Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv Szakik!
Két kérdésem volna. Először is van a munkahelyemen egy 1987-ben a venyige utcai EVB-ben (Elektronikai Vállalat Budapest) összekendrácsolt "Statikus frekvenciaváltó C-SI-75" feliratú négyajtós szekrény, aminek persze elvesztették a gépkönyvét. Nincs-e valamelyikőtöknek valami infója erről? Elvileg működőképes, mert sosem volt bekötve, csak éppen a könyve nélkül nem is lesz, mert nekem aztán semmi kedvem napokig reverse engineerkedni vele. És a google sem volt a barátom. A második kérdésem pedig az volna, hogy van két szivattyúcskám, egy 35kW-s meg egy 75kW-s, amelyek egyszerre sosem működnek. Takarékossági okból egy frekiváltóval szeretném hajtani mindkettőt, oly módon, hogy a szekunder oldalon egy nagy késes kapcsolóval váltom a két motor áramkörét. Meg lehet ezt így csinálni? Nem károsodik egy 75kW-s motorhoz való frekiváltó, ha csak egy 35-öst teszek rá? Elvileg nem látom okát, hogy miért károsodna, de kicsit elbizonytalanított az, hogy 5kW-s lépcsőkben külön rendelési számok vannak a frekiváltókhoz... Minden segítséget nagyra értékelnék. Gábor
Hali zapkorte!
Idézet: „Takarékossági okból egy frekiváltóval szeretném hajtani mindkettőt” Szerintem megoldható, de az adott frekvenciaváltó installációs doksiját érdemes átnézni, hogy megengedi-e a terhelés lekapcsolását a kimenetéről, vagy nem. Mi gyakran használunk ilyen megoldást problémamentesen, igaz kisebb teljesítményű motorokkal. Van ahol a két motor teljesítménye amik között váltani kell jelentősen eltér (7.5kW és 1.2kW). És van olyan is, ahol vagy egy nagyobb motor üzemel (kb 5.5kW) vagy 4 kisebb (kb 4x0.75kW) és ezek között vált. Danfoss VLT5000 és SEW Movitrac frekiváltónál használjuk a fenti megoldást (az átkapcsolást mágneskapcsoló végzi). Ezeknél több setup (preset) állítható be, amik között lehet váltani, így a két motor külön paraméterkészlettel üzemel. Elképzelhetőnek tartom, hogy a kisebb teljesítményű motort a frekiváltó nem lesz képes megvédeni, akkor annak külön motorvédőt kell beépíteni. Megfelelő reteszeléssel el kell kerülni, hogy a motort a kapcsoló akkor kapcsolja rá vagy válassza le frekiváltóról, amikor annak kimenő árama/feszültsége nem nulla.
Üdvözlök mindenkit!
Van nekem egy SE altivar28-as 1.5kw-os 230v frekiváltóm.A problémám a következő, adok neki vezérlő jelet elindul a venti, a kijelzőn felfut a frekvencia a beállított értékre, kattan egy relé,de a motorra nem ad ki semmi feszkót.Elindítás után kb 30mp mulva leáll hibajelet nem ír ki. Kipróbálltam gyári beállítással is semmi.Megkérném, aki ért ehhez a frekiváltóhoz adhatna tanácsot, hogy mit kellene rajta vizsgálni, mérni, esetleg cserélni.Égésre, füstre utaló jelet nem látok, az optocsatolóknál van pár átforrasztott, vezetékkel áthidalt csík,néztem, mértem ott nincs probléma. Megjegyzem, hogy nem szakmám az elektronika,csak hobbiként tanúlgattam.Előre is köszönöm.
Ha a teljesítmény vezérlésnél vált köddé akkor szerintem A hozzá tartozó fet is erre a sorsra jutott.Esetleg ,mint írtad 3 fázisú jelet gyártott , ha a többi épen maradt, a kapcsolás visszarajzolása alapján egy azonos helyen lévő értéke szinte biztosan jó.
Szia,
milyen tipusú a motor, és hogy van bekötve?
Üdv!
AI1-re DI1, DI2, stb-re van valami kötve, vagy csak rátetted a villanyt, aztán vártad a csodát? Mert fel kell paraméterezni először is a bemeneteket, hogy a vezérlésed 2, vagy 3 vezetékes módban van-e. Aztán, ami fontos, hogy a referenciákat be kell állítani. Ha van referencia alpjeled, akkor LSP és HSP között tudod változtatni a motor sebességét. Gyári értéken az LSP 0, tehát, ha nem kötsz rá analóg jelet, akkor 0 sebességgel fogja forgatni a motort. Kezdetnek LSP-t és HSP-t állítsd 50-re, aztrán kiderül. Ami hibajeljést adhat, az az iTh, ami a termikus motoráram. A motor adattáblájából be kell írni a motor által felvett áramot, meg még én szoktam rátenni 10%-ot. Ha ekkor sem indul el, akkor valami hardveres baja lehet. De ez a típus, aha jól emlékszem tudja a tun-t is, magyarul az automatikus motorillesztést. Érdemes azt is lefuttatni. Üdv.
Segítséget szeretnék kérni a képen látható Stöber fbw frekvenciaváltó bekötéséhez, mivel a témában nem vagyok túl járatos.
A betáp rákötése egyértelmű, a kimenettel is elboldogulok talán. A többi bekötési ponttal azonban nem vagyok tisztában. Előre is köszönöm.
Szia!
Drehrichtung: forgásirányváltás, sperre: indítás, bremswiderstand: fékellenállás. Német nyelvű kézikönyv: Bővebben: Link
Miért nem próbálod meg a Venyige utcában?
Nekem nagyon segítőkésznek tűntek. Igaz, én vásárlóként mentem oda...
Köszönöm a választ!
Közben én is letöltöttem a kezelési útmutatót, sajnos német nyelvtudásom hagy némi kívánnivalót... Mint írtam, nem vagyok túl járatos a témában, ezért lenne pár kérdésem: A motor fékezésére nincs szükség (szalagfűrész, kővágógép) A fékellenállást rövidre zárjam, hagyjam üresen, vagy tegyek valami ellenállást? A sperre -indítás- kapocsra gondolom kapcsoló kerül. forgásirány váltást megoldom a motoron, ezt rövidre zárhatom? A sollvert -set point- egy potméter helye lehet? A fordulatszámot úgy tudom, a p4 potival tudom állítani
Hali!
Idézet: „A motor fékezésére nincs szükség (szalagfűrész, kővágógép) A fékellenállást rövidre zárjam, hagyjam üresen, vagy tegyek valami ellenállást?” Hagyd üresen! Ha rövidre zárod pukkanni fog! Idézet: „forgásirány váltást megoldom a motoron, ezt rövidre zárhatom?” Gondolom ha a "D" rövidre van zárva akkor egyik irányban, ha nyitva van, a másik irányban forog. Ez egy iszonyat régi, analóg cuccnak tűnik. Nem biztos hogy szeretni fogja ha a motorkivezetést esetleg terhelés alatt kapcsolod.
sziasztok.
még mindig keresek moscon-G5-höz (omron, samsung) leírást. köszönöm.
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy 1x230 voltról üzemeltethető a foton lévő frekiváltó? Köszi! Sziasztok!
Szia!
Nagy az esélye annak, hogy nem, mert alapból 3 fázist igényel, 230V-on. De megpróbálkozhatsz a 230-as bekötéssel, hátha becsapható.
szia.
meg kell próbálni, nekem is van néhány 3x230-asom, és kb a fele elindul, kb a fele meg kiáll fesz hibával.
Sziasztok!
Nagyon köszönöm a segitseget, adtatok egy kis reményt, hogy tudom használni 1 fázisról! Mindegy, hogy hova kötöm a fázist, és a nullát, az L1, L2, L3 kapcsokon? Köszönöm sziasztok!
Igen, mindegy hogy a fázist melyikre(L1, L2, L3) kötöd
Sziasztok!
Van nálam javításon egy Moeller frekvenciaváltó, zárlatba ment benne egy 15A-es graetz a váltó-plusz irányban, 2db felső IGBT, és egy alsó. A felső 3 IGBT gate-re menő diódája mind kiégett (látványosan)... Van esély arra, hogy az ő meghajtása túléte? Mert az egész panel ezeken kívül le van öntve forraszthatatlan lakkal, és az őt meghajtó SMD IC felirata sem látható... KUKA?
Sziasztok!
A segítségeteket kérném.Szereztem egy régi frekiváltót ami egy fázisból csinál hármat a kimeneten.1,5kW-os,a típusa VC150 ,Control Techniques gyártmány,legalább 15 éves.Ezzel hajtok egy 1,1kW-os hajtóműves motort.Be is kötöttem,csak a start-stop és irányváltás funkciókra van szükségem,a fel ill.lefutás és a max-min sebességet belső trimmerekkel lehet beállítani.Működik is szépen de a teljesítménye nem elég.A kimeneten a föld és a 3 fázis között csak kb.160V-ot mérek a 230V helyett,a fázisok között 220V-ot.Sajnos semmi érdemleges adatot nem találtam erről a típusról a neten,csak egy bekötési rajzom van róla papíron.Egy 8 tagú programkapcsoló és 2x9 és egy 2x8-as jumper van belül,de nem tudom mi mire szolgál.A motor csillagba van kötve,deltában el sem indul ,csak zúg.Hogy lehetne elérni hogy a teljes 3x230V megjelenjen a kimeneten?
Szia!
Ez így jó, hisz 230V-ból csinál 3x230V-ot (fázisok között). A motornak 230/400V-osnak kell lennie és deltába kell kötni.
A motor 220/380V-os de deltába kötve csak zúg,nem forog.Az a baj,hogy nekem csak 3x160V van a kimeneten.Ha meglenne a 3x230 szerintem a teljesítmény is elegendő lenne.
Ja! Ha fázisok között 230V,akkor ez lenne a max teljesítménye?Mert egy 750W-os 1 fázisú motor nagyobb erőt ad le mintha ezt kötöm a helyébe,ezért keveslem mert ez csak 1,1kW 3 fázison.Sokkal erősebbnek gondoltam...
Ha a motornak nincs baja, akkor deltába kötve ( általában a kapocstáblában három párhuzamos átkötés ) a motornak el kell indulnia. Egy fázisról üzemelő frekvenciaváltóknál ez mindig így van. Mivel egy fázisnál a feszültség 230V ezért a frekvenciaváltó a kimenetén ennél nagyobb váltófeszültséget nem tud előállítani.
Köszönöm a válaszokat ! Még egyszer megpróbálom deltába kötni.Csillagban rendben üzemel,ezért nem értem miért nem megy deltába kötve De ha menni fog deltában,nagyobb ereje úgysem lesz,így ez a projektem bukta
Állíts a frekiváltó áramkorlátján, hátha az fogja a motort deltában.
Óvatosan a deltával, könyen lehet hogy a frekiváltó 3adik felharmónikust is kever a kimenetbe pont amiatt mert kevés a közbenső DC feszültség. Csillag kapcsolású motornál a harmadik felharmónikus kiesik, deltánál NEM!
Lerajzolva egy alapharmonikust meg egy harmadik harmonikust és összeadva látható a lényeg (Uki összeg csúcsértéke kisebb lesz, így a közbenső DC feszültségből előállított Uki jel alapharmonikusának csúcsa nagyobb, mint ha csak simán alapharmonikus lenne a kimeneti jelben, a motornak meg csak az alapharmónikus kell!). Egyébként meg frekiváltókhoz direkt frekiváltóhoz tervezett motort kellene alkalmazni, pont emiatt is. Ha nincs, akkor meg kell elégedni azzal amit tud.
Áramkorlát nincs rajta,csak egy"boost"feliratú trimmer.Lehet hogy a programkapcsolókkal és a jumperekkel kellene variálni,de semmi infóm mit hova kapcsoljak,tönkretenni meg nem akarom.Deltába kötve némi sivítás és halk kattogás hallatszik a motorból(nem forog közben)úgyhogy ezt nem nevezném üzemi állapotnak
Ha leveszed a kapocslécekről az átkötéseket és megmérve a tekercseket, milyen ellenállásértékek adódnak az egyes tekercsekre? Nem lehet valami baja annak a motorodnak?
A frekiváltód erősen hajaz erre.
Szia!
Biztos jól van deltába kötve az a motor? csillagba 3X380V deltába 3X230V kell a motornak, és már megy is. Ha csillag kötésbe tökéletesen működik, akkor deltában is úgy kell működnie. Biztos, hogy 230/380 D/Y a motor? |
Bejelentkezés
Hirdetés |