Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
A generátor vastag kivezetése megy az akku + ra.
A generátor háza akku minusz. A vékony kivezetés a visszajelzőhöz megy (ezt is be kell kötni a működéshez!) , a visszajelző másik pólusa akku +. Kell kb. 1500-2000 fordulat, hogy dolgozni kezdjen, 4-6000, hogy leadja a rendes teljesítményét.
Köszönöm a rajzokat Neked, és VIM-nek is! Így már boldogulni fogok.
Hibás a rajz, a kontrollámpa másik vége gyújtás+, nem test.
Hello!
Hogyan tudom megnézni hogy tölt-e a generátorom?Gondolom kötök rá egy akkumulátort...a lámpát hogy kötöm be?Külső és belső fesz.sz-nál...És a mosógép motor alkalmas megforgatásra vagy centrifuga?Hogyan mérem ki a diódákat?és a tekercset?Fontos lenn épp ezt szeretném megtanulni mert ehez még nagyon keveset értek! Köszönöm!
Sziasztok!
Pár napja szegény generátorom úgy néz ki feladta a harcot A hiba azzal kezdődött, hogy egy parkolóházba álltam be ahol a feljárón való bukkanás után elkezdett világítani a töltés lámpa és a kézifék is amit nem igazán értek(értettem) miért. Másnap rámértem a generátorra ami emelt fordulaton 16V-ot töltött majd gondoltam elmegyek a boltba veszek egy fesz.szabályzót de a boltig már nem jutottam el mert megállt az autó ugyanis lemerült az akksi amiből arra következtettem, hogy nem tölt a generátor. Majd beszeretem egy új fesz szabályzót beraktam, beindítottam a kocsit, mértem egy töltés semmi viszont brutál égett szagra lettem figyelmes. Ami utóbb kiderült a kábelekből jött mert mind a + mind a negatív és még a harmadik "L"(D+) jelű csati kábele is forró volt. Akksikábel gyorsan le, majd elkezdem méregetni a generátort. Először teljesen összeszerelve, majd majd lehúzott "L" csatival utána kiszerelt fesz szabályzóval és minden mérés eredménye az volt, hogy zárlat van a B+ és B- kivezetés között. Nagy szenvedések árán kiszedtem a kocsiból levettem a diódahíd két rögzítő csavarját plusz a +, - kivezetés rögzítőcsavarját és újra rámértem ekkor már nem volt zárlat csak, ha a negatív hozzáért a diódahíd fém házához. Ezután leforrasztottam a diódahidat. Szemrevételezés alapján nem hibás. Rámértem a diódákra azok is jónak tűnnek, de van benne egy kondenzátor amihez viszont sehogy nem férek hozzá, de ha jól gondolom az nem okozhatna zárlatot. Van valami ötletetek, hogy mi lehet a gondja? Lehetséges, hogy az állórész tekercse hibás vagy zárlatos lett a diódahíd? Őőő illetve tudja valaki, hogy mi az "L"(D+) álnevű csatlakozó? majd elfelejtettem ez egy Valeo A13N242-es generátor egy Volvo 460-asban. A válaszokat előre is köszönöm.
Hali !
Egy Renault 19-nél, áruld már el nekem hogy milyen kárt is tud okozni, ha járó motornál lekötöd az aksit ?? Ebben a típusban még kb. olyan komoly elektronika van mint egy Trabant 601-n, úgy hogy szerintem is ez a legegyszerűbb módja annak hogy kiderüljön, hogy jó-e a generátor.
Mondjuk esetleg túlgerjed a generátor megszalad a feszültség és szétcsap mindent Azért az R19-ben van elektronika nem egészen egy Trabant kategória!
Szia! A generátort ha ki akarod mérni ahhoz szét kell szedni leforrasztani a tekercseket a diódahídról és úgy lehet csak a diódahidat 100%-ra kimérni! 6 darab fődióda,2darab segéddióda.. Tekercset is meg lehet mérni nem e menetzárlatos de ehhez kell műszer.. Forgórészt megméred nem e szakadt a csúszógyűrűkre helyezett műszer megmutatja (testre is rá kell mérni nem e testzárlatos). Kipróbálni padon szokták megpörgetve egy nagyobb teljesítnényű izzót rárakni a generátor töltőkimenetére a gerjesztést egy szabályozható táppal szoktam adni neki szóval fesszabályzó nélkül próbálom ki..
Pl. a generátor diódáit is lazán haza lehet vágni egy ilyen mutatvánnyal, ha véletlenül mégis lenne töltés. Azthiszem ez elég indok, hogy mechanikus megszakítós motornál se csináljunk ilyen akkuleválasztást, amikor 2000Ft-ért lehet a piacon venni univerzális kéziműszert, ami erre a célra megfelelően pontos. Az R19 meg ettől egy hangyányival több elektronikát tartalmaz.
Szia!
Hát a dióda híd hibája szokott előidézni ilyet. A diódahíd hibáját pedig túlterhelés,.ami akár adódhat egy hibás feszszabályzóbol is az említett 16V-os töltés miatt. Amikor levetted az akusarut akkor szikrázott eléggé ugye?Valószinű hogy a diódahíd szált el és a generátor álórésze megkapta az akku 12V-ját ami miatt melegedtek a kábeleid. Ha összerakott generátornál rákötsz egy vezetéket a vastagabb 6-os csavaros kivezetésre(+) és a generátort letesteled és a vezetékeket egy akkura kötöd (polaritáshelyesen!!) gyorsan kiderül hogy ott-e a hiba.Alap esetben nem kellene neki szikrákat szórni,de ha zárlatos a diódahíd akkor lesz tüzijáték,ezér csak pillanatra érintsd hozzá az akkuhoz a vezetéket Remélem tudtam segíteni. Idézet: „Azért az R19-ben van elektronika nem egészen egy Trabant kategória!” Nyomába sem ér a Trabinak, az biztos. Zuzo, max. pár dióda mehet ki a generátorban, úgyhogy csak nyugodtan. Ha biztosra akarsz menni, zúgasd meg egy kicsit.
Aki nem hiszi csak nyugodtan vegye le a sarut járó motornál
Majd meglátja mi lessz. Én még traktorról sem merném levenni nemhogy egy r19-ről. A gyujtáselektronika , generátor diódák esetleg fesszabályzó rádió riasztó indításgátló stb megy majd tönkre.
Deutz traktorokra rá volt címkézve gyárilag, hogy lehet akku nélkül használni (pl. behúzással beindítva), de akkor először le kell húzni a generátorról és a szabályzóról is a drótokat (ezeken még külső szabályzó volt). Ekkor ugye eleve nem tud felgerjedni a generátor, ami kósza feszültség esetleg indukálódik a remanens mágnesesség miatt, azt meg ha még inverz irányba át is vezetnek a generátor diódái, az annyira kicsi teljesítmény, hogy simán zénerként le tudják nyelni, nem lesz bajuk tőle. Más elektronika meg ezekben még nem volt, értelemszerűen ekkor semmi világítás sem működött, de földön dolgozni napközben erre nincs is szükség.
Ha egy egyenirányító diódát benn a generátorban Zener üzembe kényszerítesz, annak csupán 1 vége lehet.
Nem, legalább kettő. Az áramerősségtől függően vagy tönkremegy, vagy nem. Ha nincs gerjesztés, akkor nincs áramerősség, vagyis semmi baja sem lesz.
Ha egy generátorban terheletlenül annyira felfutna a feszültség, hogy záróirányban bekövetkezne a Zener effektus, akkor már áram is létrejönne.
Már a záróirányú áram és más a Zener jelenség. Bár a képen a görbe hasonlít a Zener görbéhez, nem olyan meredek. "-De ha egy üzlet beindul!"
Anno, sógoroméknak ilyen volt és amikor a harmadik "agy" kellett bele, bontóból is fájt...sosem lett meg pontosan, hogy mi okozta, de mindig elszállt... A műhely, ahol csinálták (gyakorlatoztak), sosem felejtik el... Kínjukban kicserélték az összes vezetéket az autóban, az is szép lehetett...
Üdv Inhouse
Szia,
Igen szikrázott nagyokat. A kérdés már csak az, hogy milyen sokáig kapta a 12V-ot az állórész mert, ha túl sokáig akkor az simán kinyírhatta a tekercset is. De kipróbálom amit írtál és rákötöm egy akksira.
A diódákat próbalámpával mérd ki mert a műszer megviccelhet.
Csak eggyik irányú bekötéskor világíthat a lámpa. A tekercseket is szemrevételezheted de szerintem feketére égtek.
Sziasztok.
Én nem tudom,h pontosan mi lehet a hiba. Swift 1 em van és a hátsó ködlámpáimat átkötöttem féklámpának mint oly sokan Viszont ha fékezek akkor a fényszóróm fénye szemmel láthatóan csökken. És a belső órának a fénye is....Sőt az óra még az indexelésre is "pulzál". Az akksi nyugalmi állapotban 12,4 V. Alapjáraton terhelés nélkül 13,8....Terhelés alatt lemegy 13,4 V-ra. Haveréra rámértem alapjáraton terhelés nélkül,neki 14,2 V a /generátor töltőfeszültsége az akksin mérve/. Ez a dolog most falhoz állított és nem tudom,h mihez kezdjek...
Valahol a testvezetékkel lesz baj. Korrózió, csavarlazulás, túl vékony vezeték, stb.
Holnap bele akarok bújni,mert nem tudom,h régen is csinálta ezt,viszont kb fél éve figyeltem fel rá és már egyre jobban idegesít...
Egyenlőre erre gyanakodom én is...
Ja még azt elfelejtettem,h néha még az alapjáratom is annyira leesik a fékezéstől,h az autó majdnem lefullad....a töltésjelző lámpa pedig rendeltetésének megfelelően működik....kössem vissza a féklámpáimat?
Vékony a vezeték kispórolták a rezet belőle ugyanis kb 0.5mm2-es vezeték megy hátra a féklámpához ami amúgy is tulterhelt mert szakaszos üzemre méretezték.
Te meg még rádobtál + 21 wattot. Így fékezéskor van rajta 63 Watt /12Volt=durván 5 Amper. A másik hogy a testvezeték sem sokkal vastagabb érdemes legalább azt kicserélni vastagabbra és felpucolni a kontaktusait. Feszültséget kb 2000-es fordulaton tartva mérj és akkor fel fog menni 14 felé neked is.
két ködlámpám van hátúl tehát az 42 watt
Plussz a gyári kettő....és az 7 amper..Az sok lenne neki? Nem szarozok visszakötöm és úgy meglátjuk....
Szia!
A "haverodnak" lehet, hogy jobb állapotban van az akkumulátora, mert az veszi a töltést, de a Tiéd az nem. Az akku amúgy is kis kapacitású a szuzikban, de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne kivitelezni a ködlámpa fékké alakítását egy jó akkuval.
Na visszakötöttem "gyárira"...Viszont most bütykölés alatt az akksi feszültsége leesett 11,7 Voltra...akkor valószínű,h ez lesz a ludas.
Tavaly nem használtam az autót kb 1 hónapig és lemerült az akksi...feltöltöttem és utána jó volt...de két éves monbat akksi van benne.44 aH-s és 390 Amperes.De akkor ennek ennyi volt az élettartalma vagy valami más van a dologban? Megtisztítottam az akksi saruit stb..és így terhelés alatt kb 2 tizedet esik a feszültség. |
Bejelentkezés
Hirdetés |