Fórum témák

» Több friss téma
Lapozás: OK   3 / 4
(#) Frankye válasza ujfe hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Minthogy egy mikrokontroller van beleépítve, ami a programja nélkül csak egy anyacsavarral megegyező tudásszintű jelen feladathoz, így ha annak a programját/foráskódját nem tuja megszerezni valaki, akkor ez sokra nem alkalmas.
Gyenge német tudásommal azt vettem ki, hogy a forráskódot nem osztotta meg a fenti oldalon a szerző...
(#) ujfe hozzászólása Nov 10, 2010 /
 
Nyilván hülyeség - én már végigolvastam az egész honlapot - de a fodszámot leveszi az egyik csatlakozón a sebességet meg a másikon. A kettő hányadosa adja meg az adott sebességfokozatot...
Szóval ha basic-ben kell megírni, megcsinálom de PIC programozása...hát hogy is fogalmazzak...kicsit bonyolultabb
Amúgy is kellene rajta kicsit fejleszteni mert ha már itt tartunk kellene bele egy programozható váltóvillám is...sőt ha lehet adott fordszám elérése esetén mondjuk egy jó kis relét is vezérelhetne...mondjuk váltókezeléshez...

****

Nem lehet olyan bonyolult !
(#) Ksanyi válasza Manó hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Szia Manó!
Kössz a linket,pont ma telefonáltam kőrbe,hogy szerezzek egy 50-60 mm átmérőjű utósműszert,vagy rossz kismotor Km órát,hogy abba szereljem
(#) Ksanyi válasza ujfe hozzászólására (») Nov 10, 2010 /
 
Énpl azért nem,mert mechanikus a Km órám is és a fordulatszámmérőm is.Vajon egy ilyen mit írna ki,ha álló helyben kapcsolgatnák?
(#) Moderátor hozzászólása Ksanyi hozzászólására (») Nov 11, 2010
 
Légy szíves, próbálj meg legalább normálisan írni!
Köszönöm.
(#) Ksanyi válasza (») Nov 11, 2010 /
 
Elnézést ,és ezer bocsánat,kihagytam egy szóközt.
Már ütöm is magam.
(#) Frankye válasza Ksanyi hozzászólására (») Nov 12, 2010 /
 
Én legalább négy kihagyott szóközt látok, de ezen ne vitatkozzunk.
(#) Villamos hozzászólása Dec 25, 2010 /
 
Sziasztok én csak azt akarom kérdezni, hogy kocsiban
hogy tudom megoldani az áram elátást ebben kérek segítséget 7 segmenses led kijelzőre?
Előre is köszönöm
(#) Frankye válasza Villamos hozzászólására (») Dec 26, 2010 /
 
Ez a kérdés így nagyon zavaros. Pontosan írd le, mit szeretnél!
(#) bbalazs_ válasza Villamos hozzászólására (») Dec 26, 2010 /
 
Leveszed valahonnan a 12V-ot es a foldet (celszeruen biztositekkal vedett pont utan, mondjuk pl. szivargyujto).
Fogsz egy 5V-os stabilizatort (7805, to220-as tokban), felirat feled, labak alul:
a kozepso labahoz a foldet, a bal szelsohoz a 12V-ot, a jobb szelsorol kapod az 5V-ot a foldhoz kepest.
A 7 szegmenseset azert soros ellenallasokkal (330-220 Ohm korul) kosd be.
Ha a stabilizator nagyon melegszik, csavarozd ra egy aluminium lapra.
(#) klimás56 válasza Manó hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
Szia! Végig böngésztem a kínálatot kijelző ügyben és ez a megoldás tetszik a legjobban. egy dolog nem világos számomra,a gyakorlatból kiindulva, ha végig léptetjük a fokozatokat bármely irányba, az 1-0-2 között honna tudja kisokos a nullát?
Az oldalon korrektül végig követhető és megérthető a működés, addig rendben is van amíg a váltókar elmozdul a mágnesek felé ,de a gyakorlatban a megálláskor mintegy kitapogatjuk a nulla helyzetet és ekkor a váltókar nem mozdul ki a mágnesig . Tehát , szerintem vagy 1-t , de nagyobb valószínüséggel 2-t mutat a kijelző megálláskor.
Rosszul gondolom?
(#) ujfe válasza klimás56 hozzászólására (») Jan 16, 2011 / 1
 
Nem vagyok szaki a témában de első ránézésre feltűnt, hogy van rajta egy "neutral switch" bemenet. Gondolom, ez a minden motoron megtalálható üres lámpára van kötve. A motorokon baromi egyszerű. Ha a lámpa világít, tehát az egyik lábán van 12V, akkor üresben van a váltó. Nem kell gondolkoznia sem...
(#) klimás56 válasza ujfe hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Bingó ! Nálad a két pont! Nem néztem eléggé figyelmesen végig az oldalt. Így már tiszta a dolog.
(#) ujfe válasza klimás56 hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
A motoroknál ez a legegyszerűbb megoldás.
A relés-mágneses megoldásokat nem tartom sokra, mert sztem nagyon sok a hibalehetőség benne. Épp nem húzod fel annyira, vagy egy gyors váltást valamiért nem érzékel és máris rosszat jelez...és onnantól kezdve folyamatosan....
Biztosan van olyan megoldás amit a német srác dolgozott ki: egy impulzusszámot osztok egy másikkal. Nem is kell hozzá sztem PIC, csak fixen kell a 6 osztót meghatározni, minden géphez. Persze az csak azon a típuson fog működni de ott egye meg a fene Nem fogod eladásnál leszerelni, úgyse...
Ha lenne valakinek valami hasonló akkor azt szívesen venném...
Nem is kellene tudni előre mit osztok mivel ! Csak két szám hányadosának az eredménye kell !!! Persze 6x ! És attól függően mi az eredmény kivezérel egy 7-8 szegmenses kijelzőt. De sztem olcsóbb ha megrendelem a német sráctól 40,- €-ért...az is programozható és felmegy akármelyik gépre, csak nekem kell felszerelni...
(#) Tubi56 válasza ujfe hozzászólására (») Júl 23, 2011 /
 
teljesen igazad van, de akkor miért vagy itt a fórumon?
(#) 111222 hozzászólása Jan 29, 2012 /
 
Üdvözletem mindenkinek! Olyan kérdésem hogy van egy pitbike-om és szeretnék rá sebességfokozat kijelzőt ebben kérénék segítséget hogy esetleg valaki nem e tud csinálni?
(#) RicaRS hozzászólása Márc 5, 2012 /
 
Sziasztok!

Adott egy kapcsolás, ami kivitelezve lett. Katt ide

Még mikor nem volt beszerelve a motorba, akkor minden jól működött labortápról, semmi gond nem volt. A hétvégén beszereltem a motorba (khm.. azaz elkezdtem), behúzogattam a vezetékeket, rátettem a feszt akksiról, be is kapcsolt ahogy kellett... Szóval ahogy gyújtásra tettem bekapcsolt a fokozatkijelző, majd egész véletlen rányomtam a dudára és a gombnyomására egy más értéket írt ki... tehát a duda gombnyomásra össze vissza váltogatott egyesével, fel-le. Feltettem közben töltőre az akksit, úgyhogy (szerintem) biztos nem a gyenge akksi miatt. Ha folyamatosan nyomtam a dudát akkor folyamatosan váltogatott fel-le, egyesével.

Gondoltam hátha a HALL szenzor miatt van ez, mert a melexis által gyártott HALL -t, ami a kapcsolásban szerepel, azt nem lehet kapni, ezért helyettesítve lett egy HEStore -ban kapható HALL -al. Lekötöttem a sorkapocsról a szenzorokat, így ez most annyiban változott, hogy a dudanyomásra csak lefele számlál. Felpötyögtetem 6. -ba, megnyomom 5x a dudát, és egyesével lebiceg 1. fokozatba.

A kérdésem, hogy ez miért lehetséges? Mi okozhatja ezt? Mivel tudnám "orvosolni"? Bármi ötletet szívesen vennék. Csak egy kép róla.

Előre is köszönöm a segítségeket.
(#) tiggersoft válasza RicaRS hozzászólására (») Márc 5, 2012 /
 
A szenzorokhoz használj árnyékolt vezetéket, a tápját pedig szűrd meg. Esetleg az elektronikát is teheted árnyékolt dobozba. Tuti, hogy a táppal szed össze valami zavart.
(#) RicaRS válasza tiggersoft hozzászólására (») Márc 6, 2012 /
 
Létezik olyan, hogy árnyékolt műszerdoboz? Vagy házilag kell megoldanom? Hogyan tudnám megoldani házilag? Tudnál ötletet adni? Mert olvasgatok a fórumon, de nem nagyon találtam érdemleges infót.
(#) zolika60 válasza RicaRS hozzászólására (») Márc 6, 2012 /
 
Béleld ki a dobozt egy kis konzervdoboz lemezzel. Arra rá tudod forrasztani az árnyékolást.
(#) tiggersoft válasza RicaRS hozzászólására (») Márc 6, 2012 /
 
A panel méretét elnézve akár egy rossz autórádió tunerének fém dobozában is elfér.
(#) fredandjoe válasza RicaRS hozzászólására (») Márc 7, 2012 /
 
Szia!

Szerintem is tápot kell szűrni. Az 5V-os stabot is jobban meg kell szűrni és az Attiny tápját is meg kell jól szűrni. Ilyen célra szoktak BEAD-ot használni. És az is jót tehet, ha a HALL szenzot Vcc-t is még hidegíted és lehtséges még a HALL kimenete is elbírna esetleg egy nF-os kondit.
És az árnyékolás is jó ötlet.
(#) demcar válasza RicaRS hozzászólására (») Márc 7, 2012 /
 
Szia.

Nekem origináltul már volt beszerelve a motoromba fokozatkijelző, de led-es ami nem tetszett nekem. Átcsináltam 7szegmenses kijelzőre amit pic-el hajtok meg, és kint labortáppal nekem is tökéletes volt a kapcsolást, mikor beszereltem a motorba tökéletesen ment, aztán begyújtottam a motort és nekem is elkezdett ugrálni a kijelző, de nem olyan szinten hogy ugráltak a számok hanem csak üresben amikor a kijelző semmit nem mutat (az üresre van külön kijelző) akkor ugráltak a szegmensek, de csak halványan és ha sebességbe van a motor és kijelző működik ez a jelenség elmarad. Tehát ebből is arra utal a jel hogy nekem is a táppal van a gond, pedig stabkockán keresztül megy szűrve, de viszont ez a jelenség annyira nem zavaró, ezért nem is foglalkozom vele biztos kiküszöbölhető, de időhiány és a műszerfal bonyolultsága miatt nem csináltam meg, remélem majd egyszer. De viszont nálam a duda nem befolyásolja. Bocs a hosszú leirásért csak gondoltam segithet valamit.
(#) Tockos hozzászólása Ápr 25, 2012 /
 
Szeretnék készíteni, készíttetni motorkerékpárra olyan fénytechnikát ami az újabb sportmotorokon már megtalálható.
LED lámpa, a beállított fordulatszámon kezd el villogni (gyorsan), jelezve a motorosnak a nagyobb sebességbe váltást, vagy a fordulatszám leszabályozást.
Fordulatszámra állítható legyen.

Ehhez kérnék ötletet, segítséget, illetve * A motorkerékpár 12V rendszerű, fordulatszám tartománya 1000-12000Rmp,
Fordulatszám mérő óra analóg.
(#) buckler hozzászólása Nov 2, 2013 /
 
Sziasztok!

A kérdésem a következő lenne. Szeretnék összerakni egy sebesség fokozat visszajelzőt de ötletem nincs hogy hogyan áljak neki és hogy mi kell ilyen szinten még sose merültem el az elektronikába. Ez kimondottan egy gokarthoz kellene amin egy motorkerékpár váltós motorja található. Szo valaki tudna e nekem ebbe segíteni hogy igy kis elektronikai ismerettel is össze lehet-e dobni ezt
****
Köszönöm! Szép napot!

e-mail címet nem írunk ki, arra ott az adatlapod!
Ez itt nem egy csüticsati center, nem link, és nem e-mail cserebere center, ez egy fórum a megoldásokat itt és nem privátban várjuk!
Hirdetni pedig az apróban kell!
-moderátor-
A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2013
(#) kaqkk válasza buckler hozzászólására (») Nov 2, 2013 /
 
Talán kezdd avval hogy átolvasod ezt a 3 oldalt ,lehet hogy találsz megvalósítható kapcsolást...
(#) tib12 hozzászólása Dec 15, 2013 / 1
 
Üdv. Téma végigolvasva. Simsonosok akik itt vannak: erre a motorra elég egyszerű a fokozatok kijelzése. (Simson S51) Kuplungdeknit leszedve látod a váltó mechanizmusát. Váltogatva látod hogy van egy váltódobnak nevezett henger ami minden sebességben máshol áll. Erröl lehet jelet venni a legegyszerűbben, igaz meg kell fúrni a blokkot de nem túl bonyolult. Erre a váltódobra tehetünk egy pöcköt ami 3-4(fokozatok számátol függően) optokapu közé fut be, ezeket a kapukat már csak fel kell dolgozni(pár tranyó és dióda a 7 szegmenses kijelzőhöz). Bár az olajtól nemtudom lesz-e baja vagy épp fog-e hibákat generálni. Ha igen, akkor másik megoldás lehet az érintkezős dolog is, ezt a fantáziátokra bízom Meg kell nézni más motorok váltójának működését is, én csak a simsonhoz értek. Sok sikert a teszteléshez ha valaki belevágna. (Esetleg autóknál is lehetne a váltókar állását optoval figyelni.)
(#) Dj Decybell válasza tib12 hozzászólására (») Jan 4, 2014 /
 
Sziasztok!
Pont ezen tanakodtam énis (S51)
Ha neked hamarabb lesz fejlemény, kérlek tudasd velünk!!
(#) yzolee hozzászólása Jún 27, 2014 /
 
Sziasztok!
Nem vagyok járatos az ickkel kapcsolatban de rajta vagyok a témán. Adott egy kb 10cm átmérőjű óra ami így is tele van pakolva ledekkel szóval nem sok hely van benne.

Tudtok olyan cél ic-ket amik egy alfanumerikus (16 szegmens közös anódú) led kijelzőt 0-9-ig tudna léptetni?

A szerkezet természtesen fokozatjelző lenne kocsiba (=12V) csak a helyhiány miatt vagy telepakolom 100db smd mütyürrel vagy pedig a fenti ic-s megoldás volna. Programozást illetően nem vagyok jártas, ezért kérdezem hogy létezik-e egyáltalán ilyen.
Az "N" és "R" fokozatokat különszedném tehát csak a számjegyek a fontosak. Persze ha betűket is meg lehet jeleníteni az sem baj.
Ha nem, akkor marad a xanax meg az smd
(#) Loncos válasza RicaRS hozzászólására (») Dec 22, 2014 /
 
Sziasztok!

Nézegettem a RicaRS álltal megépített kapcsolást, de nem tudtam rájönni hogy a 4026 ic mitől fog visszafelé számolni

Ha tudna valaki válaszolni azt előre is megköszönném

Loncos
Következő: »»   3 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem