Fórum témák
» Több friss téma |
Kár hogy opelem van, annál nem ilyen egyszerű---
Elvileg továbbfejleszthető analóg módon is pl analóg kapcsoló IC-kkel és a lambda szonda jele vezérelné valami lomha hiszterézisű követéssel. A fő problémát az jelenti hogy a katalizátor miatt nem egészséges hosszabb időre elszegényíteni vagy eldúsítani a keveréket mert az árthat neki. Bár lehet hogy a kocsi saját keverékkövetése behúzza a jó tartományba és akkor csak egy lépcsős átkapcsolás kell amikor kimegy a lambda ablakból. Esetleg egy termisztor is beköthető a potihoz. Valakinek van e már tapasztalata ilyen téren?
Katalizátor...hmm...az mi? ...végig üres rendszer van alatta a levgégén is átmenő perforált csöves gyapot nélküli dob
De az opelnél a gond, hogy leégnkek az injektorok ha nem impulzusokban(tüskék) vezérlik ,hanem kinyit tart zár...
Hello
Nekem simán megéri, és nem is kínlódok vele. Ma reggel is 3,8fok volt, az autó szépen határozottan indult, igaz nem úgy mint nyáron, de nem köhögött nem dadogott. Annyi hogy hidegen óvatosan kell nyomni neki, de az is csak addig míg fel nem rakom 4. be, ez itt a falúba kb. 500méter, meg míg kijárok a garázsból. Heti szinten kb.30-33litert tankolok, ebbe szoktam rakni kb. 3-4liter 95-öst a többi etanol. Így a fogyasztásom beállt 7literre átlagba, ebbe volt városi szüttyögés, meg autópálya 130al. Üdv: Zoltán
Azt elfelejtetem, hogy nálunk az etanol 238-240között van.
Ebben az esetben is működhet, csak akkor meg kell mérni szkóppal a tartóáramot és a Q2 kollektora és a tekercs közé kötni egy ellenállást ami a tartóáramra korlátoz. A behúzóáramot meg egy az ellenállással párhuzamos kondenzátor biztosítaná valószínűleg pár 10 µF körül azt is ki kell kísérletezni.
Hát ez a baj az opelnél nincs olyan, hogy tartás, ha van akkor leég az injektor, az az egy nyit tart zár az nem csak egy túllövés, azaz nagyobb nyitóáram tartás és zár hanem sok 100 apró impulzus, autótechnika számára "nagyfreki".
Szóval nem egy impulzus az az egy impulzus ami más rendes autónál az hanem egy tüskesor...de ezt nekem is csak mondták, nem láttam szkópon, mert lusta vagyok lecipelni a hosszabbitot a 3 ikról...
Több, mint egy év üzemidő után leírom a tapasztalataimat.
A kollégának van elektronika az injektoron, és 100% etanollal használja a kocsit, Opel astra G 16 szelepes hengerenkénti injektoros. Én keverve 2/3 etanol, 1/3 benzin, elektronika nélkül, Corsa C14NZ központi injektoros motor. Az elektronika számomra pénzkidobás. 50% keverési aránynál nincs fogyasztás növekedés, nincs hidegindítási probléma. 2/3 etanolnál minimális fogyasztás növekedés, és csak kb. 1 perc motor melegítés kell, hogy problémamentesen menjen a Corsa. Nyáron kipróbáltam a 3/4 etanol, 1/4 benzin arányt is, de ez a keverés már nem hoz pénzbeli előnyt, mivel eléggé megnő a fogyasztás, és a hidegindítás is nyűgösebb kicsit. 2/3 etanolnál, a mostani mínuszokban is biztosan indul a gép, minimális melegítés után, tökéletes az üzem. Kolléga G Astrája Elektronikával rendelkezik, 100% etanollal jár. Nincs hidegindítási gondja, még a mostani mínuszokban sem, de jelentősen megnőtt a fogyasztás, olyan szinten, hogy drágább tiszta etanollal használni, mint keverve. Ráadásul bizonyos fordulat tartománynál kigyullad a check engine, és nem lehet csinálni vele semmit, csak ECU program módosítást.
Hali
A napokban kezdtem el beleolvasni a topicba. Érdeklődnék, hogy hol tart az etanol elektronika tesztelése, és lenne-e még lehetőség tesztre jelnetkezni? Az autó egy '92-es 1,5-ös civic, központis. Egyáltalán kompatibilis-e az elektronika? Eddigi tapasztalatok?
Hello,
Nem fejlesztettem tovább az elektronikát, mert a tapasztalataim többletfogyasztást mutattak. A tesztre szétküldött darabokról meg semmi visszajelzés nem érkezett, így a dolog ellaposodott. Helyette RGB-s fényfűzér készült karácsonyra, meg mobilon keresztül jelző riasztót ügyködök össze, ezeknek azonnali sikere volt Üdv: Kzteam
Értem... Bár többletfogyasztás így is-úgy is lesz, de neked ez olyan mértékű volt, hogy nem érte volna meg? %? Meg szerintem az előgyújtás optimalizálásával lehetne javítani a hatásfokon...
Akkor gondolom ötleteknek nem szenvedsz hiányában Így vizsgaidőszak végén már elkezdtem gondolkozni több témában is, hogy össze kéne dobni valami hasznosat.
Ezt írtam én is...Tiszta etanol nem éri meg , mert drágább.nekem még a tiszta benzinnél is.
Felesben vizont simán átalakítás nélkül elmegy egy jó motor, de egy kopott is nyáron. Most a minuszokban hajnalban semmikép nem szívhatok be egy elkésést, azaz tiszta benzinnel megy a vas, illetve azért 10 százalék etanolt teszek bele, mert jobban megy mint tiszta benzinnel, azaz a kis mértékű etanolozást még jónak is érzem. Igaz nekem síkolt hengerfejem van -0,7mm c16nz opel. A benzinnyomásom is 1,05bar az eredeti 0,85 bar helyett. És vezértengely is kicsit "nagyobb" és a motor is a halála előtt van.
Az én motorom C14NZ, és full gyári. Még mínusz 10 fokban is gond nélkül indul felesben, és 1 perc járatás után semmi rángatás, semmi probléma. Nyáron 2/3-1/3 etanol-benzin keverékkel is tökéletes, a fogyasztás növekedés elhanyagolható. Tiszta benzinnel 1 tank 720km, 2/3-1/3 aránynál 670km. A fajlagos üzemanyag ár így 300Ft, és gyk. nincs fogyasztás emelkedés. Miver rengeteget autózom egy évben (30-40 ezer km) nagyon nem mindegy az ár. A gázüzem nem éri meg, a beszerelés, és az egyéb ténylegesen hátrányos problémák miatt.
Ami még mozgatja a fantáziám, az a HHO adagolás. Tavasszal lehet kísérletezni fogok vele. Ha csak a fele igaz, hogy csökken a fogyasztás, és nincs mellékhatás, már megéri. Csak az a problémám, hogy állítólag csak nagyobb űrtartalom mellett éri meg jobban (2000-3000ccm)
A HHO val 18 éve próbálkoztam akkor még skoda 120l em volt, csak addig jutottam, hogy a vákumos előgyujtás szab csövet lehuzva egy infúziőcsövön, egy 2l es üvegből kapott csepegtetve vizet, ha mantünk egy 50km es távot akkor aa beindított, már lanygos motornak kézzel adtam vizet és elindultunk, az 50km alatt (70km/ó val) belecsöpögött a 1,5l víz sacc, és az amúgy sem nagyfogyasztású autó kb 2l benzinből tette meg az 50km-t (Kaposvár Bllelle, végig egygáz 1 személy üres autó száraz út nincs szél se előzés, se fékezés)
Ez 4l/100km es benzin +1,5-2 l vízfogyasztással, a gyertyák fehárre égtek, az amúgy mindig kormolós skodában... Jó ez a víz adagolás, lehet megkeresem a topikját, ilyen benzinárak mellett...
Sajnos nekem is hasonló a tapasztalatom (Vectra 2l C20NE 2000ccm 8 szelep). Etanol-benzin 3/4-1/4-al is gond nélkül elmegy, nem gyullad ki a check lámpa, nem köhög nem fuldoklik. Viszont a fogyasztás jelentősen megnőtt (vegyes üzemben országút-város kb. fele-fele 7,5l/100km-ről tiszta benzinnel 12,5l/100km-re 3/4 etanol-1/4 benzin).
Tavaly nyáron próbálgattam különböző etanol-benzin aránynál, a fogyasztás növekedésből adódó fajlagos üzemanyagköltség felette volt mindig, a tiszta benzin üzemanyag költségének. Próbáltam 1/4 etanol-3/4 benzintől egészen3/4 etanol 1/4 benzinig. Ezt vezettem táblázatba is akkor emlékeim szerint az jött ki, hogy kb 400Ft/l benzinárnál és változatlan etanol árak mellett érné meg nekem. Ezen az elektronika, úgy tudom, nem segít. Javítsatok ki ha tévedek, az elektronika csak a levegő-üzemanyag összetételt dúsítja, de a fogyasztást ebben az esetben nem mérsékli.
Az elektronika befecskendezési időt módosít, azaz több anyagot juttat be azaz, rendesebben megy a motor, de többet eszik.
Én megpróbáltam tiszta etanollal is, rengeteget evett, azaz km enként több forintot evett meg. Az eredeti módosítatlan c16nz is elbír simán felesben kissebb hidegindítási nehezebbségek árán, de ha felesben tankolok egy gyári motort az a legolcsóbb (szerintem) Ami miatt érdekes a bioetanol, az az, hogy a vízzel keveredik , ej JÓ! NAGYON JÓ! csak nem mertem erre kiélezni a kísérleteim, szerzek egy kísérleti roncsautót...majd a nyáron. tiszta etanol vízzel keverve? hm...?
A HHO nem víz hanem gáz halmazállapotú víz!
Úgytudom a Volvo nak volt hasonló autója ott porasztották a vizet a szívócsőbe. A HHO nál vízbontó cellával bontják a vizet Hidrogénre és Oxigénre ez az égés során újra vízé ill. vízpárává alakul.
Pontosítsunk. A gáz halmazállapotú víz, az a gőz. A HHO tulajdonképp durranógáz, hidrogén, és oxigén keveréke.
Így van a HHO durranógáz!
De ha a gőz durranógáz lenne akkor a konyhákban nagyon csúnya balesetek lennének. A gőzfürdőről már nem is beszélve. Ha 2 rész H -hez adsz 1 rész O -t nem lessz belőle gőz! de víz is csak akkor ha elégeted! De akkor a keletkező hő miatt nem víz, hanem vízgőz lesz. Tehát (vízgáz)HHO+égés -> (vízgőz)H2O
Igaz.
Én a H alulindex 2 es O befecskendezésről írtam, azaz csak vízet etettem a motorral, ami bent a sürítési végnyomáson és hőfokon valószínű krakkolódott, vagy nem? Csak átgőzöltem? Nem tudom, de kevesebb benzint evett.
Én sem tudom kémikus én sem vagyok.
De két dolog biztos a nedves levegőnek magasabb az oxigén tartalma normál esetben a benzin hűti a szeleptányérokat dugattyú tetejét tehát a benzin mennyisége termikus egyensúlyban tartja a motort. ha szegény a keverék a szeleptányér elcsöppenhet a dugattyú teteje megolvadhat! Ha azonban ezt a hűtési feladatot benzin helyett víz (vízpára) végzi akkor már használható benzin szegény keverékkel is. De ha nagyon elhűtöd az sem jó mert a benzin nem gőzösödik hanem kicsapódik a szívócső falán ebben az esetben már több benzin szükséges (hideg motornál is ezért van szükség a szívatóra)
Hello mindenkinek!
Szóval csak az igazat próbálom mondani, a parasztvakítást félreteszem! Benzin kontra bio etanol! Próbáltam sok mindent. Keverni, befecskendezést nyújtani. Eredmény hosszú távon: nőtt a fogyasztás! Ezer meg ezer felállás, de a fogyi csak több, mint ha normálbenzin lenne! Életképes e a bio etanol? Igen, mivel pótolja a hiányzó benzin mennyiséget. Egyelőre! Hogy olcsóbb azt kétlem! Spórolni lehet vele? Igen, ha mint a csiga megyek az úton, ugyanis az alsó 1/3 fordulat alatt nincs többlet fogyi. Ez az égéstulajdonságok miatt van! Opel Astra 1.8 benzin, automata váltóval, fedélzeti komputer, üzemanyag fogyi kontrollal, ez a kísérleti kocsim! 2 év tapasztalata a próbálkozásoknak, nem sok sikerrel kecsegtetett! De vannak biztató eredmények! A víz bontása lehet egy megoldás! Persze ne a víztől várjuk a többlet energiát! A felbontáshoz sajna kell az energia, és a legrosszabb esetben is nincs többlet Joule energia! Mivel a bevitt elektronok teszik ionossá a víz kovalens kötött elemeit szabaddá! Erről mára szakirodalmat írhatnák! Amitől jobb az az, hogy a fosszil energiahordozó jobb hatásfokkal ég el. A benzinben a hidrogén atom dolgozik, a szén mintegy 1/3-a ég el! A hho javítja az égés folyamatát (tisztábban ég el az üzemanyag, nagyobb hatásfokkal!) Az égéshő teljesítményt tudjuk feljavítani! A víz befecskendezés működik, de csak addig, amíg javít az égés minőségén! Utána már a vízpára elgőzölgése inkább elvonja az energiát (latens hő)A Víz bontása nem hidrogént és oxigént termel, a téves hit ellenére, hanem kat. és anionos elemeket! Ha a szívócsonkra tudjuk kötni a nyomás és vákuumzárt bontónkat, úgy hogy nincs fars szívás, akkor a motor úgy kb. 550.000 abszolút pascal nyomási szívóhatása miatt (-0,5 Bar) a nappali hőmérsékleten el kezd forrni a víz a bontóban és gőzzé alakul! (klímás műszereimmel, bemértem! Ha árammal, (egyen vagy impulzus) megsegítjük, akkor rendelkezésre állhat ez a környezetben kb. 1-6 liter hidrogén és oxigén ionos keveréke + vízgőz, azaz 2/3 H és 1/3 O ion+ gőz. Persze függ az áram mennyiségétől! Minél több HHO Termelődik, annál kisebb a vákuum. A bontást és fogyást, hűtőközeg gramm mérleggel mértem le! 1 gr. víz kb. 1,2 -1,3 liter Hidrogén ion és kb. 0,6-0,7 liter oxigén ion. Ha ezt a motor magára szívja, akkor az etanollal jól indul kb. +5-+10 fokon is! Ehhez kell a bontónak kb. 1 percet előtte bekapcsolva menni, ami eléggé megszívhatja az indító akkut! Ezt úgy oldottam meg. hogy 3 db 7,2 AH-S zselés akksi adja a bontó 36 voltos tápját, és egy impulzus töltő adja a töltést a generátorból! Mindig annyit, amennyit a generátor tud! (ha lemerül legfeljebb nuku hidrogén) Tapasztalat a fogyi 80-90 között jó Max! Annyi mintha benzinnel menne az autó! Vizfogyi kb. 3 liter/ 100 km, ez soknak tűnik, de ha ismerjük a MOL tömeget, akkor kiszámítható, hogy ekkora mennyiség kb. 1 liter benzin energiájának felelne meg!( 1 liter víz 1260 liter H = 0,11 kg, és 680 liter O = 0,89 Kg.) 1 kg H = 120 Mjoule! Tehát kb. 0,11 kg H = 13 Mjoule Egy 8 literes fogyasztású Opel így marad 8 literen bio etanolból, és kb. 3 liter vizet szív el gőz és HHO állapotban a motorba 100Km átlagban! A többlet teljesítményt a H égésfoka javítja fel a lassú bio etanolhoz képest, a O pedig égést elősegítő! A vízgőz egy része a magas hőmérsékleten elég, Vízplazma effektus, ennek mennyisége nem ismert, nem mérhető, a maradék része a gőz halmazállapot tágulásával nyomásfokozó, tehát mint gőz energia van jelen! Mennyisége nehezen mérhető! Amivel lehetne a hatásfokot javítani az szerintem egy jobb bontó elektronika, vagy /és egy szabályozott hho termelés! A motor vákuuma ugyanis egy alapmennyiséget minden féle képen gőzzé alakít! A robbanó térben pedig a vízgőz is tud munkát végezni nagy hőmérsékleten!
aha...
"hadd maradjak benn főnök, ha kimegyek, elveszítem a fonalat..."
Helló!
Ha egy autó 6000ford/s = 100ford/s = 1ford/10ms. 10ms alatt egyet fordul körbe, azaz vagy szív és sűrít, vagy gyújt és kipufog, azaz 2x fordul körbe (4 ütem) = 20ms. Ez azt jelenti, hogy 5ms a beszívás, 5ms a sűrítés, 5ms gyújtás, 5ms a kipufogás. 5500ford = ~6ms. Úgy tudom a befecskendező nyomása állandó. Hogy fecskendez be padlógázon közel 6000-es fordulaton 20ms-nyi üzemanyagot? A többi ütemnél végig nyitva van az injector, de csak 5ms alatt áramlik be, amikor a szelep kinyit? Köszi, ha tudtok segíteni
Szia! Igencsak pörgős motorod lehet! Azért mert gépjárművekben a fordulat mértékegysége 1/min. Tehát az előbbi Opel Asztránál 780ford/min az alapjárat, 6000ford/min a max, ford, Persze ez csak kb érték mert motorkódot nem írt. A Te esetedben ez 360 000ford/min.
ami kicsit nekem soknak tűnik egy 1,8-as motornál. Üdv!
Bocsi, elírtam! Szóval 6000ford/perc, a többi stimmel..
Az én esetemben 16XEL
Szia
Javaslom a forró párás levegős megoldásokat.
Bocs a link lemaradt:Bővebben: Link
Egyszerű és működik, én E85-tel még nem próbáltam.( Viszont a gyújtásom már plazmásított, amit állítólag az E85 és a gáz is szeret.)
Hát nagy a baj ha a vízfogyasztás több mint 0.5l/100Km,
mert a motort korrodálja ha nincs kerámia bevonatod! De a bontód az igen jó ha 0.1l vizet tud elbontani óránként. A túl sok víz az égéstől is a kelleténél több energiát von el. A Mai ismereteim alapján a legjobb megoldás az hogy a kipufogó hőjével felhevítjük a vízpárás (esetleg HHO-val előkezelt vízből) levegőt amit a torok vákum szív a motorba. Ez a kis menyiségű forró gőz ami a legnagyobb + hatást adta eddig. Azoknál az autóknál ahol a gyújtás gyenge ott a gáz vagy E85 használata fogyasztás növekedést okoz mivel több energia kellene a szikrába! Ez jobb gyertya/gyujtótrafó/plaznagyújtás stb. alkalmazásával orvosolható. A beadagolt víz hatásfok javító mechanizmusát sokféleképp magyarázzák. Ebből három dolog valós: 1- a forró gőz jobban gázosítja az üzemanyag csepp levegő keveréket ezzel jobban szétterül a hengerben és az égés tökéletesebb lesz. 2- a bevitt +víz és hő hatására több szénhidrogén lánc felbomlik és az -OH kapcsolódik hozzá ( krakkolás)-még az égés beindulása előtt- és ettől nő a keverék kémiai energiája mivel hőből és a vizből más éghető gáz alakult ki. 3- A bevitt víz az égés csúcshőmérsékletét ugyan csökkenti azzal hogy ionjaira bomlik( 800 fok felett), és az itt felvett energiát az ujra egyesüléskor később adja le, amikor jelentősen nagyobb a hajtókar elforulása -egy ideig a gáz nyomását stabilizálja a fogyamatos tágulás mellet-ez nagyobb nyomatékot, azaz több munkátjelent. |
Bejelentkezés
Hirdetés |