Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Témaindító: Kutyuli, idő: Márc 29, 2008
Témakörök:
Hatvanasjocó már leirta neked, hogy át kell nézni, ki kell mérni a poti körüli csatoló kondikat!
Itt vannak a "gyártott" skálaizzó képei. Ez kinai karácsonyfaizzóbol készült, ilyen kiszerelésbe árulják. De készitettem már skálaizzót vasútmodell izzókból, autórádió izzóból stb.
Üdvözletem!
A magnó alkatrészek között ha jól látom, vannak nyomógörgők, fogaskerekek is. Ha van közöttük Unitra MK2500 típushoz görgő, arra vevő lennék (az enyémben annyira kemény a görgő, hogy néha egyszerűen elakad a mechanika, mert csúszik a szalagon). Valamint egy Fisher CR-W34 deckhez keresek egy, a jobb tengelycsonkot hajtó fogaskereket, csináltam róla két képet, hogyan néz ki. Ebből a műanyag közepére lenne szükségem, a fém tárcsát szerintem le lehet róla szedni, és áttenni egy másikra. Tomi94
Köszönöm,át fogom őket nézni! Mi a rosszabb,ha több vagy ha kevesebb a kapacitás?
Ellenállás méréssel azt kell megmérni,hogy vezet-e? Tehát nem szabad semekkora ellenállás értéket mérned.
Szakadásvizsgáló módban,egyik sem vezet,viszont 2Mohm-os méréshatárban már van ellenállásuk.Ahogyan haladok fentebb a méréshatárral,egyre több lesz az ellenállásuk.Beépítve megmértem a kapacitásukat:10nF-osra 20nF-ot mond,470pF-ra meg 2,5nF-ot.Csak próbaképp,az antennánál lévő kondira valóban 2nF-ot mond(helyesebben ír).Szerintem itt lesz a kutya elásva.
Máté.
Korrekt értéket csak kiforrasztott állapotban kapsz. Az antenna csatolónál ez teljesül mert egyik fele csak az antennahüvelyhez megy.
Értem.Akkor kiforrasztom őket és megmérem úgy is!
Üdvözletem!
Elkészült a Néprádióm.Le lett lakkozva,gombok újra lettek festve és van hátlapja is.Képek:Bővebben: Link .Várom a véleményeket! A rádió működőképes,megszűnt a hangerőprobléma.Majd holnap teszek fel még képet,talán videót is,csak előbb fel kell tölteni a fényképezőgép akkummulátorát. Máté. U.I.:Hangszóróselyem az maradt,mivel nem tudom,mire is lehetne cserélni.
Idézet: „megszűnt a hangerőprobléma” Gondolom valami oka lehetett? Megosztanád velünk?
Természetesen,nem titok ez.Kicseréltem a 10nF-os kondenzátort és már kész is.Egyébként ez egy fokkal tette hangosabbá,másrészt pedig el lett távolítva a fedőszalag a hangszóróselyemről,ez pedig még egyet dobott rajta.Tulajdonképpen fordítva ment a procedúra.
Méterárú boltban kapsz egyszerű zsákszövetet, rövidáru boltban keresztszemes hímzéshez különféle "kongré" anyagot. A kép baloldalán a zsákszövet. Ez megy jobban a "Néprádió"-hoz. Jobb oldalon a "kongré". Az a kondenzátor volt az első tippem.
Köszönöm.Régen hímeztem,ismerős az anyag.Meghímezném én,csak a minát nem tudom hogyan kellene.
Üdv ! Egy tolómérővel mérd meg pontosan és a fogak számát is számold meg. Írhatsz privát , mivel ritkán vagyok jelen.
Öreg T
A zsákszövet magában( hímzés nélkül) is megfelel.
Rendben,majd a héten(vagyis jövőhéten) elmegyek egy méteráru boltba.
Csak nekiláttam a javításnak, szerencsére nem volt koszos belül a készülék annyira. Érdekesség, hogy a fej gumigörgőjére teljesen rárakódott a szalag barna anyaga, ezt nitro hígítóval pillanatok alatt leszedtem, és a gumi felülete is felpuhult kellően. Majd alkohollal tisztítottam le a fejet és környékét. Kipróbáltam működik, csak a gyors csévélés egyik irányba nem akarja az igazat. Persze összeszerelés előtt még működött. A motor gumiszíja sajnos a kelleténél lazább nem ártana egy új. Illetve a szalagok sajna más sebességgel lettek felvéve. Kérdés a tápnál a biztosítékot esetleg ha áttenném akkor azzal változtatnék a fordulaton, vagy az mást szolgál?
A biztosítékot ne piszkáld, azt valószinüleg a 110-220-V-os feszültségállitás miatt lehet áthelyezni. A motor fordulatszámán nem lehet változtatni, ez a magnó 9.5 cm/sec sebességgel jár gyárilag. Ha a szalag másképp szól akkor más sebességgel vették fel. Apropó gyorsabb vagy lassabb sebesség kellene? (magas, vagy mély a hang?) Sebességet esetleg úgy lehetne változtatni, hogy a motor tengelyére más átmérőjü gögőt kell esztergáltatni. Valamennyi elektronikus átalakítás is kell még, de azt majd ha aktuális lenne. Üdv.
A legtöbb szalag 4-es sebességű (nem tudom mit takar csak rá van írva), amit próbáltam a kelleténél gyorsabban tekerte de nem sokkal. Magasabb cincogóbb hang.
Köszi megnézem bár Janó bácsi ötlete nem elvetendő, hiszen a motoron gumiból van a görgő, ha nagyobbat teszek rá a sebesség is lassabb lesz, és a laza gumiszíj is feszesebb lesz.
A szalagon ezek szerint 4.75 cm/sec. sebességű hanganyag van. Azt az áttételt kell változtatni, ami a motortengely és a lendkerék között van. A változtatás lineárisan számolandó, vagyis meg kell mérni a motortengelyen az átmérőt és annak pont a fele kell a 4.75-höz. Szijakat pedig lehet kapni a boltokban de ha nem kapsz, bemondod a méretet és esztergálok egyet.Ha eljutsz ideáig megmondom az elektronika (hangszin, magas kiemelés) legegyszerübb átalakításának módját is.
Értem, csak a motoron kicsi a jelenlegi átmérő (gumival kb 8mm), ha azt lecsökkentem, és azon ha új szíjat is teszek rá túl kicsi lesz és lehet csúszni fog. Mindenesetre még átrágom magam a dolgon, szétnézek boltokban, utánanézek egy esetleges motor teljesítményének csökkentésén is. Vagy hagyom eredetiben hogy a régiség érték ne csökkenjen, persze ha van neki. Köszönöm a segítségeteket
Üdv mindenkinek. A hét végén foglalkoztam kicsit az öreg Philips-el. Most csak a törött előlapról írok, szóval kiszereltem, letisztitottam és fából, szigszalagból hevenyészett sablont készítettem a hiányzó, törött részek javításához, majd fölraktam műgyantával. Száradás után már meg volt a körülbelüli forma, alak, ezután az autó karosszéria javítási módszer következett, vagyis javító kitt, csiszolás, (kb 3X) majd alapozó, és festés. Ílyen lett. Üdv.
EMG-1163 Bővebben: Link koax csatlakozó hogy néz ki?
A szokásostól eltérően a dugó nőnemű Azt már nem is kérdezem hogy hol lehet kapni... A "B" terv valami "izé" <-> BNC adapter fabrikálása.
Köszi, de én pont ellenkezőleg gondoltam.
Nagyjából olyan hengeres "mélyedést" képzelj el a műszeren, aminek a közepéből kiáll egy banándugó. Na ehhez kellene mérőzsinórnak ellendarab (dugó)...
De pont az ellenkezője kell. Az aljzat valami ilyen: Hüvely és belőle áll ki egy olyan pecek mint egy banándugó. Ez van a műszeren...
Ennek az ellendarabja egy olyan dugó, ami kivül érintkezik a hüvellyel, a középső ér pedig hüvely (mint egy banánhüvely).
Nem akartam beleszólni, de tényleg nem hiszem el, hogy nem érted! A készülékben, (a szignálgenerátorban,) kell kicserélni az aljzatot egy általánosan használlt másik aljzara, (SO 239 koax aljzat) amihez bármikor lehet dugót kapni. Azt a "banándugós belsejü" aljzatot, ami a szignálba jelenleg van, szedd ki, és dobd el jó messze, mert soha nem kapsz hozzá ellendarabot.
Így igaz! Szovjet szabvány ami a szignálban van. Van egy szovjet AM szignálom ami ugyan ilyen és ebbe a csatlakozóba cca. 1 méteres koax. kábellel egy 1/1, 1/10, 1/100 osztó csatlakozik amibe már a normál banándugós zsinórokat lehet dugni. Van hozzá egy 1/1-es csatlakozó is.Ha ilyen szerelék nincs akkor a már tanácsolt megoldás az oké!
Értem én, hogyne érteném.
De akkor sem fogok egy gyári originál múzeális műszerbe másik csatlakozót "belebarmolni"... Akkor már inkább induljon a barkács szakkör és legyen házilag alkotott "csodadugó"-BNC aljzat adapter. Esztergályosok rettegjetek |
Bejelentkezés
Hirdetés |