Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   266 / 507
(#) Barret hozzászólása Nov 1, 2010 /
 
A bosch fűnyírómotort már írtam multkor.
Most megmutatom a belsejét.
Egyébként össze van építve a lágyindító elektronikával.
Kevés voltot termel,mert nagy fordulatú.De amperben meg durva.Feszültség többszörözőt vinné rendesen.
300.as fordulaton 2 volt váltóáramot termel fázisonként.
(#) Barret válasza Gál István hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Igen azok.Én úgy tudom hogy a váltó áramú motorok ide nem alkalmasak.Soha nem is próbálkoztam velük.
Amiben van mágnes,az a jó.
(#) westhorses hozzászólása Nov 1, 2010 /
 
Elég sokat beszélgettünk a generátor kérdéséről, ha például van pénzem és kitartásom egy Hugh Piggot féle generátor megépítéséhez akkor annak menyi az élettartama? Gondolom függ a megépítéstől is de körübellül meddig bíja ? A Mágnesek nem fáradnak el?
Másik kérdés: A házilag fából készített rotornak menyi az életatrama átlagosan? Tudom ez is sok mindentől függ. De mégis, körübellül?
(#) Stewe hozzászólása Nov 1, 2010 /
 
A jobb szélsőhöz hasonlít a szentem. Előnye, hogy a csapágyazása gond nélkül elbír akár egy 3 méteres kereket is, vagy egy gyorsító áttétel bordásszíj-kerekét.
(#) Stewe válasza Stewe hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Pardon.... bal szélső!
(#) Stewe válasza westhorses hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Az élettartam a csapágyazáson múlik, hogy milyen a kiegyensúlyozatlanságból adódó terhelés, és hogy mennyire tudjuk megvédeni a szennyeződésektől és a víztől.

Szélsőséges esetben akár egy tehermenesítő tengelyre is szükség lehet.

A mágneseket pedig nem kell félteni.
(#) lehar válasza westhorses hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
A Hugh Piggott féle generátorok ,,,legromlandobb,,, leggyengébb pontja a csapágyak,a többi része,ha gondosan van kivitelezve,évekig eltart gond nélkül.Az enyén szép lassan betölti a negyedik évét,de még eddig nem volt gondom vele,pedig átélt jó néhány ,,,tető repitő,,, vihart is.Igaz fél évente kötelezöen csapágy zsirozás,meg állag ellenörzés.A sz. lapátok is, még mindig az ,,,eredetiek,,,.Igaz, hajólakkal vannak bevonva.A mágnesek,neodim, eddig semmi jelét nem adták a gyengülésnek,rendületlenül álják a sarat.
(#) Gál István válasza lehar hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Szia! A mágneseket honnan szerezted be? A Pigott leírás alapján építetted meg vagy végeztél átalakításokat is. A megtermelt villamos energiát hogy tárolod, illetve milyen töltésvezérlőt használsz?
(#) westhorses hozzászólása Nov 1, 2010 /
 
Köszönöm a válaszokat
(#) lehar válasza Gál István hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
A mágneseket interneten rendeltem,kinai eredetüek,N42,-esek.Modositásokat NEM alkalmaztam,pedig néha ,,,viszketett,,, de sikerült megálnom,és mindent az eredeti leirás szerint készitettem.Utolag csak gratulálhattam magamnak hogy mindent a leirás szerint csináltam.A többi néhánynál is pontosan betartottam a leirást.Mivel a generátorom kb. 1,5 Kwattos (csucsra járatva)ehhez illő akkupakkot használok,16 db,egyenként 220 Ah.-s 12voltos akkuban tárolok,48volt névleges feszre bekötve.A töltésvezérlöm szintén a leirásban szereplő, csak a relé után egy 2 Kwattos bojleren füti el a felesleget.Az inverterem 4,5 Kwattos,szinuszos,stabilizált kimenőfeszültség,tulterhelésvédett,mélykisülés gátló.
(#) szsrobert válasza Barret hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Barret, mekkora teljesítménye lehet az áttételes lánckerekes motornak? Elektromos járműbe keresek motort.
(#) westhorses válasza lehar hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Menyi pénzből tudtad elkészíteni a generátort ha szabad tudni??
(#) gulyi88 hozzászólása Nov 1, 2010 /
 
Én a magam részéről nem is állandómágneses generátort használnék, és nem is külön gerjesztőkörűt.
Egy sima kalickás aszinkron motor használható generátorként, az iparban kb 90%-a a villamos gépeknek aszinkron, tehát olcsó és sok van, sok méretben.
Csak az a baj hogy kevés az irdalom az aszinkron motorok generátoros üzeméről, így még nekem sem teljesen tiszta a kép, de igéteresnek tartom.
(#) lehar válasza westhorses hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Ugy 500-600 Eu.sacra,pontos kimutatást nem készitettem,csak a generátor.Az egész rendszerem napelemestöl,akkustol inverterestöl,levezetökábelek,szoval mindenstöl,anyagáron,ugy 6- 7 ezer euroba volt.
(#) westhorses válasza lehar hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Ahham értem kösz
(#) Stewe válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Az ipari motorok jelentős része rövidrezárt forgórészű háromfázisú asszinkron motor, tehát nem gerjeszthető, energiatermelésre egyszerűen használhatatlan. Még az AC szervók jelentős része is ugyanilyen kialakítású, de enkóderrel zárva vezérelt frekvenciaváltós hajtással működik.
(#) gulyi88 válasza Stewe hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
nem gerjesztgető, de van generátoros üzeme!
Mi történik ha hálózatra kötve felpörgetjük kívülről(1+S)*n0 fordulatszámra?
Ezt szigetüzemben is elő lehet állítani. (az összes kis aggragátor ilyen).
A nagy szélgenerátorok is aszinkron generátorúak, lehet hogy azok már csúszógyűrűsek, célszerű is mert nem kell szinkronozni, csak forgatni kell és megy az energia a hálózatba

És pont az a jó, hogy sok van, olcsó, és nincs se kefe se gerjesztés.
(#) sziriusz válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Ahogy én tudom, a 3 fázisú rövidrezárt forgórészű motornál elég egy fázist is egy kondival rövidre zárni, és az üzemi fordulaton forgatva ad le feszültséget. Olvastam is róla itt:
Bővebben: Link
Te legalább érted, amit magyaráz.
(#) Stewe válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Nincs generátor üzeme, a forgórész fluxusát az állórész forgó mágneses terével adódó szögsebesség különbség indukciója adja. Ha nincs csúszás nincs nyomaték, mert nincs indukált feszültség elmozdulás híján. A frekvenciváltós hajtás legnagyobb hátránya: kis fordulatszámon alig van nyomaték.

Egy kis varázslattal ugyan termelésre lehet bírni, de a tárcsagenerátoroknak pont az az előnye, hogy nem kell 2880 as fordulaton pörgetni.... nem vagyunk bejjebb .
(#) Barret válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
1 dolog kell hozzá,óriási fordulat...
Ez meg reménytelen kisebb (nem ipari méretű)gépeknél.
(#) Barret válasza szsrobert hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
460 W
(#) gulyi88 válasza Stewe hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
(1+S)*n0 nál mekkora is a csúszás? ( -S ).
tehát lesz nyomaték (méghozzá ellentétes előjelű mint pozitív Slip esetén), a gép mechanikai nyomatékot vesz fel (így már semmiképp sem motoros üzem).

Barret:
Vannak 750 es szinkronfordulatú gépek, az már nincs olyan megközelíthetetlen magasságban.
(de az áttételt már kitárgyaltuk, nem lehetetlen, minnél nagyobb a fordulatszám annél kisebb a gép mérete.)
(#) pucuka válasza Barret hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Bocs, hogy beleszólok. Minden villamos gépnek van motoros, és generátoros üzeme. Csakhogy egy 50 Hz re méretezett 2 pólusú asszinkron motor szinkron fordulatszáma 3000 1/p. Hogy generátor legyen, a terhelésfüggő slip miatt ennél legalább 5 % -al nagyobb fordulaton kell hajtani. Ezt egy benzinmotorral könnyen elő lehet állítani, ilyen pl. a 600 W -os kis aggregátor, könnyű, és egyszerű, de szerintem a szélkerék csak kb. 150 km/h szélsebességnél forogna ennyit. Az meg azért elég ritka nálunk.
(#) pucuka válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Természetesen nem lehetetlen, csak a pólusszámot kell növelni, és így már áttétel sem kell. Ilyen gépet lehet gyártani de akkor erre a célra, és nem lehet elővenni valamilyen gépet. Az asszinkron motor akkor sem túl alkalmas erre a célra, mert a feszültségszabályozás egyetlen módja a fordulatszámszabályozás. Ez meg még problémásabb.
Sajna csak a sokpólusú szinkrongenerátor a jó megoldás, a gerjesztéssel könnyű szabályozni, csak ilyenek sem teremnek a spájzban.
(#) gulyi88 válasza sziriusz hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
kösz a linket, itt is csak általánosan írnak, de semmi konkrétum.
Szerdán meginterjúvolom a villgép labortanáromat, tud-e valami okosságot, irodalmat erről.

kipróbáltam már a dolgot, de csak úgy találomra akaszgattam a kondikat a motorra, forgattam, az izzó világított a végén (fe hogy milyen forgulaton gerjed fel, mi határozza meg a feszültséget, mikor gerjed le stb, azt nem tudom még)...
(#) gulyi88 válasza pucuka hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
fesszabályzás egyetlen jó módja az elektronika, kapcsüzem, nem jelent problémát.
Viszont az olcsó, gyári, igénytelen gép annálinkább tetszik, az áttétel meg járulékos következmény, de én elfogadom.
(#) szsrobert válasza Barret hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
460W már elég lenne egy kis elektromos járműbe. pl. segédmotor. Főleg, ha a lánckerék fordulatszáma is stimmel.
(#) erbe válasza Gál István hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Magyaroszágon is lehet kapni kimondottan szélkerékhez készült generátort. Forgalmazótól függően 50-60 000.-Ft az 500 wattos. Interneten a német E-bay-t érdemes nézegetni, olcsóbb a szállítás.
Ennél sokkal olcsóbb, ha a Vaterát böngészed. Sokan vadásszák a MÉH telepeket, a zsákmányt meg pénzzé teszik. Több MÉH telep a rezet, réztartalmú eszközöket hivatalosan nem adhatja el. Meg kell fűzni az eladót, írjon 2-3-szoros súlyban haszonvasat. Nálunk az egyik telepen már a vezetőség is lépett, dupla súlyban eladhatóak a motorok. Még így is bőven megéri, hiszen a legkisebb új 230-as motor is 10000.- fölött van a boltokban. Vettem már 1 KW-osat is 2000-ért.
(#) sziriusz válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Lehet hogy a generátoros üzem játékszabályait Neked kell kisilabizálni. Régen beszéltek ilyenről, hogy haszonfékezés, de akkor is csak bejelölték a jelleggörbén a fékezési területet. Itt viszont 0 fordulatról indulsz. Lehet hogy nem is sokban tér el az öngerjesztett dinamótól a működés, csak ezt nehezebb számolni, hogy pl. fél üzemi fordulaton hol tart a feszültség. Bár az üzemi fordulatnál tudható hogy mi történik, és az aszinkron motor felfutási jelleggörbéjének közel azonosnak kellene lenni az ismert öngerjesztőével.
Na de a suszter maradjon a kaptafánál, a labda meg Nálad van….
(#) erbe válasza sziriusz hozzászólására (») Nov 1, 2010 /
 
Aszinkron motort szélgenerátoron csak hálózati visszatáplálásra tudnák elképzelni, az meg házilag nem igazán megoldható.
Amúgy meg rendkívül bonyolult vezérlést igényelne, hiszen ahhoz, hogy üzembiztosan felgerjedjen, minden fordulathoz (fordulatszámtartományhoz) más és más értékű rásegítő kondenzátort kellene rákapcsolni. Ennél már a megfúrt és gerjesztőtekerccsel betekert forgórész is jobb.
Következő: »»   266 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem