Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Jah megvan elmászik az alapvonal.
A bemeneti fokozat tranyóit jó esetben összeválogatják és termikusan is össze vannak "kötve" azaz vagy egy közös búrában vagy egy pici alutömbben "laknak" ezáltal egyformán hűlnek/melegedben igy kevésbé változik különbözőképp a paramétereik. Nem láttam még ilyen szkópot belülről, de van ilyesmi megoldás a kérdéses tranyók körül?
Igen.
Közös hűtő felületen vannak. T101-T102 és T103-T104 Csak zavar mert pl. bekapcsolás után is sok idő kell míg nyugiba lesz a vonal és ez nagy függ a garázs hőmérsékletétől. Másik szkópom (hasonló korú) nyugiba van bekapcsolás után is.
Nem. Ezzel kezdtem. Táp oldalon semmi extra.
Esetleg a 47µF kondikat nézném még meg, ami a +-15V tápokat szűri, hidegíti, hátha....
Poti kontakthiba nem lehet még?
Szia!
Meg kéne nézni, hogy amikor elmászott a vonal, akkor a fetek gate és source kivezetései között vagy a két drain között mekkora a feszültség. Ha a munkapontjuk aszimmetrikusan mászik el, akkor a fetek eltérnek egymástól (halódik valamelyik). Ha a feteknél nincs különbség, akkor ugyanezt meg kéne nézni a másik két tranyónál is. Ha van egy ugyanilyen másik gép,akkor ahhoz is lehet viszonyítani a mért értékeket. Érdekes, hogy mindkét tranyópárt meghűtve ugyanaz a jelenség. Ez szerintem inkább a második kettő hibájára utal, mert ha azok nem szimmetrikusak, akkor az egyensúly akkor is megborul, ha a fetek amúgy szimmetrikusan mozdítják el a munkapontot.
Még az jutott eszembe, hogy mielőtt a második két tranyót méred, kösd össze egy rövidzárral a két fet source-át, mert akkor biztosan egyforma feltételekkel üzemel majd a két tranyó. Előtte azért nem árt gnd-re kapcsolni a bemenetet és a Pr101-el kiegyensúlyozni a munkapontot, hogy mindkettőn 0,36V-ot mérj.
Na itt kezdődnek a gondjaim. 0,36V helyett 0,18V-t mérek mind két tranyón és nem tudom feljebb vinni.
A többi feszültség megvan. 6,5V, 10,1V, 4V Idézet: „Esetleg a 47ľF kondikat nézném még meg, ami a +-15V tápokat szűri, hidegíti, hátha.... Poti kontakthiba nem lehet még?” Az összes elkó cserélve lett. A PR101 poti furcsán viselkedik. Ha hozzá érek csavarhúzóval, hogy állítsak rajta az ernyőn a vonal fel-le remeg és baromi nehéz állítani.
Műanyag csavarhúzóval állítsd, akkor nem zavarja a brumm.
Próbáltam. Ez nem brumm. Szerintem kontakthibás a poti. Elkezdem tekerni a potit elindul a vonal felfele majd egyszer csak leugrik.
Tegnap 1 órát állítgattam mire sikerült stabillá tenni a vonalat.
Most bekapcsolom és ez fogad: Bővebben: Link A feszültségek nem másztak el jelentősen sőt mostanra be is álltak úgy ahogy tegnap voltak.
A kapcsolgatástól valószínűleg azért mászkál a volnal, mert ha megnézed, akkor a Pk103c kapcsoló a differősítő két ága között kapcsolgatja az ellenállásokat (meghatározva az erősítést) azonban ez elmozdíthatja az egyensúlyi pontot, ha nem pontosan egyforma feszültség van a két ágon.
Én kicserélném a Pr101-et, ha ennyire nem lehet vele beállítani a munkapontot. Lehet, hogy ez a mászkálás is megszűnik majd ha pontosan tudod állítani.
Esetleg mérd meg most a poti állását és tegyél be kisebbet/több fordulatút, persze úgy, hogy az osztó teljes ellenállása ne változzon, azaz növelni kell a másik 2,4 és 2,7k-s ellenállást, mondjuk ha a poti középen volt kb, akkor 470 ohm poti, 3k és 2,7k legyen a másik két tag.
Kicseréltem próba képen a potit és beállítottam mind a két csatornát úgy, hogy meg sem rebbent a vonal, ha átkapcsoltam.
Most megint bekapcsoltam a szkópot és megint ugrál a két vonal. (most hideg van a garázsban) Arra gyanakszom, hogy a FET-ek szívatnak engem.
Igen, erre van esély, de azért leellenőrizném a második tranyópárt is, mert gyanús, hogy azokat hűtve is előjön a probléma. A rövidzáras tesztet próbáltad már?
Őszintén szólva nem mert annak sokkal durvább jelei lennének.
Megnéztem és a feszültségek mindenhol stimmelnek hidegen is. Most ,hogy 5 perce be van kapcsolva egyre kevésbé ugrál. Annyi van, hogy a FET-eknél +0,36V helyett csak 0,21V tudtam beállítani a CH2-n pedig +0,36V helyett 0,41V. És CH2 T203 és T204 kollektoránál 6,5V helyett 7,3V van és nem bírtam lejjebb vinni. (CH1 és CH2 rajza lényegében egyforma csak CH2 esetén az alkatrészek számozása 2-vel kezdődik)
Akkor nem ugrál esetleg, ha kézzel megnyomkodod vagy csavarhúzó nyelével megkocogtatod a panelt a tranyók körül?
Ez nem jutott volna eszembe. FET-eket addig feszegettem míg helyére mászott a vonal és most stabi Tranyókat megfogva is felmászott a vonal, de elengedve vissza tért a helyére. FET-ek mozgatásával határozottam megy fel-le a vonal 2-3-4 millimétert.
Szerintem forraszd be őket újra és ellenőrizd le hogy a hűtőfelülettel hogyan érintkeznek.
Remélem látható a kép.
A T101 FET egyik lába a levegőben van össze forrasztva az ellenállással. Nem én csináltam!
ja, így már más, azt hittem, hogy fémtokosak. Ilyet még nem is láttam. Akkor csak az újraforrasztás marad. A nyákon a forrszemek néha elengednek. De az ellenállással is újra összeforraszthatod, biztos, ami biztos.
Megint elmászott.
Most csak rátettem a ujjam a T101-re és szépen vissza ment a vonal a helyére. Majd 'kihűlve' megint elmászott.
És ha valami szigetelt dologgal mozgatod? (Tehát nem melegíted az ujjaddal, csak mechanikai nyomást fejtesz ki).
Ugyan úgy mozog és kacsolásra sétál.
Akkor ez mégiscsak valami kontakthiba lesz. Szerintem az újraforrasztás nem ártana. Legalább a forrszemek hibáit kizárhatnánk.
Nekem maga a FET azért is gyanús mert a rajzon BFW10 van.
A valóságban viszont nem és nem is tudom beazonosítani. A leírásban az van, hogy a BFW10 helyettesíthető BF245B vagy 2N3819 -el. Na ami benne van azt nem tudom, hogy mi csak azt, hogy TO92 tokozású viszont a BFW10 TO72 volt. Ez a réz hűtő/összekötő pedig TO72-re jó szerintem. |
Bejelentkezés
Hirdetés |