Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » USB 5V-ról relé vezérlés
Lapozás: OK   1 / 2
(#) nagygabor679 hozzászólása Feb 27, 2010 /

Sziasztok!

Az USB 5 V-al szeretnék egy relét bekapcsolni. A feladat csak annyi lenne, hogy ha bekapcsolom a számítógépet, megjelenik az 5V az USB-n, az behúz egy relét, ami zár egy 220V-os áramkört.

A feladat egyszerűnek tűnt, vettem egy ilyen relét:
http://www.findernet.com/comuni/pdf/S36HU.pdf
Bekötöttem, számítógép bekapcs, relé behúz, minden szép jónak tűnt. Aztán kiderült hogy az USB-s eszközök megbolondultak, új eszközt hiába dugtam a gépre, nem ismerte fel, és leállni sem tudott a gép normálisan. Szerencsére az alaplapot nem vitte magával a kísérletem, kikapcs-bekapcs után magához tért a gép.

Tök kezdő, amatőr vagyok, valószínűleg valami triviális dolgot nem tudok, de azt gondoltam hogy ha egy led üzemeltetéséhez elég egy 100k ellnállás, akkor egy relét simán rárakhatok az USB 5V-ra.

Itt a fórumon találtam egy kicsit hasonló témát "Egyenáramú motorok meghajtása USB-ről" címmel, de az én kérdésemre nem találtam meg benne a választ.

Előre is köszönöm a segítséget.
(#) t-dani válasza nagygabor679 hozzászólására (») Feb 27, 2010 /

A relé tekercsével párhuzamosan érdemes elhelyezni egy diódát, záróirányban bekötve. Ennek hiánya például okozhat hibát.
(#) 18david18 hozzászólása Feb 27, 2010 /

Szia!
Elvileg nem kellene problémát okoznia a relé usb-n való meghajtása. DE! a relével mindenféle képpen köss ellentétes polaritással egy diódát, a relé önindukciója miatt. Mivel amikor leválasztod a relét egy elég nagy impulzus juthat vissza ami kárt is okozhat az alaplapodban.
Diódának jó egy 1N4007-es is.
(#) nagygabor679 válasza t-dani hozzászólására (») Feb 27, 2010 /

Köszi a gyors választ, ki fogom próbálni. Viszont szeretnék tanulni a dologból, 2-3 mondatban le tudnád írni mi okozza a galibát, és miért miért megoldás a dióda?

A jelenség magyarázatát korábban már megemlítették itt a fórumon előttünk: ÍME