Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szobatermosztát bekötése
Lapozás: OK   9 / 125
(#) bazsi123 hozzászólása Feb 22, 2011 /
 
sziasztok!

nekük egy saunier duval ecosy f28 e as kazánunk van, kb. 11 hónapos. egy computherm q7 termosztát van hozzákötve. a termosztát a háznak kb. a közepén van, a hátsó lakóhelyiségekbe vezető folyosón. a ház első része, a nappali+étkező+konyha, egy légterű. az utóbbi időben furcsa dologra lettünk figyelmesek: a kazán nagyon sokszor "lobban be", ami csak úgy kerülhető ki (legalábbis az eddig tapasztaltak szerint), hogy magasra állítjuk a kazán fűtési hőmérsékletét (44-45 fokra - ezzel persze rendesen pörög a gázóra). a fűtés amúgy fal+padlófűtés (utóbbi a lakószobákban, előbbi a közösségi szobákban). alacsonyabb hőmérsékleten (40 fokig) gyakori a belobbanás. az egész jelenség kb. azóta van, hogy beépítettünk egy plusz beltéri ajtót az étkező és az előszoba közé. ez nagyban fogja a meleget (ami természetesen jó). azóta a lakásban érezhetően melegebb van. a folyosón konkrétan 25-26 fok. a termosztát emiatt tulajdonképpen nem is kapcsolja a kazánt, az a saját magától üzemel (azon a hőfokon, amit beállítok rajta). egy szerelő azt mondta, hogy szerinte a kazán elektronikája be fogja mondani az unalmast. azt tanácsolta, hogy egy hidrováltót építsünk be a rendszerbe, még a fűtőkörök leosztása elé, meg egy plusz szivattyút, ami tehermentesíti a kazán szivattyúját. szerinte ugyanis az történik, hogy a fal- és a padlófűtés eltérő keresztmetszete miatt a kazán úgy érzékeli, hogy a víz már vissza is jött a rendszerből, és belobban, ellenben a termosztátja jelzi, hogy mégis jó a hőfok, és kikapcsol. aztán néhány (5-10) perc múlva megtörténik mindez. ehhez én nem értek, csak leírtam, amit mondott a kivitelező szerint elméletileg ilyen probléma nem lehet, új építésű ház, gépész tervezte rendszer, stb, de nem zárkózott el, hogy megcsinálják a javaslat szerinti bővítést. a kérdésem inkább arra irányul, hogy a termosztáttal lehetne-e bűvészkedni? levettem 18 fokra a programját, de mivel még így is bőven magasabb a hőmérséklet, ez sem segít.
(#) bazsi123 hozzászólása Feb 22, 2011 /
 
azt hozzátenném, hogy elemet is cseréltem a termosztátban.
(#) mugab válasza bazsi123 hozzászólására (») Feb 22, 2011 /
 
Véleményem szerint a termosztátnak köze nincs a belobbanáshoz.
Inkább a kazán égőfej lehet lerakódásos, vagy esetleg a szikra nem jó helyen vagy nagyságban képződik
(#) VIM válasza bazsi123 hozzászólására (») Feb 22, 2011 /
 
Szia! Szerintem vedd le a termosztátot a helyéről és tedd közelebb a kazánhoz. Ha így sem tudod vele kikapcsolni akkor valóban gond van a kazán vezérlőjével. Én inkább a termosztátra gyanakodnék és egy ilyen komoly kazánhoz nem egy két pont vezérlést megvalósító termosztát lenne a megfelelő, hanem a folyamatos BUSZ vezérlést megvalósító. A Q7 nem mindenhol állja meg a helyét és ezt már más is tapasztalta.
(#) VIM válasza bazsi123 hozzászólására (») Feb 22, 2011 /
 
Itt a 18. oldal aljától figyelmesen olvasva még a tápfeszültség ingadozásra való érzékenységet is említik stb. .... Az E busz (Exakontroll E) vezérlővel menne tökéletesen.
(#) bazsi123 válasza VIM hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
köszi a tippet. a termosztátot mozgatni nem tudom, a vezeték, amire rá van kötve, a falban fut. most reggel is 26 fok volt a házban. ilyen hőmérsékletben aludni sem esik jól. nemcsak a termosztát hőmérője mutat ekkora értéket, hanem másik hőmérő is. ami még eszembe jutott: be van építve egy kütyü a rendszerbe, ami kicsit megbolondítja az elektromos ellátásunkat: időnként átvált nappal is vezérelt áramfogyasztásra a ház nem tudom a nevét, nem értek hozzá, csak tudom, hogy ezt csinálja. na, ennek van egy olyan következménye is, hogy amikor megtörténik a váltás, néha kikapcsol a tv vagy a számítógép. gondolom, olyan sokáig tart a váltás, hogy az érzékenyebb kütyük áramingadozást észlelnek, és lekapcsolják magukat. lehet, hogy a kazán/termosztát is érzékeny erre? őszintén szólva engem már marhára idegesít így egy év után, hogy bizonyos időpontokban "baleset" történik a házban. ki kellene köttetni (gondolom, nem egy nagy történet).
(#) Gafly válasza bazsi123 hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Ezt csak úgy általánosságban mondom, de lehet hogy Te is profitálhatsz belőle.
- A termosztát azon az egy ponton méri a hőmérsékletet ahová fel van szerelve. Ott azt tartja is és a maga logikája szerint kapcsolgatja is a kazánt.
- Attól hogy tekergeted a kazán előremenő vizhőmérsékletét ez még alapvetően nem változik... (Én úgy gondolom, hogy az a jobb, ha kisebb "lánggal" megy a kazán, de ezen lehet vitatkozni).
- Ami a lényeg, hogy a fűtés beállitása hosszadalmas folyamat. Én például úgy csináltam, hogy félig nyitottam minden radiátor szelepet, a termosztáton pedig beállitottam a kivánt hőmérsékletet. Másnap persze sok helyen nagyon meleg lett, és sok helyen pedig nagyon hideg. Amit NEM szabad csinalni, az az hogy ahol hideg van, ott ész nélkül kinyitni a radiátor szelepét. Inkább kicsit elzárni ott ahol van a termosztát. Tudom, bonyolult, szerintem érdemes párszor elolvasni Néhány nap alatt be lehet játszani, akkor jó ha sehol nincs sem elzárva, sem teljesen kinyitva a radiátor szelep és mindenütt nagyjából megfelelő a hőmérséklet. De ismétlem: Pontosan csak egyetlen helyen, a termosztátnál lesz annyi...
(#) pooli73 hozzászólása Feb 23, 2011 /
 
Sziasztok!

Segítségeteket kérném ha lehet.
Régi, analóg, Siemens termosztátot szeretnék cserélni egy Beryl- re.
A falban futó 3 eres kábelből a Siemens- ben csak kettőt használt fel a szaki, a barnát az L, a kéket az Y1 jelölésre kötötte. Van még egy Y2 csati is de azt üresen hagyta. Megnéztem a kazán bekötését is, ott a panelen egy kétlábas csatlakozásról vezet le egy kéteres kábel, erre kötötte a szaki a háromeres vezetékből a barnát és a kéket.
A Beryl termosztát leírásában az alábbi van:
"Hagyományos kazánoknál, szivattyúknál ahol a kapcsolt fázis végzi a vezérlést, három vezeték ér szükséges a bekötéshez ( 2 kapcsolt fázis; L fázis be, N nulla be)." Az L és N után még szerepel egy-egy lefelé mutató nyíl is de azt itt nem tudtam beírni.
Nem világos a számomra hogy a jelenlegi kéteres bekötésből hogyan csináljak hármat. A háromeres vezeték a falban adott, azt nem kell cserélnem, csak azt kellene tudnom melyiket hogyan kössem.
A jelenlegi, kazánból jövő barna és kék ér közül az egyik nulla lehet vagy ez a fázis bejövő és elmenő vezetéke? Ha az utóbbi, akkor el kell hoznom a kazántól egy nullát is a Beryl-nek?
A kazánom Millenium típusú, olasz gyártmány ha jól tudom.
Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv!
pooli
(#) Tomi111 válasza pooli73 hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Üdv!

Valószínű csak két vezeték kell, de írd le a régi és az új termosztát pontos típusát is. Megnézzük és tudunk segíteni.

Üdv!
(#) pooli73 válasza Tomi111 hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Köszönöm!

A Siemens típusa RAA20. A Beryl típusa, amit venni szeretnék IT1.
A Beryl használati utasításában azt írják hogy bekötés három vagy négy vezetékes rendszerben.
(#) bazsi123 válasza Gafly hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
igazság vagyon szavaidban. lehet, hogy az lenne a megoldás, ha beszereznék egy rádiósat és a kritikus helyiségben helyezném el (a folyosó ezek szerint nem az, és - ismétlem - amióta megvan a plusz beltéri ajtó, bennreked a levegő a házban) (és mint mondottam, falban van a vezeték, ezt visszahúzni meg újravezetékelni a házat elég macerás lenne más helyiségbe, bár ha ez mégis könnyen megoldható, minden megoldásra vevő vagyok ). sajnos a saunier duval rádiós kütyüi elég drágák (30e+). esetleg tud ajánlani valaki olyat, amelyik még emberi áron van, és aránylag jól muzsikál? rádióshoz kell az e busz vezérlés?
(#) Tomi111 válasza pooli73 hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Üdv!

Néztem a bekötéseket. Eddig a siemens termosztátod csak egy sima kapcsolóként működött. Sajnos a kazán doksijából nem derül ki, hogy a szobatermosztát mit kapcsol. (fázist kapcsol-e vagy az elektronikán egy kifeszültségű jelet) Erre rá lehetne mérni a kazánnál.
Ha nem a fázist kapcsolja, akkor neked 4 vezeték kellene. Kell egy direkt fázis és nulla a termosztátnak. (L és N kapocs a termosztáton. A termosztátban ki kell venned a 3-4-es kapcsok közti hidat és a 2-es és 3-as kapocsra kell kötnöd a mostani termosztátban bekötött két vezetéket.(L és Y1)
Nos neked csak 3 vezeték van. Esetleg ha van a termosztát közelében 230V, akkor megoldhatod(pl: egy dugaljból), hogy a termosztátnak viszel fázis és nullát(L és N kapocs)
Sajnos nem ismerem azt a kazánt. Talán ír valaki, aki ismeri, és tudja, hogy mit kapcsol az termosztát.

Üdv! Tomi
(#) bazsi123 válasza mugab hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
három hete volt kint a kazán üzembeszerelője az éves felülvizsgálaton, és nem talált hibát a kazánban. ő javasolta a hidrováltós megoldást.
(#) VIM válasza bazsi123 hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Ahogy leírod a termosztát helyét, nekem úgy tűnik, hogy az érzékenysége zavarja össze a kazánt. A kis térbe behelyezett érzékelő gyorsan reagál a benne kialakult hőmérsékletről. Lehet, hogy huzat van azon a helyen ahová tetted és az ajtók nyitására hamar változik a hőmérséklet amit érzékel is a termosztát. Azt viszont nem értem, hogy nem kapcsolja ki a termosztát a kazánt. Ha bontod a kapcsolatot (kazánnál vagy termosztátnál) ki kell kapcsolnia a kazánnak. Ha nem kapcsol ki, akkor más probléma van. A kazán árát tekintve a hozzá való termosztátot már kár volt lehagyni a vételárból. Így sosem fogja azt tudni a kazán amit azzal a vezérlővel megvalósítana. Ha már ilyen kondenzációs kazánja van valakinek, akkor törekedni kellene a folyamatos szabályzásra, ebből kifolyólag a lángmodulációra és a megtakarításra.
(#) bazsi123 válasza VIM hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
tehát ha leveszem a termosztátot a falról, akkor ki kellene kapcsolni a kazánnak? nem az van, hogy akkor a saját beállított hőfokát tartja? vagyis megpróbálja tartani?
(#) VIM válasza pooli73 hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Szia! Szerintem azt a két vezetéket ami be volt kötve a Siemensbe, azt kösd be a Beryl féle termosztát 2 és 3 kapcsaira, de a 3 és 4 közötti rövidzárat ki kell venni. Az L és N kapcsokra pedig a hálózati feszültséget, mint tápellátást kell kötni a termosztát részére. Szerintem.

IT1.doc
    
(#) VIM válasza bazsi123 hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Nem bizony! Az csak akkor van, ha a rövidzárat bennhagyod a kazánpanelon és nem csatlakoztatsz termosztátot hozzá. Csak nem benne felejtették?
(#) bazsi123 válasza VIM hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
levettem a termosztátot a falról. a kazán üzemel. most akkor mi is van?

ui: drága termosztát kérdése: csak annyit mondott a kivitelező, hogy vegyünk valamilyen termosztátot, lehetőleg olyat, ami programozható. mi meg vettünk. nulla tudással, jóhiszeműen azt is most tudtam meg, hogy a kazánunk nem a legrosszabb fajtából való.
(#) moele válasza bazsi123 hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Szia !
Erről a gázkazánról van szó ?
Ami fontos itt mindent megtalálsz.
Üdv.: moeleBővebben: Link
(#) VIM válasza bazsi123 hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
A kazánban az átkötés el lett távolítva onnan ahová a termosztát vezetéke van kötve?
(#) bazsi123 válasza VIM hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
ezt nem tudom. holnap körbetelefonálok. még most is megy a kazán, a termosztát nincs a falon. ha bent van az átkötés, és ki lesz szedve, lehet, hogy változik a helyzet? mármint a túlfűtés.
(#) bazsi123 válasza moele hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
igen, ez az. megvan papíron is, ebbe írta az üzembehelyezési naplót a szerelő.
(#) VIM válasza bazsi123 hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Annyit meg tudsz nézni, hogy a panelon jó helyre van-e bekötve a szobatermosztát a leírás szerint. Lehet, hogy más termosztát pontra kötötték be és azért nem megy megfelelően. A doksiban benne van a bekötési rajz is.
(#) moele válasza bazsi123 hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Nézd meg a bekötési rajzát és hasonlítsd össze a bekötéseket a kazánod bekötésével.Van benne EBUS kártya, ha van akkor 15.sz az opentherm helységtermosztát csatl.-1. 16.sz EBUS-os moduláló helységtermosztát csatl. Ezeket meg kell nézni ! A szerelőnek is tudnia kellene ! Az IT-1 ezeket tudja !
(#) pooli73 válasza Tomi111 hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Szia!
A háromeres kábel helyett bármit befűzök amit elbír a csövezése, az nem gond. Rámérek a kazánnál a kábelre pénteken, holnap dolgozom így nincs rá időm.
A Beryl-t még nem vettem meg egyébként, először érdeklődni akartam hogy megoldható-e a kötése de a szavaidból úgy értettem hogy nyugodtan megvehetem.
Köszönöm a segítséget.
Üdv!
pooli
(#) pooli73 válasza VIM hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Szia!
Vélhetőleg igazad lesz, azért rámérek a vezetékre. Aztán kitalálom honnan fűzzek tápot neki.
(#) bazsi123 válasza moele hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
ez segít valamit?

fotók a bekötésről
(#) moele válasza bazsi123 hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
A képekről az látszik, hogy a termosztát jó helyre van kötve és nincs külső érzékelő bekötve, helyette van az áthidalás. Meg kellene nézni a kódok szerinti beállítást, szerintem ott lehet a gond. A 8/2-es leírás alatt kell átnézni és ha kell akkor a leírtak szerint javítani. (pl.:COD.5,- ker.sziv.beáll 1-2-3, COD 10.- termosztát =0 helyett 1). stb...
(#) VIM válasza moele hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Micsoda blama lesz, ha az derül ki, hogy nem jól vannak megadva az opciók! :bummafejbe:
(#) bazsi123 hozzászólása Feb 23, 2011 /
 
a COD.5 1-es értéken volt (szivattyú helyiségtermosztáttal együtt működik), így hagytam. a COD.10 viszont 0 volt, ezt átállítottam 1-re (most tehát adaptív a fűtési szabályozás, hagyományos termosztáttal, előtte hagyományos szabályozás volt, ez gondolom azt jelenti, hogy a saját belső termosztát volt az elsődleges). amit még állítottam: COD.4 maximális fűtési hőmérséklet, ezt levettem 50 fokra (80-on volt). nem igényli sem a falfűtés, sem a padlófűtés, sem a használati melegvíz a tűzforróságot szerintem mást kell még állítani? (tulképpen minden a gyári értéke volt, már persze ami állítható)
Következő: »»   9 / 125
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem