Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   269 / 507
(#) athor77 válasza tycy hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
A három motor került 5500Ft-omba.
A két nagyobbikat 4000-ért sőt az egyik komplett elektromos roller csak az akku meg az ülés hiányzott róla.
A bolhapiacon ki lehet fogni egy két jó dolgot.
Mindíg legyen nálad multiméter ha bolhára mész.
A három legfelső
(#) athor77 válasza westhorses hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
A kábelt már nem ördöngősség meghosszabbítani.
Én egy kibontott telefonkábelt használok van vagy 60 m hosszú.
(#) erbe válasza Szabó F hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
A modellmotor legnagyobb induló áramfelvétele 150 A. 7000 W = 48 V * ~145A. Ez pillanatnyi indulási teljesítményfelvétel. Ekkor a motor még nem pörög, teljesítményt még nem ad le, csak felvesz. Üzemi fordulatszáma "Kv : 180 rpm/V" * 48V = 8640. Ekkor az áramfelvétele terheletlenül 3,3 A. Üresjárati teljesítmény ~158 W. Normál üzemi árama, amivel tartósan üzemelhet, alig több ennél, 3,5 A. =168 W. Ez az a teljesítmény, amit generátorként ki lehetne venni belőle, de ahhoz kb. 10000-es fordulattal kellene pörgetni. Ha lenne aktív külső hűtése, kicsivel többet.
(#) Barret válasza erbe hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Én ezeket a számokat nem hiszem el...
Miből vesz fel 150A-t???
Abbol az akksipakkból amit a modell felvisz magával? (vicces) Sok autó indító akksi nem tud ennyit leadni...
Ezek azt sem tudják milyen keresztmetszetű kábel kell ennek a teljesítménynek az átviteléhez!
(#) erbe válasza Barret hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
"Miből vesz fel 150A-t???"
Elméleti adat. Mint ahogy a 7000W is. Jól mutat a reklámban.
(#) westhorses válasza Barret hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
http://tech-mobile.hu/termekek-litium.htm
A frankó litium ion aksik is "csak" 10Ahm tudnak és 3,2 volt osak nah ha abból öszerakunk egy 150 Ahm osat...
Hááát nem 5 kg lenne
(#) Barret válasza westhorses hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Van li ion akksim,fúrógéphez. 2,2 Amperórás pakkok.
Rövidzárban tud 10-12 A-t!
És nem akkora cellácskák mint amit a modellekben használnak.
(#) Szabó F válasza erbe hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
öröm olvasni, hogy jókedvre derült kedélyed, még ha pillanatokig is . A CD rom motor átépítését csak példaként említettem (2005-be tette közzé fórum társainak leírását, , mikor még a kis teljesítményű BLDC motorok nem voltak kínai tömeggyártásba azok segítségére akik nincsenek otthon az elektronikában, több tucat emberke köszönte meg neki és alkalmazta). Írása és segítőkézsége vezetett oda, hogy feltételezzem róla jóindulatát és esetleges szakértelmét.
Az ajánlott linket használtam a számításoknál, mikor arra a következtetésre jutottam, hogy 2,5 kW generátorra van szűkségem. Keresem azt a megoldást ami a legegyszerűbb, hatékonyabb, és zseb kímélőbb. Mivel a teszt kerék ha OK 6 emberke másolná és építetné meg.
Saját kerekem építéséhez kedvtelésből akár az el.járműveknél használt, DC motort beépíthetek, de próbálok olyan megoldást keresni ami anyagilag is ösztönözhet másokat.
Ezért köszönöm mindeniketek építő kritikáját, hozzászólását, tanácsát.
(#) Szabó F válasza erbe hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Idézet:
„De ahhoz még a 2,4 m átmérő is csak játék”

r=2,4; v=80km/h; η=20% ≥ P=2,5kW, a busz generátor 100A és 24v z azt jelentené, hogy 2,4 kW.
Mért csak játék és nem végleges megoldás? :nemtudom:
(#) Barret válasza Szabó F hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
36-48V-os kefe nélküli 3 fázisú motorok a legjobbak ide.
A járműmotorok döntő többsége ilyen,kiváló hatásfokkal párosítva.És ráadásul kis fordulatszámú motorok.
minden feltétel adott.
(#) Barret válasza Szabó F hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
4 m/s széllel számolj teljesítményt.
Ez az átlag. Ebben kell gondolkodni.
Persze vannak viharok is néha,80 km/ó szélsebességgel.
(#) Szabó F válasza erbe hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Köszi neked, Stewe, meg a mások hozzászólását, ez kivesézve és elvetve (kivehető hasznos teljesítmény kicsi, fordulat nagy, stb)
De még mindig nyitott marad számomra, milyen generátor legyen ami megfelelő, könnyen beszerezhető (nem alkalmai vétel), és minél kevesebb$$
(#) Stewe válasza Szabó F hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Ebben a hozzászólásában Barret egész jól összefoglalta. Az elektromos járműmotorok teherbíró csapággyal szerelt, háromfázisú viszonylag nagy feszültségű, és kis fordulatszámú motorok. Ha az átlagos szélsebesség (4km/h) mellett is használható energiát akarsz, akkor egy ilyen motor kell, vagy építhetsz tárcsagenerátort.
(#) szsrobert válasza erbe hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Ha üresjáratban 3,3A-t kér, akkor 20A körül tudhat generátorként. Ki kellene próbálni gyakorlatban. A háztartásban is lehetne használni sok helyen, ha tartós a csapágyazása, és kedvező az ára. Ezt is:
Bővebben: Link
(#) gulyi88 hozzászólása Nov 4, 2010 /
 
bóklásztam egy kicsit és mit találtam?
hasonló szerkezetet mint amit énis favorizálok
Bővebben: Link1Bővebben: Link2

szerintem érdemes ránézni (megfigyelni a fákat és a szélsebességmérőt)
Hatásos felülete szinte 100%
(#) heby86 hozzászólása Nov 4, 2010 /
 
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek, látom sok hozzáértő emberke van itt
Szakdolgozatomat szélerőművekből írom, az alap dolgokkal megvagyok, de csak úgy fogadják el, ha valamilyen vezérlést, kapcsolást, megépítek, jellemzek, elemzek, kimérek, szimulálok, stb, valamit csinálok az a lényeg. Lehet az inverter, frekvenciaszabályzó, viharban fékezésvezérlő, ilyesmik közül valamiről kellene kapcsolás esetleg dokumentáció vagy szimuláció!
Aki tud valamilyen segítséget nyújtani kérem tegye meg, az életemet mentené meg vele
Előre is köszi szépen!
Üdv. Heby
(#) erbe válasza szsrobert hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Na igen!
Itt a különbség: 500 W - 6,6 kg vagy 7000 W - 1,5 kg. ???
"-A mérleg nem hazudik."
(#) zolika60 válasza heby86 hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Talán olvass vissza. :yes:
(#) Iszkakof István válasza athor77 hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Köszönöm a rajzokat és a képeket. Egy kis magyarázat azért jól jönne. Ha jól értelmezem, az a készülék a mágnest érzi és az egymásutániságból következteti ki a szélerősséget. Ha igen, nekem ilyen kütyü beszerzése elég nehézkes. Egy képmagnóból kiszereltem egy motort, azt amelyiknek a tengelye egyenletesen engedi a szalagot. Mellékelek pár képet. Ebből szeretnék szélsebességmérőt késziteni. Erre a motorra tennék három lapátot, megtoldanám a vezetékeit vagy 20 m kábellel, hogy kalibrálás során az is jelen legyen és a leadott feszültséget egy analóg mérőműszer mutatná. Az egész fel egy kocsi tetejére és jöhet a finom beállítás a kocsi-sebességmérő szerint. Most ami karnyújtásnyira van, ez. Szerintetek jó lenne?
Mifelénk egész jó szél fújt. Forgott is elég bátran a hordóforgóm, de csak üresben, mert amióta elkészítettem, ez volt a második használható szél. Ha van szél, forog, de a pillepalackokkal nem tud versenyre kelni. Rövidesen rászerelem a 27-es traktor generátorát, meglátom mit tesz vele.
Láttam a YouTuben a félbevágott hordó forgót, de nem tudta a szívembe lopni magát. Jobban tetszik fpali 53 szélkereke a 825690-es hozzászólásnál.
(#) Szabó F válasza tycy hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Szia
Van egy 1,4 m rotorom ami a tesztelések végén feleslegessé vállik, ha gondolod neked adom, az avlószínű tolteni fogja az akúdat megfelelő generétorral.
(#) Szabó F válasza tycy hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Van egy 1,4mrotorom ami a tesztelések után feleslegesé vállik, ha gondolod neked adom, az egy akut megfelelő generátorral tölteni fog
(#) Barret válasza Iszkakof István hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Annak a készüléknek kerékpár sebesség mérő a neve.
mifelénk 1-2000 ft-ért dobálják utánunk.
hordóforgóban egyezik a véleményünk!
Én is inkább nyomaték párti vagyok.
Legyen fesztáv,és azt mindig mozgatja a szél!
(#) Szabó F válasza Stewe hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Tárcsagenerátoron már gondolkodtam, de ehhez a rotorhoz nem dukál esztétikai szempontok miatt, főleg, hogy a ház tetőgerincére lesznek szerelve.
Az elektromos járgányokba is mind 1000 rpm felettit találtam ami úgyszint áttételt kíván, vagy nem???
(#) szsrobert válasza erbe hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
A fordulatszám sem mindegy. 1000W motor 5/s fordulatszámon, vagy 200/s fordulatszámon teljesen más tömegű lesz. Persze a réz a nagy fordulatszámúba is kell. Vagy erős hűtés, ami dupla veszteség: hűtés teljesítményigénye, illetve az elektromos áram forgatónyomaték helyett hővé alakulása.
Az elektromos autó fórumon próbáltak mociba megfelelő motort autóba. Nem bírta az autó gyorsításakor fellépő terhelés miatti hosszabb ideig fennálló magas áramerősséget. Tehát jobb hőelnyelő képességű nagyobb motor kell, vagy óvatos gyorsítás, nagy áttétellel.
(#) erbe válasza szsrobert hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Mottó: "-Nem célszerű villanyszerelővel vitába kelni a motorok veszteségeiről! "
(#) Szabó F válasza Stewe hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Viszont lenne egy gondolatom, ami lehet hogy nem nyerő, viszont azért a véleményetekre kiváncsi lennék.
Mi van ha több kissebb átmétőjű tárcsagenerátort próbálnék építteni, azokat egymás mellé rakva. 2m hossz helyem van átmérő lehetne 0,25m.
(#) erbe válasza Szabó F hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
A rotorodnak csak esztétikai szempontjai vannak.
Lakóház tetejére nem célszerű szélkereket építeni. A legcsendesebb függőleges tengelyűnek is vannak zajai. A háztetőt még a szél se szereti. Igyekszik elkerülni.
Elektromos járgányokban is van áttétel, így lehet olcsó és könnyű motort beleépíteni. A lassú áttétel nélküli dobmotorok nehezek és drágábbak.
(#) erbe válasza Szabó F hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Mi lenne, ha 25 cm átmérőjű hosszabb kivitelű villanymotor forgórészét pakolnád meg mágnesekkel?
Vagy nem tetszik, hogy olcsón jutnál jó hatásfokú nagyteljesítményű generátorhoz?
Mondjuk a mellékelt vázlatok szerint:
(#) athor77 válasza Iszkakof István hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Kerékpár sebességmérő a Tescóból, az olcsóbb van nekem is.
1700Ft
(#) Szabó F válasza erbe hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
A hej körülményei adottak, vagy háztető, vagy sehová. A telek utcafrontja a leg magassab, oda van az ingatlan építve, az udvar már 3 m alacsonyabban fekszik. Ezért választottam ezt a rotort mert szó szerint nesztelen, nem hogy zajos. 35 km es szélbe ki volt téve pörögni, igaz terhrlés nélkül (de ott még jobban forog) és a szél hangja hangosabb volt a rotornál, 5 m-ről hallani se lehetett.
Kösz a tanácsot.
Következő: »»   269 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem