Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Na ide hallgassatok. Olvassatok vissza, használjátok a keresőt. Ide senki sem fogja 100-szor leírni ezeket az alapvető dolgokat. Nézd meg a videó tárat, keress vissza ebben a topikban, írd be a keresőbe hogy "maratás" A találatok között megvan a válasz. Még egyszer is mondom, szerintem a fórumtársak nem fogják ide leírni sokadjára, szerintem ne is várjátok. Tudom, hogy egy kicsit erős a válasz, de ezt a kérdést már nagyon sokadjára olvasom.
Üdv!
Nektek semmi!
Felejtsétek el a sósavat! Kiskorúak vagytok, és olyasmivel próbálkoztok ami az életetekbe kerülhet. Vegyszerboltban nátriumperszulfát. 1 literbe 250gramm, fél literbe 125, 2decibe 50gramm. 40-50 fokon tartani a lötyit, nem fogtok belehalni a felszabaduló klórba, és nem olyan agresszív mint a sósavas keverék. 20 perc alatt mar a panelt lógassátok bele, és mozgassátok. Azért ezzel is óvatosan, ne nyúljatok bele, ha van gumikesztyű akkor azzal, ha nincs akkor vegyetek.
Sziasztok!
Tegnap este ismét készítettem pár nyákot. Nekem nagyon is megfelel a lézernyomtató+vasaló+nátrium perszulfát. Most a beültetési oldallal nem foglalkoztam annyit, de az is vasalva van. Eddig egy nyákot sem rontottam el készítés közben, nem szakadt le a vasalás nem mart alá a marószer. Na meg ez elég költséghatékony megoldás. Számoljátok ki, hogy mibe kerül fotó technikával dolgozni. És szerintem a munka sem kevesebb vele. A legkisebb panel amit eddig vasaltam: 3x4cm a legnagyobb 16x10 cm.
Egyet értek!
Én ugyan rég elmúltam 30éves, de ráérek és nagyon megfelel nekem a nátrium. Szépen, tisztán lehet vele dolgozni. *** Szerk ..
Sziasztok!
Mivel én is most készülök építeni egy ilyen lamináló gépet az lenne a kérdésem,hogy általában a fűthető hengerek mindegyike hálózati feszről üzemel(230V)?Előre is köszönöm a válaszokat.
Most ugye nem akarod újrakezdeni a lézer vs. foto vitát?
Általában igen 2db 115V-os fűtőelem van sorba kötve.
Múltkor adtam egy pdf-et. Vasald fel, mard ki, csinálj róla egy 2400dpi-s képet és rakd fel. Össze lehet hasonlítani.
Aki vasal és elégedett vele az vasal. Aki fotózik, mert pl. a vasalás nem jött össze az fotózik. Mind a kettőnek vannak változó paraméterei, a fotózásnak dry fóliával kevesebb.
Nem akarok én újra kezdeni semmi vitát és azt sem mondtam, hogy a vasalás jobb vagy egyenértékű.
Véleményem szerint kezdőnek egyszerűbb a vasalás és úgy is eljön a pont ahol már nem elég. Csak azért írtam mert kezdő egyből gyári minőséget akar nulla tapasztalattal. Nem kívánok vitát indítani.
Sziasztok!
Mivel rég írtam ebbe a topikba is, gondoltam megosztom: Tacskó gazdaságos HOLAM-03 típusú lamináló átalakítás nélkül, a rézbevonatú lemez teljes felmelegedésétől kezdve 8-9-szer átküldve. A nyomtató HP LaserJet 2200 (1200 DPI), utángyártott Pelikan típusú tonerrel a mellékelt képeken látható eredményt produkálta. Hozzáteszem még, hogy a patexati-féle előmaratásos technikát alkalmazom.
Szia! Igen jó a HP alacsony olvadáspontú tonerhez átalakítás nélkül is pont minap próbáltam ki én is a tartalék laminálón Én amúgy még az eredeti hőfoknál is lejjebb megyek ha nagyon vékony a huzalozás alacsony sebességen.. Simán lehet egy kezdő számára profi nyákot készíteni átalakítás nélkül is! Az előmaratás lényeges és én meg is szokom áztatás előtt még hőlégfúvóval melegíteni bátran az 500 fokos fokozaton így a toner beleolvad az előmaratáskor keletkezett pólusokba így nem jön le róla maratáskor nem mar alá,nem vékonyodik el a vezetősáv! Hiába tűnik szépnek egy nyomat ha nem maratunk alá jóval magasabb hőmérséklet kell és akkor meg megfolyik.. Nem próbáltam ki de szerintem sima papírra nyomtatva is működne a dolog vastagabb DIP nyákok esetén csak tovább kéne áztatni és kis sósavat tenni a vízbe mi szépen elbomlasztaná a papírt .. Én fél órát várnék vele azt finoman ledörzsölném
Sziasztok!
Most próbálnám ki először a lézer nyomtató + vasaló technikával történő NYÁK maratást, de a műnyomó papír vásárlásánal az eladó azt kérdezte, hogy hány grammos műnyomó papírra lenne szükségem? Segítsetek, milyen műnyomó papírt kell vennem?
Én már használtam vékonyat vastagabbat, tejesen mindegy, szerintem.
Annyi hogy ami vékonyabb papír az ugye hamarabb át is melegszik.Én nem találtam közte különbséget.Talán annyi hogy fényest vegyél ne matott, de a mat felületű is tökéletes ha nincs más.
Annyival egészíteném ki, hogy a túl vékony sok munkát ad mikor leáztatod. Sok marad belőle a nyákon.
Üdv
Egy leselejtezett kenyér pirítóból akarok fotólakk szárítót csinálni, de 140C fok-ra is felmelegszik és a fotólakknak 70C az ideális, szerintetek hogy lehetne megoldani a fűtőszálak(1500W) szabályozását?
Ki be kapcsolgatod egy relével, van itt fent hőmérő kapcsolás.
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ha gyártatom a panelt és kérek furatgalvánt akkor kb. mekkorával kell nagyobb furatot hagyni? Tehát kb milyen vastag szokott lenni a galvánréteg ónozással mindennel együtt? Üdv Petjaa
Nyákgyártónak jelezd, hogy a végméreteket adtad meg. Onnantól tudni fogják!
Abból indulj ki milyen vastag a fólia a hordozón, attól csak vékonyabb. 30-70 mikrométer a fólia, ennél kevesebb a furatgalván.
Ahogy előttem is írták, gyártója válogatja. Van olyan, ahol a végső furatátmérőt kell megadni és ők nagyobbal fúrják, máshol pl 4 millel kisebb a végső furat.
Szerintem relével nagy lenne a hőtehetetlenség, és erősen ingadozna a hőfok, én inkább valami triakos, gyújtásszögvezérelt módszert alkalmaznék. Lásd: izzólámpa fényerőszabályozó...
Tisztelt kollégák!
A kérdésem azokhoz szól, akik használták, vagy használják az OCTAMEX-féle laminálható löt-stop fóliát. Hogy oldjátok meg, hogy lamináláskor ne legyenek a fólia és a panel közt légbuborékok? Mert nekem ez eddig még nem, vagy alig sikerült. Így legtöbbször már előhívás után a felhólyagosodás elkerülhetetlen. Köszi a segítséget!
Sziasztok!
NYÁK-on egyes alkatrészek lábainál a furat körüli forrasztási pontot kerekre, másik lábát nyégyzet alakúra marják. PL. kondenzátor, LED, dióda. Elképzelhető, hogy erre nem nagyon szokott senki figyelni? Az az igazság, hogy ahogy próbálok választ találni, látok + oldalt négyzettel is, meg körrel is. Szeretném tudni elvileg melyik szabványos. Köszi a választ előre is!
Tudomásom szerint erre szabvány nincsen.
Bizonyos tervező programokban be lehet állítani, hogy az alkatrészek 1-es lábára automatikusan szögletes pad-et tegyen. Technológiai jelentősége nincs, én javításnál szeretem, ha nem kell forgatni a nyákot és egyből látom melyik az IC 1-es lába. Polarizált alkatrészek megjelölésére meg akkor jó, ha nincs pozíciószita.
Engem is az érdekelne, polarizáltnál melyiket szokták négyzettel jelölni (még ha nincs is szabvány rá?
Általában azt, amelyiket az alkatrészen jelölik (dióda esetében a gyűrűt, IC esetében az 1. lábat), de polarizált kondenzátoroknál (elektrolit, tantál) rendszerint a + oldalt.
Sziasztok!
Tegnap megérkezett "kaqkk" jóvoltából a "kivehető ajtós NDK" hőfokszabályzóm (2.kép) LIDL-s laminálóm van (1.kép). Sajnos nincs még hőmérős multim, így kicsit nehéz lesz hőfok szerint beállítani. Nagyon kíváncsi vagyok hogy összejön-e az eredeti hőérzékelőjével. Hétvégén teszek egy próbát. "ZSozsóó" társunk is panaszkodott amikor olvadozni kezdett az érzékelő műanyagháza (3.kép). Tanácsokat szívesen fogadok. A fordszámszab. és a hőfokszab. kapcsolásokat későbbre hagynám. Megpróbálok én is felhajtani fixáló henger párt. Amint észrevettem jobban preferáljátok.
Szia!
Na akkor mind a kettőnknél indulhat a munka mert nekem is megjött szintén"kaqkk"jóvoltából a szabályzóm Igaz nekem nem lamínálónál lessz alkalmazva, hanem egy lézernyomtató hengerpárját szabályzom majd vele. Remélem sikerül majd belőnöm és akkor rakok fel róla képeket.Sok sikert kívánok neked a beüzemeléshez. |
Bejelentkezés
Hirdetés |