Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 220 V 1.5 KW elektromotor nem indul
Lapozás: OK   1 / 1
(#) buscsaba hozzászólása Máj 17, 2007 /
 
Üdv mindenkinek. Kérdésem lenne, van egy 220 v- os 10,9 A- os 3000 fordulat/perces motorom.most vettem probléma, hogy nem mindig bír felpörögni 3-ból egyszer pörög fel. 2 x-er meg lekapcsol a kapcsolójában a biztosíték, (új kapcsoló benne a biztosíték (16 A ig)állítható, szerintetek mi a megoldás, még egy indítókondenzátor segítene?

előre is kösz a segítséget.
(#) phc válasza buscsaba hozzászólására (») Máj 17, 2007 /
 
hi
A segédáram relé jól van bekötve?
(#) buscsaba hozzászólása Máj 17, 2007 /
 
phc hellÓ

Nem akarlak elszomorítani tudatlanságommal, de nem tudom hogyhol van bekötve a segédáram relé, és azt sem tudom, hogy hol keressem. a motor egyébként lassan pöreg fel mikor elindul, kb 8-10 s . egy ékszíj meg egy tengely van rajta, kézzel símán meg lehet forgatni ezeket, szóval nem is nagyon szorul.

légyszíves és kicsit írd körül mi is ez a segédáram relé
nem nagyon vagyok a téma ördöge
(#) buscsaba hozzászólása Máj 17, 2007 /
 
ezt a motrot használták előttem már , nem új, akitől vettem ott mindig rendesen bekapcsolt, mikor próbáltuk, igaz ott is lassan pörgött fel
(#) phc válasza buscsaba hozzászólására (») Máj 17, 2007 /
 
Ez 1 általában fehér doboz (kb 1 cigisdoboz hosszában elfelezve) aminek az a lényege hogy van a motorban 1 plusz tekercs és amíg fel nem pörög ezt a tekercset kapcsolja be.

Ha jóltom a rendes neve segédfázis kapcsoló de annyi neve van hogy már énsem tudom mi a hivatalos

(#) buscsaba hozzászólása Máj 17, 2007 /
 
tegyük fel hogy a segédrelé okés, akkor mi lehet még gond???
(#) phc hozzászólása Máj 17, 2007 /
 
mikor felpörög akkor megy rendesen vagy csak lassan mert lehet tekercségés vagy csapágy

de a legvalószínűbb amit a fentiekben említettem...
(#) Isti válasza phc hozzászólására (») Máj 17, 2007 /
 
És az nem lehet, hogy mikor nem pörög sokkal nagyobb áramot vesz föl (mondjuk ha pont a sinus hullám felső harmadában kapcsolod be), mert miközben pörög, gátolja indukciójával a tekercsekben folyó áramot, ha áll akkor sokkal kisebb a "mágneses ellenállása"...

Ha ez van, talán neked vmilyen lágyindításra van szükséged, bár ezt majd a Nagyok megmondják
(#) buscsaba hozzászólása Máj 17, 2007 /
 
mikor felpörög, akkor oké, van ereje, megy rendesen.ez a segédfázis kapcsoló kívülről ,vagy belülről helyezkedik el, mert kívülről csak a kondenzátor, meg az áram rákötésére van csatlakozási pont, és egyébb hely nincs, meg egyébb doboz se.
(#) Isti válasza buscsaba hozzászólására (») Máj 17, 2007 /
 
Én régi mosógépmotornál láttam, egy gyufásskatulyányi doboz-kívül, benne a kattogó relé(persze van kondi is azon kívül)
(#) ferci hozzászólása Máj 17, 2007 /
 
Mekkora kondi van rajta?

Direktben kell egy üzemi kondi, + lehet egy kapcsolt indító is.
(#) zoly15 válasza buscsaba hozzászólására (») Máj 17, 2007 /
 
szia!
lehet h a kondi csak addig kell amíg elindul utána már nem próbáld ki hogy 1 nyomógombot bekötsz sorosan a kondi és a motor közé és a nyomógombot akkor nyomod meg mikor indul utána elengeded egyébként a motor morog mikor megy?? Ha rosszul írtam vmit javítsatok


üdv!
(#) G.G. válasza buscsaba hozzászólására (») Máj 17, 2007 /
 
Hali

Nemdunál esetleg képet feldobni a cuccról???

Különben én első nekifutásra azt mondanám hogy ez egy ún. SZINKRONMOTOR (mármint ha tényleg 3000-et pörög) s azt spéci modon kell indítani!
(#) ferci hozzászólása Máj 17, 2007 /
 

Ne túlozzunk... a 3000-es fordulat nem annyi a szlip miatt; ez csak a névleges.
(#) G.G. válasza ferci hozzászólására (») Máj 17, 2007 /
 
Pont ezért szoltam.

mivel 3000 a szimkron fordulat, ha anyit pörög a moci akor ne csodálkozzunk hogy nem lehet rendesen inditani.
Gondoltam hogy emberünknek nem szinkron motor van a birtokában, de sokat segítene ha nem kéne találgatni hanem látnánk azt hogy miböl élünk.
(#) buscsaba hozzászólása Máj 17, 2007 / 4
 
hopszi, bocs mindenkitől, roszul adtam meg a problémát, nekem is rosszul mondták, mert a barátom nál van a motor, bekapcsol a motor meg pörög is rendesen, csak egy idő mulva mondjuk 1,5 óra eltelik, és azután nem birom bekapcsolni, újraindítani. a motor meg felmelegszik eléggé, szinte süt. okok_? megoldás?
(#) dobo hozzászólása Máj 17, 2007 /
 
Hmmmmm!
Ott valami nem stimmel!
Nézzzétek meg hogy a motornak hány kivezetése van és hogy hányra van kötve is tekercsvég.Legjobb kapocstábla fotó vagy bekötési rajz lenne jó mert igy csak találgatunk.
Lennie kell egy fázistekercsnek két kivezetés.
és egy segédfázis tekercsnek.még két kivezetés.
de ha jól megnézed lehet össze lesz az egyik kötésnél fogva a segédfázis egyik végével igy csak 3 kivezetés lessz.
Namost ha három kivezetés van akkor az összekötöttre kösd a nullát az egyerü de vastagabb vezetékre a fázist és innen adj egy nyomógombbal egy fázist a kondinak melynek másik vége a segédfázis kivezetésére van kötve.
csak addig nyomd a gombot amig felpörög.
(#) sniperx válasza buscsaba hozzászólására (») Máj 17, 2007 /
 
A tekercs lehet részlegesen zárlatos is, attól melegedhet rendesen, majd a belső védelem (bimetál, ha van) nem engedi menni, míg ki nem hűl. Egy ekkora motornál ha kiesik 20% teljesítmény, lehet, hogy észre sem veszed!
Tekercs mennyit mutat ohmikusan?
(#) jungcipe hozzászólása Máj 18, 2007 /
 
Igazából egy lakatfogó jó lenne, mert csak úgy lehet valamit mondani. Ha lassan pörög fel terhelés alatt, annak lehet kis indítókondi is az oka. Ekkora motorhoz 150-180-as kell. Hagyhatsz bennt egy 40 mikrós üzemit is, ezzel javíthatsz az áramfelvételén, meg a nyomatékán is, de ezt a műszer mondja meg.
(#) ferci hozzászólása Máj 18, 2007 / 4
 
Lassan minden kiderül... kár, hogy "postás" van a folyamatban és nekünk kell találgatni.
Csak azért szólok, hogy vedd komolyan az előttem szólót.
Kell az üzemi kondi, kell az indítókondi, látod a kb. értékeket is; tehát 25-40 µF 400V~ , ill. > 100µF 400V~.
Szükséges a mérés is lakatfogóval, több esetben is. Az üzemi áramot tudod.
A segédfázis szükséges árama bonyolultabb, mert az végül is egy soros rezonáns kör is lehet és az káros.
Ott az a jó, ha minél kisebb kondival leadja a teljesítményt, tehát nem lassul le semmit sem.
(#) buscsaba hozzászólása Máj 18, 2007 /
 
Oké. köszönöm szépen a hozzászólásokat, hiba lehetőségeket, így mostmár cselekedhetek
tudom mi a deendő, ha nem akkor meg tudom hol talállak benneteket.

Köszönet
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem