Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kémia óra vízbontás (durranógáz fejlesztése)
Lapozás: OK   29 / 87
(#) kissrobchy válasza Collector hozzászólására (») Feb 2, 2011 /
 
Köszi.
Ezen véleményed is hozzájárul majd a végleges elektronikám milyenségéhez...
Üdv,
Robi.
(#) vilmosd válasza Collector hozzászólására (») Feb 2, 2011 /
 
Idézet:
„Pár kHz mellett elhanyagolhatóak a parazita kapacitások”
Nem es nem! Amennyiben nem hajtod meg rendesen a FET-et akkor gyorsan el melegszik. Ezt magyarazom regota. Az mindegy hogy milyen frekvencias a PWM. A lenyeg vezerlo el gyors (nagyon gyors) fel es lefutasa. Viszont fel kell toltened, majd ki kell sutnod a GS kapacitast. Ezt csak alacsony impedanciaval, es nagy aranmmal lehet, hogy az atkapcsolasi idok kicsik legyenek. Minel kisebb ez az ido, annal kevesebbet fog disszipalni a FET. Pl egy pelda: A Ti altalatok belinkelt 555 kapcsolas ahol a 7. lab hajtja a FET-et, minden bekapcsolaskor kb tobb 100 uS ideig 2-3 W-ot disszipal 10 amper aramnal. A rendes meghajtasnal ez az ido 100 nS tartomanyba esik. Termeszetesen ezt az energiat el kell vezetni a FET-bol, kulonben melegszik. Ez egy amugy is nehez, meleg kornyezetben meg plusz terheles az elektronikanak. Ugyhogy igenis meg kell hajtani rendesen a FET-et.
(#) Stewe válasza vilmosd hozzászólására (») Feb 3, 2011 /
 
Tulajdonképpen igazad van, de Collector csak arra célzott, hogy kis frekvencián a nyitási idő sokkal kisebb mint a nyitva tartási idő, (a frekvencia növekedésével fordulhat elő, hogy nem is tud teljesen kinyitni) tehát a plusz disszipáció még nem zavaró.
(#) svgyula hozzászólása Feb 3, 2011 /
 
Tisztelt Uraim!
Csak egy kérdés miért kell az 555-öt eröltetni
én ezt http://www3.telus.net/chemelec/Projects/Hydrogen/I-Limit-PWM/I-Limit-PWM-1.png
Készítettem el a rajz és az összerakás egy este az alkatrész 2db hoz postán 3700.- Ft és van rajt current limit ha netán túlságosan "megéhezik" a cella.
Senki ne értsen félre csak egy ötlet volt mindenki úgy barkácsol ahogy akar én is
(#) kissrobchy válasza svgyula hozzászólására (») Feb 3, 2011 /
 
Na erről kérdeztelek a "MEYER..." féle topikon.

Köszi.
Nekem pont az a célkitűzésem, hogy a minél egyszerűbb de minél nagyszerűbb elektronikát meg, vagy fel találjam...

Ez is egy adalék hozzá...
Az 555 pedig népszerűsége folytán van leghamarabb elővéve.
Egyébként már sokat próbált és bejáratott a vele való foglalatosság.
Én nem ragaszkodom hozzá...
A végleges elektronikámnak már elképzeltem a működését és ahhoz még ki kell raknom a kirakós minden elemét, hogy tudjam melyik elektronika fog a leginkább alapot adni a végleges végleges változatnak.
Üdv,
Robi.
(#) svgyula válasza kissrobchy hozzászólására (») Feb 3, 2011 /
 
Hali! Amit küldtem annak a másolatát tegnap teszteltem IGAZ a fiam múlt hétvégére ígérte de kicsit elb..a a panelt és újra kellett csinálnom kedd- rajz- maratás tegnap- alkatrész átpakolás- teszt- siker!
Szépen lehet mindent állítani! Az én panel rajzom annyiban tér el vagy plusz ahhoz képes amit küldtem hogy az egybe van a relével nem kell kábel hegyeket cibálni van egy nyomógomb (öntartó reléhez) egy +12V, -12V, BE -12V ki,
P4-es hűtőt raktam a FET-re azt hiszem jó lesz
(#) vilmosd válasza Stewe hozzászólására (») Feb 3, 2011 /
 
Idézet:
„a plusz disszipáció még nem zavaró.”
Szoval egy keszuleket akarunk csinalni, amivel energiat akarunk sporolni. De az elektronikat csak ugy, minden atgondolas nelkul osszedobunk valamit. Nem erdekes mennyi a hatasfoka. Na ezt nem ertem. De mondok egy dolgot ezzel a FET-el kapcsolatban. Ugye arra torekszunk, hogy olyat alkalmazzunk aminek kicsi a Rdson ellenallasa. Igy kicsi lesz a FET-en a veszteseg. Viszont a FET-eknek van egy rossz (vagy jo) tulajdonsaga, hogy a Rdson ellenallas a homerseklet novelesevel novekszik. Pl a IRF540 ellenallasa 100 fokon 1.75x nagyobb mint 25 fokon. Mi kovetkezik ebbol? Ha nagyobb az ellenallas akkor tobbet disszipal. Viszont ha tobbet disszipal, akkor megnol az ellenallasa. Ez az mikor a kutya bekapja a farkat es korbe forog, Ennek az effektusnak a vege az, hogy a rossz meghajtas miatt nem tudsz kivenni aramot a PWM szabalyzobol, viszont eldisszipal agy rakas energiat. Nagyon rovid ido alatt kepes elfuteni sajat magat a FET. Hiaba valasztasz barmilyen csoda FET-et, a rossz meghajtas gyorsan taccsra tudja vagni.
(#) Collector válasza vilmosd hozzászólására (») Feb 3, 2011 /
 
Igen, a fel-lefutó éleket kihagytam a disszipációszámolásból is, pedig az is okozhat igen erős melegedést. De egy gyors komparátor az 555 után nem lenne elég 1 FET-hez?
(#) Collector válasza svgyula hozzászólására (») Feb 3, 2011 /
 
Szerintem ennyi erővel inkább már mikrokontrollert is érdemes használni. Én azzal tervezem, méghozzá LCD-n kiírható gázátfolyás, cellafeszültség, áram, PWM szint, teljesítményfelvétel, még talán egy hatásfok is belefér (bár ennek a kalibrációjához kaloriméter is kellene). 3600 forintból kijön hozzá minden.
(#) patkolttojas válasza Collector hozzászólására (») Feb 3, 2011 /
 
Szia!
Nem írom le még egyszer, de ezt ezek szerint Neked is el kellene olvasnod: http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_911296.html#911296 és keresd a (#911359) hozzászólásom.

Patkolttojas
(#) 1zolee hozzászólása Feb 6, 2011 /
 
Üdv, tegnap átraktam a bontót az 1.9 td mechanikus ducatóba. 21 lemez 4 semleges, 3mm tömítés. Hát nem tudom ... Ugye az a hír járja, h 4-5%-os elektrolitot használjunk, ami ugye 1L-hez 40-50gKOH. Hát én 2L-hez tettem kb 35g-ot, és kb 3perc alatt 0-ról 35A-en volt az áram... nem értem, mindegy lecseréltem az elektrolitot és most kb 3L-hez adtam 15mg-ot, de így is folyamatosan emelkedik az áram, még pwm-el is ( manual, nem állítja utána magát) A normál fesz 14.2V, ezt levettem a pwm-el 12V-ra , de így is emelkedik lassan. 14.2V-nál a cellafesz 2.8V, ami szerintem nagyon sok, 12V-nál 2.3-2.4V. Kb 1-1.5 órán keresztül teszteltem járó motornál, effektív nem melegedett csak éppenhogy langyos volt a bontó, elektrolit. Valaki tud magyarázatot a leírt jelenségre? Pl nem értem, h írta itt a " kollega" meg rakott is fel videót, 2 semleges lemezzel készült bontójáról, na ott hogy-hogy nem emelkedik az áram??? PWM nélkül!!! Várom az észrevételeket...
(#) superpotyi válasza 1zolee hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
Szevasz biztos hogy melegedet 2 semlegesnél csak kis ideig járatta. 5% kh nem azt jelenti hogy enyire kell töménynek lennie hanem ez a max . PWM mindig álitgatnikel ez erre képes . Langyosodás 1-2 óra alatt normális .Üdv
(#) svgyula válasza 1zolee hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
Hali! Én készítettem 2 semleges lemezzel De a KOH nálam közel sem olyan tömény és én csak 10 V engedek PWM-el! igen az is van az autóban a videón csak a teszt volt. Az udvari tesztnél egyébként nekem is emelkedett valamennyit az áramfelvétel de ez normális ugyanis az elektrolit 60c fokon a legideálisabb bontáshoz. Sajnos ezt a hófokot nálam nem érte el PWM nélkül sem mivel 2 óra után is simán kibírta a kezem.
A négy semleges cellával nekem az a kétségem hogy nem biztos hogy elérem vele az optimális feszültséget míg a PWM-el le tudom szabályozni ha sok!
(#) jksx hozzászólása Feb 6, 2011 /
 
Hali!
Volt szerencsém személygépkocsiba beépített, többféle hidrogénes, durranógázos kütyü tesztelésében (volt köztük egészen profi kivitel is). De sem emissziós sem menetdinamikai változást nem tudtunk kimérni. Kimérhető eltéréshez valószínűleg olyan mennyiségű gázt kellene bevinni amit ezek a készülékek nem képesek szolgáltatni. Az más kérdés, ha valaki pl. hidrogén palackkal nyomja az ipart .
(#) superpotyi válasza jksx hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
Szevasz nemtudom menyi idejig tesztelted és más adatokat . Valószínű kevésvolt a megtett kilóméter vagy a gázmenyiség .
(#) 1zolee hozzászólása Feb 6, 2011 /
 
Na hali, ma ismét volt egy 1 órás teszt, és ismét furcsa dolgokat tapasztaltam. Most már csak pwm-el, a tegnapi elektrolitot 2 szer kellett menet közben " töményítenem" mert visszaesett az áramfelvétel, mégpedig úgy, h a pwm-ből kijövő fesz folyamatosan csökkent!!!
míg a bemenő fesz nem változott. Pl elindítottam egy tesztet 12V és azt hiszem a 400Khz-es tartományban, és 10perc teszt után 0.5A-al kevesebb volt az áramfelvétel mint kezdéskor... Na ez hogyan is van???
(#) Collector válasza 1zolee hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
Mivel mérted a pwm kimenetét?
(#) 1zolee válasza Collector hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
A feszt multiméterrel. Jaaa, bocs elírtam, nem 400Khz, hanem csak 400hz. Mivel az én pwm-em 400hz-3Khz között szabályozható
(#) 1zolee hozzászólása Feb 6, 2011 /
 
És még annyi, h az 1órás teszt alatt kb1.5dl elektrolit fogyott el. Nem sok ez egy kicsit?
(#) kissrobchy válasza 1zolee hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Szia,

Lehet, hogy a lemezfelületek állapota megromlott...
Volt szó róla egy két helyen, hogy a lemezek felületére lerakódások kerülhetnek, ami a vezetőképességet (töltésáramot) csökkenti, de legalábbis kaotikussá teheti.

Nem tudom, hogy ezt tapasztalta-e már valaki, mert én még eztán fogom összállítani a saját bontómat...

Ja és mégvalami: a desztillált(!) nem ioncserélt és nem csap víz a legjobb a felhasználáshoz.

Egyébként láttam már olyan módszert is, ahol az elektrolizáló-lemezeket "kondícionálták" úgy, hogy az elektrolitban folyamatosan nagy árammal és feszültséggel táplálták, majd erős elektromágneses térben a lemez pólusait beállították, majd ezt a lemezsorrend szerint szétbontva megmosták a lemezfelületeket és újra összerakták a korábbi sorrendnek megfelelően sorbarendezve.
Amikor ezt csinálták, azt tapasztalták, hogy a lemezek két oldala különböző típusú bevonatot kapott.
Az egyik feketésebb árnyalatú lett, míg a másik sötétebb arany-barna.

Na ennyi. Lehet, hogy szét kell szedned a lemezeket, hogy megtakarítsd a felületeket.

Ezek csak tippek és olvasott anyagok, ha nem így voltak, akkor én is át lettem verve...
Üdv,
Robi
(#) Stewe hozzászólása Feb 7, 2011 /
 
Pusztán ötlet: amikor a gáz fejlődik, akkor buborék formájában megtapad a lemez felületén, majd onnan elszabadul, de addig csökkenti a felületet, az áramot... Mi lenne, ha az elektrolit folyamatosan mozogna, például egy mágnessel körpályára kényszerítenénk az áramot, ami forgatná az elektrolitot, ez nagyon gyorsan leválasztaná a buborékokat. Ha az apró buborékok emelkednek a nagyok helyett, akkor az szerintem a habzást is csökkentheti.
(#) 1zolee válasza kissrobchy hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Ismerem a témát, h kondícionálják a lemezeket, de nem hinném, h olyan probléma lenne amit írtál, mert desztillált! vízzel nyomom, meg koh-val. Majd még tesztelem...
(#) svgyula válasza jksx hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
Hali! Van egy kérdésem mit állítottatok az autón?
Mert csak a gázt bele aztán mérünk ..... háttttt. Ha az autón nem állítottatok semmit akkor inkább hallgatnod kellet volna bölcsebb lennél!
Úgy kezdődik ez a mutatvány hogy az autót hozzáhangoljuk a gázmennyiséghez!
Fúvókacsere (ha van) üzemanyagszint (ha lehet) lambda módosítás, egyes modelleknél levegő mennyiségmérő módosítás előgyújtás stb......valahogy így!
Na ezekből mit csináltatok mielőtt mértetek?
(#) superpotyi válasza svgyula hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
Szega. Még mielőt belebonyolódnál te és mások, nemszabad azzal kezdeni hogy mindent áligatok! Néhányszáz kilóméterig semmi áligatás utána meglehet próbálni álitani pl a labdaszonda jelén módositani ( közbe mindig mérni a fogyasztást célszerű keveset tankólni minél hamarabb jelnkezen konkrét eredmény). Tapasztalatok azt jelzik vissza hogy az esetek nagy részében nemkell áligatni semin . Vannak kivételek de ezekben az esetekbenis nagyon minimális állítás elegendő . Talán eggyetlen preciz müszervan minden autóban ez a labdaszonda ez ami meghatározza egy autónak a fő adatait . Szinte minden autónak a vezérlése tanítya önmagát ezért célszerű nem egyből nyakonönteni több liter hho-val hanem fokozatosan növelni a kivánt menyiségig. Mivel csak katalizátorként viselkedik és nem üzemanyagként. Hho-rencer nagyonfontos eleme a karterszürő ( szeretnek megfeletkezni erről de nemlehet kihagyni ) ahogy tökéletesedik az égés egyretöbb vízpára ez bekerülve a kartertérbe nemvárt gondokat okozhat . Üdv mindenkinek
(#) svgyula válasza superpotyi hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
Hali! Én nem most tettem bele a lambda módosítót hanem még akkor amikor ez a bontó csak tervként szerepelt. Ez a kis szerkezet nem csak ehhez jó hanem egyébként is képes fogyasztást állítani. A kondenzvíz leválasztót még csak terv.
Na a fő kérdés amiből kiindultunk honnan lehet azt állítani hogy nem mérhető fogyasztás csökkenés ha az autót nem hangoljuk hozzá a HHO-hoz? Ezt fejtsed ki bővebben mivel ha nem állítasz semmit a rendszer úgy érzékeli mintha szegény keveréket kapna a motor a többlet oxigén miatt EZ VISZONT TÉNY! Az elektronika erre a következő képen reagál AD NEKI MÉG BENZINT!
Te ezt hogy értelmezed?
(#) superpotyi válasza svgyula hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
Töblet oxigén mégis mennyi 3-4 deci igazán fajim műszer ami ezt pontosan érzékeli . Ha levegőszürőt cserélsz akkor sokkal nagyobb a változás akár literekkelis magnő az átáramlás. A kartertérből igaz nemértem de kb 10L vízgőzis távozhat ehhez képest elenyésző az a hho maradék ami távozik gőz formában a kipufogón és érzékel a szonda . Mint irtam vannak kivételek de ezeknélis nagyon minimális amit kell álitani a labdaszondán . A fogyasztás csökenés abból következik hogy tökéletesebb az égés . Ezmiatt nemkell annyira taposni a gázpedált . Kb honnan lehet észrevenni hogy elértük a célunkat mik a tünetek ? Eőszőr csöken a motorhang , növekszik a nyomaték, csökenő motórfékhatás, kis fordulaton megszűnik a motór rángatása, csökenő fogyasztás . Mivel növekszik a nyomaték így egyre kevesebszel kapcsolsz vissza, kissebb fordulaton haszálod az autót, országúton kissebb gázpedálálásal tudól autózni. Persze ha taposodneki többet zabál . Lehet kisérletezni de nem kapkodva általában 50-70 km vagy legaláb másfélóra amig a megváltoztatot szondajelet értelmezi a számitógép, persze azonnal jelentkezik az alapjárat változása de amig újra tanúl mindent az idő . Amenyiben nem üzemel az autó folyamatosan ez idő alatt akor nemcsinálunk semmit és nem alapjáratonkel üzamelnie hanem normál üzemben ( kis kocsikázása városban vagy a nagyihoz ). Ugyanez történik ha a sarukat leszeded az aksiról ezértvan minden kézikőnyvben leirva hogyiskell kicserélni az aksit .
(#) svgyula válasza superpotyi hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
Bocsi! De úgy látom nem értesz ehhez a dologhoz ha ezeket állítod a Lambda szonda a másodperc töredéke alatt érzékeli a külső és belső oxigén szint különbséget NA EZ MEGINT TÉNY ÉS NEM VITA TÉMA.
Ne ismétlem magam mert felesleges olvass utána a lambda szonda működése című fejezetben.
Ha végigolvastad rájössz hogy amíg egyet pislogsz a szonda több százszor változtatja a feszültségét!
ÉS HÁT IGEN ÉRZÉKELI A LEGKISEBB ELTÉRÉST HA NEM ÍGY LENNE AKKOR OTT ÜLNÉL KERESZTEZŐDÉSBEN ÉS VÁRHATNÁD HOGY FELPÖRÖGJÖN AZ AUTÓD KB ÚGY MINT A FŰNYÍRÓ!
Itt egy link a beépített és szabályozott rendszerről működés közben: http://www.youtube.com/watch?v=ZaIDp1HEKe0
(#) superpotyi válasza svgyula hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
Én értem mitakarsz kihozni a dologból .És igazis hogyan dolgozik a szonda . De a vezérlés másdolog . Vannak motorok amik nemis engedig az autót csak csökentet üzemódban üzemelni addig amíg a hátérből menirja ujra . Ugyanigy viselkedik amikor tekersz a jelmódositón, vagy egyből nagy menyiségű hho, vagy megszakad a tápfesz. Értelmezniekell a hirtelen megváltozot adatokat .
(#) 1zolee hozzászólása Feb 8, 2011 /
 
Az utóbbi pár hozzászólást elolvasva, látom, hogy ti csak benzines autóban gondolkodtok. Például egy mechanikus adagolós turbó dízelen, amin nincs se lambda szonda, se légtömegmérő és egyéb "finomságok", na ott mia helyzet az állítgatással? Eltekergeted az adagolót....? Én úgy tudom, hogy ott nem kell semmit sem állítgatni. Vagy mégis?
(#) NooooP válasza svgyula hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
Hello! A vidin látható tömlőcsatlakozókat (ami a generátoron és a buborékoltatón van) hol vetted? Milyen anyagból van?
Következő: »»   29 / 87
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem