Fórum témák
» Több friss téma |
igen azt sejtettem, hogy meglehet csinálni, de hogyan ? sajnos teljes mértékig kezdő vagyok ezen a téren, még soha nem foglalkoztam elektronikával, viszont ez nagyon kéne. de nem tudom még azt sem, hogy miként foghatnék hozzá
Hali!
Az Urbán féle soroztat villantó rajzát valaki meg adná? Illetve max mekkora csövet lehet bele tenni?
Akkor te úgynevezett hang vezérelt stroboszkópra gondolsz. Ritmusra villog. Megkeresem a kapcsolást, és ide beteszem, elég egyszerű, de még én sem építetem meg, viszont már gondolkodtam rajta.
De vigyázz, a stroboszkóp 300 volt körüli feszültséggel működik, a gyújtótrafónál meg akár 6 ezer volt is lehet, óvatosan kell vele bánni.
Sajnos nem találom a kapcsolást. Valami olyasmi kellene, hogy nem a glimm lámpa gyújtja be a tirisztort, hanem a zene ritmusából kivett csúcs. Megpróbálok a 7végén összedobni valami vezérlést, hátha sikerül. Bár nem tudom, hogy mekkora jel kell a tirisztor nyitásához. Nekem TIC126 van benne, de szerintem BT149 is elég lehet.
Egyébként én is ezt a strobit építettem meg, de nekem több változtatást kellett végeznem rajta, hogy üzembiztosan menjen. Lehet, hogy a saját tekercselésű gyújtótrafó miatt. 2x akkora, mint egy ZTR200
Ezt irják rola:
Trigger transformer, for Xenon strobelights Xenon strobelights and discharge tubes. Input voltage: 12V, output voltage: 275V ą10V.
A vakucső gyújtótrafó az általában méhsejt tekercselésű,légmagos,vagy esetleg egy ferritrudacska van benne.
Az Üllői úti alkatrészboltban kapsz ilyet. Amit bemutattál az külsőre és adataiban nagyon hasonlít a 12V-os energiatakarékos "izzó" áramkörében lévő "trafóra". Küldök kétfajta gyújtótrafóról és az általad bemutatotthoz hasonló trafóról képeket. gyuszuSS
Jaja azt szeretném, hogy a mélynyomónál amikor a mély hang bizonyos mértéket túl lép akkor villanjon a strobi, csak annyi a bajom, hogy teljesen kezdő vagyok Így amiket itt leírtál nekem kb kínai , nagyon hálás lennék, ha kicsit körülményesebben írnád le.