nál húzzon, és bekapcsol egy 500W 220V-os halogén izzót, ami ilyenkor szépen felizzik, az inverter utoléri magát, ráterhelve marad. Ilyenkor is előfordul még, hogy lekapcsolódik az inverter. Talán még beteszek még egy relét, ami 2-3V-al feljebb húz meg, és még ráterhel egy újabb égőt. Ehhez kellene egy kapcsolás, ami ezt a ráterhelést folyamatosan tudná. Valami FET-es kapcsolásra gondoltam, és természetesen 1-2 ezer Ft-ból. Ha nem túl bonyolult akkor meg is tudom építeni.
Teszek fel képet a 200W-os szélgenerátorról. Előtérben egy 7x180W-os napelemes rendszer, ami kiválóan működik. A tegnapi termelése 3,9kWh volt.
Sziasztok!
Építettem egy savonius féle függőleges tengelyű szélkereket (lásd a fotót) egy 220literes műanyag hordóból, azzal a céllal h ezzel meghajtva egy kisebb generátort, meg tudjam magamnak termelni a számítógép 12V-os áramigényét (akkuban tárolva). A gépnek csak 12V-ra van szüksége ennek a minitápegységnek a jóvoltából:picoPSU-150-XT Olvasgatva a rengeteg fórumhozzászólásokat generátor témában, úgy tünik h 3 dolog az esélyes: - saját építés - Trabant dinamó - Skoda ablaktörlő motor mint generátor + autó hűtőventillátor mint generátor?? A Savonius-féle szélkerék köztudottan egy lassú járású fajta, viszont már egy kis szellő is be tudja indítani. Úgy számoltam h kb. egy 40Ah-ás akkura lenne szükségem ha napi 2-3órát használom a gépet. A trabi dinamó 18A-el tud tölteni, a skoda ablaktörlő-motorról nem tudok semmit. Mit javasoltok??
Okkés Kösz a tippeket
Nekem tetszik , bár nem tudom hogy mekkora teljesítményt lehet kicsikarni ekkora savonius-ból, de nem lehet sok. Lehet hogy kellene mellené még hordó hozzá.
Nem tud nekem dobni valaki linket olcsó szélsebesség mérőről ?? Nem lenne rossz egyet beszerezni Most is kimentem egyet körbenézni fújkál errefelé a szél( vas megye)
Tudok még egy emeletet fölfelé építkezni ha kell, de először ki kéne próbálni így is, cs elakadtam ugyebár a generátornál, arra van ötleted?
Én inkább nem akarok hülyeséget mondani! Majd a nálam tapasztaltabb Úriemberek válaszolnak
De jó a cuccc csak így tovább |
Bejelentkezés
Hirdetés |