Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
A szkópfotókon a vezérlő trafó kimenete volt mérve, még ne volt összekötve az IGBT-s panellel csak a 200 Ohm-os ellenállással volt terhelve és az ellenálláson mértem a jelet. Az UC kimenetét is mértem itt szabályos négyszögjelek voltak. Ha majd lesz itthon megint műszerem akkor majd újra mérem a dolgokat az általad leírtak szerint.
Az áramváltó porvas helyett majd kutatok ferrit után, meg kicserélem a graetz hidat. A jövő héten valamikor már meglesznek az új alkatrészek majd akkor tudok tovább foglalkozni a dolgokkal.
T.KlégákVan 2-3 GYSMI 131 géproncsom a kimenők jók bennük,kivitelezhető volna a 2db gép végének valamilyen páhuzamosítása-volt szó ilyen megoldásról?
A réz menetes szálak nagyon fontosak,ugyanis az acél menetes szálak ferromágneses anyagból készültek,(mint a vasmagként szolgáló ferrit)és elképzelheted hogy a trafó belsejében azok hogy érzik magukat a másodpercenként 35000-szer megváltozó mágnesezési iránytól. Jó esetben csak észreveszed hogy a színe kezd elváltozni,rosszabb esetben csak a végeredményt,a megsült tekercselést látod. A rozsdamentes menetes szálat is megpróbálhatod, úgy tudom az nem mágnesezhető. De a legjobb a sárgaréz. Gyári hegesztőgép nagyfrekis gyújtás trafónál volt acél összefogatás ugyanilyen vasnál,15 perces üzem után a csavarszárak végein forrt az odacseppent víz. Pedig az nem volt úgy meggerjesztve szerintem mint egy inverter trafója.
Szia.A gét meghajtásnál keresd a hibát.Ha az UC él még jó a jel,akkor a trafónál keresd a hibát,fordított tekerés,kezdet vég felcserélés.Addig meg semmi kép nem kellett volna kipróbálni míg a jel alakok nem megfelelőek.Ebből a tipusú IGBt böl meg elég lett volna kettő kettő oldalanként.Az élesztést leválasztó trafóról csökkentett táp,40-50 Volt,kéne kezdeni,kimenetet lehet terhelni 10-15A rel,ekkor az áramszabályzást is ellenőrizni tudod.Az áram váltó helyes irányát ilyenkor meg tudod nézni szkóppal.Ha itt minden jó akkor mehet soros izzóról,megint mérés,ha minden ok,mehet a betáp.
Köszi szépen a tanácsot, ki fogom cserélni rézre az összefogató csavarokat.
Szia. Most látom mpisti mit javasolt.A te problémádhoz ennek köze nincs.Több gyári hegesztőben láttam vas lemezzel,vas csavarral összefogott trafót.A te építésed nem azért ment tönkre,mert vas csavarral fogadtad össze a trafót.Én is csináltam vas csavarral összefogatást,vagyis én dobtam fel ide ezt a trafó megoldást,nekem tökéletesen működött.A gét meghajtásnál keresd a hibát.
Egyszer-kétszer előfordult olyan nálam is, hogy bekapcsolás után sípolt valami a gépben, de amikor elkezdtem hegeszteni, akkor abbahagyta és utána órákon át be volt kapcsolva a gép és semmi hangja és baja nem volt. Fojtó csinálhat ilyet? Gondolkozok rajta, hogy kellene csinálni egy újat.
Szia András.Ezekből nekem is van 6-7Db,amit egy helyről vettünk.(freedomocska).Ezek TIG gépek,amik a méréseim szerint 80Khz mennek.Egy trafót szétkaptam a prim:12 menet,szek 4 menet segéd 2x2 menet.Én próbáltam sorba kapcsolni két darabot,40 Khz ,nem volt az igazi.Arra jutottam hogy megpróbálom a következő Colt ba beépíteni hogy a frekit felviszem 80Khz re,ezért nem kell párhuzamosítani,100-130A le kell adnia.
Szia. Nem a fojtó hanem a lágy indítás.Nem ad a relé át,kontakt hibás és úgy jársz mint én elszállnak az IGBtk.Olvass vissza a Colt tal hogy jártam.Az elhalgatás meg azért van mert az érintkező összeégett,és per pillanat át adja az áramot.
Szia. Egyenlőre így marad a trafó, ha sikerül elindítani a gépet majd kiderül melegszik-e majd.
Na a relé lett volna az utolsó dolog, amire gondolni mertem volna, mert új, ilyen nagyobb téglalap relé, amit foglalatba kell tenni(a típust nem tudom ezért is írtam róla ennyit). Két morzés a relé, mindkettő párhuzamosan kötve. Bővebben: Link
Ilyesmi az én relém is, csak az több áramot tud.
HÚ vazze,ezeket ismerem de meg nem próbáltam volna be rakni.Ilyenek nekem is vannak,ezek egy két kapcsolás után beégnek.Inkább keress 40A X voltosrelét.
Akkor rakok bele mágneskapcsolót. Abból van itthon még pár darab. A nagy Ganz mágneskapcsoló csak nem ég be. Ha a több 10kW-os motorokat tudja kapcsolni, akkor ez nem okozhat gondot.
"A te építésed nem azért ment tönkre,mert vas csavarral fogadtad össze a trafót"
Nem is azt írtam,hogy emiatt ment tönkre,hanem csak arra figyelmeztettem,hogy a ferrittel nem azonos anyagú,de ferromágneses anyag beépítése az erővonalak haladásának útja közelébe nem igazán szerencsés. Egyrészt feleslegesen növeli az üresjárási veszteséget,másrészt hőt termel. Ettől az összerögzítéstől még normálisan működhet a masina,de szerencsétlen esetben okozhat gondot. Itt utaltam a tekercs leégésre, amit én magam láttam egy '90-es évek elején készült német inverterben. A gazdája -villamos ember lévén-szétkapta a gépet - a trafóját is-,kíváncsi volt a belsejére. Mivel a szétszedés és az összerakás között néhány hét eltelt,az eredeti sárgaréz összefogató csavarok közül csak 2 db volt meg,4 db-ot M3-as menetes szálból vágott darabokkal pótolta. Félórányi bekapcsolt állapot után a gépnek először csak szaga volt,aztán füstje. Az összefogató csavarok közül a ferromágneses anyagból készült csavarok környékén megolvadt a tekercs szigetelőanyaga, a csavarokról pedig leégett a horgany. Az is az igazsághoz tartozik,hogy ott a csavarok a tekercs belsejében voltak. Gee gépénél a csavarok kívül vannak,de véleményem szerint az erővonalakból a csavarokba is jut, ha oda jut,akkor pedig hőt fog termelni.
Szia Sándor.Jól tippeled a forrást,de van máshonnan is-szériában "dobálják ki" a GYSMI panelokat-olyan ívnyomokat láttam bennük a teljesítménypanelon és nekem a telj.félvezetők hűtése sem tetszik.Csak elméleti szinten - egy vezérlés és a teljesítményfélvezetőktől megduplázni 2db trafó az egyenirányítás után párhuzamosítani valahol?-elvileg félgőzzel menének és nem szenvednének az E55 trafók sem-hamár úgyis "begyűjtötük"a sok anyagot kitelne belölük?/hogysikerült a trafót bajnélkül szétkapnod?/
Teljesen igazad van,ha belül a csavar probléma,ha kívül,nem annyira.
Szia.Elvileg lehet párhuzamosan kötni a trafókat,de van itt a képek között egy 250A rajz ahol egy vezérlés két végfok van külön, egyenirányitva, és az egyent kötik párhuzamosan.Ez lehet a mi trafóinkal a megoldás hogy ne keljen szétszedni.Én mikróban szoktam rakni,2x3x 10mpercre,a lakk ennyi idő alatt megolvad,és szét lehet húzni.A félvezetőket hőlégfúvóval letermeltem az eredeti panelról,és 1mm es réz lapra,amit felcsiszoltam,forrasztottam fel.Ezen alkatrészekből,már építettem gépet,és most írás közben gondolkozom,ezekből lehet két külön végfokot építeni,meg is fogom próbálni.Neked is ezt javaslom.
Ha a csavar a mágneses erővonalak útjában van, akkor ezek az erővonalak a csavarban fognak menni, miután a vasnak sokkal jobb a mágneses vezetőképessége, mint a levegőnek. Emiatt a sima vasban jó nagy veszteség ébred, ezért aztán melegedni fog. Ha a csavar a ferrit mellett megy, mint egy trafó összeszorításánál ( Lásd Gee középső fotója ) akkor az erővonalak megosztódnak a vas menetes orsó és a ferrit mágneses vezetőképességének arányában. Miután, a ferrit egyrészt közelebb van a tekercseléshez, másrészt sokkal jobb a mágneses vezetőképessége, mint a vasnak, ezért a vason alig fog erővonal menni, tehát alig fog melegedni. Én a nagyobb ferriteket ( U93, U120 ) egyszerűen vasból készült lemez szalaggal szoktam összehuzatni ( pl. a Vacuumschmelze gyárt ilyen szalagokat - spandband - a vágott vasmagjaihoz ), még nem volt belőle probléma.
Ha pl. egy fazékmagot kell összeszorítani és a fazékmag közepében nincs légrés, akkor teljesen jó a vas csavar. Ha a fazékmagban légrés van, akkor a vascsavar melegedni fog és mindjárt indukciós hevítő lesz belőle, tehát, oda már sárgaréz csavar kell.
Én így oldom meg az ilyen problémákat! Eddig is jó volt ezután is jónak kell lennie!
Azt hiszem Erdei Gábor (erdgab) is így csinálja! A 8-10mm-es bakelit alaplapon van lefogatva minden a hűtő bordák és fojtó is! Ez olyan vastag, hogy simán lehet menetet fúrni és így tő csavarokat alkalmazni úgy, hogy az a külső doboztól is jól szigetel! Így nem ér hozzá semmi a külső dobozhoz! A trafó lefogatásához így bármilyen csavar alkalmas nem melegszik fel! A trafó tetejére is bakelit lap megy kb.3-4mm vastag és kilóg a trafó két oldalán, majd ezen keresztül van le csavarozva az alaplaphoz!
Akkor lehet a 2007-es kell hozzá. Nekem van 2003-ashoz beépülő konverter és szerintem akkor azért nyitotta meg.
Igen, de ha a trafóban nagy a légrés, akkor már melegedhet a menetes orsó. Akkor nem jó ez, ha nem zárt U57-ből van így lefogatva pl. a kimeneti fojtó. Vagyis, azon a részen van a menetes orsó, ahol nincs ferrit.
Üdv a népnek!
Tubi képe mellékelve.Valóban így építkezek többed magammal,de én sárgaréz csavarokat használok és törekszem arra,hogy a leszorító "kengyel" ne legyen elektromosan zárt,ha van a vasban légrés s még a sárgaréz orsó szárát is szigetelem.A fojtó nyitott szárait is igyekszem mindentől távol tenni,főleg fémektől,még az aluminiumtól is,ráadásul a főtrafótól is elforgatom 90 fokban. Ui: Idézet: Erdélyi Gábor=erdgab=Maci,igaz van erdei és erdélyi medve is,a lényeg,hogy tudják kiről van szó. „Azt hiszem Erdei Gábor (erdgab) is így csinálja!”
Meg barna maci, meg jegesmaci, meg plüss maci... Közös jellemzőjük, hogy egyikük sem tud csinálni hegesztőgépet...
Szia-itt van a hegesztős topikban az a bizonyos 250-es gép?Csak az elveket megnézni és GYSMI-k böl kihozni hasonlót,persze nem 250-est.
Sziasztok
segítséget szeretnék kérni.Vásároltam egy CO2 hegesztőgépet / MIG 403s Cebora /.Nincs 3 fázisom,ezért bekötöttem 220v-ra egy darabig nagyon szépen ment, majd köpködött,fröcskölt verte az automatát. A mágnes kapcsoló vadi újj, |
Bejelentkezés
Hirdetés |