Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bojler javítása, kérdések
Nem tudom a pontos megnevezését. Körül írom, ezen folyik ki a meleg víz felülről, ha nyitják a csapot és alulról töltődik a hidegvíz.
Én tudom, mire gondolsz. Nem csak kicsúszott a műanyag cső a fém csonkból? Van, hogy elengedi. Ez a műanyag cső az üstben van, ezen folyik ki a meleg víz az üst felső részéből.
Pontosan ebből tört le 30cm es darab. Cserélhető ez a cső? És hogyan?
Ha jól emlékszem, akkor valamilyen bontható csatlakozása van. Ki kell tapogatni.
Meg bontottam a meleg vizes bekötést és látszik, a műanyag cső vége nem lehet ezt kiütni?
Persze hogy cserélhető, leleményesség, ügyesség, esetleg szerszám kérdése csak az egész! Azt hogy hogyan csak az adott hiba láttán lehetne eldönteni, lehet ragasztani, esetleg tokozni, vagy menetet vágni rá, vagy sütni, vagy csak simán illesztéssel bele vagy rádugni egy új csövet!
Köszi, a választ. Ha elakadok újból érdeklődök majd.
Üdvözlök Mindenkit!
A hajdú bojlerom a 149480-as hozzászólásban szereplő módon van bekötve, azzal a különbséggel, hogy fordítva. Ami az ábrán a nulla, az nálam a fázis és viszont. Ezzel együtt évek óta jól működött. Most nem fűt, pedig kap áramot. (De erről majd később) Ezért megbontottam. Azt tapasztalom, hogy amikor bekapcsolt állapotban van - fűtene - akkor eltűnik az áram a szabályozó termosztát egyik végéről, a fűtőszál egyik végéről és a lámpa egyik végéről. Amikor kikapcsolt állapotban van (kap áramot, de meleg a víz, ezért nem kell fűtenie, akkor van áram a szabályozó termosztát egyik végén, a fűtőszál mindkét végén és a lámpa mindkét végén. Ez meglepett és megbontottam a másik bojlerem is, ami jól működik, ott is ezt tapasztaltam. Ezek szerint ez rendben van? Ez mitől van? Köszönöm ha válaszoltok.
Fáziskeresővel nem szabad ilyesmit méregetni, mert hamis eredményt ad, mint a példád is mutatja. Áramot különben sem tud mérni, csak feszültséget jelezni.
Ennek eredményeként elég zavaros a leírásod. A termosztáttal sorba kapcsolódik egy biztonsági hőkapcsoló, ami nagyobb hőmérsékletre működik, de ha leold, csak kézzel lehet visszaállítani. A termosztát csöve mellett keresd! Alulról van általában felcsavarozva az alá a cső alá, amibe bemegy a termosztát vékony csöve. 2-2 szál vezeték megy rá. Valahol az oldalán van 1 pici fekete bütyök, azt megnyomva áll vissza. Ha van műszered, kikapcsolt állapotban mérj ellenállásokat, úgy kövesd végig az áram útját!
Szia Erbe!
Köszönöm a választ! Csatoltam a rajzot a helyzetről. A jó bojleremnél és az elromlott bojleremnél is ezt tapasztaltam. Igaz, fázisceruzával - tehát lehet, hogy akkor ez semmit nem jelent? (Akkor mire jó a fázisceruza, és miért hívják fáziskeresőnek?) Mielőtt föltettem a kérdésem az egész topicot végigolvastam, úgyhogy a biztonsági hőkapcsolót, meg a rajta lévő bütyköt, azt értem. Nálam a jól működő bojler biztonsági hőkapcsolóján valóban van egy ilyen fekete bütyök, félig benyomva feszesen áll. A rossz bojlerem bizt. hőkapcsolóján viszont két db (!) fehér bütyök van, kijjebb lógnak, mint a fekete és elég lazán állnak, szinte lötyögnek. Hiába nyomom be őket, enyhe rugónyomást, aztán ütközést érzek, de nem maradnak bent. (Egyébként 40 fok körüli vizet szoktam kérni a bojlertől, nem igazán lett volna okuk letiltani.) Multiméterrel kéne megmérnem az ellenállásokat? Ilyen műszerem még nincs, de már gondolkoztam rajta, hogy veszek.
A rajzodon fordítva van a fázis és a nulla felirat. A piros "+" jelet, meg értelmezni sem tudom.
Ügyesek a rajzaid, csak azt nem értem, miért illesztetted be őket Excelbe?
Mint Zolika60 is írta, a kéknek kellene lenni a Nullának. A fázist szokás kapcsoltatni a termosztáttal. Kezdd azzal, hogy feszültségmentes állapotban cseréld meg a bejövő 2 szálat. Értem a + jeleidet, azzal jelzed, hol világít a fáziskereső. Valóban találkoztam én is olyan biztonsági kapcsolóval, aminek 2 külön nyomócsapja van. Ha szabadon lötyögnek és semmi nem változik közben, akkor nem oldott ki. A rajzod alapján megszakadt a fűtőbetét. Akkor fordulhat elő, hogy nyitott áramkörnél halványan világít a visszajelző lámpa. Hibamegállapításra még a digitális műszernél is biztosabb a próbalámpa. Kell hozzá 1 foglalat, égő és 2 szál drót a végein 1/2 cm lecsupaszítva és lecinezve.. Csak óvatosan a tapogatással!
sziasztok,
Több helyről hallottam olyat, sőt fűtéstechnikával foglalkozó cég honlapján is láttam, hogy többletfogyasztást okoz az, ha vízköves a bojler. Egyszerűen nem értem, hogy (lenne) lehetséges ez,hiszen amit beviszünk energia a bojlernél szinte 100%-ban hővé alakul.Vagy valamit nem tudok? Hova tudna elmenni a plusz energia, ha nem a vízbe? üdv Máté
Szia!
A hőszigetelő hatású vízkő miatt lassabban melegszik fel a víz, miközben az áram azért csak átfolyik azon a fűtőszálon.
És hova lesz a "plusz" teljesítmény?Vagy nevezzük plusz hőnek.Ugyanúgy a vizet melegíti nem?Jó, a fűtőszál magasabb hőmérsékletre melegszik, ezért biztosan az alaplap felé is nagyobb a hőveszteség, de ez szerintem elhanyagolható tényező.
Nem kötekedni akarok, csak megérteni és tisztán látni.
Szia!
Láttál már igazán vízköves bojlert belülről? Na a vízkő teljesen belepi a fűtőszálat ami azért nem egy nagy felületű szerkezet. És a kérdést te magad válaszoltad meg: az energia arra fordítódik hogy az itt hőszigetelőként működő vízkövet és közte található kevés vizet melegíti amitől a víz viszont nehezen melegszik fel a felsőbb rétegekben. Magyarán van egy szigetelő anyag a fűtőrendszeredben. Gondolj a vasplatnira a gáztűzhelyen. (Először azt kell felmelegítened hogy főhess vele)
szia,
láttam már, apám bojlerét mindig én vízkőtelenítem, van úgy hogy egy fél vödör vízkő jön ki belőle. Értem amit leírsz, de ahhoz hogy számottevő többletfogyasztás alakuljon ki,a fűtőszálnak és az alaplapnak rég szenesre kellene égnie, ha a vízkő olyan jól hőszigetel.Ha meg nem, akkor megintcsak ott tartunk, hogy a víz melegszik.
És a fél vödör vízkövet mennyi ideig kell melegítened hogy az is kb 65 fokos legyen?
Hidd el hogy arra megy el a teljesítmény hogy a vizet és a vízkövet melegíted fel.
De az energia bent marad a rendszerben.Végső soron az is a vizet melegíti.
Rendben, plusz teljesítmény megy el a vízkő átmelegítéséhez,de azt visszanyerjük miután lekapcsolt a fűtés. Most olvastam az egyik honlapon hogy 2-3-szorosára is nőhet a fogyasztás. Na ne.
Szerintem ha a bojler teljesen zárt rendszer lenne akkor gyakorlatilag mindegy lenne hogy vízköves e mivel csak az első felfűtésnél keletkezne veszteség ami a vízkő felfűtésére fordítódik. (Az energia nem vész el ugyebár)
Mivel azonban nem teljesen zárt a rendszer ezért mégiscsak számít hogy a hideg víz tud e áramlani a fűtőszál körül mivel így a melegebb rész felül van ami jobban hőszigetelt mint az alaplap és környéke. És amikor már több kiló vízkő van akkor, ez a nagy hőtehetetlenségű tömeg a bojler alját fűti valszeg melegebbre mintha ott víz lenne.Ezért ott sokkal nagyobb hőveszteség lesz.
Tehát a "plusz" hő lefelé távozik?(álló kivitelre gondolok).
Ezesetben megintcsak azt tudom mondani, hogy szénné kellene égnie ott mindennek. Több tíz, akár 100kWh-ról beszélünk havi szinten.
Lefelé és oldalra...
Másfelé nem tudom elképzelni
Hát az első felfűtésnél vízköves a tartály?
És a hőtehetetlenség miatt már nem annyi idő alatt fűtöd fel a vizet.
Hőtehetetlenség, az nem hőveszteség.
A hőtehetetlenség miatt tárolt hő is a víz melegítésére fordítódik nem? Vagy mi lesz vele?
igen. az energia nem vész el. de nem annyi idő alatt tudod felmelegíteni a vizet ha tele van vízkővel az alja. a termosztát meg általában túlnyúlik ezen a rétegen.
Sziasztok!
Gázüzemű bojler esetében van-e hasonló módszer? A hiba, hogy nagyon kevés a meleg víz. Most kb egy ember tud lefürödni belőle, míg korábban az egész családnak elég volt. Én vízkőre gyanakszom, de sehol nem találok leírást ilyen tartálytisztításra. Egyáltalán bontható-e a tartály hasonlóan az elektromoshoz? HJ
Igaz!
De inkább vizkőügyben kérnék tanácsot. Itt is a legtöbb hiba a vízkőre vezethető vissza. Bár az elektromos bojler esetében valóban az elektronikát veszélyezteti, de pusztán csak a tisztítás érdekelne. Pont ahogy abban a hozzászólásban írják amire válaszként írtam. HJ
Sajnos rossz hírem van számodra! A gázfűtéses boyler nem tisztítható . Nem lehet ugyanúgy szétszedni a fenéknél. A vízkőképződés ugyanúgy fennáll mint az elektromosnál és lehet ez is oka a kevés melegvíznek. Talán az egyetlen "javítási " mód, ha leszeded a helyéről, a gázos alaktrészeket leszereled és a vízcsatlakozókon keresztül valahogy megpróbálod a vízkövet kimosatni.
A fajhőkkel lehetnek bajok.
A vízkő alul van ugyebár, és bele folyik a hideg víz, tehát minden ciklusban tök hideg állapottal kezd, a fajhője pedig nagyobb, mint a vízé (ha jól látom kb 2szeres) tehát több energia kell ennek felfűtűéhez, mint azonos mennyiségű vízhez, + hozzájön a fűtőszál körüli vízáramlás meggátolása, a víz lassabban melegszik (igaz hogy a vízkő eltárolja a hőt (nem vész el), de a hőmérőszonda felette lévő vizet méri és arra kapcsol le, ha az ott feljebb már meleg, mire az meleglesz addig jó sokat fűtött a bojler, és csak ezután jöhetne a hőtárolás vízkőből, amit egyből megkínálunk jó hideg vízzel (nem szeparálódik el úgy, mint a melegvíz)...)
korrekt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |