Fórum témák
» Több friss téma |
Sajnos nincs neki 3 fázisa , ezzel kell gazdálkodnia.Próbálta már a homokszórót is ,azt mondta hogy egész jól megy.
Ha már beindul a motor, akkor már nincs vele gond.
Nem tudom mit, és mekkora tételben akar homok-szórással megoldani....lehet, hogy olyan meló, ami sok kicsi, és meg tud állni közben...a cégnél ezer számra voltak kissebb cuccok...ott nem azért kellett megállni, mert levegő nem lett volna, hanem azért, mert jött a kaja-szünet...Ha sok kis cucchoz kell, akkor nem feltétlen baj...ha meg annyira komoly a meló, hogy kinövi ezeket a verziókat, akkor beruház 380-ra...vagy egy 2.2 KW-os 220v-os motorra...Az egyik ismerősömnek 1.1 KW-os motor is elviszi a kompresszorját, a másiknak csak 1.8 KW viszi el. Mindegyik egy hengeres, ha jól emlékszek....Illetve van egy harmadik ismerősöm, ott egy 3 fázisú 920-as fordulatú öntöttvas-házas motor van gyárilag egy 2 hengeres kompresszoron...teljesítményéhez képest nagy a motor magassága, abban vastag a forgórész...ez is lényeges....Minél nagyobb a forgórész-vasmag átmérője, annál nagyobb a motor erőkarja, annál nehezebb lefogni....csak hát oylan motort már nem nagyon lehet összeszedni, ami a teljesítményéhez képest nagy átmérőjű forgórésszel rendelkezik, mert hát a gyártóknak érdekük, hogy minél kevesebb anyag elég legyen hozzá...Szerintem ha a lukas verziót egy 2.2 KW-os üzemi kondisra tervezett motorral összehozná úgy, hogy az indításkor rajt legyen még dupla kapacitás, ami felpörgés után lekapcsol,akkor nem lenne indítási problémája...csak mikor megjön a villanyszámla...de ha a dugattyúk keresztmerszete, és a löket-hossz nem túl nagy, akkor lehet, hogy kissebb motorral is sikerül
Üdv!
nekem egy IMI OZF80C 2ND tipusu hajt egy ifa kompresszort/Felújitott, fúrás, új dugattyu, gyűrük, szelepek,csapágyak/ mint egy új ez a motor 750W 2870f/p és erőlködés nélkül viszi! 8bárnál lekapcsol 6bárnál vissza kapcsol inditó relés! vissza kapcsolás is zökkenő mentes és még az áttétel sem iszonyatos! van egy másik kompresszorom vidéken ugyen ilyen motor hajt egy 2 hengeres zil kompresszort! de azt is viszi rendesen! lehet hogy a motor nem jó a tiedben, vagy segédfázisra van bekötve! mellékeltem képeket ha lehet feltöltöm
Édesipari termékek gyártásával foglalkozom. Vásároltam egy 3 fázidú IKLADI hajtóműves motorral szerelt dagasztó-keverő gépet. Az első használat után éget karamell szag keletkezett. Szétszerelés után kiderült, hogy a motorház sérült és befolyik az olaj.
Na sebaj, jó lesz a kitelepülésekhez. Ebből kifolyólag kicseréltük benne a motort egy fázisúra, hogy a fesztiválok helyszínén is tudjuk használni. A korábbi motort egy DIL 00-52 d/c mágneskapcsoló vezérelte (a tekercsre 380V 50Hz van irva). Tudnátok segíteni abban hogyan kell bekötni a motort és ezt a mágneskapcsolót egy fázisnál. Gondolom a tekercset cserélni kell 230v-osra. Üdv és köszönöm. mzs/x
Sziasztok
kaptam egy IMI motort! már kész gyüjteményem van! OZF90C 4ND 1450f/p 1100W az a gondom hogy olyan hangot ad mint ha csapágyas lenne! kicseréltem a csapágyat. de utána is! gyári tekercselés van benne 2vastagabb sárga és 2 vékonyabb fekete kivezetése van volt inditó relé is benne de az szét hullot igy kivettem belőle! tehát el akarom inditani rákotok a két sárgára búg hangosan nagyon lassan pörög, ha segitek neki akkor felpörög de azt hiszem nem pörög fel teljesen a búgás csekélyen halatszik még! ha a két feketére kötök rá akkor elindul de nem teljes fordulattal! ha be iktatok egy kondenzátort ami gyárilag a motoron volt, akkor sem pörög fel teljesen hangos a motor, gondolom nem üzemi kondenzátor mert akor nem lett volna relé benne! ha elindul a kondi segitségével akkor megy egy bizonyos fordulattal, leveszem rola a kondit csendesedik a hangjade megmarad nála csekély bugó hang! a motor tengelye viszonylag hamar felmelegszik! mi lehet a baja?
Szevasztok!
Van egy IMI HZ 792 T7e típusú villanymotorom, ami üresen szépen megy,de terhelés alatt nem indul el! Mi lehet a baja? Tekercsről 3 vezeték jön 2 vékony fekete és egy vastagabb sárga!3 db kondi van rajt 2db 8 és egy 20uF!
Hány wattos? Szivattyúmotor? Nem zárlatos valamelyik kondenzátor?
No ..A helyzet az, hogy ez egy indító kondis motor, tehát csak addíg záródik a segédfázis áramköre, amíg fel nem pörög a motor. A két vastag...a te esetedben sárga vezeték a főfázis-tekercselés kivezetései, arra dírektbe, vagy ha relével oldod meg, akkor annak a behúzó- tekercsén keresztül kell 220 voltot adni folyamatosan. A két vékony...a te esetedben fekete vezeték a segédfázis- tekercselés kivezetése. Ez utóbbi felel az indítási nyomatékért. Az egyik vékonyat össze kell kötni az egyik vastaggal...Az, hogy melyik vékonyat melyik vastaggal, csak a forgásirányt befolyásolja, ha nincs zárlat a motorban...Illetve ne azzal a vastaggal kösd össze, amelyik a relé tekercsén keresztül kapja az áramot A maradék egyetlen vékonyat rá kell kötni egy indító-kondira, amely 120 mikrofarados. A kondi maradék egytlen kivezetése megy a relének arra az érintkezőjére, amit a relé csak az indíráskor kapcsol be az áramkörbe...A bele való relének 3 csatlakozása van...régen csavar alá kellett fogatni a vezetékeket, újabban tűzősarus megoldással van, gondolom hogy gyorsabban tönkre menjen, és gyakrabban vegyék A relé 3 kivezetése úgy van megoldva, hogy van egy áram-tekercs benne, amelynek az egyik vége össze van kötve relén belül a kapcsoló-rész egyik érintkezőjével. erre megy a 220Voltból..mondjuk a fázis. A relé áram-tekercsének maradék egy csatlakozására megy az a vastag vezeték, amit nem kötöttél össze a vékonnyal. A relének a maradék egyetlen csatlakozása, ami az érintkerőre megy a relében, azt kell a kondira kötni...nem tudom milyen állapotban van a relé...ha nyomógombbal akarod megoldani, akkor az is megoldható...ha nem megy a motor így, akkor valami halott...vagy a relé, vagy a kondi, vagy a tekercselés. Ha az említett bekötéssel könnyen felpörög, de rossz a hangja, egy jól szigetelt fogóval húzzad le a reléről a kondi vezetékét, és ha jó lesz, akkor a relé sült össze, ha nem indul el, akkor érintsd a relé valamelyik másik csatlakozó-pontjához jól szigetelt fogóval...Ha jó a kondi, akkor szikrázni és akár csattanni is fog mikor össze érinted, ne ijedj meg, a kondi tárolja az energiát, és amíg nem ér össze stabilan, addíg a bizonytalan érintkezés miatt szikrázhat. Ha így elindul, akkor a relé nem húz meg, vagy elégett az érintkezője, relé csere, vagy nyomógombos megoldás...Ha elindul, biztos hogy rossz lesz a hangja, amíg el nem veszed a fogóval mozgatott kondi-véget, de mikor elveszed, akkor is szikrázni fog a fogóval mozgatott kondi-vég és a relé kivezetése között, amíg nagyon közel van, és áram marad benne az után is, ha nem ér neki semminek, ha van élet a kondiban. Ha így sem indul, akkor kondi-csere, ha új kondival sem, akkor tekercselés. Ha nagyon félsz tőle, nyomógombbal is bekötheted, elsőre is, és ha körvonalazódik, mi a hiba, utána is tudod próbálni relével...
igen igy volt bekötve ahogy montad! relével volt megoldva az inditás!
de most gombal müködik, de nem akar felpörögni a motor max 300f/p bekapcsolom a kapcsolot búg mint álat , megnyomom a gombot elindul, de nem teljes fordulattal 1450fordulatos, tuti hogy nem megy annyival mert van egy másik motoromk ami 1450 fordulatos és van külömbség közte! lehet a tekercselés adta meg magát?
1.1 kW-os terménydarálón volt!
Az hogy zárlatos a kondi azt ki lehet mérni valahogy???
Adattábla van rajta? Mit ír? Nem találok T7e végződésű típust...Hány wattos? 220 Voltos?
ha elengedem a gombot akkor halkabb lesz a búgás, de igyis búg rendesen, olyan mintha menne a segédfázis akkor lehet a tekercsel van valami!!! még gyári tekercselés!
ha látod a képet a bal oldali az
Mielőtt rá teszed a műszert, érintsd össze a kondi-végeket, ha kikötötted a motor áramköreiből...de inkább előtte, hogy ne csapjon meg....bár elvileg a tekercselésen keresztül kiszül... Ha ellenállás-mérés állásba rakod a műszert, akkor szakadást kell mutatnia...ha mutat ellenállás-értéket úgy, hogy nincs a motorra kötve, akkor zárlatos... Bár nem minden esetben mutatja rossznak a rossz kondit, de ha rossznak mutatja, akkor biztos hogy rossz....de ha nincs kisütve, tehát hagysz benne energiát, akkor tönkre teheti a műszered.
Há, mint három fázisú. Persze át van tekercselve egy fázisra. Elég furán. A két vékony fekete lenne a főfázis, a sárga meg a közös s onnan kapcsolódna a kondenzátor egyik ill. a másik iránynak megfelelően?
Van rajta,onnan néztem a típust!220 V 1,1kw a fordulat,ha jól emlékszem 2800 körül van!
Kapacitásmérővel, vannak multiméterek amik tudják ezt .
Gyárilag ezek a kondik voltak rajta?A daráló motorok tudtommal nyomógombbal kondi nélkül segédfázissal indulnak, nem üzemi kondenzátoros.... De holnapra okosabb leszek.
Szép, tiszta...csak pici a kép...Még ne idegeskedj...bármi is lehet....akár kondi, akár relé... is..lehet, gyenge a kondi, és nem ad akkora indító-nyomatékot, vagy a relé kontakt-hibás...még nem dőlt el semmi eddíg...
Akkor megvárjuk a holnapot...én amit csináltam, nem pont ilyen típus volt, de az állandó kondis volt gyárilag...a kapacitás-mérő kapcsán meg...ha kiszáradóban van egy kondi, akkor nem feltétlen ír a névlegestől jelentősen eltérő értéket a műszer, ezt tapasztaltam...illetve, ha csak meggyengült a szigetelés a kondiban, akkor csak egy feszültség-érték felett vezet át...ilyennel is találkoztam, bár ritka.
nem tudom azt hiszem gyárilag ez a kondi volt rajta!
kondi nélkül bekapcsoltam búgott, megforgattam a tengelyT valamelyik irányba elindult de nem teljes fordulattal! és a tengely is hamar felmelegszik a csapágyakat bezsiroztam elsőnek azt hittem az miatt nem pörög fel mert elég kopott a csapágy, de nem az baja szetem biztos a tekercs lehet a baja
KÖSZÖNÖM!
Amióta nálam van azóta ezek vannak rajt! direktre volt kötve! A tekercsről 3 vezeték jön le 2 vékony fekete és egy vastagabb sárga! Bekötése így néz ki: U1-en 1vékony fekete a tekercsről és a fázis! W2-re van a 3 kondi feketéje kötve! U1-W2 áthidalva U2-n van a nulla valamint a tekercsről a vastag sárga V1Z1-n van a másik vékony fekete a tekercsről W2Z2-n a 3 kondi kék vezeték V1Z1-W2 áthidalva V2Z2 pedig szabad
Az a helyzet, hogy ez általában így van....csak sajnos volt az iminek egy "Speciális motorok" című szériája, ami HZ-vel kezdődött, csak 3 jegyű szám volt utána. Ilyen pl. a HZ 762 R7h2, HZ792 R7j, HZ792 R7e1, HZ772R7e23...ezekről van gyári adatlapom, az utolsó kivételével...amiket most felsoroltam 220Voltosak a gyári adatlap szerint
OK! vissza szívtam ez biztosan üzemi kondenzátoros.Nézd meg a kondenzátort.
Szerintem várjuk megg a holnapot, hátha lesz konkrétan erről infó, de lehet, hogy a kondi rossz... ez szerintem 220 voltos állandó üzemű kondis, ha gyári tekercselés akkor biztosan...és a vastag egy közös, és a két vékony feketére menő vezetékek felcserélésével lehetne forgásirányt váltani...ha akarnánk...Összesen 40 mikrofarad körül tűnik reálisnak a kapacitás...gondolom nem volt egyben 40 mikrofarad annak, aki bekötötte...így viszont több a hiba lehetőség, lehet hogy csak az egyik kondi halt meg, és a másik kettő kevés...szarul vagyok..lépek...jó éjt
Valamit nem értek, vagy elírtad?
Idézet: „V2Z2 pedig szabad” Idézet: „W2Z2-n a 3 kondi kék vezeték” Csináltam egy skiccet, rajzold bele, ha valami még hiányzik.
Igazad van, de én már erre nem is emlékeztem, csak hallottam róla. Igazából abszolút nem ismerem a speciális szériát, de a betűk és számok árulnak el némi információt. Az R ugye nagy peremes talpas kivitel, de a h, j, e, .... passz.
Helló! ha mégis le lenne égve, mondom mégegyszer a tipust IMI OZF90c-4ND 1100W 1450F/p 9,8A, és ha tekercseltetném akkor lehet dupla fordulatura csináltatni? volt már téma egyszer csak nem igazán értem! az a lényeg ha dupla fordulatura csináltatom akkor kisseb lessz a teljesitménye? meg marad üresen horony benne? Adott ez a motor!! nagyságra ugyan akkora mint a 1500W-os 2920 fordulatu! akkor lehet hogy ki lehetne szoritani belőle ilyen teljesitményü motort?
Bevallom, én nagyon úgy érzem, hogy nagyon keveset tudok az IMI motorokról...minél többel találkozok, annál inkább úgy érzem...A speciális motorok közül csak néhány típust tekercseltem...a két kezemen össze tudnám számolni....Darabszámban a speciálisból olyan keveset, hogy bennem nem alakult ki, hogy miért is 3 jegyű a szám a típusban, illetve az utána levő betűk jelentése sem körvonalazódott bennem....csak meg tekercseltem, összeraktam, kimértem, aztán vitték, használják...azt tudom én is hogy a normál, nem speciálisoknál a H kezdőbetű 3~, az O kezdő betű 1~.... (jé...tudok szinuszbögrét... )...illetve a tekercselési adatlapja megvan néhánynak, így nem esek kétségbe ha azok közül jön be, megvannak az adatok úgy, hogy eddigi életemben nem is láttam némelyiket....néhányról tudom, hogy pl a GU950 F7n típus automata mosógépekhez készült...akkoriban az Energomat volt elég elterjedt, azokba kizárólag az IMI GU950F7N motorjai a mosó-motorok. Illetve ugyanezekbe a mosógépekbe gaártott szivattyút az IMI és az EVIG is, olyat is csináltam, csak nem ugrik be a típusa, mert régen volt, de akkor volt mikor sok. Aztán amit még hallottam, hogy ha a HZF vagy OZF után van még egy K betű, és csak utána a szám, akkora vasmagban van eltérés....Jobb minőségű vasmagból valamelyik méretében kissebb példány van a motorban, ezért a HZFK-nak mások a tekercselési adatai, mint az azonos fordulatszámú és teljesítményű HZF-nek...az első betü-csoport után jön egy két vagy 3 jegyű szám...ha kéz jegyű, akkor normál, ha 3 akkor speciális, azt hiszem. Ha két jegyű, akkor a tengely-magasság mm-ben. A két jegyű szám után levő A, B, C, vagy L-re nem emlékszek, mit jelöl. Ezt követően kötőjel, majd egy számjegy: hány pólusú a tekercselés, majd egy vagy két betű, amiről szintén nem tudom mi...illetve ha egyetlen konkrét E betű, akkor ellenállásos segédfázisú a motor, ezt említi az adatlap. Illetve a HZ762 R7h2-speciális motorról tudom, hogy bifilárisan van tekercselve a segéd-fázisa.
Jó eséllyel ki lehet hozni belőle 1,8 KW-ot kb, de azt csak 2920/p fordulatszám vagy 3~ gerjesztés esetén...tehát ahhoz át kéne tekerni két pólusúra....vagy 3 fázisúra...vagy 3~ két pólusúra...de kissé meredek lehet biztonsággal átszámolni..
értelek valószinű hogy az a baja! nekem csak simán egy fázisura kellene! csak nem találok olyat aki megcsinálná
IMI HZ 792 T7e 40uf üzemi kondenzátorral üzemel.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |