Fórum témák
» Több friss téma |
A kondenzátor a pufferelt egyenfeszültség értékét nem emeli, márpedig az akku jó nagy puffer. Szerintem neked inkább lágyindító kellene hozzá.
Sajnos, ezt nem tudom eldönteni, bár ahogy tudom, azt teszi tönkre az ízzót, hogy az autó túl sok feszt ad az égőnek, így hamarabb kiég.
Volt más szervizben is, de ott azt mondták, hogy nem tudnak vel mit kezdeni, szériahiba, vagy mié, és hogy sajnos ez ilyen. (bár szerintem csak nem akartak vele foglalkozni) Esetleg a 11V os stabilizálásra tudnál mondani egy megoldást? Elvileg jó lehet az is, nem? köszi mindent!
Hello!
Ez elég viccesen hangzik. Én még nem láttam kocsiban izzó előtt stabilizátort. (persze nem vagyok autószerelő, csak vezető) Nem tudom milyen izzókat használsz, de nekem 10 év alatt két izzót kellett kicserélnem, ami kb. egyazon héten égett ki. Ha meg széria hiba, akkor kapják össze magukat, és javítsák ki! De szerintem, írj a gyártónak levelet a témában. Ha adnak magukra, válaszolnak, és a szervizt is oldalba rúgják.. üdv! proli007
Szia
Hány volt van az izzókon? Mi is jártunk úgy, hogy kínai (névtelen) izzókat tettünk autóba, és 2-3 nap alatt kiégett, de ezek 100Ft-os izzók voltak, erre számítottunk is. Esetleg a legegyszerűbb módszer az lenne, ha tennél az izzóval sorosan egy szilícium diódát, és így kb 0,7V-tal kevesebb feszt kapna, igaz halványabb lenne, de bírná sokáig. Ha nem több a feszültség 14V-nál, akkor próbálj venni márkás izzót, hosszútávon biztos olcsóbb lesz.
Üdv!
Én azt ajánlanám, meg kéne mérni először is, mennyi a töltőfeszültség, milyen állapotú az akku, csak aztán kiválasztani a csapásirányt. A diódás fesz. ejtést/félhullámú változatban magam is használom - díszvilágításnál félhullámú táplálást, hogy az izzó hosszú életű legyen e földön... Az autó lámpái elég szép áramokat fogyasztanak, akár 7W-ot is elmelegíthet magán a dióda, ez is szempont - hűtés, elhelyezés! Főleg azért is, mert szerintem az 1V alatti csökkentés még nem szünteti meg a jelen hibát.
Tetszik valamelyest az ötlet De hogy válaszoljak: Nem feltétlen a 100ft os ízzókról beszélek, mert az amit megveszek 500ft ért, az is ugyan úgy tönkremegy egy hónap alatt, mint ha veszek 1500 ért valami "jót".
Ha az van ráírva, hogy long life, akkor az kihúzza 2-2,5 hónapig, ennek az ára is 15 környékén kezdődik. Az autó viszonylag új, 2,5 éves, Ford Focus. A lámpára eső feszt még nem volt alkalmam megmérni, de amint tudom megteszem. Ennek tudatában már el fogunk akkor tudni indulni ezek szerint. Az eredeti kérdésemben azért írtma 5A os stabilizátorról, mert az égő 55W teljesítményű, és egy kicsit felé is szerettem volna menni a biztonság kedvéért. Köszönök minden hsz-t, és majd jelentkezem a mért adatokkal.
Mi a nem tiszta? 100mA=0,1A. LM 317 bekötése: Bővebben: Link, ar "R" értéke 12 ohm. Milyen áramforrásról (adapter, tápegység) akarod működtetni töltőd?
Heló!
Egy 18v-os 1000mA-es adapter fogja majd táplálni. Amit nekem adtak LM317 néven az nem ilyen formájú,olyan mint egy tranzisztor.
De mégis milyen alakja van? Kép van róla? Vagy milyen tranzisztorhoz hasonlít? TO220-as tokozásút kellett volna venned. Bővebben: Link
Ilyen Bővebben: Link
Akkor vegyél olyat, amilyet belinkeltem. Mutattam, hogy milyen kell: Bővebben: Link
OK!
Holnap veszek olyat.És ez nem jó semmire? Valamint ha megcsináltam a 7808-al a stabilizátort,annak a kimenetére milyen kondi kell?
Egy 100nF-os kerámiakondit tégy oda.
Ok.
És amit vettem az kuka?
Majd jó lesz valamire később. Tedd el.
Azt meg lehet oldani hogy egy led jelezze(elalszik) ha kész a töltés?
Ezzel a felállással nem. Ahhoz egy érzékeny komparátort kellene az akksira kötni, ami figyeli a feszültségét.
Ok!!
Akkor a led megy,a többi meg marad. Holnap megveszem a TO220-as tokozásút,és majd folytatjuk tovább. Köszi az eddigieket.
Nos meg tudtam mérni:
alapjáraton is, valamint 2-3 ezres fordulatnál is 14,02 - 03 V. Ezt mértem az egyik égő helyén. Ennek tudatában tudtok esetleg ajánlani valamit?
Szia!
Ez rendben volna. Jobb minőségű izzókkal kéne próbálkozni a mérés alapján a fesz O.K. Ha nagyobb fordulatnál is így marad...
Jobb minőség alatt mit értesz?
Csak mert mondom, hogy nem volt még olyan égő, ami tovább bírta 2 és fél hónapnál. Ez pedig igen karcsú ahhoz képest, hogy a másik autóban benne van 6 éve az égő, és még egyszer se kellett kicserélni azóta. Mint fentebb írtam, a longlife tényleg hosszabb, de az se elég tartós. ár/érték aránya nem igazán veri az olcsóbb kategóriát se. Természetesen a szervizben cserélt égő se bírja tovább, először azt próbáltuk. ez cserével, meg égővel együtt 3000 felett volt 1DB. Szóval csak ezért keresek valamilyen megoldást arra, hogy az égők élettartamát növeljem.
Na pont szervízbe volt kár vinni, ott biztos lehetsz benne, hogy a legolcsóbb kínai égőt teszik bele, és 20x-os árat számolnak fel érte. Milyen márkájú égőkkel próbálkoztál eddig?
Megmondom Őszintén még soha se néztem a márkát.
Már egy jó ideje úgy vagy0k vele, hogy megveszem 2-300 ft ért ami van, és majd úgy is ki kell cserélni. Jelenleg is van a kocsiban 3db tartalékégő. Esetleg te tudnál mondani márkát, amit érdemes lenne kipróbálni? Nem gondolod, hogy a 14V az sok neki, és lehetne redukálni 12 re? Így növelve az égők élettartamát, és a pénzttárcám vastagságát...
Csak egy ötlet...Nem tudom, nem bekapcsolás pillanatában égnek-e ki az izzók gyakrabban?
Esetleg egy rossz PC tápban - nem mindegyikben, van a hálózati bemeneten egy jókora induktivitás, olyan trafó kinézetű, csak 2 kivezetéssel. Esetleg ezt beiktatni a világítás főágába a bekapcsolási impulzus meredekségét lapítandó. Ez egyszerű és gyors. Egyébként meg egy PWM szabályzó beiktatása a világítás ágba megoldaná a kérdést. Annak a kitöltési tényezőjével 0-100% közt bárhova állítható az égőre jutó teljesítmény. Annyi, hogy egy P típusú FET (IGBT) kellene a kimenetre, mert a pozitív ágat kéne modulálni az eredmény érdekében. Szerintem...
Ez a két ötlet tetszik.
Esetleg lehet ezt együttesen alkalmazni? A PWM es megoldáshoz esetleg tudnál egy kapcsolási rajzot mellékelni? Paint tökéletes... Gondolom egy 555 és egy fet alkotná a kapcsolást. Ha így gondolod, akkor ezt a fetet néztem ki elsőnek: IRF9Z24 (IRE) P-FET 60V 11A 65W <0,28R TO22 Köszi minden segítséget!>
Az 555 jó ötlet, kering róla sok astabil kapcsolás, méretezés.
A FET nagyobb áramú kell, mert az izzók hideg ellenállása/izzás közbeni áramfelvétele miatt/is meghaladja a felvett áram a 11A-t. Szerintem használható a fojtó és a PWM együtt. Ja az 555-el 50% ig lehet (el)lemenni, de itt 10-20%nál több úgysem kellhet. Itt a Hobbielektronikán is találsz 555-ös szekciót szerintem... A másik, 100%ig sem megy el a kapcsolás, mert az már nem az astabilhoz tartozik... Mégegy szempont, az egészet tudjad áthidalni egy könnyen hozzáférhető kapcsolóval, mert az ördög nem alszik és ha az elromlott astabil miatt a világítás kialszik...?
Sajnos az az elektronikához nem sokat értek, inkább csak lelkes után építgető vagyok.
Szóval esetleg tudnál segíteni egy kapcsolási rajzzal, valamint egy fet típussal? Eseleg: IRF4905S (IRE) P-FET 55V 74A 3,8W TO263 IRF9530N (IRE) P-FET 100V 14A 75W <0,2R(8,4A) TO220 IRF9540N (IRE) P-FET 100V 19A 94W <0,117R(11A) TO220 Ezek közül valamelyik? Valamint a PC tápból kioperálva az induktivitást simán tehetem a + ágba sorosan kötve? És a kitöltési tényezőt Potméterrel állítsam az ideális fényerő eléréséhez? Márha 555 tel csinálom. én most úgy hasra ütés alapján úgy 75-80% os kitöltést szeretnék elérni. Megoldható ez a z 555 ös kapcsolással? Köszi mindent!! Szerk: oops. most jut eszembe ez itt már tényleg OFF. Rákérdezek ugyan erre még Ebben a topicban (PWM)
A legerősebb FET-et ajánlom.
Kapcsolás, méretezés itt: Bővebben: Link A frekit néhány kHz-re venni nagyjából. Ha a lezárási tartományt - ahol a P-Fet nyit nem tudod jól beállítani, elérni, be kell iktatni a kimenetre egy fázisfordító tranyót. A PWM-esek biztosan tovább tudnak segíteni.... Jó munkát!
Szia
Jól gondolom, hogy H7-es izzó való a kocsiba? A mi kocsinkban az van, nekünk az Osram vált be, de jó lehet a Hella, Philips, Würth, de például az Osram az 3800Ft egy pár. Nekünk már egy éve van a kocsiban, és elég jól is világít. Az még hozzáteszem, hogy ha feszültséget ejtesz, vagy PWM-mel szabályzod mindenképpen fényerő csökkenés lesz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |