Fórum témák
» Több friss téma |
Pl:
Bővebben: Link
Nem vennék turbomolekuláris szivattyút az E-bay-ról...
De... ti tudjátok...
Hát pedig a zöldségesnél nem kapni. Ha itthon van eladó, az nagyon jó, de szerintem alapból nem rendelkezik itthon túl sok ember ilyennel, főleg eladóval.
Köszönöm de nem szeretnék egy üres dobozt venni Amerikából, egyébként a szivattyú jó lenne ez a legnagyobb teljesítményű amit még meghajt a táp.Mellesleg ilyenem is van rossz bár abban nincsenek összekeveredve a lapátok.
Van egy őslény edwards 150 l es diffuziósom, és egy gyári preciziós ionizációs mérőfejem feleslegben.
Kevés doksi csak a fejemben.
Kedves Pista, az ionizációs cső engem is érdekelne. A télen vettem egy Philips ionizációs vákuummérőt, csö és kábelek nélkül. A régi kollegáimtól kaptam egy jó és egy kiégett orosz csövet, amivel müködik a szerkezet, de jó lenne egy tartalék. A kiégettbe próbálok uj fütőszálat betenni. Szerinted 0.1 mm-es wolfram megfelel?
Üdvözlettel, Tombor József
Szevasztok Ez a cső egy angol AEI kettősfókuszálású tömegspektrométer ionforás mérőfeje . Kifejezetten arra van kitalálva, hogy a vegyészek gyakran ráeresztik az ionforrásra a mintát , elfelejtve, hogy előzőleg jó lenne elővákuumal leszívni a mintatartót, és jönnek nyafizni, hogy a vákuumérő már megint.... Ehhez éppen 0.1mm-es wolfram huzal kell hozzá, tán az is van itthon . Ha lusta vagyok, akkor a szálat negyed óra alatt cserélem. A kütyü rozsdamentesből van, tömítése 0.5mm átm. aranygyűrű. (az is van ) Megoldható gumigyűrűvel, stb. legjobb az eredeti., csak esztergálni kell tudni.
Ha érdekel a dolog, nézzétek meg,majd beszélünk. Üziben tán egyszerűbb, Besi99
Nem tud valaki esetleg rozsdamentes kapilláris csövet?
Vagy wolfram, illetve molibdén huzalt.
helló
Néhány éve a Kraft kft bevállalt turbójavítást, akkor még a KFKI területén laktak, lehet, hogy a neten még megtalálod őket
Wolfram 0,12 mm átm-ben van egy kicsi Válasz:Emailban is lehet
Az mennyire probléma, hogy a pillangószelep tányérján felül van némi korrózió? Vagy talán ráégett olaj, nem tudom mi lehet az.
Szerintem nem komoly , én is korróziónak nézem. Az biztos, hogy bármit csinálsz vele, akkor csak ártassz, és sikerül jól elmocskolni.
Ha lecsiszolom esztergán az is árt? Bár ha nem okoz bajt, akkor hagyom.
Eszközöltem egy kis javítást az egyik munkahengernél, mivel nem zárt jól a tányér.
Bővebben: Link
Csiszolásról mindenképpen lebeszéllek, egyedül a polírozás jöhetne szóba, kb 1000és 4000/es porral. Persze ezzel mindent összemocskolsz....... Amig valamiben nincs hiba, ne építsünk bele.
Velence öregapám. Azt tudhattad, hogy nagyjábol nyaralós vagyok, de azért idén még válaszolsz??
hát ez az ,, bőven elmult, telcsin várlak
Ma szétbontottam a rotációs szivattyúmat, mert valamiért nem ment le 800mbar alá. Hát nem kellett volna. Na jöjjenek a képek.
További képek.
Most akkor ez szennyvízszivattyúnak vagy vákumszivattyúnak volt használva? De minimum egy komplett homokozót átszívtak rajta.
A 11.sz képen a másik pár torlólapát hová való?
2 lépcsős szivattyú, ezért a másik oldalán van egy ugyan ilyen kamra. Ráadásul abba a két lapátba, ami benne van a képen, eltört mindkét rugó is, és a darabjai szanaszét voltak benne. Ahogy elnéztem, nem sértette meg a henger felületét, így még elvileg használható a szivattyú, ha teljesen ki van tisztítva, összes tömítés le van cserélve + a csapágy + teljesen új olaj.
Egyébként pedig érdemes lesz levenni minden méretet, mert elég egyszerű a felépítése, és szerintem olcsón le lehetne másolni, és akkor lehet gyártani az 1mTorros elővákuumszivattyúkat.
A furatmegmunkálás mégcsak megoldható, de a lapátfészek pontos kimarása, köszörülése bajos lehet.
Nem vagyok benne biztos, hogy anyaggal együtt kijönne. Mindenesetre a furatot kopásálló réteggel kellene bevonni például mint ahogy jobbfajta motorok dugattyúhüvelyét nikacilozzák. Na ez sem két forint.
Igen, viszont a házat, tengelyt, minden egyebet már házilag is le lehet gyártani hozzá, tehát csak a belső hengeres részeket kellene kimarni+polírozni és biztosítani a kopásállóságot. Egy sima négyzet alapú tömb is lehetne, könnyebb is lenne szerelni.
Szia!
Ezekbe a vákuumszivattyúkba milyen olajat kell tenni és hol lehet beszerezni?
Helló Collector (Ákos?)
Most nincs időm hosszú levelet írni, a hétvégén küldök képeket, hogy hogyan nézett ki a 35 éves egykori NDK szivattyúm mikor megkaptam, és kb. 5000 FT-ból rendbe hoztam. Még véletlenül SEM adjad a darabokat marós, esztergályos stb kezébe! Minden alkatrészt, a legkisebb furatot is takaritsad ki fém tisztára! A lapátokat és a rotort, rotorházat csak ronggyal és petróleummal szabad tisztítani! Nekem Ewards olaj van most a szivattyuban, ez elég drága. Lehet kapni Shell vákuumolajat, - egyszer itt megirtam a tipusszámát - sajnos a legkisebb mennyiség 20 literÜdvözlet, HG5TMB - Tombor József Idézet: „Még véletlenül SEM adjad a darabokat marós, esztergályos stb kezébe!” Eszem ágában sincs, én csak méreteket akarok levenni róla, hogy ha egyszer lesz pénzem, vagy valakinek kell, meglegyenek, illetve inventorba megtervezem az egészet. Egyelőre még nem nyúltam hozzá, csak letöröltem az olajat róla, hogy megnézzem a felületet, aztán be is kentem újra. Ebbe csak 1,5liter olaj kell, szóval a 20liter nekem sok lesz. Klímaszivattyúhoz való olaj, ami elvileg 50mikronos szivattyúkhoz jó 8000 forintért tudnék venni újat. Ja, egyébként nem Ákos vagyok ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |