Fórum témák
» Több friss téma |
Annyira nem spórolunk
Az én 555-öm ST, ennek semmi baja a meghajtással. Még csak nem is melegszik semmi a panelen. (IC, BU full hideg) Bár a BU melegedett kicsit, amikor a nagyfesz trafó nélkül bekapcsoltam... Amúgy BU nem probléma, mert régi TV-kben azért volt belőlük Most csinálok egyet havernak nyest ellen, de csak egy Philips TV-be való nagyfesz trafóm van, aminek nem tudom a bekötését... Nem tudsz a neten valahol ilyen adatlapokat?
Nézz körül a www.hrdiemen.es lapon. Ezek utángyártott trafók, a TV tiusra keresve szerencséd lehet.
a száma 1142.0815 hát ez pont nincs fent... :no:
Viszont közben ráakadtam a neten egy rajzra, ami az övé lehet! :taps:
http://www.ksp-electronics.com/download.php?file=9535 Azt látom, hogy a nagyfesz tekercs egyik vége (amit majd földelnem kell) a 7-es lábnál van kivezetve, a másik meg a nem jelölt kivezetés. (ilyenből csak 1 van a trafón, így ez is megvan ) A meghajtást hova kell tenni szerinted, a 6-9 lábakra?
A problémám az lenne hogy megépítettem a mellékletben szereplő villanypásztort de nem igazán akar jól működni A trafó egy trabant gyujtótrafó. A probléma az, hogy nem ráz elléggé A méréseim szerint a feszültség ami a tRAFÓRA MEGY 10V-ról leesik pár tized voltra ha a 47ohmos ellenállást lecsökkentem 15ohmra akkor valamenyire ráz de nem eléggé A bu326a tranyó hejett bu508 van bent Lehet h ez a probléma?
A rajz: http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_686.
áthelyeztem a helyére.. Használjátok már a keresőt nyitás előtt LÉGYSZI!!--vicsys
Ha nem túl zavaró, ideírom, hogy van egy csomó sorkimenőm, akinek szüksége van rá, viheti.
Keresnék olyan kapcsolást (és ha lehet nyákrajzot), ami egy igazán ütős villanypásztort ír le. Valami olyasmi lenne, amivel akár 1000m is keríthető.
Sok tervet láttam, de az igazit még nem. Szerintem sokaknak tetszene egy komolyabb készülék terve, de én sajnos nem tudom megcsinálni. Köszönettel: veréb
csá. sztem építs eg Tesla tekercset, és vezesd bele a nagyfeszét valami fémkerítésbe. Akkor tuti, hogy nem megy ki onnan semmien állat
Szolj, ha érdekel, szikraközös Teslához kapcs rajz, ha nem akkor otvan az, hogy: Ird be a google ba hogy tesla tekercs, és Katt rá arra hogy skori: telsa tekercs építése .
A Tesla-tekercs ilyenre nem alkalmas. A meghajtasa viszont igen.
Témanyitás előtt használjátok a keresőt LÉGYSZI!!
Csá!
Nem olyan régen találtam 2 rajzot, össze is akartam rakni, csak a trafó elkészítése egy kicsit problémás számomra, ugyanis még életembe nem tekercseltem 1-et sem. / max.lefele / Plusz ebből adódóan gőzőm sincs milyen az az M65 dinamólemez 0.5 mm légréssel. Szégyen! Na majd a tekercselő. De hátha más több sikerrel jár. Engem is érdekelne a nagyok véleménye hogy ezek mennyire életképesek, mert nekem is kellene egy igazán ütős villanypityu.
Az a baj h leesik a feszültség mikor rákötöm a trafót pár tized voltra.
Az egyik dióda fordítva van, azt hiszem. Amikor megépítettem anno, és kihagytam, mert nem volt kéznél, dióda. Utána betettem a helyére, de nem ment, csak ha fordított irányban lett beépítve. (ergo fordítsd meg!)
Emlékeim szerint a 471k előttit kell megfordítani, de akár nem is kell. A kondi fő árama úgyis a másik körön megy. (persze oldman majd elmagyarázza, mi miért van) Azért nézd át a kapcsolást, hogy minden jól lett-e összerakva!
Igy igaz!
Az IC 7. pont és a 470K közti díódát fordítva kell bekötni A két dióda feladata a tötö p2-d-100 Ohm és a kisűtő kör p1-d-470k szétválasztása Ez biztosítja az erősen asszimetrikus időállandókat és ezen keresztül az alacsony fogyasztást. Ugyanis a trafón csak rövid ideig folyik áram. Hasonló feladata van a BC 182 tranzisztornak is. Mint már írtam a BFY elhagyható, csak a gyenge 555 utánzat miatt volt rá szükség(NDK gym akkor még nem volt más) Bocs a hibáért
Amúgy nekem e nélkül a dióda nélkül is vígan ment, semmi melegedés, semmi nagy áramfelvétel.
A meghajtás nálam simán az 555 kimenetéről megy egy 50ohm-on keresztül a nagy tranyó bázisára. Amúgy tutin müxik a cucc, köszi oldman!
Sziasztok!
(Lehet viccesnek talályátok de nekem elegem van abbol hogy lelopjak a kokerok a aludrotot, a vasdrotot a szőlőnkröl,ezért arra gondoltuk hogy a drotra villanypásztor kötük hogy mikor megfogja jol megcsapja azt a bűdo....t!!)tudna valaki segiteni??? 12voltrol kéne üzemeltetni de sehol nem találtam kapcsolási rajzót!!(ha lehet egyszerűlegyen de hatásos)!!
Csak 220-ast találtam de egy inverterel megoldható!
Hy!
Nekem is jó lenne valami ilyesmi áramkör, de nem értem, miért ilyen bonyolult megcsinálni. Szerintem nem kellenek hozzá ic-k, hanem egy-két alapalkatrésszel meg lehetne oldani. (Lehet, hogy nincs igazam.)
Feltalálták a keresőt!
Szerencséd, hogy nem vagyok modi. Mért nem kerestél rá a Hobbielektronikán a villanypásztorra? A megoldásod Van tizenennyihány megoldás.
Vettem egy gyújtótrafót és most akkor értelemszerűen kell rákötnöm a villanypásztor árramkörre igaz? azaz a - a - a+ a + ra. azaz nálam a + az a kerítésre megy. Hogyan tudom tesztelni, hogy jó az áramkör vagy nem?
Agyonvágni igaz nem fog? Csak a kutyákat csipi meg. Azt mondták a boltban nekem, hogy 10 000V csinál :S kicsit betojtam a feszültségen.
Agyon nem vág de azért nem kellemes tapogatni meg azért nem is egészséges!A trafónak mit vettél van két kimenete az egyik a + a másik a közös test a szekunderrel,és persze van a nagyfeszkábelkivezetés mi megy a pásztorzsínorra.Ha a kerítésre kötöd figyelj rá hogy legyen megfelelően szigetelve a földtől mert ha földel akkor lehúzza és problémáid lesznek vele lehet,hogy le is ég a vezérlőáramkör!Olyan helyre azért ne kösd rá hol járókelők,gyerekek,stb érintkezhet vele mert a TÖRVÉNY BŰNTETI és bizonyos szituációkban halált is okozhat (sokk,szívroham,epilepsziás görcs,stb) szóval hangsúlyozom ,hogy nem játékszer!
Sziasztok
Nálam működik Patexati kapcsolásának 12V-os verziója. Kérdésem az lenne, a C3kondi mekkora kapacításu legyen és milyen feszre töltve hogy jól és biztonságosan működjön 12voltos autó gyújtótrafóval?? Jelenleg C3 20µF és 180-200V fesz van rátöltve.
Ez melyik kapcsolás? Oldman féle?
Egy egyszerű hibakeresés erre a kapcsolásra: szedd le a nagyfesz trafót róla, köss a helyére egy voltmérőt. Az 555 lábábál a kisütést gyorsító ágat kell hatástalanítani, így szimmetrikus kimeneti jelet kapsz, ami szépen mérhető. (a kikapcsolt és a bekapcsolt állapot ugyanaddíg tart) Így kiderül, hogy az 555 müxik-e. Ha már itt sem mutat semmit, akkor előrébb kell keresni a bajt.
Üdv mindenkinek!
Szeretnék megosztani egy FULL-ra gyári kapcsolást veletek. Ami nem egy állami gazdaságban és TSZ-ben terelgette a marhákat annak idején, szóval ez bevált és kajak! Nevezetesen a Karcagi Általános Szerelő Ipari Szövetkezet 'EPKT-3 K' típusú gördülőkocsis elektromos pásztor korabeli kapcsolási rajzát. Ha érdeklődés mutatkozik, akkor begépelem és felteszem az esetleges utánépítéshez szükséges dokumentumrészeket. Azért nem szkennelem, mert amúgy is nagyon öreg már a papper és nincs is szkennelem; csak digit fényképezővel bohóckodok. További jó építgetést kívánok! [Mzolee] |
Bejelentkezés
Hirdetés |