Fórum témák
» Több friss téma |
Benne van minden (értékhelyes, hibátlan) alkatrész? Minden átkötést beforrasztottál? Össze van zárva a mute/stdby kivezetés?
Mértél áramfelvételt? Van róla fotód? Dobjál hamar egy éles képet az alkatrész és a fólia oldalról, ha igyekszel akkor lehet hogy még ma válaszolok
Sztem márnem kel továb mondani mert mikozbe mértem megcsuszott a mérő hegy vége! Akkor szikrát dobott hogy fél percig nem láttam!
Szoval szerintem ennyit az egészről! De megjegyzem amikor eloszor porbáltam akkor sem szólt! Amúgy IC-t hogy tudom mérni hogy jó e vagy sem?
Na ezért kell 2A-es lomha bizti, vagy áramkorlátozó izzó mindkét tápágba, az élesztés idejére.
Nem tudom hogy milyen értékeket kell mérni egy hibátlan ícén, de egyszerű a dolog: ha nem szól, akkor rossz persze ehez ki kell zárni minden más hibalehetőséget. Attól hogy kisütöttél valamit a mérőcsúccsal, még nem biztos hogy elszállt.
IC-t tudom mérni hogy jo e vagy sem?
Idézet: „Na ezért kell 2A-es lomha bizti, vagy áramkorlátozó izzó mindkét tápágba, az élesztés idejére.” Na,igen vagy egy 10 Ohm-os ellenállás is megtette volna a biztik helyén...késő bánat.
Hello!
A biztosítékot a +/- -os táp, + és - ágába egyaránt kell tenni? Gondolom a Grnd az fix kötés marad. És 2A bitzti Jó belle végleges felhasználásnál is. Sajnos bizti nincs az enyémnél még benne , irtátok az ic adatlapján rajta van mennyit vesz fel , De ha nem tudom mit kell nézni, nem mindenki szaki itt a fórumon? Köszönöm előre is.
Ehhez nem kell szakinak lenni.
Ki kell számolni. Tegyük fel , hogy van egy 1000w-os trafód. Rákötsz egy 70W -os végfokot. A veszteségekkel együtt nem fogyaszthat többet mint 100 W. Ezt meg kellene növelni pl 20-30%-al ,nehogy teljes kivezérlésen kioldjon. Mivel most a kimeneti feszültséget nem ismerjük ,de azt tudjuk , hogy 4 vagy 8 ohm terheléssel lesz -e használva. Azaz 4 ohm terhelésnél 5.7A , 8 ohm nál 4A lehet az összes max áramfelvétel.
Köszönöm
200W-os trafó 2xtda7294 végfok-ot hajt 8ohm hangsugárzóval. Igy pótlom most már a biztit is,hogy a jövőben gubanc lenne, nehogy füstgép legyen az erősítőből.
Ha kimegy a biztosíték akkor már úgyis mindegy, persze a füstgép effektustól megvéd. A biztosítékot általában a transzformátor primer körébe teszik, így mindegy hogy hol a hiba, a biztosíték kiolvad (pl.: a transzformátor zárlata esetén is kiolvad).
Jól megépített kapcsolás nélkül nem fogod tudni kimérni hogy jó-é vagy nem. Attól még hogy akkora szikrát dobott a kapcsolás hogy fél percig nem is láttál, még nem biztos hogy tönkre is ment, lehet hogy csak a tápot zártad rövidre (sőt ez a valószínű). Ha nem robbant szét a tok akkor még reménykedhetsz.
Én másképp számolnák: Táp osztva a terhelés R-jével, de min a fél tápfesz R-el.
Ez is csak közelitő, mert a hangszoró mint terhelés negativ ellenálású is szokott lenni. Freki, doboz, adotság fügvényében. Ha HP azt irja egy tanulmányában, hogy nem tudja valósan lemodelezni a hangszorót, mint terhelést, akkor ellehet képzelni mennyire bonyolult
A mute részt igy kell összekötni, hogy szóljon?
És ha már úgyis téma az élesztés, akkor érdekelne, hogy hogyan tudom korlátozni az áramot, hogy még véletlenülse süljön el az IC. A tápom primerénél van egy biztositék, 1A-es volt, csak ezt el is sütöttem, és amikor rendeltem egy rakás alkatrészt véletlenül 10A-set vettem, szóval a kinti hálózati biztositék hamarabb old szerintem
Ma jártam egy Budapesti elektronikai üzletben és mit látok . TDA7294 készre szerelve és eladó de nem is ez az érdekes . Csöves meghajtás 6N2P oldalanként 1-1 darab csővel srp-ben 180Volt anód feszültséggel .
Valaki nem gondolkodott még ilyen irányban ?
Szijasztok!
Szerintetek melyiked érdemesebb?
A HP a nyomtatókhoz ért.
Sziasztok megépítettem a hidalt TDA7294-est és olyan problémám van vele hogy kb hangerő negyed állásánál recseg a hangszóró mind két oldal ezt csinálja a táp 300VA egyenirányítás után +-38V negyed állásnál kb 2V esik a tápon! 20000uf szűrés van. Légyszi segítsetek hogy mi lehet a gond vagy mitől csinálja! 200VA trafóval is teszteltem ott is ugyan ez a probléma!
A durva recsegés, tortyogás inkább a hővédelem működésére utaló jelenség. Normálisan kell megcsinálni a hűtést. Az ícé alá betett, pasztával összekent csillám, vagy szilikon lap ide nem elégséges. Alkalmazd a már oly sokszor leírt hűtőtönkös hőelvezetést, tehát szereld a tokot egy minimum 6mm vastagságú Al, vagy Cu lemezre (hűtőtönk) szigetelő lapka nélkül és a hütőtönk hűtőborda felöli oldalára tedd a pasztás szigetelőlapkát.
A hidalt TDA csak így lesz használható, hiába kínlódsz egyéb megoldásokkal.
Értem de már bekapcsolásnál is ezt csinálja kinti hőmérsékletnél mikor még hideg az ic akkor még csak nem a hővédelem okozza a problémát vagy tévedek?
Igen, valószínűleg tévedsz...
Az ícében lévő lapka a másodperc töredéke alatt képes kritikusan felhevülni, ha nem távozik elég gyorsan a keletkező hő. Csináld meg úgy a hűtést ahogy leírtam. Majd ha ez meglesz és netán továbbra is fennáll az anomália, akkor kizárhatod a hővédelem kellemetlenkedését és keresheted máshol a hibát, de addig ez legyen az elsőszámú gyanusított
Rendben nem tudtam hogy ez így működik szal tudom hogy azt írtad hogy minimum 6mm lap kell de nekem csak 4es van kéznél azzal megpróbáljam vagy 6 alatt nemérdemes?
Elég lehet a 4-es is, de szerintem túl vékony ahoz hogy rendesen rá tudd csavarozni az ícét.
Nézd meg Alkotó koléga megoldását! Valami ilyesmit próbálj meg csinálni, lényeg hogy az ícé alatt ne legyen szigetelőlap, hanem a hűtőbordát szigeteld el a hűtőtönktől.
Értem megpróbálok keresni valami ilyesmit köszi a segítséget később vagy holnap írok hogy sikerült e megcsinálni és hogy megjavult e!
Jelenleg így néz ki sajna nem találtam semmi ilyen vastag lemezt
Ez így nem vezeti el a hőt hátán 2 ventivel bocsi az akadékoskodásért de nem értem azzal a vastag kis lappal mért lenne jobb a hővezetés
Szia! Hány ohm-os a hangfal?
És milyen fajta?
Azért mert így van! Most hadd ne kelljen hőtanilag megindokolnom.
Próbálkozz csak
próbáltam 4 illetve 8 ohmos hangszóróval is mindkettőn így viselkedik
|
Bejelentkezés
Hirdetés |