Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Feszültség kétszerező
Témaindító: elek-tronika, idő: Ápr 5, 2007
Témakörök:
csá! nem tudna nekem segíteni valaki, hogy feszültség kétszerezőt hogyan lehetne készíteni? egyenáramú akumlátorhoz (6v)nagyon szépen kössz!!!
akad valami...
hát egy simson motorba kellene mert 6voltos és 12 voltos dudát akarok bele szerelni és így nem birja
a 9voltból 230at én raktam fel
megvan a 2szerező kapcsrajza is csak nem jó MÁR a szkenner
hát pedig jó lenne valahonnan keríteni egyet
Hi.
simsonra-dudához? ha membrános a duda akkor nincs értelme feszkétszerezőt használni,nagy az áramfelvétele. szerintem 6V -os trabis a bontóból a leg1szerübb ha elektronikus hang.gener+végfok) akkor az áramkört kell átalakítani 6V os üzemre
sziasztok nincs valakinek olyan kapcsolsa ami 12v-ból +- 35voltot csinál 3-6A -ben aútóba szeetném.
elöre is kösz
Hali!
Megépítettem ezt a kapcsolást (csatolmány), és érdeklődnék, hogy jók-e ezek az eredmények hatásfok terén: A kapcsolás terhelés nélkül 50mA-t vesz fel 6V-ról, ha rárakok egy 12V-os LED-es "izzó"-t, akkor 250mA-t. A LED 12V-ról 73mA-t vesz fel. Mennyire jók ezek az értékek? Esetleg egy (Maxim-tól rendelt) kapcsolóüzemű step-up konverterrel jobb lenne a hatásfok? Amire használni szeretném: 6V-os rendszerű motorra index gyanánt a 12V-os LED-es "izzó"-kat.
Pki = 12V * 73mA = 0,876W
Ha az átalakítás hatáfokát kb. 60%-ra becsülöm, akkor Pbe = Pki / 0,6 = 1,46W kell. Ekkor Ibe = 1,46W / 6V = 243mA. Ebből szerintem kb. jó, amit csináltál, kicsit rosszabb a hatásfoka 60%-nál. IC-vel és FET-tel jobb lehet a hatásfok (kb. 80-90%), de motoron mindegy, főleg ilyen kis teljesítménynél.
Akkor inkább Step-up IC-vel csinálom, mert azért annyira nem mindegy az, hogy motoron van. Nincs a helyzet magaslatán a töltése (van töltés, azzal nincs gond, de jelenleg arra pont elég, hogy a 2-300mA-t fogyasztó tiris gyújtást kiszolgálja. Valószínűleg csak újra kell majd tekerni a töltőtekercset (ill nagyobb menetszámmal).
Köszi a segítséget!
Kipróbáltam ezt a MAX732 Step Up-ot, ehhez legalább nem kell sok alkatrész, viszont csak 200mA-t tud (bár ez több, mint elég).
Na szóval ráraktam újra azt a 12V-ról 73mA-t felvevő LED-es "izzót", de így 6V-ról 350mA-t vett fel a szerkezet. Többet, mint az a kapcsolás, amit 2 hozzászólással ezelőtt linkeltem. Jól számolom, hogy ez csak 42%-os hatásfok? Van még MAX1771-em és MAX642-m is. Esetleg próbáljam meg azokat is? Ezek után már kételkedve tenném csak. Az a 60%-os hatásfokú 4 tranzisztoros is megfelelne szerintem. Indexhez kellene motorra. Ennyit még ennek a gyengécske töltőrendszere is tudna pótolni. Esetleg még megpróbálnám a MAX642-t, de fogalmam sincs, hogy milyen induktivitású tekercset használjak. Találtam az adatlapban olyat is, hogy 160uH, olyat is, hogy 200-500uH, de olyat is ami 50uH alatti. Milyet kellene használnom 12V kimeneti fesz, és kb 200mA áram mellett?
Halihó!
Szeretnék +20volt ból +-20 voltot csinálni. Tudna valaki hozzá kapcsolást? Előre is köszi.
Nem csak a foci van a világon! (feszültség)
Terhelhetőség? Kiment megengedett ingadozása? Bemeneti feszültség tartománya? Galvanikus elválasztás?......stb. Így hiába vársz segítséget! üdv! proli007
Hát én láttam régebben olyan kapcsolásokat ahol síma tápból +- tápot varázsoltak, több adatot nem tudok szolgáltatni csak annyit tán, hogy 300W os toroid és síma 20v-ot ad le.....
hi
asszem erre a (kb 500 szor belinkelt) kapcsolásra gondolsz (kép). De azért jó, ha tudod, hogy nem a legjobb a hatásfoka üdv
Szükségem lenne egy olyan kütyüre, ami az autó 12V-os feszültségét, megduplázza, és 24V-ot állít elő belőle. 24V-os ülésfűtés akarok beépíteni, és ezt kellene meghajtanom. Találtam egy fesz. duplázót a Vatera-n, ami lehet nem lenne rossz!
Linkeltem: http://www.vatera.hu/feszultseg_duplazo_modul_csinald_magad_csomag_...3.html Érdekelne a véleményetek. Ár/érték arány tekintetében mennyire lehet ez jó megoldás. Nem akarok túl sokat rászánni. 1-2 e Ft-ból ki lehet hozni szerintetek?
Érdekelne hogy a DC-DC12-30v converter milyen teljesitményü, és kipróbált kapcsolás-e ?
Köszi !
üdv. mivel,hogy 78L05 van ott csak max 100mA
sziasztok, olyan kapcsolás kellene ami 1.5V ból 3V ot csinál (egyenfeszültség), max856 os ic nemjó, mert csak 100mA t tud. Nekem kb 1.5A - 2A kellene
tudom hogy hamar lefogja szívni, nekem kb 10-15percig elég ha bírja 1elemmel
Mindjárt sejtettem... Nem fog menni. Az elem belső ellenállása miatt el is felejtheted, hogy 1 A-t kiveszel belőle akár a saját feszültségén is, duplázva meg pláne nem.
Esetleg ha két-két elemet sorbakötsz, és ezeket párhuzamosan kapcsolva csinálsz egy bazi nagy pakkot, akkor sikerülhet...
1.5A t vett kibelőle az a motor amit hajtani szeretnék vele, de a motor 3.6v ra van méretezve, de ez egy konstrukciós verseny, szóval össz vissz 1db góliát elemem van
http://www.audi.hu/technik erre a versenyre készül, már minden megvan oldva, most egyenlőre úgyvan hogy 1.5v van rákapcsolva a motorra, de ha meglehetne oldani h 3 vagy 3.6 legyen akkor lényegesen nagyobb sebességre lenne képes
Ha ügyes vagy áttekerheted a motort 1,5 V- ra. (egy kis kézügyességet igényel ,meg meg kell figyelni hogy melyik tekercskivezetés hova van kötve és milyen irányba van tekerve. ) Vastagabb vezeték,kevesebb menet.
tudom, ez már felmerült bennem, de 1db ilyen motorom van, és félek h ha elcseszem akkor lőttek az egésznek ;/
valami meogldás nincs h 3v ot adjon le a góliát elem?
Azt hittem először, hogy ceruzaelem...
Kettő nem fér el, vagy nehéz?
ez a kikötés hogy 1db góliát elem lehet az energiaforrás
a feladat: "Építs egy olyan járművet, amely a lehető leggyorsabban képes egy 10 méter külső, 8 méter belső átmérőjű körpálya megtételére és a cél után 2 méterrel automatikusan megállni! Energiaforrásként egy 1,5 voltos "Góliát" elemet használj! A jármű külseje hordozza az Audi-modellek valamely jellegzetességét!" |
Bejelentkezés
Hirdetés |