Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi, de a tájékozatlanságom a szemérmetlen árképzésnek köszönhető. Nem kerestem mert úgy tűnik jól sejtettem, hogy megfizethetetlen.
Pedig ilyenek is vannak: Ívelt mágnesek
Méretéhez képest nem kicsi az ára, de ha vasmagos motorba rakjuk, sokkal kevesebb kell belőle és hatékonyabb, mint a bigottféle. A kínai alibaba oldalon még komolyabbak is találhatók, igaz ár nélkül. A kereskedő meg csak rendelésre hozat belőle bőséges felárral.
Változatok a töltéskorlátozó-söntbekapcsolóra PNP-NPN kombinációval. Sajnos, az éppen fennlévő programjaim nem ismerik a TL431-et (meg egyéb hiányosságaik is vannak), így szimulálni nem tudtam a kapcsolásokat. Tranzisztortípusok és ellenállásértékek nincsenek "kőbevésve".
Még a nyáron készítetem egy 180 cm átmérőjű rotort, igen ám de a 3. toll egy kicsit rosszul sikeredett túl vékony lett az elején ( sokat gyalultam le belölle kb 1 cm)
Később csináltam egy 3. tollat csak hát akkor vettem észre hogy hoppá a súlyra is gondolni kellene mikor már levágtam méretre akkor vettem észre:S. Akor úgy gondoltam hogy nem baj majd lesz ami lesz. Készenlett, már nem kell nagyon semmit csinálni csak egy kicsit csiszolni ..... a kettő egyforma toll az 1100g pontosan szinte a harmadik pedig 1800g volt, mostanra már faragtam a sulyából 1600g körül mozog! Tűz felett melegítettem és úgy száradt. Mit tegyek mind mehet a kukába vagy tudok még a sulyán fogyasztani valamilyen módon ?
Attól hogy egyforma lesz a súlyuk, még nem biztos hogy egyforma lesz a súlyeloszlásuk. Emiatt úgy is ki kell majd egyensúlyoznod a készre szerelt rotort. Nálam a legkönnyebb és legnehezebb lapát között kb fél kiló különbség van és persze a tömegközéppontjuk sem hasonló. A kiegyensúlyozásnál egy másfél kilós ellensúly került fel ahhoz hogy ne üssön. (Persze nem ez az ideális megoldás, jobb lenne ha egyformára tudnád megcsinálni.)
Akor jó , csak arra voltam kíváncsi hogy tudok a késöbbiekben még a javítani, hogy nem e sok kb 500 g.
Lehet hogy lemeradtam de érdekelne hogy sikerült e a lapát rögzités? Ha igen termeled az áramot?
Bocs a kérdés Pudding 1 nek szól
Így kell kiegyensúlyozni a lapátokat lapátkiegyensúlyozás felfüggesztéssel
Nagyon kösz hasznát veszem ennek még
Ez a kapcsolás mire jó pontosan? Túltöltés ellen véd?
Sziasztok
Gondoltam megosztom veletek hátha valakinek felkelti az érdeklődését. Az enyémet felkeltette, de hát mint a templom egere... Állandómágneses generátor Bővebben: Link
Ennél annyival jobban állunk, hogy bemész valamelyik MÉH telepre, kihúzol a halomból egy autógenerátort (Csak ne az aljáról, mert maga alá temet! ), kifizeted érte azt az 500-1000.-Ft-ot. Átnézel a másik halomba és leveszed 1 mikrosütő magnetronjáról a 2 mágnest. Elmész az esztergályoshoz, pár perc alatt kivesz a kosárból és beleilleszt neked sárgaréz, bronz, alu, vagy éppen danamid közdarabot, amin nem szívesen mennek át a mágneses erővonalak. A mellékelt kép alapján összerakod a forgórészt és már kész is a 200$-os generátor.
Ha túl kicsi a mikromágnesek lyukja, akkor nem sárgaréz távtartót csináltatsz, hanem rozsdamentes anyagból tengelyt.
Ez a kapcsolás megakadályozza, hogy az inverter bemenetére 230 V-nál magasabb feszültség kerüljön. A túl alacsony bemenő feszültség ellen viszont nem tesz semmit. Eléggé korlátozott a használhatósága, ehelyett akkor már inkább egy Step-up konverter+egy hasonló sönt szabályzó.
De ha túl bonyolult a múltkori kapcsolásom, rajzolok olyant, amibe még potméter se kell.
Okkés
Azt hiszem most lefagytam
Zsiguli generátor van itthon.Egy ősrégi mikrót pedig az ősszel ajándékoztam el A tudás nagy kincs! Elkezdem a mikrosütő vadászatot. Köszönöm az ötletet nagyszerű.Gondolom már van is valakinek hasonló generátora ?
Hogy egy autógenerátort ilyen egyszerű állandó mágnesessé átalakítani, még nem jelenti azt, hogy könnyen eredményt érsz vele. A linken ajánlott generátorok is csak áttétellel hajlandóak valamit termelni, mert legalább 2000 fordulat kell nekik normális teljesítmény leadásához. Az áttételtől pedig itt többen úgy félnek, mint ördög a szenteltvíztől. Inkább építenek 80000.-ből légmagos "bigott" generátort.
Ahhoz a 2000-es fordulathoz 1:8-as áttétel kell legalább!
Annak már nagyon sok a vesztesége...Ezért félnek tőle.
Nem csak hogy félnek tőle, a fogaskerekes megoldást csak gyártatni lehet, még az autó sebességváltók is használhatatlanok erre, ez iszonyat drága. Bolygóműves terepjró-gépkocsi véglehajtást szerezni (aminek a módosítása maximum 5-7) csak kivételes szerencsével lehet. Egy katalógusban most néztem, hogy fogasszíjjal mibe kerülne, az i=0,125:
nagyon jó tárcsagenerátort lehet 125000+ÁFA ból építeni.
Ennél kevesebből is lehet építeni. Nekem kevesebből van. És működik.
Szia erbe.
Miért vannak itt már többször is a Bigott féle tárcsagenerátor építők leszólva? (Mert én így érzem.)Ezek a generátorok megépítés után termelnek. Ezzel szemben Ti itt küldözgetitek a kollégákat méh telepről méh telepre olyan dolgok után kutatni amiből aztán a végén semmi sem lesz. Max. tapasztalat, de az is szomorú.
Ha figyelmesen elolvasod még egyszer, akkor azt írtam, hogy fogasszíjas hajtómű nyolcszoros gyorsítással (2kW teljesítményre ) 125000HUF, és ez még csak a hajtómű. Na ebből már nagyon profi generátort lehet építeni zajos, és hibalehetőségekkel teli hajtómű nélkül. Ha tehát nem ingyen van a hajtómű akkor olcsóbb a tárcsagenerátor.
Van egy autógenerátor átalakítás itt, tételezzük fel, hogy a megadott adatok valósak:Bővebben: Link
Valaki vehetné azt a fáradságot, hogy megnézze, egy 2,4 méteres 6,5-7 –es gyorsjárású kerékhez hogyan illeszkedne ez a generátor, valamint mit fog csinálni 2 és 8 m/sec szélsebességek között. (fix áttétellel, feszültség, teljesítmény a szélsebességekre). Nem kell itt saccolgatni, amit javasoltam, az jól és könnyen számolható. Utána tud dönteni az, aki tényleg akar szélgépet csinálni.
Ha jobban utána néznél,pár ezerből meglenne az az áttétel,bordásszíjjal!
Autó vezérmű szíj,bontott,autó vezérműkerék,bontott,(kicsi)már csak a nagy kerék kell! Annak akkora a felülete,hogy teljesen FELESLEGES hogy bordázott legyen ! Tehát egy járókerék kell,sima homlokfelülettel.Nem látom hogy ez miért 125000 ft... És a teljesítménye meg bőven sok ide.
Egy kipróbálás erejéig biztosan jó.... de ha a kis kerék fogazott, akkor a nagynak is anak kell lennie. Ne feledd, hogy 2kW teljesítményről van szó. Az autó vezérműszíj egész egyszerűen rövid ahhoz, hogy elférjen benne a kis kelék, és még egy nyolcszor akkora! (A vezérmű módosítása 2.)
Az autóban védett helyen van, elég keveset működik hidegben, amit a gumi nagyon nem szeret, télen sok jutna neki. A hajtást por és víz ellen illik védeni, a csapágyazás sincs ingyen, nem értem hogyan jött ki az a pár ezer.
Üdv :sziriusz
Ennél az átalakításnál is áttekercselik az állórészt, de menetszámról,keresztmetszet-ről nem írnak. Mert a forszírozott hűtés elég sok energiát emészt fel,vastagabb huzal meg nem fér bele.
Esett néhány szó már az aszinkron motor generátorrá alakításáról.
Nekem is van egy elkezdett darab.Nagyon egyszerűen nem tudtam megcsinálni.Sokat nem akarok rá költeni így maradtam a sok munkánál.Az eredeti állórész tekercseléssel nem jött ki belőle a névleges (adattábla) fesz. A multiméter 156 V-ot mutat a kisérleti összeállításban ez volt a MAX.Van egy benzinmotoros agregátorom ebben sokkal több huzal van mint ugyanekkora motorban, a menetszámot nem tudom mert még nem égett le. Tehát áttekercselés nélkül csak akkor használható,ha kissebb feszültségre akarjuk használni.Én szerettem volna 220 Volt-ot kapni ezért többször áttekercseltem. A forgórész ből eltávolítottam a kalická-t és tekercseléssel pótoltam. Több verziót kipróbáltam, hogy minél többet hozzak ki belőle. Igaz hogy elég sokat dolgoztam vele, de a költségek 25000 alatt vannak (még).
További képek
Most, hogy az áttekercselést emlegeted, megfordult egy gondolat a fejemben. Mi lenne, ha két állórészt egymás mellé tennének, és úgy tekercselnének meg. A rotornak új tengely mindenképp kell. Ebben az esetben egy kicsit hosszabb, de több, vagy vastagabb drót is beleférne.
Erőltetett hűtés vajon kell e a szélgenerátor esetében? Szerintem ebben az esetben csak diszlet.
Nem vastagabb tekercs kell, hanem éppen kisebb keresztmetszetű huzalból nagyobb menetszámú, hogy kisebb fordulaton érje el a felhasználható 12V feletti értéket. Kisebb áram esetén a hővé alakuló teljesítmény is kisebb lesz azonos terhelésnél.
A hosszabbítással kapcsolatban igazad van, ha hézagmentesen egymáshoz lehet húzatni az állórészeket, azzal nagyot nő a megtermelhető energia. Ha már itt tartunk: mikor összehasonlítunk egy Pigott generátort egy gépkocsi generátorral, a felhasznált tekercselőanyag a méretek és teljesítmény tekintetében a kicsi sokkal jobban dolgozik. A dupla/tripla állórészű generátor nagyfeszültségű tekercseléssel lehetséges alternatíva lehet.
Hűtőventilátor nélkül az autógenerátor fél terhelésnél már füstölög (kipróbáltam). Ha füstölög sok hőt termel melegszik,nő a belsőellenálása stb.ha számolunk a széllel akkor burkolat nélkül kell üzemeltetni, de az meg rizikós a nyitott dolgok miatt,eső jég. Burkolat alatt meg kell a ventilátor ami lényegesen rontja a hatásfokot (ventilációs veszteség).
|
Bejelentkezés
Hirdetés |