Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   274 / 507
(#) Stewe válasza athor77 hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Köszi, de a tájékozatlanságom a szemérmetlen árképzésnek köszönhető. Nem kerestem mert úgy tűnik jól sejtettem, hogy megfizethetetlen.
(#) erbe válasza Stewe hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Pedig ilyenek is vannak: Ívelt mágnesek
Méretéhez képest nem kicsi az ára, de ha vasmagos motorba rakjuk, sokkal kevesebb kell belőle és hatékonyabb, mint a bigottféle.
A kínai alibaba oldalon még komolyabbak is találhatók, igaz ár nélkül. A kereskedő meg csak rendelésre hozat belőle bőséges felárral.
(#) erbe válasza erbe hozzászólására (») Nov 13, 2010 /
 
Változatok a töltéskorlátozó-söntbekapcsolóra PNP-NPN kombinációval. Sajnos, az éppen fennlévő programjaim nem ismerik a TL431-et (meg egyéb hiányosságaik is vannak), így szimulálni nem tudtam a kapcsolásokat. Tranzisztortípusok és ellenállásértékek nincsenek "kőbevésve".
(#) westhorses hozzászólása Nov 14, 2010 /
 
Még a nyáron készítetem egy 180 cm átmérőjű rotort, igen ám de a 3. toll egy kicsit rosszul sikeredett túl vékony lett az elején ( sokat gyalultam le belölle kb 1 cm)
Később csináltam egy 3. tollat csak hát akkor vettem észre hogy hoppá a súlyra is gondolni kellene mikor már levágtam méretre akkor vettem észre:S. Akor úgy gondoltam hogy nem baj majd lesz ami lesz. Készenlett, már nem kell nagyon semmit csinálni csak egy kicsit csiszolni ..... a kettő egyforma toll az 1100g pontosan szinte a harmadik pedig 1800g volt, mostanra már faragtam a sulyából 1600g körül mozog! Tűz felett melegítettem és úgy száradt. Mit tegyek mind mehet a kukába vagy tudok még a sulyán fogyasztani valamilyen módon ?
(#) pudding1 válasza westhorses hozzászólására (») Nov 14, 2010 /
 
Attól hogy egyforma lesz a súlyuk, még nem biztos hogy egyforma lesz a súlyeloszlásuk. Emiatt úgy is ki kell majd egyensúlyoznod a készre szerelt rotort. Nálam a legkönnyebb és legnehezebb lapát között kb fél kiló különbség van és persze a tömegközéppontjuk sem hasonló. A kiegyensúlyozásnál egy másfél kilós ellensúly került fel ahhoz hogy ne üssön. (Persze nem ez az ideális megoldás, jobb lenne ha egyformára tudnád megcsinálni.)
(#) westhorses válasza pudding1 hozzászólására (») Nov 14, 2010 /
 
Akor jó , csak arra voltam kíváncsi hogy tudok a késöbbiekben még a javítani, hogy nem e sok kb 500 g.
(#) laklaci2 válasza westhorses hozzászólására (») Nov 14, 2010 /
 
Lehet hogy lemeradtam de érdekelne hogy sikerült e a lapát rögzités? Ha igen termeled az áramot?
Bocs a kérdés Pudding 1 nek szól
(#) fpali53 válasza westhorses hozzászólására (») Nov 14, 2010 /
 
Így kell kiegyensúlyozni a lapátokat lapátkiegyensúlyozás felfüggesztéssel
(#) westhorses válasza fpali53 hozzászólására (») Nov 14, 2010 /
 
Nagyon kösz hasznát veszem ennek még
(#) westhorses hozzászólása Nov 14, 2010 /
 
Ez a kapcsolás mire jó pontosan? Túltöltés ellen véd?
(#) fester hozzászólása Nov 15, 2010 /
 
Sziasztok
Gondoltam megosztom veletek hátha valakinek felkelti az érdeklődését.
Az enyémet felkeltette, de hát mint a templom egere...
Állandómágneses generátor
Bővebben: Link
(#) erbe válasza fester hozzászólására (») Nov 15, 2010 /
 
Ennél annyival jobban állunk, hogy bemész valamelyik MÉH telepre, kihúzol a halomból egy autógenerátort (Csak ne az aljáról, mert maga alá temet! ), kifizeted érte azt az 500-1000.-Ft-ot. Átnézel a másik halomba és leveszed 1 mikrosütő magnetronjáról a 2 mágnest. Elmész az esztergályoshoz, pár perc alatt kivesz a kosárból és beleilleszt neked sárgaréz, bronz, alu, vagy éppen danamid közdarabot, amin nem szívesen mennek át a mágneses erővonalak. A mellékelt kép alapján összerakod a forgórészt és már kész is a 200$-os generátor.

Ha túl kicsi a mikromágnesek lyukja, akkor nem sárgaréz távtartót csináltatsz, hanem rozsdamentes anyagból tengelyt.

zapo2.JPG
    
(#) erbe válasza westhorses hozzászólására (») Nov 15, 2010 /
 
Ez a kapcsolás megakadályozza, hogy az inverter bemenetére 230 V-nál magasabb feszültség kerüljön. A túl alacsony bemenő feszültség ellen viszont nem tesz semmit. Eléggé korlátozott a használhatósága, ehelyett akkor már inkább egy Step-up konverter+egy hasonló sönt szabályzó.
De ha túl bonyolult a múltkori kapcsolásom, rajzolok olyant, amibe még potméter se kell.
(#) westhorses válasza erbe hozzászólására (») Nov 15, 2010 /
 
Okkés
(#) fester válasza erbe hozzászólására (») Nov 15, 2010 /
 
Azt hiszem most lefagytam
Zsiguli generátor van itthon.Egy ősrégi mikrót pedig az ősszel ajándékoztam el
A tudás nagy kincs!
Elkezdem a mikrosütő vadászatot.
Köszönöm az ötletet nagyszerű.Gondolom már van is valakinek hasonló generátora ?
(#) erbe válasza fester hozzászólására (») Nov 15, 2010 /
 
Hogy egy autógenerátort ilyen egyszerű állandó mágnesessé átalakítani, még nem jelenti azt, hogy könnyen eredményt érsz vele. A linken ajánlott generátorok is csak áttétellel hajlandóak valamit termelni, mert legalább 2000 fordulat kell nekik normális teljesítmény leadásához. Az áttételtől pedig itt többen úgy félnek, mint ördög a szenteltvíztől. Inkább építenek 80000.-ből légmagos "bigott" generátort.
(#) Barret válasza erbe hozzászólására (») Nov 15, 2010 /
 
Ahhoz a 2000-es fordulathoz 1:8-as áttétel kell legalább!
Annak már nagyon sok a vesztesége...Ezért félnek tőle.
(#) Stewe válasza Barret hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Nem csak hogy félnek tőle, a fogaskerekes megoldást csak gyártatni lehet, még az autó sebességváltók is használhatatlanok erre, ez iszonyat drága. Bolygóműves terepjró-gépkocsi véglehajtást szerezni (aminek a módosítása maximum 5-7) csak kivételes szerencsével lehet. Egy katalógusban most néztem, hogy fogasszíjjal mibe kerülne, az i=0,125:
nagyon jó tárcsagenerátort lehet 125000+ÁFA ból építeni.
(#) joco21 válasza Stewe hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Ennél kevesebből is lehet építeni. Nekem kevesebből van. És működik.
(#) joco21 válasza erbe hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Szia erbe.
Miért vannak itt már többször is a Bigott féle tárcsagenerátor építők leszólva? (Mert én így érzem.)Ezek a generátorok megépítés után termelnek. Ezzel szemben Ti itt küldözgetitek a kollégákat méh telepről méh telepre olyan dolgok után kutatni amiből aztán a végén semmi sem lesz. Max. tapasztalat, de az is szomorú.
(#) Stewe válasza joco21 hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Ha figyelmesen elolvasod még egyszer, akkor azt írtam, hogy fogasszíjas hajtómű nyolcszoros gyorsítással (2kW teljesítményre ) 125000HUF, és ez még csak a hajtómű. Na ebből már nagyon profi generátort lehet építeni zajos, és hibalehetőségekkel teli hajtómű nélkül. Ha tehát nem ingyen van a hajtómű akkor olcsóbb a tárcsagenerátor.
(#) sziriusz hozzászólása Nov 16, 2010 /
 
Van egy autógenerátor átalakítás itt, tételezzük fel, hogy a megadott adatok valósak:Bővebben: Link
Valaki vehetné azt a fáradságot, hogy megnézze, egy 2,4 méteres 6,5-7 –es gyorsjárású kerékhez hogyan illeszkedne ez a generátor, valamint mit fog csinálni 2 és 8 m/sec szélsebességek között. (fix áttétellel, feszültség, teljesítmény a szélsebességekre).
Nem kell itt saccolgatni, amit javasoltam, az jól és könnyen számolható. Utána tud dönteni az, aki tényleg akar szélgépet csinálni.
(#) Barret válasza Stewe hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Ha jobban utána néznél,pár ezerből meglenne az az áttétel,bordásszíjjal!
Autó vezérmű szíj,bontott,autó vezérműkerék,bontott,(kicsi)már csak a nagy kerék kell!
Annak akkora a felülete,hogy teljesen FELESLEGES hogy bordázott legyen ! Tehát egy járókerék kell,sima homlokfelülettel.Nem látom hogy ez miért 125000 ft...
És a teljesítménye meg bőven sok ide.
(#) Stewe válasza Barret hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Egy kipróbálás erejéig biztosan jó.... de ha a kis kerék fogazott, akkor a nagynak is anak kell lennie. Ne feledd, hogy 2kW teljesítményről van szó. Az autó vezérműszíj egész egyszerűen rövid ahhoz, hogy elférjen benne a kis kelék, és még egy nyolcszor akkora! (A vezérmű módosítása 2.)

Az autóban védett helyen van, elég keveset működik hidegben, amit a gumi nagyon nem szeret, télen sok jutna neki. A hajtást por és víz ellen illik védeni, a csapágyazás sincs ingyen, nem értem hogyan jött ki az a pár ezer.
(#) trakis válasza sziriusz hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Üdv :sziriusz
Ennél az átalakításnál is áttekercselik az állórészt, de menetszámról,keresztmetszet-ről nem írnak.
Mert a forszírozott hűtés elég sok energiát emészt fel,vastagabb huzal meg nem fér bele.
(#) trakis hozzászólása Nov 16, 2010 /
 
Esett néhány szó már az aszinkron motor generátorrá alakításáról.
Nekem is van egy elkezdett darab.Nagyon egyszerűen nem tudtam megcsinálni.Sokat nem akarok rá költeni így maradtam a sok munkánál.Az eredeti állórész tekercseléssel nem jött ki belőle a névleges (adattábla) fesz. A multiméter 156 V-ot mutat a kisérleti összeállításban ez volt a MAX.Van egy benzinmotoros agregátorom ebben sokkal több huzal van mint ugyanekkora motorban, a menetszámot nem tudom mert még nem égett le. Tehát áttekercselés nélkül csak akkor használható,ha kissebb feszültségre akarjuk használni.Én szerettem volna 220 Volt-ot kapni ezért többször áttekercseltem. A forgórész ből eltávolítottam a kalická-t és tekercseléssel pótoltam. Több verziót kipróbáltam, hogy minél többet hozzak ki belőle. Igaz hogy elég sokat dolgoztam vele, de a költségek 25000 alatt vannak (még).
(#) trakis hozzászólása Nov 16, 2010 /
 
További képek
(#) Iszkakof István válasza trakis hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Most, hogy az áttekercselést emlegeted, megfordult egy gondolat a fejemben. Mi lenne, ha két állórészt egymás mellé tennének, és úgy tekercselnének meg. A rotornak új tengely mindenképp kell. Ebben az esetben egy kicsit hosszabb, de több, vagy vastagabb drót is beleférne.
Erőltetett hűtés vajon kell e a szélgenerátor esetében? Szerintem ebben az esetben csak diszlet.
(#) Stewe válasza Iszkakof István hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Nem vastagabb tekercs kell, hanem éppen kisebb keresztmetszetű huzalból nagyobb menetszámú, hogy kisebb fordulaton érje el a felhasználható 12V feletti értéket. Kisebb áram esetén a hővé alakuló teljesítmény is kisebb lesz azonos terhelésnél.

A hosszabbítással kapcsolatban igazad van, ha hézagmentesen egymáshoz lehet húzatni az állórészeket, azzal nagyot nő a megtermelhető energia.

Ha már itt tartunk: mikor összehasonlítunk egy Pigott generátort egy gépkocsi generátorral, a felhasznált tekercselőanyag a méretek és teljesítmény tekintetében a kicsi sokkal jobban dolgozik. A dupla/tripla állórészű generátor nagyfeszültségű tekercseléssel lehetséges alternatíva lehet.
(#) trakis válasza Iszkakof István hozzászólására (») Nov 16, 2010 /
 
Hűtőventilátor nélkül az autógenerátor fél terhelésnél már füstölög (kipróbáltam). Ha füstölög sok hőt termel melegszik,nő a belsőellenálása stb.ha számolunk a széllel akkor burkolat nélkül kell üzemeltetni, de az meg rizikós a nyitott dolgok miatt,eső jég. Burkolat alatt meg kell a ventilátor ami lényegesen rontja a hatásfokot (ventilációs veszteség).
Következő: »»   274 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem