Fórum témák
» Több friss téma |
Elöször is kössz a választ!
A dinamó működésével nagyjából tisztában voltam, De eddig azt hittem a fesszabályzó egyenáramítja a forgórészről levett feszültséget. A kommunátor az maga a forgórész, vagy az melyik része a dinamónak? Ha jól értem akkor a forgórészröl levett feszültséget figyeli a fesszabályzó és ha nagyobb mint a töltöfesz csökkenti az gerjesztöáramot, ha kisebb akkor növeli...
A kommutátor az a kis réz szegmensekből álló henger a forgórészen, amivel a kefék érintkeznek. A fesszabályzó működését teljesen jól látod.
Sziasztok!
Egy egyszerű kérdésem lenne. Hogy kell bekötni Simsonba egy Yamaha 3KJ fesszabályzót? Köszi
A sorkapcsot vagy a forrasztást javasolnám. Elegánsabb megoldás lenne a crimpelt tűzősarú. És ezzel most pont annyi infót adtam a mikéntről, mint te az eszközről.
![]() Mit tud az a Yamaha szabályozó? Hány vezeték jön ki belőle...stb Ezek az infók fontosak lennének ahhoz, hogy lehessen segíteni. ![]()
Szia!
Én ma ez alapján bekötöttem az enyém(ezer hála,hogy feltetted a rajzot ![]() Nekem bevált. Mondjuk nem tudom,hogy a "Sense"-re mit kell kötni(így nem kötöttem rá semmit)de így is működik. Hogy az aksiba mennyit fog majd tölteni az a jövő zenéje(jelenleg eléggé le van merülve az enyém).De a lámpám még alapjárton is frankón világít. ![]() Nekem egy Honda MT-be van ez(léghűtéses MTX blokk). Ha valami változás lenne akkor jelzem. Szerintem nyugottan kösd be így. Minden jót! ![]() Üdv.: Laci
Hello
Azóta nekem is sikerült bekötni, azóta nagyon szépen elketyeg a dolog. Elvileg a SENSE nevű csatira egy visszacsatolás megy az akku pozitívjáról, hogy ne töltsön túl. Ha az nincs bekötve, akkor elvileg annyit tölt, amennyit bír a tekercs, nincs úgy szabályzás. Üdv: Zoltán
Szia!
Azt mondod az akksi pozitív vezetékét kössem oda is be? Akkor csak a "BATT" csatlakozásról kell egy átvezetést kötni. Igaz? Egyébként az ellenállásal(amit korrábban kérdeztél)mire jutottál? Mire jó pontosan és hogyan működik? Várom válaszod. ![]()
A "SENSE" Csatlakozóra nem egy visszajelző lámpát kell kötni? Üdv.:Laci
A "SENSE" mint ahogy az elnevezése is mutatja, érzékeli az akku tényleges feszültségét, és ez alapján szabályoz az elektronika. Semmiféle lámpát, kürtöt, villogót, és szirénát sem kell rákötni, sőt egyenesen tilos, mert a lényeg, hogy különálló vezetéken érkezzen az elektronikához az akku feszültsége, és azon semmiféle zavarjel ne üljön.
Oké. De akkor,hogy átkötöm a "BATT" csatlakozóra vagy egy külön vezetéket viszek az akksi +-ára az mindegy. Igaz? Nem a vezeték hozza fogja megadni,hogy megfelelően működjön?
Kösz a választ. Üdv.: Laci
A félreértés végett: "az akksi +-ára" Az akksi pozítvjára akar lenni.
![]()
Nem szabad átkötni a BATT csatlakozóra, hanem ahogy már írtam KÜLÖN vezetéken kell az akku pozitív sarujára csatlakoztatni. A BATT csatlakozón impulszerű áramok folynak, és a változó áram a vezetéken változó feszültségesést idéz elő, így meghamisítja az érzékelt feszültségszintet.
Egyébként a SENSE vezetéket sok motornál a gyújtáskapcsolóra kötik, így csak akkor kapcslódik az akkura, ha a kapcsolót elfordítják- így nem fogyaszt áramot ha a motor nem üzemel. Természetesen ilyen kivitelnél is figyelni kell arra, hogy a gyújtáskapcsolóra az akkutól olyan vezetékkel kell csatlakozni, amire csak kisteljesítményű fogyasztó van kötve, de legjobb , ha semmi... Idézet: „Mit tud az a Yamaha szabályozó? Hány vezeték jön ki belőle...stb” Pontosan így néz ki: (Csatolt képen a jobb oldali) Yamaha 3kj robógóban: Ha a csatik csatlakoztatva vannak, akkor az első-hátsó világítást lesöntöli párhuzamosan, ha nincs csatlakoztatva a feszabályzó, akkor is világít az első,hátsó-lámpa, de nagyobb gáznál kilövi az izzókat a leszabályozatlan feszültség. (volt ez miatt nekem pár izzócsere) Emelett az akkumulátort is tölti, amiről a 2 index,duda, és az önindító üzemel.
Oké.
Köszönöm a segítséget.Akkor nem kötök bele semmi fogyasztót csak egyszerűen(egy külön kapcsolásra ami a gyújtáskapcsolón van)rákötöm az akksira. Ha egyébként direktbe kapja a + ot akkor lemerítené az akksit vagy kárt okozna a fesz.szabályzóba? Üdv.: Laci
Kárt biztosan nem okozna, de van olyan kapcsolás ami pár mA-t fogyaszt állandóan.
Oké.
Köszönöm és BOLDOG KARÁCSONYT.
Üdv mindenkinek! Volna egy kérdésem. Most lett kicserélve a motoromon a blokk. A régi blokk alaplapjából 2db sárga vezeték és a test jött ki a mi egy ducati feszültségszabályzóba megy. Az új blokkból csak egy szál jön ki plusz a test.Be lehet valahogy kötni hogy töltse is az aksit? üdv Ottó
Vettem egy HERO HONDA SPLENDOR P-17 /PASSION / CBZ (SWISS SAP-0722) feszabályzót.
Sajnos sehol nem találom a bekötését. Tud valaki segíteni?
Bővebben: Link
A jobb oldali.
Szia!
Én vettem feszszabályzót és nekem nincs be kötve a CDI a feszültség szabályzóba.Direktbe kapja a feszültséget a blokkból. Nem szállt el még nekem.Pedig már több mint 700km-ert mentem vele. Üdv.: Laci
sziasztokmindenkinek meg ujj vagyok ma jottrem ha van itt valaki segitsen mert begojozok a hondan generatorjabol 220 230 v feszultseg szall felfele semmivel nem tudom stabilizalni
![]()
ja es normalis e ez a nagy feszultseg a hondanal a generatorbol
![]()
Szia
Nem vagyok moderátor, de kérlek írj normálisan, mert lehet én értem, hogy mit szeretnél, (úgy ahogy) de lehet más nem, aki pont tudná a problémádra a megoldást. Egyébként mi az hogy Honda? ![]() Honda motorkerékpár, honda aggregátor, honda autó, honda nem is tudom még milyen gyártmányaik vannak. vagy anakonda? ![]() Azt a több száz voltot biztos terheletlenül mérted Te. Üdv.Tomi
helo tomi.kosz hogy beszoltal,persze hogy honda cbr 600 motorkerekpar
![]() ![]()
Ez a magas feszültség csak nagy fordulatnál jelentkezik ugye? Az ilyen háromfázisú generátoroknak úgynevezett söntszabályzó kell, ilyen is van hozzájuk gyárilag.
Ha van némi jártasságod az elektronikában, akkor építsd meg ezt:
koszonom mex sokat segitettel erre volt szuksegem csak mukodjon
Arra ügyelj, hogy a rajzon látható "monitor" kivezetést külön szálon, a gyújtáskapcsolóról vigyed az elektronikára. Így zavarmentes lesz, és álló motor esetén nem fogyaszt (mert a gyújtáskapcsoló megszakítja).
Sziaztók !Lombardini motorhoz kellene feszülcség szabályzó .Dukatti generátor van benne 10 tekercs 3 vezeték ,egy piros kettö sárga. .A képeken talán minden látszik ,ki tudná nekem megépiteni és mennyiböl jönne ki.
Még kettö kép .Ebbe mociba kellene .Rajz meg a generátor és a fesszabályzó bekötése.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |