Fórum témák
» Több friss téma |
Ere is van ötletem.
Emlegettem a PFC áramköröket (egyik topológiával), ha jól gondolom, akkor ezzel nem csak helyrehozható az áram fázisa, hanem ezesetben el is tolható, azaz bármilyen szögben eltolhatom, így egy látszólagos kapacitív terhelést tuduok képzeni, ami szabályozható kapacitásúnak látszik. De az aszinkron generátor lelkivilágát kell elöbb megismerni.
Ezt a visszatáplálást jó hogy megemlítetted, mert ezt írják a haszonfékezésről:
Amint a forgórész fordulatszáma a szinkron fölé emelkedik, a motor átalakul aszinkron generátorrá és a tengelyén felvett mechanikai energiát villamos energiává átalakítva visszaadja a hálózatnak. Ez a visszatáplálás engem kissé meglepett, de végül is mi mást tudna csinálni a motor. ( irodalom: Uray Vilmos: Villamosgépek üzeme 416.oldal ) Na erre mit dobna az EON! Hogy nem kell a drága ketyere, csak egy a hálózattal beindított motor, majd annak túlforgatása egy akkumulátorról menő motorral. Egy barkácsoló ilyet kapásból megcsinál, főleg ha gépész…. Bár azt hiszem, ilyen témában jobb ha hozzáértőkre hallgatok.
Ez a visszatáplálós mód teljesen jól működik daruknál süllyesztéskor.
Az eon meg nem tud ellene mit tenni igaz nem is akar mert te az 5-10 Kw-os motoroddal nem fogod befolyásolni számottevően a hálózat jellemzőit sem feszültségben sem frekvenciában sem fázisszögben. Ugyanis a másik oldakon egy sok 1000 Megawattos európai hálózat figyel Amint megszalad a feszültséged pár volttal a kismegszakító leold mert igen nagy áramok vannak 2-3 volt feszültségeltérés esetén is. Egyépként kis agregátorok használnak azinkron motorokat pár kilowatt -ig. Én szereztem egy 7,5 kw-os 4 pólusu motort és azt akarom megcsinálni traktor után függeszthetőre kardán hajtással mert sokszor kell javítanom terepen és ha lenne egy kis energia pl: hegeszteni flexelni világítani az nem rossz dolog
Azonkívül, azért nem szól az EON, mert az újabb digitális fogyasztásmérők nem mindegyike tud különbséget tenni az áramirányokra. A visszatermelt teljesítmény a mérőt pozitív irányba mozgatja. Vagyis a visszatermelt kWh-át elfogyasztottnak számolja. Az asszinkron generátor elmélet működik, de egyszerűbb agy állandó mágneses generátor. Egyszerűbb átalakítani pl. egy gépkocsi generátor forgórészét állandó mágnesesre. Ebből 3fázis jön le, és elég sok pólusú.
"Egyszerűbb átalakítani pl. egy gépkocsi generátor forgórészét állandó mágnesesre. Ebből 3fázis jön le, és elég sok pólusú."
Csak mütyür kis vasmagja van. Ugyanis inkább 10000 az üzemi fordulatszáma, mint ezer közeli. Legalább 2000 fordulat kell neki, hogy használható teljesítményt leadjon. De inkább több.
A gépkocsi generátornak nem az a baja, hogy nem állandó mágnesű, sőt a gerjesztéssel prímán lehet szabályozni, hanem, mint erbe írja kifejezetten az autó motorjához van készítve, ezért magas fordulatszám kell neki, három fázisú ugyan, de csak két pólusú, kicsi a vastömege, kevés hely van a tekercs számára ezért átalakítani sem könnyű. Egy szélgenerátornál teljesen mások a fő tervezési szempontok. A súly nem lényeges, az autónál igen, az autónál adott a magas fordulatszám, a szélgenerátornál nem, és ez alapvetően meghatározza a konstrukciót.
Az rövidrezárt forgórészű asszinkron motornak az a baja, hogy maga a motor, mint generátor nehezen szabályozható, a konstrukciója meghatározza minden paraméterét, és ettől kezdve csak a fordulattal lehet szabályozni. Ha a frekvencia kötött, akkor azzal se. Viszont baromi egyszerű, és ezért üzembiztos. Ezért használják kis, hordozható áramfejlesztőkben. A frekvencia nem kényes annyira, csak a feszültség.
"három fázisú ugyan, de csak két pólusú,"
6-8 póluspárúak az autógenerátorok. 12-16 pólus!!! Kétpólusút még soha nem láttam.
Neten is láttam egy román feltöltésű videót a gépkocsi generátor átalakítására, ha telítésben van a vas (neodímium betét) akkor gyorsító áttétellel egész használható. A lényeg, hogy gyűrű alakú mágnes esetén a hézagolásnak tökéletesnek kell lennie, ha pedig perselyezni kell, akkor az nem lehet ferromágneses anyag, különben söntöl. Ugyanez vonatkozik arra is, ha több rúdmágnesből állítjuk össze a magot.
Ezen a videón is látszik, hogy 6 póluspár alatt nemigen csinálnak gépkocsi generátort. Ha gyárilag 24V-os tekercselésű, akkor könnyen lehet használható feszültséget levenni róla, és nem ördögtől való az áttételezés sem, az 5 (de maximum 10) % veszteségért cserébe egy 1/3-os módosítással háromszorosára szélesítjük a kihasználható üzemi tartományt. Egy gyorsító áttétel a ragadós generátor esetén megtöbbszörözi a nyomatékingadozás frekvenciáját is, simább lesz a futás.
Új forgórésszel, ami mágnesesen és geometriailag is jobban illeszkedik az állórészhez,(jobban koncentrálja a fluxust a légrésben) még többet lehet nyerni. Példa.
Hogy az állórész tekercselés cseréjéről már ne is beszéljek: könnyebben kezelhető nagyobb feszültség, kisebb rézveszteség...
Igazad van, megszámoltuk. 30 dB tekercs van benne, és a forgórészen is 30 pólus van. Ez viszont nem tudom hogy hogy jön ki, mert 6 pólus esetén 36 tekercsnek kellene lennie.
azzal a sokezer MW al nagyon jóidulatú voltál, csak nálunk a csúcsteljesítmény 6GW
Ha csak egyszerűen a hálózatra felterhelünk egy aszinkron motorral, akkor az még meddőteljesítményt is vesz fel, amellett hogy wattos teljesítményt telmel a hálózatra, a meddőt meg nagyon nem szereti szolgáltató. Biztosan belekötne.
A hálózatra viszatápláló invertert a villanyóra mellett kell elhelyezni ? Már csak arra gondolok ugye hogy nálunk a villanyóra kb 80 méterre van attól a helytől ahova a napelemeket és a szélgenerátort szeretném majd elhelyezni.Ahova pedig szeretném tenni ott meg van 230V, szóval az áram kivan vezetve addig.Mert hát akkor 80méterről kellene majd húzni vezetéket a villanyóráig?
Nem kell a villanyóra mellé raknod, csak a terveztetéskor a tervben is az a hely legyen feltüntetve ahova akarod rakni. Nálam kb. 25 méterre van az óra az invertertől. (meglévő fali dugaljba lett dugva)
Ahham értem. Akkor jó. Szóval ha nekem kivan vezetve addig az áram akkor egyszerűen arra a vezetékre rácsatlakoztatom.
Az inverternek az engedélyeztetésének van valami anyagi vonzat, sok papírmunkával jár? És ha én túlméretetezem az invert és később még rakatok fel pl 2Kw-nyi napkollektort ( ahogy az ember pénztárcája engedi) akor az úgy lehetséges iggaz?
Azért nem ilyen egyszerű!Az impedanciát figyeli at inverter.Tehát ha a már kiépített vezetékre csatlakoztatod az invertert és közben pl egy kompreszort elinditasz az inverter ki áll hibára,kívétel ha eléggé túl lett méretezvea vezeték átmérője illetve nem hosszú a szakasz.A Tervet is csak ugy fogadják el ha külön vezeték van az inverterhez.
Nálam is nagyobb van terven,mint valóságban igy a későbbi bővítés egyszerűbb.
"30 dB tekercs van benne, és a forgórészen is 30 pólus van."
Na ilyet meg még én nem láttam! 30 pólus az 15 póluspár és máris minden rendben. Mint Stewe linkjén is pl. 7 póluspáros volt az átalakított generátor. Ennek kapcsán: Nem célszerű a neo... mágnesekkel telítésbe vinni a vasat, mert az növeli a veszteséget. Akkor már inkább számoljuk ki, éppen mekkora kell a normál gerjesztéshez és olcsóbb lesz. Egyenes hasábok helyett meg inkább 2-2 kisebb darabból picit eltolva rakjuk be a pólusokat. Nem fog ragadni, rángatni.
Nekem nem került semmibe az ad vesz mérő beszerelése az áramszolgáltató részéről (Démász Szeged). Azt kell tudni, hogy 2,5kW alatt háztartási kiserőmű. Nincs semmi követelmény, csak, szabványos inverterrel tápláljak vissza. A papírmunka sem sok, csak foglalkozni kell vele. Én is átálltam a napelemre, az biztonságosan termel vissza, a mai nap felhős volt, de a 7x180W-os napelemem, és 2,5kWh-át termelt vissza, de azért van egy 200W-os szélgenerátorom ami ma semmit nem termelt (Békés megye)
És 2,5 kW felett mik a követelmények? Tudsz arról valamit? Köszz választ
Üdvözletem a fórum olvasóinak
Szeretnék bekapcsolódni a fórum eszmecserébe. Készítettem én is egy szélkereket, az energia labda nevét viselőhöz hasonlót, némi átalakítással, 1,4m rotorral. Valamint egy szélcsatornát a tesztelésekhez. Jelenleg a megfelelő generátor kiválasztásán vagyok gondban. Szeretném ha megosztanátok a véleményetek a http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5139 Található motorról, megfelelő lenne e erre a célra. Igaz, hogy fordulata nagyon magas, de hát áttétellel megoldható. Vagy esetleg ötlet, hol tudok beszerezni legalább egy 3kW teljesítményt tudó generátort, az még pazarabb lenne ha a névleges fordulatszáma nem haladná meg az 500 rpm-et.
[/quote] mijen tipusú invetert fogadott el a szolgáltató és hol szerezted be
Én egy kicsit szkeptikus vagyok ezzel a motorral kapcsolatban, egy ilyen tenyérnyi 7kW-os motor, ráadásul ennyire olcsón...
Vagy bűvészkedtek az adatokkal, vagy pillanatnyi maximumokat tartalmaz a táblázat, de nem túl életszerű. Ha a kapocsfeszültséggel, és az ellenállással számolok, akkor kb.140VA teljesítménye lehet folyamatos üzemben. Generátorként se lehet tőle sokkal többet várni.
8000 fordulaton 7Nm nyomaték... egy ř12-es tengelyen nehezen hihető
Az a 3kW -os generátor ugye nem az 1400mm-es kerékhez kell?
Engem az elektrónikába sajnos el lehet adni , ezért is kértem a véleményeteket. A motort egy modelező ajánlotta aki már építerr be gépébe ilyet és egyéb motorokat is ettől a cégtől, ő nagyon ajánlotta a céget, megbízható, korekt, olcsó, stb.
A nagyonn DC motorok közül hármat javasolt:Bővebben: Link . Bővebben: Link . Bővebben: Link Ő írta le a rom motor átépítését: Bővebben: Link ezét tartottam hitelesnek ajánlatát. De nem szeretnék pénzt kidobni - avagy modelezésre áttérni
Nem dehogy az 1,4 rotor csak a tesztelések miatt készült, mivel szélcsatornát ennek is elég kuncos volt készíteni, az eredmények ha jók 2,4 rotor készül, viszont nem akarok egy kicsi, majd egy nagyobb generátort
Ne érts félre, csodák márpedig vannak... de az ár-érték ritkán van ilyen jó viszonyban, és lehet ez egy nagyon jó motor, de annyira mint a leírás mondja kétséges.
SMA WB 3300-ra lett az engedély megadva, de elcseréltem egy SMA SB 1700-ra. Egy fórum taggal, kötöttem az üzletet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |