Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Nekem van egy Genius SP-E200-as PC hangfalam, én is túl halknak találtam de én végül beleépítettem az oldalon található TDA2030-as kapcsolást. Sokkal hangosabb és a trafója is bírja(mondjuk nem órákig max hangerőn).
Sziasztok!
Mivel amatőr vagyok a témában segítségre szorulnék. Van egy régi PCs hangszóró szettem. Mélynyomó + hangfalak. Tök jó lenne a műhelybe zenének, sajnálom kidobni. Szétkaptam, de sajna nem találtam szemmel látható hibát. Biztosíték rendben, trafó végén mértem 12V váltóáramot. Bekapcsolásra nincs életjel, sem dióda nem gyullad ki, sem hang nem jön belőle. Csatolnék pár képet. Látszik az IC száma is. Tudnátok adni pár tanácsot, mit mérjek le, mit cseréljek ki, ilyesmi. Előre is köszi!
Köszi!
Le fogom mérni. Mit értesz "hideg" forrásztasi pontnak? Illetve nem vagyok biztos az ICk lábainak számozásában sem.
Hello!
Ellenőrizd még le a C404 és mellette levő C40x kondenzátorokat. Nekem nagyon úgy tünik hogy azokból hiányzik az elektrolit, mintha enyhén barnás lenne a tetejük.
Köszönöm a tanácsokat. Remélem ma neki tudok ugrani.
Van egy multiméterem, de azon nincs kondi mérés. Csak dióda és tranzisztor, meg persze ellenállás. Hogy tudom ezzel ellenőrizni?
Hello!
Először szemrevételezéssel ellenőrizd a kondikat nem biztos hogy kifolyt belőlük az elektrolit .Nézd meg hogy nincs e szétnyílva vagy megrepedve a tetejük.A kifolyt elektrolitnak barnás, kávés színe van. Hány mikrofaradosak a kondik?
A biztosíték rendben. 0-át mértem ellenállásnak, ill. dióda állásban is.
A két kondi, C404, C405 nincs felpúposodva. Azt már korábban is ellenörzitem, hogy nincs-e valamelyik felpúposodva. Viszont az egész lapon barnás lötty van. A kettö alatt meg föleg. Mindkettö 470µF 16V. Egy új van is itthon. Az ICt még nem mértem. Találtam hideg forrasztást is. A táp csatlakozó alatti egyik láb, mintha forrásztásostól ki lenne szakadva a nyákból. Ezt már korrigáltam is.