Fórum témák
» Több friss téma |
A dinamót nem javaslom, kis fordulaton nem termel semmit, 1000 fölé kell pörgetni, hogy a remanens mágnesesség miatt egyáltalán fölgerjedjen. Macerás a kommutátor miatt is, és nehéz hozzá jó szabályzót építeni.
Ha a skoda ablaktörlő motor fogaskerekes áttétellel működik, akkor használható lehet, de a hűtőventillátor is csak nagy fordulaton dolgozna jól.
Szia !
A szélgenerátor milyen tipusu visszatápláló inverterrel dolgozik ? Köszönöm
Valóban áttételes. Régóta olvasom ezt a topicot, de bevallva nem folyamatosan. Azt megállapíthatom, hogy a tábor két részre oszlik. Valaki High Piggot (remélem jól írtam) féle szélkerékre esküszik, mások az állandó mágneses generátorra. Én az utóbbi mellett köteleztem el magam. Ezért keresem a megfelelő egyenáramú motort, ami egy akku feszültségénél többet ad le, megfelelő teljesítményű, megfelelő áramerősségű stb. Ezért kérem mind a Te mind a többiek tanácsát, mivel ti már a gyakorlati oldalt is jobban ismeritek. Minden segítséget megköszönök.
Szia!
Amiket felsoroltál,alkalmatlanok.(nagy fordulatszámuk miatt) Nagyobb állandómágneses motor kell! 24-36-48V.ezek közül valamelyik jó lehet,fordulatszámtól függően.Minél kisebb az üzemi fordulata,annál jobb generátornak! Nagy valószínűséggel áttételezned is kell.Kb 1:5-ös áttétel kell. És nem árt ha ragadásmentes motort szerzel! Jó még az újabb elektromos járművek motorja is! A legjobb a 3 fázisú szénkefe nélküli állandó mágneses motor. Nincs felesleges surlódása,ami energiát emészt.A szénkefés motorok kisebb hatásfokúak emiatt.
Engedd meg, hogy a hozzászólásod én is véleményezzem. Én is olvasom a topicot, elejétől és levontam a következtetésemet. Aki használható áramot termel, annak Hugh Piggott gépe van neodímium mágnesekkel és légmagos tekercsekkel. Aki csak építeni akar szélgépet (mint én) és lesz, ami lesz, legtöbbje motort akar megforgatni. A motor, motornak jó, de nagyon ritka bizonyít, mint generátor.
Még egy kérdés:
Ez a szabályzó gondolom nem azonos az akkumulátor töltését, lemerülését is ellenőrző berendezéssel. Ez utóbbit is lehet, illetve érdemes legyártani? Az általam javasolt szabályzás kb. 4 kg rézhuzal plusz betételét jelentené, persze ehhez hely is kell, meg a gerjesztés szabályzáshoz egy egyszerű elektronika, stb. Jobb a Te javaslatod, az elektronikus megoldás.
Kiegészítve megoldható lenne,hogy az akkutöltést is vezérelje, de így nem lehet fent a generátornál, és elvész az egyik legfontosabb dolog: megemelni a feszt 100V nagyságrendbe szállítsá elött.
De egy külön akkutöltésvezérlő sem bonyolult. Sőtt ha már 2 átalakító is van, akkor a feszt fel lehet küldeni többszáz voltra, és ott szállítani, így elég két vékony "tyúkbél" a generátor és az akkuk közé (olcsó)... gyakorlatilag a 90% feletti hatásfok átalakításonként megoldható. Én biztosan így építeném ki a rendszeremet
Már látom hogy rosszul írtam a skót úr nevét. A motorral kapcsolatban mi a véleményed az Amatek, illetve Maxon motorokról?
Én azt hiszem, ebbe a részbe már nem fogok beletanulni, de jót tesz ezeknek a lehetőségeknek a megismerése. Maradok a generátor témánál, de a jelenlegi kísérleti gép kialakításánál a most megtudottakat hasznosítani tudom. Köszönöm a választ.
Ismét elnézésed kell kérnem, mert olyan témához szóltam, amelyikhez nem én vagyok a legfelkészültebb. Építgettem én is, de még csak kudarcaim van. De az is valami. Tapasztalatoknak nevezem, amit szívesen közzéteszek. 15 km-es körzetben az én gépe(i)m az egyetlen és nincs összehasonlítási alapom . Az első dogom, valamilyen szélsebességmérőt összehozni. Rengeteget idegeskedtem, mert nem forogtak a lapátok (szellőben). Amikor a szellő széllé erősödött, minden működött, úgy ahogy. Nem vagyok benne biztos én sem, hogy helyesen irtam le a skót úr nevét, de majd rákeresek. A Maxon motrot még a mi falunkban, talán seni sem emlitette, nem hogy még ismerje.
Engem gyerek korom óta érdekel az elektronika és a megújuló energiák felhasználása. Hajdanában az Ezermester újságban volt egy fából készült kis vízimalom leírása. Itt dörzshajtással egy kerékpár "dinamót" hajtott a kerék. Nem építettem meg, mert nálunk sem patak sem folyó nincs. Utána gondolkoztam a napelemen, amikor még kurrens cikk volt, de ez is abbamaradt. Most, hogy növekednek az energia árak újból elővettem a gyerekkori álmaimat. Azóta rengeteget fejlődött minden. Példaként említeném régebben egy bizonyos értékű elektrolit kondenzátor akkora volt mint pl. egy góliát elem, ma kb. az ötöde. Bocs, hogy így nosztalgiázok. Visszatérve a témára jól gondolom hogy a napelem és a szélgenerátor által termelt energiát egy töltésvezérlőn keresztül kell az akkukba juttatni? Az akkuból meg a háztartási fogyasztókhoz egy inverteren át? Találtam egyébként egy töltésvezérlő kapcsolást
Link: http://www.fieldlines.com/board/index.php/topic,141564.html
Én is keresgéltem kapcsolást töltésvezérlőhöz de sajnos nem találtam semmit :S Nagyon érdekelene a dolog! Remélem működik! Várom a "profik" hozzászólását
Én is várom a profik, elektro- vagy villamos mérnökök véleményét. Pl. nem igazán értem hogy a két kapcsoló mit csinál.
A mellékelt 2hordós Savoniusból jó szeles helyen 5-10 W-ot ki tudsz csikarni.
Dinamó, ablaktörlő motor felejthető. Lassú fordulatra saját építésű lehetséges, áttétellel az autóhűtő ventillátor motorja szóba jöhet, de abból is inkább a 24 voltos változat. Athor77 nemrég vett bolhán hibás elektromos robogót 24-es motorral. Na az már valami.
A Hugh Piggott féle generátor is állandó mágneses, csak aránytalanul drága a levehető teljesítményhez képest.
Ametek vagy Maxon csupán két gyártó. Rajtuk kívül még millió gyártó készít állandó mágneses egyenáramú motorokat és generátorokat is. Motor és generátor között kivitelben semmi különbség nincs. Mindkettő használható mindkét feladatra, ritka kivétellel. Egyetlen eltérés, hogy az azonos feszültséghez tartozó üzemi fordulatszám kicsit eltér. A mi esetünkben célszerűbb a generátort hagyni dolgozni, termeljen amennyit bír, és a beérkező feszültséget a felhasználás helyszínén alakítani a kívánt értékre. A linkeden látható "töltésvezérlő" csak része egy rendszernek, a lényeg valahol elmaradt. Lehet készíteni tetszőleges feszültségről a kívánt értékre, pl. akkutöltésre átalakító konvertereket, mellé a túltermelést elvezető söntszabályzókkal.
Kedves István
Amit leírtál, többé-kevésbé érvényes rám is. A linket köszönöm, a rajzot róla kinyomtatom, mert a papír még mindig nagyon biztonságos adattároló. Ha még csak most akarsz szélerőművet építeni, ajánlanék egy időrendi sorrendet. Már csak azért is, mert a mostani ismereteimmel így kezdeném. Először egy szélsebességmérőt szereznék, vagy készítenék. Legyen egy etalon, amihez viszonyítani tudok.
Szia! Ezt megcáfolom hogy a villanymotor nem jó generátornak.
Nálam közepesen erős szélben (nem viharos) lejön 300-350W egyenáram . Már mértem 40V lejövőt is. Ekkor 13 Amper volt a zárlati áram ! Nem nevezném kevésnek. A 12V 100W-os halogénnek feketedni sem volt ideje.Elcseppent az ízzószál tartó...(akksival sorbakötve) Azt hittem elég lesz.Tévedtem. Hozzátenném hogy állandómágneses 4 szénkefés 36V 460W a teljesítménye..És nem RAGAD. És ez 1 motor a sok közül.
És milyen fajta egyen motort javasolsz ?? Vagy hol nézzek körbe a neten? Mert én is inkább villanymotorba gondolkozok mert a Hugh Pigg féle generátor egy cseppet drága szerintem és nem is egyszerű elkészíteni.
Választ előre is kösz
Az egyenáramú motorra én is kíváncsi lennék. A Hugh Pigott féle generátorba valóban sokat kell ölni. Kiszámoltam a neodym mágnesek is kb. 40e, nem beszélve a drótról. Most trafót tekerek és ahhoz a drótot kg-ját 2.560.-ért tudtam beszerezni.
A neodímium mágnesek valóban rohadt drágák, de a legnagyobb baj, hogy normál mágnest valamiért még körülményesebb beszerezni. Pedig a különbséget egy kis plusz szögsebességgel lehetne pótolni.
Hát iggen és mégis azt mondják hogy a Hugh Pig féle generátor jobb. Megéri eggyelltalán a sok fáradalmat és a pénzt ?? Valószínűleg igen mert ha nem akkor nem építenék meg annyian. De ha ugyanakkora teljesítmény nyerhető ki ha 50cm er nagyobb átmérőjű rotort kell hogy készítsek ha vilanymotort használok generátorként akkor legyen. Ha értitek mire gondolok.
Biztos, hogy jobb, ha valamit eleve generátornak építenek. A szélgép pedig ugyanolyan lapáttal rendelkezik, a generátor vagy ki tudja azt szolgálni, vagy nem. A túlméretezett generátorok egy terhelésszabályzóval nagyon jól kihasználják, és az utolsó cseppig megfejik a szelet, sőt akár túlpörgés ellen is jók a túlterhelés lehetősége miatt. Az épp csak valami teljesítményt leadó motorok, és kis generátorok erre valóban nem ideálisak.
És olyan generátort ami éppen szélgépekbe jólene nem lehet valahol a neten beszerezni?
Hogy nem kellene építeni.
Be lehet. Én néztem sok helyen de pl. bele kerül 35$-ba a szállítás meg100-ba. Nem éppen olcsó. Ezek főleg Amatek motorok. Egyébként Barret válaszát várnám a motorral kapcsolatban
Írtam visszább: ipari cuccból, bontásból....de ehhez ismerős kell, mert a telepekre már tekercselés nélkül érkeznek ezek a csodamasinák, a rézvadászat mint hobbi még prosperál. Ha minden igaz talán most tudok szerezni egy 4KW-os szervomotort, aminek állandó mágneses forgórésze van és 2500 1/min esetén 400V körül szolgáltat. Szépséghibája, hogy egy új motor 3-4 millióba kerül, még így is lehet egy százas ha nem, sikerül túl jól alkudni.
Szia! Én méh telepen szereztem be.
Hibáztam is nagyot. Ott rugdostam őket a földön,vagy 30 db volt kidobva. Nem tudtam hogy állandó mágneses,mert nem ragad... Ipari motor,valamit hajtottak vele kis fordulaton,mert áttétellel egybe van építve 1:5-ös áttétel olajban fut. De ha tudsz mosogatógép motort,az is tökéletes. 110/220V-egyenáram/váltóáram állandó mágneses! És minden állandó mágneses motor jó,csak naGY a szórás voltban és wattban...Minél nagyobb,annál jobb! Kevesebb fordulaton nagyobb teljesítmény!
Nálunk a MÉH telepeket úgy kell vadászni. Régen a trafókat kilóra adták, most meg azt mondják hogy nem árusíthatják mert veszélyes hulladék. Röhej. Jó hogy eszembe juttattad az áttételt. Fogaskerék vagy esetleg lánc. Ezzel bajban vagyok, mert ugyebár ezt csapágyazni kellene. A mosogatógép az jó ötlet, mert már vagy 2 hónapja mondja a nejem, hogy csináljam meg, de valahogy nem vettem még lelkierőt. Egyszerű megmondom neki nem lehet javítani, közben meg kilopom belőle a motort. Ami a képen van azt már te szerelted össze vagy így volt?
Küldök 3 képet,mindhárom jó megoldás .
Ebből 2 már bizonyított! A bosch motor még nem volt használva. 3 fázisú 36V-os kefe nélküli neodym mágneses motor. 20-as tengellyel!
És ezek mind egyenáramúak?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |